Pravidla

ShadoWWW
5.8.2013 21:26
Numenéra
1.8.2013 vyšla nová hra od Monte Cooka - Numenéra.

Oficiální web
Ke stažení ZDE (Pokud hru budete hrát, nebo chcete podpořit autora z jiného důvodu, tak si ji kupte ZDE za $19.99)

Co na ni říkáte?
Autorská citace #21
18.1.2021 08:56 - Shako
LokiB píše:
Shako: v pohodě, mě zarazilo, žes psal, že Monte hraje vše na D20 ...


Dobře, přesnější vyjádření by bylo Monte hraje vše s D20. Takže hraje třeba Cthulhu v D20 alias tuším DnD 3e engine nebo WoD v d20.

Základní mechanika Numenéry je zhruba následující DC je 3/6/9/ (max je tuším 24), proti tomu házíš D20 + bonusy. Dané bonusy jsou +3/+6 za dovednost a nebo můžeš spálit nějaké bodíky ze schopností (3/6/.../18) a dostaneš ke kostce bonus +3/.../+18.
Takže na první dobou řeknu, že házení D20 v Numeneře je zbytečnost, protože můžu rovnou házet D20/3, tedy třeba D6 a přičítat +1/+2. Pak jsem tam nějaké mechaniky, které to násobení po třech trošku ovlivňují/odůvodňují (třeba, že zaplatíš jen 2 body a dostaneš +3, slevy na schopnosti atp...).
Todle byl můj dojem z prvních her Numénéry. Po zmapování/pochopení těch různých vychytávek kolem uznávám, že ten systém je trošku chytřejší. Ale můj dojem z Monteho lásky ke D20 a designu jeho her zůstává.
Autorská citace #22
18.1.2021 17:11 - Atterdag
Jo, dost nezvyklé je to, že se ubíráním bodů v mysli, síle či rychlosti snažíš snížit cílové číslo, které musíš podhodit.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků