Produkty

ShadoWWW
23.1.2012 19:44
Autorská citace #21
25.1.2012 06:28 - wlkeR
Řeknu akorát tolik, že nejprve jsem chtěl ze svých úprav 4E levely vyrazit, ale nakonec jsem je vrátil. Levely prostě JSOU D&D. Stejně tak bych si ho nedovedl představit bez abilit a povolání a ras a - protože jsem začal na 3E - Skillů.

Featy bych vyházel z okna, neb co je moc, to je příliš.
Autorská citace #22
25.1.2012 08:30 - Quentin
Kýblohlav: Souhlas. Rasy, povolání, úrovně a nejspíš i vedlejší skill system do dnd patří, ale featy jsou zbytečná složitost.
Autorská citace #23
25.1.2012 08:44 - Vojtěch
Tak svým způsobem fungovaly jako věci, které mělo víc classů společné, ale stačilo je napsat na jedno místo. Ranger, Fighter, Paladin, Barbar atd. všichni chtěli power attack (nebo), ale nechal se být zvlášť a volitelný (protože byl třeba lučištníkům na prd). Jó kdyby jich bylo méně a byly univerzálnější (prostě mocnější útok, je jedno jestli lukem, mečem nebo kouzlem)...
Autorská citace #24
25.1.2012 14:46 - Gurney
Jerson píše:
každopádně jsem raději, když RPG staví na první místo hraní charakteru a příběh

Levly a stavění postavy versus příběh a hraní charakteru je klasické falešné dilema. Nějakou takovou hlášku bych čekal od někoho, kdo hrál DrD a zrovna objevil GURPS/FATE/WoD, od tebe fakt ne.

wlkeR kýblohlav, QuentinW:
Oldschooleři se projevili :) Dle mého jsou featy dost dobrý nápad jen nepříliš dobře provedený.

Sám řadím featy na čtyři skupiny
- featy které jsou v pohodě, protože reprezentují schopnost dělat nějakou dost specifickou věc, kterou si lze snadno představit (Two weapon fighting, Quick draw) - ty mi přijdou v pohodě
- featy, dávající za nějaký trénink bonus k něčemu (Skill focus, Weapon focus) - obvykle v pohodě, někdy ale dávají naprosto wtf bonusy i když fluffově reprezentují jen pouhou zalost něčeho nebo jsou must have, což je velmi otravný
- featy zbytečné, protože není důvod proč by to co nabízejí nemohl dělat kdokoli (Leadership) - hovadina, výsledek pokusů všechno narvat do mechanik hry, naštěstí se obvykle daj jednoduše vypustit
- featy "WTF, what just happend?" který dávají schopnosti do klasický fantasy naprosto nepasující nebo příliš epické (Deflect Arrows, Snatch Arrows) -
- featy "udělej X a kdovíproč dostaneš bonus k útoku" (velmi oblíbené ve 4e, cca polovina featů tam nejméně balancuje na hraně tohoto přístupu) - dělají hru méně zajímavou tím, že motivují k tomu dělat neustále X a v nejlepším se snažit obkecat bonus, který X dává místo vymýšlení něčeho zajímavého. Nemaj žádné opodstatnění, jedinou jejich funkcí je sloužit jako součást nějakého komba, což problém ještě zhoršuje (protože pak už tuplem není důvod reagovat na určité situace jinak než provedením X).

Btw taky si někde zálohujte příručku ke 3e a třeba Dark Heresy a srovnejte jak jsou prezentovány featy (resp. talenty) tam a jak ve 4e. Pointa je, že v DH/3e je vždycky aspoň věta o tom, co ta schopnost fluffově reprezentuje a když jste na pochybách zda se to dá v týhle situaci použít, je o co se opřít. V 4e naproti tomu je efekt schopnosti popsaný jen v herních mechanikách a jak konkrétně funguje musíte odhadnout z toho popisu + možná ještě z názvu. V případě nějaký sporný situace tedy buď přístoupíte na to že to prostě takhle je a nebudete nad tím dumat (a občas se holt ve hře občas budou dít těžko představitelný věci) nebo budete z pozice GMa požadovat vysvětlení jak to postava přesně užívá a pak se nejspíš v rámci pokusu obkecat něco fakt nepravděpodobnýho budou tuplem dít ve hře dost podivné věci.
Autorská citace #25
25.1.2012 16:25 - wlkeR
S Featy jsem měl jen špatné zkušenosti. Ve 3E jich bylo málo, v Pathfinderu jsem jich potřeboval několik jen aby moje postava mohla fungovat (tzn se staly nástrojem do-optimalizace, spíš než zajímací vychytávkou, nemluvě o tom, že aby ta postava opravdu fungovala tak jak jsem jí zamýšlel, musel to bejt lv5 human), ve 4E si je moji hráči přestali brát, protože na ně stejně porát zapomínali.

