Produkty

Alnag
25.8.2008 09:45
Recenze všech tří základních příruček čtvrté edice D&D najednou...
Autorská citace #1
25.8.2008 09:45 - Vannax
Zajímavý pojednání. Díky za recenzi. Nejvíc mě v něm asi dostal ten příměr k MtG :), takže si neodpustím poznamenat myšlenku, která mě hned při čtení napadla: "...takže hráč si před sesláním kouzla bude muset tapnout deník postavy...".
Skoro mám i chuť do těch nových pravidel nakouknout, mám i chuť si je někdy vyzkoušet zahrát, ale nemám zájem si je pořizovat. Asi takový mám pocit po přečtení té recenze.
Autorská citace #2
25.8.2008 11:13 - Lotrando
Recenze je pěkná, trochu z ní kouká to zklamání dané přílišným očekávání, ale takový je už život. Některé postřehy jsou velmi výstižné, ten hodnotící princip combat systému, jinde bych trochu ubral z osobní zaujatosti - tady mám nejvíc problém s hodnocením grafického provedení. Ono je sice hezké mít vše na imitaci starého papíru, ale když je tak uděláno všechno, trochu to ztrácí smysl. Osobně oceňuji přehlednost, ilustrace jsou subjektivní záležitost, viděl jsem i horší, samozřejmě i lepší.
Ovšem recenze by měla být do jisté míry subjektivní, aby vyvolávala diskuzi.
Díky za pěkné čtení.
Autorská citace #3
25.8.2008 11:37 - Alnag
Vannax: No ono když si powers napíšeš na kartičky, můžeš je pak (u encounter a daily opodstatněně)tapovat. Zahrát si je určitě bude šance na srazu.
Lotrando: Myslím, že u mně je to takový Star Wars syndrom. A viděl jsem ho u pár dalších lidí. Wizardi svého času prohlásili, že SW jsou významným preview 4e a tak jsem tímhle směrem asi čekal víc (protože se mi SW Saga prostě nějak víc pozdává).
Hodnocení obrázků je fakt subjektivní, ale nemůžu si pomoct fakt mi to přijde těžce kýčové (teda ono skoro všechny fantasy obrázky jsou).
Snažil jsem se to brát nepropagačně a jít až na kost... takže to tak berte. Hraní 4e mne baví...
Autorská citace #4
25.8.2008 11:59 - Lotrando
Alnag: recenze je vyvážená a to se cení.
Autorská citace #5
25.8.2008 12:04 - yashamaru
Obrazky vypadaji v pravidlech mnohem lip nez pdf na pocitaci. To byl muj osobni objev. :) Jinak jsou proste moc barevny nektery jsou moc pekny ale na to ze se 4 edice prezentuje jako points of light temne fantasy bych chtel trosku min barvicek a vic detailu.
Autorská citace #6
25.8.2008 12:38 - Chrochta
Mám Monster Manual a musím souhlasit s Alnagem, že proti 3.5 edici je to asi 200% posun správným směrem - nestvůru prostě stačí jen vybrat a nasadit do boje. Na druhou stranu mě jakožto "Čtenáře" silně neuspokojuje (prostě si nemám co přečíst).
Autorská citace #7
25.8.2008 12:52 - thief
Díky za skvělou recenzi. Přestože se 4E vyhnu jako čert kříži, i já bych tam našel nějakou pozitivní změnu (asi dvě).
Co máte všichni s tím Monster Manuálem? Já vždycky myslel že goblin je goblin a drak je drak. Tady je něco jinak? Hlavně mne nenuťte ať si to koupím.
Autorská citace #8
25.8.2008 12:57 - Alnag
Thief: No ono se to těžko vysvětluje (a souhlas s Chrochtou, že čtenářsky je to velmi neuspokojivé), ale v zásadě to apeluje na takové sadistické (a power-gamerské) choutky DMa. Prostě tvoje potvory jsou různorodé, dobře se doplňují a umí různé zajímavé a zábavné věci (z pohledu DMa, hráči by řekli, že umí pěkně zatopit). Takže je chceš používat, chceš je kombinovat a baví tě to... :))
Autorská citace #9
25.8.2008 14:18 - Almi
Thief: Je to jinak v tom, že jak psal Chrochta - už se nedozvíš "pikantnosti ze života nestvůry", na druhou stranu víš, že dkyž k sobě postavíš třeba dvě potvory tak aby sousedili, tak si budou dávat různý výhody nebo se s ní něco stane nebo na tebe přijde s neotřelým trikem (přesně jak popisoval Alnag v recenzi). Vše zábavnou, filmovou formou. Souboje jsou barvitější.
