Pravidla

Vannax
22.5.2007 10:24
Postavy vysokých úrovní v (A)DnD
Rytíř tady v dnešním článku nakousnul záležitost omezení v postupu úrovněmi ve světě Arda.

V pravidlech pro ADnD jsou navíc u různých ras uvedená i omezení v postupu úrovněmi v závislosti na třídě (typu) postavy. Teď jen plácnu vymyšlený příklad pro představu: elf se jako kněz může dostat na 18. úroveň, kdežto trpaslík se jako kněz nemůže dostat dál než na 12. úroveň; člověk může růst v úrovních bez omezení. Nevím jakým způsobem se takovéhle záležitosti řeší v pravidlech pro 3E a docela by mě to i zajímalo. Existují tam taky takováhle omezení nebo jsou řešená jinak? A používáte vůbec takováhle omezení?

Po pravdě řečeno ani nemám příliš zkušeností s tím, že postavy hráčů hrají na vyšší než 10 úrovni, takže jsem toho ani nikdy nevyužil, takže mě i zajímá, jakým způsobem se liší skladba tažení pro postavy na vyšších (10+) úrovních od běžných, začátečnických.

Další věc, která mě zajímá je zohledňování věku. Kdysi jsem někde zaznamenal diskuzi o tom, že DnD má hrdinské postavy, které se jen zlepšují s přibýváním úrovní a přitom je nesmysl, že se u nich nezačne projevovat stáří. Opět - nevím jak to funguje v 3+ edicích, ale ADnD má takovouhle věc ošetřenou a to dokonce pro každou rasu zvlášť. Například trpoš po dosažení, nazvěme to "zralého" věku (úroveň 20+) získá +1 k hodnotě Moudrosti, ale trvale ztratí jeden bod síly, obratnosti a inteligence. Další restrikce přijde po dosažení vysokého věku. Jestli někdo máte zkušenosti v DnD s takhle pokročilými postavami, používáte i takovéhle restrikce, které vychází z věku postavy?
Autorská citace #41
23.5.2007 14:14 - Dalcor
Moment, vždyť nemrtví na Ardě jsou v každé brázdě, ne?
Autorská citace #42
23.5.2007 14:16 - Alek
No no no, vám přijde jeden kraken, 3 draci, 4 Sauronovi avataři, vrah v područí Saurona prohánějící se 4. úrovní Minas Tirith málo?!? A jinak, my se nikdy ničemu nevybýbali, spíš naopak, ku mé nelibosti. Ale zase abych se kvůli blbejm nazgůlum tahnul přes půlku Středozemě? To si radši zajdu na seanci s elfkama. ;))
wraiths: děkuju pěkně...;)
Rytíř: jj, stahovat úrovně nemrtvejma netřeba, stačej ty blbý Karty Osudu (Deck of Many Things). ;)
Autorská citace #43
23.5.2007 14:19 - Rytíř
Jo dýmkový koření... já mam dycky problém je vykopat z Minas Tirith, kam si vždycky zajdou oslavit další přestup!! :))
to mi připomnělo jednu věc - dost se u nás chytla jedna věc, totiž že ZK se dávaj až při hostině na oslavě, nejraději nějakého velkého vítězství :) Máte taky nějaký takovýhle rituály? K mocným postavám to docela patří, a ono sdělování zážitků z posledních dobrodružství je tady fakt přirozený až žádoucí.. a díky alkoholu se osmělí i jinak stydlivé postavy :) S oslavou je samozřejmě spojen i odpočinek a pobyt někde v civilizovaných končinách, což případně umožňuje snadno vysvětlit případné nabité dovednosti či znalosti (nehrajem na učení)...
Autorská citace #44
23.5.2007 14:34 - Vannax
Rytíř: Pokud by v mém settingu měli hráči čekat s přestupem až na chlastačku po nějakém velkém vítězství, tak by asi doteď byli na 1. úrovni :) Ne, žádný takový rituál nevedeme. V poslední kampani byli mí hráči vlastně celou dobu psanci a tak se do civilizace dostávali jen zřídka. Ale i obecně uděluju zkušenosti vždycky po každém sešnu, ať postavy skončí kde skončí. Asi jediný rituál je, že potom často slýchám: "Ku..a, na další úroveň mi chybí ještě...." :)
Autorská citace #45
23.5.2007 14:37 - Dalcor
to je zaběhlý ritál, mám i typy které jsem půjčoval zkušensoti za 10% z další hodnoty aby šli domů spokojeni.
