Ad přízeň boha - to je určitě zajímavé zakomponovat, ale asi to chce dohodnout mezi DM a hráčem kněze, aby to vyhovovalo oboustraně (hlavně v míře a způsobu). Případně stanovit nějaká přesnější pravidla. Taky by se to nemělo přehánět, aby se hra moc nesoustředila na postavu kněze na úkor ostatních postav.
V některé z doplňkových knih (Complete Divine?) jsem viděl nové [faith] featy, které počítají s tím, že kněz za své činy ve prospěch boha dostává speciální faith pointy.
Případně by šlo nastavit novou abilitu "Boží přízeň" se kterou by se nějak pracovalo a byla by pohyblivá podobně jako Wealth v d20 Modern.
Ad přesílenost klerika - prakticky mi klerik tolik silný nepřijde, celkem nedávno jednomu mému klerikovi léčivá kouzla rozhodně nestačila, když stál tváří v tvář postavě o 5 úrovní výš. Spíš mám pocit, že přítomnost léčivého klerika velmi zvyšuje bojeschopnost skupiny, pokud je třeba bojovat častěji. Teoreticky asi může být kněz hodně silný, ale jen chvíli, když na sebe vyplácá spoustu posilujících kouzel, jenže to mu dlouho nevydrží. A seslání kouzel potřebuje nějaký čas. U nás boje málokdy začínají tak přesně, aby kněz stihl seslat všechna užitečná kouzla, která má k dispozici. Spíš je posléze spotřebuje na léčení.
Celkově mě na kněžích v DnD baví spíš to, jak se jejich zaměření mění podle boha. A taky různá užitečná pomocná kouzla, třeba Status pro samostatné průzkumníky.