Jako volitená vrstva - whatever. Ale neměly by být v Core.
Autorská citace #26
25.1.2012 16:33 - noir
Vojtěch: Co člověk, to názor - a už proto imho nemá moc šanci 5i uspět. Nabízet všem všechno, to prostě nejde.

Já mám featy moc rád, ale docela bych chápal, kdyby byly jen nadstavbou.
Autorská citace #27
25.1.2012 16:59 - Noldo2
Vojtěch píše:
Jó kdyby jich bylo méně a byly univerzálnější (prostě mocnější útok, je jedno jestli lukem, mečem nebo kouzlem)...


Tak už chápu proč je 80% featů čistě kombatních...
Autorská citace #28
25.1.2012 19:54 - wlkeR
Ale tak jistý trend tu je. Řekl bych, že na něčem se lidi prostě shodnou a to bude jádro - levely, povolání, rasy, 6 abilit: ano, to je D&D. Možná už skilly budou nadstavba, pokud je Cookových pár L&L článků nějakým vodítkem.

U některých věcí se zas tuna lidí shodne, že to byl blbý nápad... jestli se v nové iteraci objeví 3.5kovej Grapple, koupim si klobouk a snim ho.

Nu a pak jsou tu věci typu powersy, Vancian spellcasting, třeba i ty featy, budiž - někdo pro ně má soft spot, někdo ne. A to budou přídavný věci.
Autorská citace #29
25.1.2012 20:09 - sirien
Hm. Základní problém třeba vidim v tom, že některé koncepty se kterými jednotlivé iterace přišly jsou principielně nekompatibilní. Např vancian magic a powers: jak chcete v jedné hře uspokojit hráče čaroděje, který miloval ADnD vancian magic s tunama rozdílných a různě fungujících kouzel z nichž si průběžně vybíral a hráče čaroděje, který si objevil čtyř-iterační powers-based magic?
Autorská citace #30
25.1.2012 20:35 - Wild West
Autorovi chybí základní vzdělání, pravím drsně.
Tedy - paradoxní souhlas se Sirienem.

Jinak by si všiml, že Píše:
velkoklepost úrovní nemá moc společného s mechanikami či hrou, ale spíš souvisí se samotnou podstatou hoby.


je poněkud nedostatečné; prazákladem je Tolkien a ten to zase má z prastarých iniciačních románů, které začínají někde u Gilgameše a pokračují k Tolkienovu oblíbenému středověku (a potažmo souvisí s literaturou vůbec).
From zero to hero; princip, který proslavil nejen Frodo, ale už leckdo před ním. To je ten základ zábavnosti a proto to všechny furt okouzluje.

jediné, co Gygax a spol. vymysleli, a co lze prohlásit za geniální, je převod tohoto principu na čísla. Před nimi ovšem v realitě už jacísi zednáři a tak podobně.

Takže mluvit o "hobby" je blábol, věc má kořeny daleko hlubší a je IMHO stejně zásadní, jako hraní rolí (což je zase podstata divadla a také poněkud starší nápad).

Lze odmítnout, že v iniciaci jde o duchovní růst hrdiny a nebo, že v divadle se hrají nějaké role, ale je to změna tak principiální a dalekosáhlá, že důsledky těchto změn zřejmě autoři nemohou úplně vyhodnotit. Osobně bych na věci tak ctihodné a principiální raději nesahal a omezil se na konkrétnější detaily.
Autorská citace #31
25.1.2012 21:40 - Quentin
Sirien: Co takhle tam dat dve povolani; sorcerera s powerama a wizarda s vancem?
Autorská citace #32
25.1.2012 22:18 - sirien
Tak Ti řeknu že se máš jít zahrabat pod DrD+ příručky, které jsou tohodle nesmyslu (různá povolání jedoucí podle různých template) plné a že pokud to tak bude, tak si to má Monte strčit do zadnice a jít se zahrabat hned vedle Tebe.

Zasazení něčeho podobného do fluffu by samo o sobě bylo mnohdy na migrénu - sice k něčemu lehce podobnému existuje v DnD precedent, ale ten byl v minulosti mnoha skupinami co jsem tak sledoval řešen tím, že se jeden nebo druhý koncept prostě vypustil (mám takové tušení že to tak udělalo i několik oficiálních settingů, ale to se možná pletu) a rozdíl nebyl zdaleka takový (sorcerer nebo psycher nebo jak se mu řikalo byl v důsledku odvozenej od wizarda). Mechanické vyvážení něčeho podobného by nebylo ani chození po tenkym ledě, to by byla s jistotou odpočítávající nukleárka přímo pod autorským zadkem.
Autorská citace #33
25.1.2012 22:23 - Gurney
Sirien: Si ted dokážu představit, že by byla vancian a power magie jako varianty kdy si do své hry vybereš buď jednu nebo druhou. Zkombinovat to do jedný hry je ale fakt koncept hodný "geniality" DrD+
Autorská citace #34
25.1.2012 22:24 - sirien
Add: to už spíš bych viděl variantu v tom se přiklonit k tomu původnímu precedentu wizard/sorcerer a udělat to tak, že si můžeš vybrat jestli máš spelly napevno jako powery nebo jestli si za cenu třeba nižší účinnosti nebo nižšího počtu vezmeš možnost mít víc spellů, kde některé tapuješ na úkor jiných... což by bylo vzásadě snesitelné, i když ke skutečné vancian magic by tomu ještě kus chyběl. Jenže když to uděláš opačně - založíš na vancian a pak uděláš volitelné variace k sorcererovi - tak budeš zase hrozně nekompatibilní vůči ostatním.

A to tu řešíme jen pitomýho wizarda, kde to je snadný okecat a smysluplně zdůvodnit (různé přístupy k magii etc.) Teď si vem rozdíl mezi původním a powers konceptem u méně mystických povolání.

Jako jsem fakt zvědavej - a musim říct že tomu dost nevěřim. Čtvrtá iterace je příliš odlišná od druhé a tři-a-půlté iterace v jádře systému. Když pojedeš na starších, tak tam budeš hrozně blbě rvát ten powers koncept, když tam vložíš elegantně ten powers koncept, tak tam budeš hrozně blbě rvát ty původní.
Autorská citace #35
26.1.2012 06:26 - wlkeR
Powersy jsou důsledek myšlenky "everyone has spells." Třeba budeme mít válečka vancianovsky používajícího Cleave? Konec konců, ve 3.5 už něco takovýho bylo, třeba Stunning Fist X× za den. Navíc jedinej rozdíl je v počtu použití v rámci dne.
Autorská citace #36
26.1.2012 19:28 - Quentin
Sirien: Já souhlasim s Esperem. Powers system je super pro mundane classy (warrior, rogue, ranger...) a mana nebo vance pro mágy.
Autorská citace #37
26.1.2012 19:43 - Vojtěch
Powers pro mundane? Encounter s dobíjením a at-will, ale daily tam moc nesedí. Tady bych raději systém bojových postojů atd. jako mají Essentials a manévry jako v 3E (případně dobíjecí legrácky jako Tome of Battle - Book of 9 Swords, nebo tokenové mechaniky Iron Heroes)
Autorská citace #38
26.1.2012 23:59 - Sosáček
QuentinW píše:
Sirien: Já souhlasim s Esperem. Powers system je super pro mundane classy (warrior, rogue, ranger...) a mana nebo vance pro mágy.

Jakoze je uplne super, ze muzes nekoho huste prastit mecem jenom jednou za den, a potom ho musis prastit uz jenom normalne, pac sis vycerpal silny prasteni, ale o pulnoci se ti dobije?

Autorská citace #39
27.1.2012 08:31 - Quentin
Traktor: Ne. Viděl jsem to lidi hrát a dobře se bavit mnohokrát za poslední tři roky.

Taky jsem si prvně řikal, že je to divný, ale v tý době jsem dost hrál mmorpg, tak jsem aspoň ocenil, že se trochu podařilo přenést cooldowny do pnprpg.

Jo a nedobíjí se to o půlnoci, ale po odpočinku. To je krapet smysluplnější :)
Autorská citace #40
27.1.2012 09:51 - Alnag
Sosáček píše:
Jakoze je uplne super, ze muzes nekoho huste prastit mecem jenom jednou za den, a potom ho musis prastit uz jenom normalne, pac sis vycerpal silny prasteni, ale o pulnoci se ti dobije?


Úplně super to není. Ten trik je v tom, že kdybys to mohl dělat furt, už by to nebylo "husté" praštění, ale jen "normální". Abys vytvořil "husté" praštění, musí být nějakým způsobem vzácné.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.064504861831665 secREMOTE_IP: 34.239.158.223