Autorská citace #46
23.5.2007 15:23 - wraiths
Dalcor: to tohle je obravdu hustota :-)). to se musim zeptat DMa ten spodobnou veci bude opravdu souhlasit. jinak u nas se dava zkusenost taky kdyz se jde domu a presne ajk rika Vannax kazdej(hlavne ja) brbla ze mu chybi 40 ci 150zk na prstup. ale prej "30zk je jedno velky dobrodruzo", tohle tvrdi ans DM.

Alek. neni zac se nezdam co ;-). a jinak ty karty sjou opravdu peklo... radej je nechat nekde v supliku :-).

Rytíř : jinak zadny ritual nemame, my jsme take porad na uteku :-). ale pokusim se zavezt. ja jednou dokonce vynechal celou sessio a sedel a pocital dny co ztravi zbytek druziny. a delal zasivku u jednoho partaka "zasvedcence luku" a vyrabel mu sipy a luky....mozna taky dobrej rytual...? :-))
Autorská citace #47
23.5.2007 15:44 - Argonantus
Já se vrátím o kousíček zpátky; nemrtví jsou strašně vděčné potvory*; jmenoval bych je hned za draky. Neselhávající hit. Nikdy jsem nelitoval, když se objevili. A hledal bych jako DM nejbizarnější záminky, abych je do příběhu dostal. Zrovna ti Mohyloví duchové by mohli být moc zajímaví. A nějakej mrtvej Numenorejec... Arda má asi pět kontinentů, a o těch dalších nevíme skoro nic; už někde kolem jezera Rhun je možné zřejmě leccos.
*věřím, že mi to podepíše jedenáct z deseti Vannaxů
Autorská citace #48
23.5.2007 15:52 - Vannax
Argonantus: Jo :)
Určitě i v Hůrce se najde nějaký hobití hřbitůvek, na kterém si všichni už jako malé děti stavěli hrady z kostiček :o). Jen o Bilbovi určitě nikdo neví, že ho tahle zábava nepřešla ani v pokročilém věku a že je to vlastně amatérský nekromant, který se schovává za masku zatvrzelého "Roklinkáře". Jó, kdyby Elrond věděl, jak se mu v Rivendelu objevili přízraky zemřelých elfů... A to ani nemluvím o Glumovi....
Prostě - chce to trochu víc nemrtvé fantazie do té Ardy :)
Autorská citace #49
23.5.2007 16:28 - Rytíř
Ad udělování ZK (hele, nebyla tady taky na to spešl diskuze??) - fakt jí dáváte po každém hraní? Hmm.. já myslel, že už to všichni dělaj jako my, totiž že to je sladké tajemství DMa a ten pouze (třeba na velké hostině oslavující slavné zabití drzého ledového draka) oznámí, kdo všechno přestoupil... :)
Ad nemrtví - je mi jasné, že by na Ardě opravdu být mohli a to ledaskde.. ale mě tak nějak připadaj opravdu hodně výjimeční a podivní, než aby se poflakovali na každym hřbitově. Měl jsem velké nutkání dát nemrtvého do jednoho dobrodružství v Haradu, bylo to v bývalé pevnosti mocného čaroděje. Temného. :) Ale právě proto, že se to tak nabízelo, jsem nakonec odolal. A nemyslím, že by hráči litovali :))
Autorská citace #50
23.5.2007 16:38 - Dalcor
Když jsme u těch vděčných antagonistů - drows rules ;)
Také uděluji XPS(rozhodne ně zk) po každé session.
Zajímala by mě další věc kterou si spojuji s hraním psotav. na velkém levelu se to postav moc netýká, protže jsou ověšené maguckým harampádím.
Jak ale řešíte zásahy fireballem, či rozsekané zbroje a oblečení na majetku dobrodruhů? Jsou to rambové kteří po zásahu fireballem vyklepou popel z vlasů a dvakrát se udeří do kožené zbroje aby se z nich zaprášilo...a nebo čekají až jim doroste obočí...
