Pravidla

Autorská citace #21
30.8.2018 21:58 - LokiB
Je to tak. I proto jsem si říkal, že překlad je spíš osvětová akce pro zájemce o SW. A třeba si pak koupí novou edici.
Bude v ní přepracováno, změněno a doplněno několik mechanik, upraveny některé edge a hindrance a celkově by to mělo být zase o něco "vychytanější". Uvidíme.
Některé změny, které budou core, už byly představeny v settingu Flash Gordon. Práce se Shaken statusem, úpravy v magickém systému (zejména prodloužení trvání sil a jejich udržování, což budou magické postavy mít radost).

A vyjde i zdarma konverze ze současné Deluxe verze na novou. tak třeba bude čas i na překlad té konverze :)
Autorská citace #22
31.8.2018 11:54 - Tarfill
LokiB píše:
Bude v ní přepracováno, změněno a doplněno několik mechanik, upraveny některé edge a hindrance a celkově by to mělo být zase o něco "vychytanější".

A neměla právě tohle být ta Tebou přeložená Deluxe edition? Nebo že by v konečném důsledku nebyla zas až tak deluxe?
Autorská citace #23
31.8.2018 12:05 - Vojtěch
Nic není tak DeLuxe, aby to nemohlo být ještě víc :P
Autorská citace #24
31.8.2018 12:50 - LokiB
Tarfill: já překládal Deluxe verzi, která byla "novou edicí" vydanou 2012, tuším. Savage Worlds jako systém je z roku 2003. A je to systém poměrně rozšířený, s hodně settingy a doplňky.
Autoři dají v některých ohledech na odezvy fanoušků a tak v té Deluxe verzi některé věci upravili, vylepšili, dotáhli atd. V době vydání to tedy byla Deluxe verze. Ale to neznamená, že by to by Definitivní verze :)

No a teď chystají vydat novou verzi, která bude zase o trochu dál ... jak se herní svět vyvíjí.
Oni měli z mého pohledu vždycky problémy s disciplínou při psaní pravidel. Nedrželi se vždy termínů, takže třeba dost volně používali například round, turn, což obecně nevadilo, ale pak byly specifické situace, kdy to bylo třeba odlišit a v pravidlech to nebylo úplně jasné.
I další termíny si vyžadovali nějaké komentáře a konsenzus, protože psaný text mohl mí tůrzný výklad, jako u většiny pravidel.

No a ta nová edice, kterou teď dělají, by to měla víc učesat, dotáhnout. Imho si od toho slibují něco jako 5E u DnD ... tedy že to přitáhne i lidi, kteří předtím měli třeba se sytémém problémy, že se stane jasnější, přehlednější.
To, co bylo často diskutováno na fórech (a jejich fóra jsou podle mě dobrá, autoři reagují), bude mít jasnou formulaci v pravidlech, plus předělání některých mechanik, aby byly zajímavější/použitelnější/whatever

nebo jako příklad jde vzít magie - teď má typicky většina magických sil trvání 3 kola za 3 body síly, s možností prodloužit dál a dál o 1 kolo za další bod síly.
Což magii dost omezuje když nehraješ se Settingovým pravidlem "Bez bodů síly" (což jde, ale má to zase jiné dopady). V nové edici to prodluží aspoň na základní trvání 5 kol a i to prodlužování bude nějak levnější.
je to celé důsledek zkušeností, kdy si na toto hráči stěžovali, že na to, jak jsou v SW magické postavy obvyklé, je jejich využití pro některé styly hry omezené.

SW má poměrně dlouhou tradici ve specifických mechanikých jako Honička (tedy jak vyřešit pronásledování, ať už honíš na koních lupiče, nebo ujíždíš autem policajtům, nebo se jako Han Solo snažíš uniknout pronásledování tie-fighterů), nebo Dramatický úkol (jak zajistit vyřešení nějakého komplexnějšího úkolu - přerušení magického rituálu, otevření brány, odstranění bomby, ... pod časovým i jiným tlakem), Sociální konflikt (různý typy vyjednávání, soudního procesu, přesvědčování královské rady k vyslání pomoci, ...) a i Hromadných bitev (mnoho jednotek na obou stranách, jednoduchá pravidla pro jejich střety).

A průběžně se ukazuje, že tyto mechnaiky je možné zlepšovat, aby se to hrálo lépe. I tohle nová edice má za svůj cíl. Jak to bude v praxi, uvidíme.
Autorská citace #25
31.8.2018 15:48 - Tarfill
Hmmm, tedy OK... ;-)
Autorská citace #26
2.9.2018 11:39 - efram
musím říct, že ty pravidla pro honičku, případně nějaké specifické interakce, jsou velice zajímavá.
Autorská citace #27
2.9.2018 22:11 - LokiB
efram: ty mechaniky jsou zajímavé, pro některé typy her se hodí výborně. není ale někdy jednoduché je připravoat a odehrávat tak, aby nebyly moc "repetitivní", aby opravdu bavily a plnily svůj účel
Autorská citace #28
2.9.2018 22:13 - efram
jasně nedá se to aplikovat vždy, ale má to své využití
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1601300239563 secREMOTE_IP: 54.162.159.33