Lotrando: Z Tvého hodnocení grafiky je znát, že jsi technicky a IT založený člověk, jak poleno :o))))) Já bych taky uvítal, kdyby fantasy příručka vypadala starobyle a ne jako manuál k Visual Basicu :o))
Autorská citace #10
25.8.2008 15:04 - Lotrando
Almi: však se máš s čím mazlit :) Kolik ti těch příruček do sbírky chybí? Počítám tak dvě :)
Thief: kromě toho, že jsou zajímavé (potvory), tak se mění s obtížností střetnutí. Není tedy problém gobliny potkat na 2., 7., a 9. úrovni apokaždé budou trochu jiní - budou mít lepší velitele, přibudou střelci atd.
Autorská citace #11
25.8.2008 16:11 - yashamaru
Alnag pise: na pár bolístek (multiclass!) nad kterými ale dokážu mávnout rukou, ba jsem je viděl i přijatelně vysvětlené a už nevypadaly tak zle jako na počátku.
muzes prosim nejak rozvest multiclass issue? odkud jsi cerpal. zajimalo by me taky vysvetleni multiclassu.
Autorská citace #12
25.8.2008 16:39 - thief
Almi, Lotrando: Aha, takže nic nového. Upgrady základních potvor byly už v 3E a že budou goblini bojovat zuřivěji, když budou mít za prdelí kapitána-bugbeara vím taky. Když už chtěli 4E ozvláštnit, měli do bestiáře dát jak "pikantnosti" ze života tak vztahy k nejběžnějším sousedům.
Autorská citace #13
25.8.2008 16:42 - Lotrando
Thief: bude lepší, když se podíváš sám. Ta knížka nekouše, je volně dostupná na netu a je fakt dobrá. Bez 4e ji sice nepoužiješ, ale aspoň budeš vědět, o co přicházíš. Samozřejmě, pokud jsi si naordinoval karanténu, budeš se muset obejít bez tohoto kulturního zážitku :)
Autorská citace #14
25.8.2008 17:08 - Alnag
Thief: Ono jedna věc je, že potvora je prostě hustší (víc životů, víc damage, větší AC, větší záchrany - 3e style) a druhá věc je, když potvora umí něco víc cool (nemrtvý velitel dokáže v průběhu boje znovu vzkřísit jednoho mrtvého nemrtváka atd.) a že se to prostě dobře a snadno kombinuje.
Nejde o to, že by to ve 3e nešlo, ale o to, že pokud nejsi vyloženě "combat freak" tak jsi to ve 3e nedělal. Zatímco ve 4e to zvládne i dítě.
Autorská citace #15
25.8.2008 17:45 - Malabar
Me teda mrzi ze tam ty pikantosti nejsou. Ale prezto se tesim az si zaDMuju 4e ...
Autorská citace #16
25.8.2008 18:42 - Alnag
No ono i ve 3e těch pikantností nebylo zase tolik. Takže když už šel bych ještě hlouběji do historie...
Autorská citace #17
25.8.2008 18:57 - Alnag
Yashamaru píše:
muzes prosim nejak rozvest multiclass issue? odkud jsi cerpal. zajimalo by me taky vysvetleni multiclassu.
K tomu multiclass - chci to v budoucnu ještě rozebrat podrobněji v nějakém článku, ale myslím, že je cenné se podívat (důkladně) na postup, jakým jsou dělané postavy v tomto článku (na Wizardech - Dragon 365: Character Concepts). Ta podstatné věc je tam to switchování powers, což přiznávám mi ze začátku nedošlo, ale takhle vypadá ten multiclass hned mnohem lépe a výživněji. No posuďte sami...
Autorská citace #18
25.8.2008 20:04 - Alnag
Opraven odkaz.
Autorská citace #19
26.8.2008 07:30 - Lotrando
jj, ten článek na wizardech je opravdu dobrej a dobře ukazuje, co se s tím systémem dá dělat.
Autorská citace #20
26.8.2008 10:12 - Alnag
Lotrando: Souhlas. Trochu na tom zamrzí, že to není zjevné z toho systému samotného (soudím podle sebe samozřejmě) a než jsem četl ten článek a uvědomil si, že vlastně můžu měnit powers jednoho povolání za powers druhého, tak jsem měl pocit, že multi-class je úplně na nic. Tohle je přeci jen o dost jiný pohled. Ale mohli trochu víc zdůraznit v pravidlech (u multiclassu nejlépe).

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.092134952545166 secREMOTE_IP: 44.201.97.0