Autorská citace #51
23.5.2007 17:11 - Alek
Hráči nelitovali, hráči byli překvapeni, že tam nebyl, páč už na něj promýšleli taktiku. Šak taky první kouzlo ode mě bylo Najdi nemrtvé. ;)
ad zničené vybavení - moc to neřešíme ani na nízkých úrovních, natožpak na vyšších. Občas na to spíš hráči v rámci RP zavedou řeč, že zajdou za kovářem a tak, ale DMové tohle moc neřešej, pokud se jim to tedy nehodí do zápletky. Hrajeme pro zábavu a ne, abychom si počítali mošny vody a škrábance na zbroji. ;)
Autorská citace #52
23.5.2007 17:14 - Dalcor
No promiň, ale teda když dostaneš fireballem tak asi na tobě nezůstane vůbc nic... Já to teda taky neřeším, ale prostě tohle mě už dlouho trápí...
Autorská citace #53
23.5.2007 17:20 - Rytíř
Dalcor: naopak, možná že nabušených postav se to týká víc než koho jiného.. protože právě postavy na vysoké úr. dokáží ohnivku bez problémů ustát i BEZ magického harampádí. Když ti zbyde 1 živůtek, nemáš problém se s postavou potácet do kouta a s děsem v očích se prohlížet v zrcadle. Kdežto když ti ohnivka sebrala pětinu životů.. tak jako zamrzí to, ale tenkrát ten obr s obouručním kladivem, ten mi dal větší!
čili abych odpověděl na tvou otázku - obecně řečeno, neřešíme. Postavy jsou přesně takový rampiči, jak jsi popisoval. Pouze když máme náladu a inspiraci, podáme konkrétní potíže a jejich řešení. Třeba po (těžce beznadějném) boji s železným golemem jsem počítal zuby na svym obouručáku a pak ho někde složitě brousil. Ale abych vyklepával zdobný pancíř svý zbroje po každém boji.. to mě ani nehne. ;)
EDIT: aha, koukám že dneska na Aleka nemám.. :)) no, tak vcelku jsme se shodli. A to s tím nemrtvým - díky! Alespoň už je chlapcům jasné, proč tam ještě nebyl! Nebylo by to žádné překvápko..
I když musím uznat, že ta spektra v povídce od Arga docela lákala :)
Autorská citace #54
23.5.2007 17:44 - Argonantus
Rytíř:
U draka byla napřed povídka, pak se drak zahrál; u spektry byla obráceně; vznikla jako důsledek letité zkušenosti se spektrami. Velmi oblíbená nestvůra, vždy velmi populární. I když vlastně nečaruje a "nic nedělá". Zničit spektru je vysoce odborný problém. Doporučuje se řešení:
a) trpaslické - vezme se sekera a mlátí se dost dlouho. A doufá se, že to vyjde. Na nízkém levelu nedoporučeno. b) fikaně čarodějné - vezme se nejsilnější kouzlo, co je, a metá se. Doufá se, že to vyjde. Na nízkém levelu nedoporučeno.
Případnému DM doporučuji spočítat to tak, aby to skoro nešlo. Družina ale může mít v kapse řešení originální. A doufat, že to vyjde.
Autorská citace #55
23.5.2007 17:49 - Argonantus
A ještě sem nesmyslně zařadím (protože TAM to Rytíř tutově nenajde) tuhle zcela OT zmatenou odpověď (která je možná na článek):
Rytíř:
Lovím z Wikipedie:
"1953 The Homecoming of Beorhtnoth, Beorhthelm's Son (Návrat Beorhtnothe, syna Beorhthelmova, v češtině poprvé ve sbírce Příběhy z čarovné říše, Mladá Fronta, Praha 1997) – hra v aliteračním verši, publikována spolu s esejemi Beorhtnoth's Death a Ofermod v 6. ročníku vědeckého časopisu Essays and Studies by members of the English Association"
Když nechám mistrovy oblíbené anglosaské rekvizity okolo, podstatou věci je problém, zda je možné být statečný ZA NĚKOHO JINÉHO. Je sice hezké, že hrdina vyrazí proti přesile 200 maníků a nechá se rozsekat za blaho národa (nebo co), ale spíš je zajímavá situace, když hrdina velí 200 maníkům... a má je nechat rozsekat pro blaho národa (nebo čeho)...?
