Kultura

Autorská citace #61
2.10.2020 21:30 - efram
tomu rozumim, ale podle mého soudu to vic zalezi na hracich a gm nez na prvidlech. Rozumimjak to myslis.
Autorská citace #62
2.10.2020 21:47 - sirien
Tohle je zrovna jedna z věcí, kde na těch pravidlech bude záležet hodně. Když hraješ takovejhle žánr (tým vyšetřovatelů, tým zločinců...), tak chceš, aby ta postava přinesla do hry něco gamisticky užitečnýho pro ostatní, zaprvé aby se fakt projevilo, že je pro ten tým hmatatelně užitečná a zadruhé protože to že to můžeš použít dává postavě důležitost a Tobě jako hráči spotlight.

Pokud Tvůj přínos je "myslim jinak protože nemám kyberware" a pravidla říkají "ano, jistě, přemýšlíš jinak, a proto máš narozdíl od ostatních kompetenci najít tenhle typ stop" (GUMSHOE) nebo "ano, jistě, a právě proto když to je vhodné můžeš udělat něco, co někdo kyberizovaný nezvládne (např. správně odhadnout, kam běželo dítě z místa činu, protože narozdíl od všech okolo co maj kyberoči ti dojde že tam byla tma a to dítě co taky nemá kyberoči mohlo vidět jen omezenej počet únikovejch cest)" (Fate), tak to bude fungovat.

Jenže Shadowrun žádnou takovou mechaniku nenabízí a ta hra je by default o akčních misích a leverage / heist misích a skončíš s tím, že támhle Tonda umí kouzlit (a pravidla mu dávají neviditelnost a fireball), Jenda umí zabíjet lidi (a pravidla mu dávaj šílený reakce a bonusy k útokům), Míša umí oblbovat lidi (a pravidla jí dávaj feromonový oblbovací bioware a senzory v očích a kůži co fungují jako detektory lži...) a Ty... přemýšlíš jinak. K čemuž neexistuje jediný pravidlo, jedinej bonus, jediná schopnost, nic. Prostě si jen ve všem horší ve hře která je hodně o kostkách a skillech postav.

EDIT: A když řekneš "jako jedinej nemám kyberoči a tak můžu odhadnout co to dítě v noci vidělo a co ne a kam tudíž mohlo běžet", tak je fakt rozdíl jestli pravidla řeknou "jasně, hoď si na to úplně stejně jako kdokoliv jinej kdo by to zkusil odhadnout" a když pravidla řeknou "jasně, a protože stejně jako dítě nejsi kyberizovanej tak máš +2" nebo dokonce "jasně, a protože nejsi kyberizovanej, tak se ti to prostě povede, zatímco ostatním by to (takhle) zjistit prostě nemohli". /EDIT

Jako jasně, můžeš si to zahrát i v tom Shadowrunu kterej Tě v tom nijak nepodpoří, ale bude to fakt hroznej záhul tu postavu udržovat neustále herně relevantní bez toho, aby jí šel GM prvoplánovitě na ruku.
Autorská citace #63
2.10.2020 21:52 - Corny
efram píše:
ok, to jsem nevedel cerpal jsem jen ze základního filmu.

Ono konkrétně v tom filmu je řečeno, když Major vysvětluje, proč tam je v té jednotce, že "až na mírnou úpravu mozku je jeho tělo téměř úplně 'lidské'"
Popravdě kdybych si nepamatoval, že jeden z filmů má jeden ze základních okamžiků, že ho hacknou, tak bych si taky možná ani nepamatoval, že Togusa vlastně nějaký augment má, když bylo tak silně zmiňováno, že vlastně v podstatě žádný nemá.
Autorská citace #64
2.10.2020 22:16 - York
sirien píše:
Prostě si jen ve všem horší ve hře která je hodně o kostkách a skillech postav.


Actually zrovna Shadowrun je sice na jednu stranu hodně gamistickej, ale na druhou stranu hodně oldschool v tom, jakou roli hraje player skill (pokud to teda tvoje skupina nehraje jak akční střílečku).

