Samozřejmě takhle od stolu je to těžké odhadnout, nabídnu tedy nějaké premisy a od nich odvodím závěr s tím, že kdybych je viděl, východiska by mohla být jiná.
Ale připusťme, že první hráč je casual gamer. Tj. takový, který chodí hlavně kvůli ostatním hráčům (soudím tak proto, že píšeš, že ani neví proč hraje). Nemá rád čtení v pravidlech, takže je asi na Vypravěči, aby je interpretoval za něj, pokud to lze a pomáhal mu s tvorbou postavy. V zásadě nemá herní preferenci, kromě té být při tom, takže ho nemusíme až tak řešit a možná na něj ani moc tlačit.
Druhý hráč bude zřejmě takový nevyhraněný, ale zřejmě taky se sklony k herectví a prožívání postavy. Na druhou stranu, zřejmě by mu nevadilo střídání různorodných prvků ve hře, takže ten taky nebude problematický.
Třetí hráč bude zřejmě největší oříšek. Chtělo by to vzít si ho stranou a probrat s ním nějaké možnosti, jak svou postavu vidí a možná i nabídnout možnost nějaké rysy postavy přehodnocovat jak se její charakter bude vyvíjet.
Zařídit příběh pro čtvrtou postavu bude úkol pro vypravěče.
Co z toho tedy tak nějak plyne. Bojů spíš po skrovnu, jediný kdo je trochu chce je čtvrtý hráč/postava a ten taky jen trochu (dvěma ostatním boje nevadí a první hráč je možná nemusí i proto, že jim nerozumí, nebo se nechytá. Proto bych mu věnoval zvýšenou pozornost, měl kopii jeho deníku a jeho možnosti v boji bych se mu snažil předestřít). Takže boje spíš vzácně, ale když už měly by posouvat příběh (být nějak zásadní) a umožnit zazářit té třetí postavě (a nějak se dostat k jádru té osobnosti) a na začátku nějaký pěkný monolog.
Zbytek bych postavil na silném příběhu s výraznými rolemi a akcentací osobních témat pro dvojku a trojku.
Uznávám, že takhle abstraktně to zní dost jednoduše, zatímco ve skutečnosti je to tvrdá dřina. Vypravěč musí přijít s tím silným příběhem, to je jeden problém, ale nic co by Vypravěči neřešili často. Druhý problém je rozklíčovat osobnosti těch herecky laděných hráčů (dva až tři) a do toho příběhu je zamontovat. A mezitím trochu asistovat jedničce s pravidly. No...