Odpovědnost šéfa, velitele, otce atd. je trochu jiná, než odpovědnost někoho, kdo funguje jen sám za sebe. Tolkien, účastník docela drsné války, věděl dost přesně, o čem mluví, a v jeho díle se tenhle motiv objevuje v nejrůznějších podobách.
Autorská citace #56
23.5.2007 17:59 - Dalcor
K tomu draku / doporučuji sledovat spíše růst než Argovi techniky tzv. A do prdele faktoru a včas před tím drakem zmizet. Tato technika c) zaručuje dostatečně dlouhý život.
Vždyť víte co psal Tracy Hickman o dracích, cituji li se z Alduronu: „Chtěl jsem, aby byli draci opravdu mocní!“ říká Tracy Hickman. „V celé řadě her jsou draci prostě chudáci, kterých se dokáže zbavit i banda tupých trpaslíků. Tak to by u nás nešlo. Draků se všichni musí bát. Ve světě neexistují. Jsou to jen stvoření ze starých příběhů. Když jsme to tímto způsobem potom s hráči hráli, byli při prvním setkání s drakem velmi, velmi vystrašeni a to po zásluze!“
Autorská citace #57
23.5.2007 21:18 - wraiths
Dalcor : u nas( ve stary druzine) se resilo jak a kolik jsi dostal zasah tou ohnivkou. treba DM rekl pak jeste hod si. tak si clovek hodil a rekl co padlo...treba 12 a DM povida co ze to nosis za zbroj kozenou..? no tak tu si odepis, ten kouzelnej luk mas ted nepouzitelny,ale kdo vi....a parkrate mrknul( bylo jasne ze za ulatu se to da spravit.sipy pas v pytli, saty ohorely a zbyl ti jen opasek a ta dyka. nebo podobny veci,ale mne se toho mc nestalo ale kozena zbroj pada vzdy. :-) jinak vyklepavat zbroj po kazdem boji je blbost ale ze "opadas jak vanocni stromek na Tri krale" po zasahu dracim dechem( ohen, kyselina) ci ohnivkou, tak to je snad jasny. alespon ja to tak vidim a jako hrac moc neprotestuji.
Autorská citace #58
24.5.2007 07:56 - Plz
Zrovna v případě kožené zborje bych docela protestoval protože spálit takovou tlustou vrstvu kůže je docela umění a není to jen tak samo sebou. Něco jiného jsou vlasy a vousy ty samozřejmě hoří mnohem lépe. A co se týče zásahu tak opět problém ano zásah vypadá vcelku stejně tedy stalé třeba 20 životů ale pořád to znamená že na nízké urovni jsi tu ohnivku trhnul přímo a na 20 že jsi šikovnější a atomaticky si se vyhnul tak že tě jen lehce lízla a podle toho by taky měly vypadat následky..
Autorská citace #59
24.5.2007 08:37 - Vannax
A já si furt říkal, čím že je ten ohnivej míč tak nebezpečnej...:o), ale řekněte mi, kdo by šel hrát fotbal ve zbroji.
A teď vážně. U nás se obecně postavy kouzelníků moc nehrajou. Všichni mají radši hraní kněžích a psioniků, rougů nebo válečníků. Patrně je to daný ještě historicky z doby, kdy se hrál Dark Sun a každý kouzelník si zažíval celkem šikanu. Takže popravdě vlastně ani nevím, jak takový fireball vypadá.
Autorská citace #60
24.5.2007 11:17 - wraiths
Plz : ale prece jen ti prehori spoje co drzi zbroj at uz slachy, ci prouzky kuze. a potom jak pise Dalcor ma to obrovskou teplotu, takze se kuze vysusi a popraska minimalne. mozna ta hrosi(hide) by mohla vydrzet. ale klasicka urcite nee.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.15639495849609 secREMOTE_IP: 3.227.249.234