Kdysi dávno jeden spoluhráč míval přesně postavu v tomhle duchu - vysloužilýho policajta, kterej neměl ware, neuměl kouzlit, nebyl to fyzad - uměl jen hodně dobře střílet z pistole (maxoval Pistols, ale neměl bonusy z waru) a hlavně v tom uměl chodit. 2/3 postavy byl čistě player skill a byla to jedna z nejlepších a nejzajímavějších Shadowrunovejch postav, který jsem zažil.

Ale uznávám, že tohle není moc řešení pro začátečníky.
Autorská citace #65
2.10.2020 22:23 - efram
York

tak, jak popisuješ svůj (kamarádův) příklad jsem to přesně myslel.
Autorská citace #66
3.10.2020 01:07 - Lethrendis
Souhlasím s Yorkem i Sirienem zároveň.

Hra nenabízí žádnou mechanickou výhodu v tom, že by někdo neměl augmentace před někým, kdo by je měl (vlastně jednu jo - při léčení magií). Když dojde na kostky (v SR často), má ten s více kostkami před tím, kdo je nemá. Tečka.

Na druhou stranu naprosto klíčové oblasti hry se bez házení obejdou (v mém pojetí GuMování typicky plánování, schopnost využít znalost herního světa atp.) Ten, kdo v tom umí chodit, může pak dominovat partě a nemít jediný kousek waru.
Autorská citace #67
3.10.2020 01:14 - sirien
Problém tohodle vašeho postoje je, že to pak nemá nic společného s rysem té postavy. Když ten samej hráč vezme augmentovanýho maniaka co v tom taky bude umět chodit, tak dosáhne toho samého super efektu - a ještě o možnosti svých augmentací lepšího. Takže jsme tam, kde jsme byli - augmentovaná postava bude prostě lepší, i v tomhle. (Jen si to hráč okecá něčim jinym než "neaugmentovanym úhlem pohledu", třeba "veteránskou zkušeností" nebo čimkoliv jinym.) Tj. tenhle player skill není odpověď na vznesený dotaz/požadavek, sorry.
Autorská citace #68
3.10.2020 01:18 - Šaman
Vpodstatě říkáte, že dobrý hráč zvládne zajímavě hrát i slabou postavu. Problém je, že dobrý hráč zvládne hrát jakoukoliv postavu a často ani nepotřebuje podrobná a návodná pravidla. Ostatní se spoléhají na schopnosti pravidly zaručené.
Autorská citace #69
3.10.2020 01:33 - York
sirien píše:
augmentovaná postava bude prostě lepší, i v tomhle


V tomhle právě ne, v tom ti ware nijak nepomůže. Je to trochu podobný, jako když si někteří hráči ve starších verzích DnD brali figtera, protože toho mechanicky moc neuměl - takže si museli poradit i bez kouzel a dalších schopností. Shadowrun je původně hra ze stejný doby a v tomhle fungovala podobně (nevim teda, jak to pátá a šestá edice změnila).

Jiná věc ovšem je, že Shadowrun je stavěnej na hraní vylepšenejch nebo magicky aktivních postav, točí se kolem toho většina pravidel i hry. To, že pro nemagiky nenabízí nic moc zajímavýho, bych mu fakt nevyčítal, o tom ta hra prostě není. Je to trochu podobný, jako kdybys v DrD řekl "Já budu hrát pekaře" - v SR máš teda pořád dovednosti a bodovej systém, takže to, že neinvestuješ do magie a waru, si vynahradíš jinde, ale i tak.
Autorská citace #70
3.10.2020 06:08 - Colombo
Actually...

Shadowrun ma bodový/systém priorit.

Pokud si člověk nevezme cyberware nebo magii, a tak tedy neinvestuje do zdrojů, tak to znamená, že ty body může investovat do něčeho jiného (skillů, attributů, kontaktů).

To, že mechanicky to někdy vychází tak, že cyberware to zvládne levněji a více nebo to, že magician zvládne několik různých rolí specializovaného cyberware za cenu 3 kouzel je pak věc jiná.
Autorská citace #71
3.10.2020 06:09 - Colombo
Píše:
jako kdybys v DrD řekl "Já budu hrát pekaře"

Tak pekař z Kieva by tu s náma všema vytřel podlahu.
Autorská citace #72
3.10.2020 08:03 - efram
Já si myslím, že na tak komplexní činnost jako je hra RPG prostě nejde koukat jen úhlem pravidlového pohledu. To co popisuje sirine je do určité míry pravda. ta pravidla jsou nějak postavená. Ale funguje jeho závěr na 100%? Podle mě ne. Nicméně si myslím, že bychom se dostali zase do roviny, že zde bude skupina:

A - pravidla mají velký vliv
B - pravidla nemají takový vliv
C - něco mezi
Autorská citace #73
3.10.2020 09:59 - Lethrendis
To pořád mluvíme o tom samém - každý kousek waru dává nějakou mechanickou výhodu nebo možnost. Stejně tak každé kouzlo, každá adeptská Síla atp.

Ano, lze si udělat postavu tak, že nebude mít ani magii, ani augmentace a přitom bude mechanicky dost silná (dost kostek ve své zvolené oblasti a zároveň dost možností kostky různě přehazovat atp. = Hrana) - pravdu má ale Colombo, že to warem nebo magií to jde prostě snáze. Tzn. pokud by Jerson při stavbě postavy opravdu hrotil Obratnost a Střelné zbraně, k tomu raciální a jiné kvality + specializaci, mohl by získat postavu, která bude mít nějakých odhaduju 17 kostek do testu. Což je fakt dost, průměrní grunti typu zkušených policajtů mají 7/8 kostek. Pravděpodobně by tak Jerson trumfl spousty i silných postav s warem, které by nebyly takhle úzce zaměřené, nicméně také by mohl narazit na kyberhovada a fyzády, kteří by šli do extrémního minmaxu a těch kostek do útoku by měli přes dvacet a ještě další dodatečné výhody, hlavně rychlost. Dráty jsou prostě dráty.

Jen dodatečně: Už není pravda, že by magici tak dominovali nad břitváky - když jdete při vytváření postavy do kybáče s rozmyslem a opravdu se zbavíte masa ve prospěch kyberneticých končetin, pak vám dojdou peníze daleko dřív než Esence. Takže břitváci jsou v dlouhodobém horizontu silnější než fyzádi. S kouzelníky je to horší. Na začátku je to dost vyrovnané, problémem je ale nízká cena karmy nových kouzel a možnost tahat duchy, to už jsem psal v recenzi.

Tolik k pokusům hrát "obyčejného" člověka ve společnosti vylepšených.
Autorská citace #74
12.10.2020 10:15 - Markus
Dovolil jsem si přidat encyklopedii a odkaz na překlad do Databáze RPG.

Píše:
Neoanarchistova pouliční encyklopedie je úplný průvodce světem Shadowrunu. Popisuje korporace, shadowrunnery, politiky, národy, města, kriminální organizace a mnoho dalšího. Jelikož má jít o encyklopedii, jednotlivé záznamy jsou uspořádané abecedně a psané „pohledem postavy“, konkrétně neoanarchisty.

128stránková kniha je bezpravidlová a teoreticky se hodí k použití s každou edicí Shadowrunu. Časově je ovšem umístěná do roku 2080, což odpovídá šesté edici. Samotná příručka vlastně vyšla jako úvod právě k šesté edici a představuje změny, ke kterým v herním světě došlo.


Psal jsem to, aniž bych to znal, tak pokud tam tvrdím nějakou blbost nebo tam něco důležitého chybí, stačí se zalogovat a upravit to.

A samozřejmě, jestli se vám chce podpořit produkt komentářem a hvězdičkami, tak směle do toho ;)
Autorská citace #75
21.10.2020 11:21 - Gediman
Jen detail. V názvu článku je chyba: "[sr6]

řeklad] Neonarchistova Pouliční encyklopedie" - chybí tam písmenko.

Autorská citace #76
21.10.2020 11:31 - sirien
Trapná chybka; dík, opraveno.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.088974952697754 secREMOTE_IP: 3.229.122.112