Pravidla

ShadoWWW
4.7.2016 13:25
Autorská citace #1
4.7.2016 13:25 - ShadoWWW
Nejvíc mě zarazilo, že kouzlo připravené v rámci akce Příprava spotřebuje svou pozici, i když ho kouzlící postava do začáku svého příštího tahu nesešle.
Autorská citace #2
4.7.2016 13:58 - Anduriel
Na to jsme si udělali houserule. Sesilatel si může ověřit koncentraci a pokud uspěje, může si znovu vzít akci Příprava se stejným kouzlem a stejnými podmínkami aniž by přišel o pozici kouzla. Přišlo nám to takové míň trestající vůči sesilatelům.
Autorská citace #3
4.7.2016 18:24 - LokiB
ShadoWWW: ano, je to tak striktně podle pravidel, mnoho skupin si to houseruluje obdobně, jak píše Anduriel

Otázka je, jestli to není věc herní balance, resp. záměrného designu ... možnost putování s připraveným silným kouzlem (což by pravidla umožňovala) by přinášelo složité situace. ... jdu podzemím, mám readyované kouzlo na trigger "jakmile uvidím skřeta" ... to by měnilo dost podmínky, jak se hraje se spellcastrem.
muselo by se řešit, jak moc musí být podmínka triggeru smysluplná v dané situaci (mohu readyovat na trigger "jakmile uvidím skřeta", když kolem žádný není a nic nenasvědčuje tomu, že by se nějaký měl objevit?) atd
Autorská citace #4
4.7.2016 21:55 - Arled
LokiB s tím houserule, které popisuje Anduriel, to není takový problém. Zadáš trigger a když nespustí v tomto kole, tak musíš každé kolo udržet koncentraci. I když je to hod jen proti 10 (myslím, Anduriel mě může opravit), tak nakonec stejně jednou neuspěješ. Procházet tedy podzemí s připraveným kouzlem je více méně nemožné.
Autorská citace #5
4.7.2016 22:58 - sirien
Trochu mě překvapuje, že na to je potřeba pravidlo. Z logiky triggerovaná akce je něco, na co se člověk musí soustředit a držet to v pozornosti, takže se to musí týkat věcí, které v daný konkrétní moment očekává. Teoreticky to může být i dlouhé minuty a může takhle prolézat i podzemní chodbu, ale v momentě, kdy tam začne řešit cokoliv jiného, tak to prostě padá. Efektivně nevidim ani problém v tom, že tím nevyplýtvá spell slot.

Diskuse na téma "tohle sem měl celou dobu připravené" mi přijde poměrně jednoduchá - je to úplně stejné, jako když mi to někdo bude tvrdit o jakékoliv jiné akci. "Delayed" věci proti triggeru jsou prostě věci, co samy vyžadují soustředění, je to asi jako stát face to face proti protivníkovi a prohlásit "pokud se pohne mým směrem, tak..."
Autorská citace #6
5.7.2016 10:20 - LokiB
Arled: není až tak nemožné mít s postavou (třeba Sorcerer) poměrně brzy na Constitution checky +9, takže 10 hodíš vždycky.
Pakliže tedy budeš ověřovat proti 10. hod 1 nebude neúspěch.

Čímž neříkám, že si na to nemůžete vymyslet houserule dle potřeby a libosti :) Z mojí zkušenosti si myslím, že ten důvode je od designerů opravdu proto, aby se vyhnuli možným hackum, které třeba nejsou očividné, ale někdo by s nimi přišel.
To je imho rozdíl oproti 3.x edici, kde měli právě v kouzlech velmi mnoho děr, které se dali zneužívat.

Pro domácí hraní je to jedno ... ale jestli cílí zejména na organizované hraní Adventures League, tak tam potřebují, aby k takovým věcem v rámci legálních a jasných pravidel nedocházelo.

sirien: je fajn, jakou máš logiku triggerované akce ... pravidla DnD v tomto směru jsou jiná ... ready je jen v rámci daného kola. můžeš ho definivat opakoaně, ale není to "kontinuální trigger" ... a u kouzlení naprosto jasně v pravidlech píší, že se to chová jinak, než jiné ready akce. end of (official) story :)
Autorská citace #7
5.7.2016 17:55 - A15
Píše:
Nestvůra je imunní vůči drtivému zranění z nemagických útoků. Utrpí přesto zranění z pádu z výšky?
Ano, nestvůra stále cítí bolest z pádu.

Takže když z výšky pustím šutr nestvůře na hlavu, nic se jí nestane (kámen není magický).
Ale když pustím nestvůru z výšky na ten samý šutrák, tak ji zraním.
Dává to smysl?
Autorská citace #8
5.7.2016 19:07 - sirien
Ne.
Autorská citace #9
5.7.2016 19:14 - sirien
actually... on a second thought... teoreticky ano. Když nestvůra spadne z výšky, tak to je její vlastní kinetická energie, kterou zapůsobí její vlastní kosti a vnitřnosti proti sobě. Zároveň to jsou její končetiny, které se zkroutí někam, kde by neměly být a je to její tělo, které je zpřeláme (popř její vlastní hlava a krk...), když na ně dopadne.

Tj. technicky by to šlo interpretovat jako imunitu vůči nemagické kinetické energii, která s ní prostě nijak zvlášť nehne. Nebo s ní hne, ale prostě jí vnitřně nezraní.

Ale jako... no, jako jo, tvrdit to můžeš, ale zní mi to tak trochu jako záplatové vysvětlení a nejsem si moc jistý jak by to obstálo, kdyby to někdo začal fakt pitvat.
Autorská citace #10
21.7.2016 17:58 - LokiB
A už jsou venku i červencové
Autorská citace #11
25.7.2016 16:31 - sirien
super, můžeš se dát do překládání :)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1974139213562 secREMOTE_IP: 18.232.124.77