Pravidla

alef0
27.4.2008 10:09
Ako riesit pravidla iduce proti fyzikalnym zakonom?
Toto bude trosku zlozitejsia otazka, ale uvidime.

Stala sa vec, ze na Slavcone som mal tu cest hrat hru v systeme od cloveka menom Shezar. Po kratkom hrani a debate som nadobudol dojem, ze system je do znacnej miery inspirovany klasickym AD&D. Po niekolkych otazkach, co mu brani pouzivat klasicke D&D, som sa usudil, ze prevazne zakony narusujuce fyzikalne zakony.

Priklad: druzina pride k priepasti. Prva vec, co ju napadne, je skocit dole, dostat svojich d6 damage za kazdych 10 stop a na druhej strane pohodlne vyliezt za pouzitia mnohych Splhani (Climbov) a pod. Je zjavne, ze toto je situacia, ked fyzika dostava na frak. Alebo dalsie priklady, kde hrdinovia nemagicky robia kilometrove skoky.

Ako riesit takuto situaciu? Je to hlupost hracov? Nedotiahnutost systemu? Ako sa branite takymto situaciam?
Autorská citace #61
2.5.2008 19:15 - Jerson
Aragorna bych odložil.
Rytíři, mě se také párkrát podařilo se zlepšit, jenže bez výcviku a do druhého dne - jeden den jsem byl lama, pak se vyspím a ejhle, už to jde a docela dobře. Ale jen v jedné věci, takže bych řekl, že reality je dělaní spíše dovednostním systémem :-)
Autorská citace #62
2.5.2008 21:51 - Spize
Jerson, Rytíř - není to co popisujete záležitost dobrý nálady/popř dobrýho či špatnýho hodu?
Autorská citace #63
2.5.2008 22:32 - Rytíř
Spize: u mě tedy ne :) Přesunuli mě v práci tenkrát na nový místo mezi nový lidi, k relativně nový činnosti.. 3 měsíce sem do toho čuměl jak trubka a nechápal jsem. Pak to najednou docvaklo kam mělo a já chápal souvislosti! A konečně jsem místo tupého kopírování kusů cizího kódu a tvorby metodou pokus/omyl začal fakt něco vyvíjet. :) Dělal jsem tehdy čistýho programátora.
Jerson: No, někdy je ten skok takovej, že by ti ST nebo GM nebo co to je, musel dát bodů plnou hrst a ne dva nebo tři, jak bývá dobrým zvykem :)
Bráno termínama Dnd jsem si tenkrát představoval, že jsem dal do programování po přestupu max. bodů, čímž jsem se dostal na 5 a dostal jsem ještě někde nějakou synergii za +2.. a JUPÍ, začalo fachat Take 10 :)))
Autorská citace #64
4.5.2008 11:27 - Jerson
Spize - myslím že ne - spíše mnohem větším rozptylem parametrů (i když v DnD se i tyto nahazují). Prostě někdo je schopen vcelku pravidelně podívat výkon, který je pro jiné nejen nedosažitelný, ale i neuvěřitelný. To se nedá svést na náhodu.
U pádů možná ano, ale i tak ti lidé co pežili neuvěřitelné pády nebyli žádní hrdinové a víc než 6. úroveň stejně neměli.
Nicméně mě napadla ještě jedna věc - snad všechny hry včetně počítačových jsou postavené tak, že jakékoliv zranění se začne projevovat prakticky hned a v plné míře. Stav, kdy člověk půl hodiny bojuje, pak mu odplaví adrenalin a on konečně zemře bývá vyhražen Barserkům (či ak se to píše), přestože je vcelku rozšířený. Opět můj oblíbený průstřel srdce - nabeton smrtelné zrnění, ale nepřipravneé zvíře dokáže uběhnout třeba půl kilometru a člověk dokáže třeba dvacet sekund bojovat - podle pravidel je mrtvý, ale jemu to ještě nedošlo. Takže třeba Boromirův poslední boj mě přijde na rozdíl od mnoha lidí nejen uvěřitelný, ale i docela dost reálný - šípy zabíjejí, ale nikdo neříká že hned. A záznamy historických bitev z pchopitelných důvodů sčítají mrtvé až po bitvě, takže pro tyto případy se špatně hledají podklady ve vzdálenějších dobách.
Autorská citace #65
9.5.2008 13:19 - andtom
Technická poznámka: Omlouvám se, že jsem nereagoval dál v této diskuzi, která mě isnpirovala a rozpracoval jsem článek o svém pohledu na pravidla RPG a ne a ne ho dokončit, ještě s ním nejsme úplně nespokojen. Článek proto, že mi přijde lepší zformulovat celistvý pohled, když jde o takovou podstatnou věc, který formuje celý postoj k hraní (alespoň u mě). A kromě toho jsem už dlouho článek nenapsal. Tak prosím o pozhovění.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.071728944778442 secREMOTE_IP: 3.238.142.134