Produkty

Shako
2.6.2014 17:02
Končina
Končina je další české rpg. Na oficiální webu jsou ke stažení všechny tři základní knihy (Svět, Pravidla, Dovednosti). Základní přiručky by měli být zdarma, včetně aktualizací. Za další materiály ke hře by se měli platit drobné částky.
22.6.2018 18:05 - Jerson
LokiB píše:
No vidíš a přesto hráči hrají i hry, kde většina hrdinů během hry zemře :)

V první misi po první bojové scéně a vlastně po druhé scéně celkově?

Aegor - a pokud jsi četl dál, tak když zastavili, už bylo vidět až ke stěnám a do ústí tunelů, aniž by kdokoliv se světlem manipuloval. Stejně tak byl bazilišek v pohodě vidět, i když zboku útočil na lokomotivu.
Prostě světlo tam bylo velice podivné.
22.6.2018 18:35 - LokiB
Jerson píše:
Stejně tak byl bazilišek v pohodě vidět, i když zboku útočil na lokomotivu.


bylo tam velice podivné, tzv. rozptýlené světlo :)
asi jako když si v temné místnosti budeš svítit svítilnou mobilu, uvidíš i věci, které nejsou "přímo před mobilem". ale když pustíš na zem pětikorunu, a ta se zakutálí pod postel, bude pravděpodobně ve tmě a neuvidíš ji. zakutálí se takzvaně "do tmy".

Píše:
V první misi po první bojové scéně a vlastně po druhé scéně celkově?


hele a pamatuješ si na DrD první ukázku hry v pravidlech? Jak dopadl barbar Donar a ten kouzelník? na kaši :)
ale to je jedno, tady přeci nejde o to, říc "takhle přesně vždycky dopadnete".
spousta pravidel obsahuje v sobě příklady, ve kterých hrdinové umřou nebo jsou poraženi.
je to o feelingu: "jo, můžu si s kamarádama zahrát na lovení baziliška pomocí obrněné lokomotivy, a nějakej skřítek tam dost vtipně "čaruje" nebo co, to by mě zajímalo, jak to bude mechanicky fungovat." atd.

to jsi opravdu tak rigidní, že by tě povídka s takovým vyzněním odradila od hry? to mi teda hlava nebere. jako fakt. líbilo by se ti víc, kdyby tam byla ještě věta o tom, že skřítek lusknul prsty, bambitka se mu přemístila do ruky a on s usměvem na rtech možná ... nebo ne, kdo ví.
22.6.2018 18:49 - York
LokiB píše:
to jsi opravdu tak rigidní, že by tě povídka s takovým vyzněním odradila od hry?


Koukal jsem nedávno na debatu Adama Koebela s Mattem Colvillem a mluvili tam mimo jiné o tom, že spousta starých RPGček se snaží navozovat atmosféru přes ne moc dobře napsané povídky, a že to nejspíš není až tak dobrej nápad.

Dobře psát povídky totiž umí jen málokdo a naučit se to trvá léta. Kromě toho i když to umíš, tak stejně potřebuješ ještě dobrého redaktora, což náhodní lidé na RPG fóru nebo na Kostce téměř určitě nejsou (pokud teda zrovna nezaujmeš Argonanta, ale ani on není profesionální redaktor).
22.6.2018 19:20 - LokiB
York: No jo, povídali si dva pánové. Ono něco povídat musej, když chtěj něco dávat na youtube. Já jim ten názor neberu. Ani se s nimi nepřu. To je věc autorů, jestli to takhle chtějí propagovat. Dokonce si ani nemyslím, že je to nějaká super povídka. Takovej fandom, po domácku ukutěnej, Huga ani Mloka to nezíská, ale že Jersona přímo tak uráží? Meh.
Upřímně ... nevěřím, že by taková povídka mohla v ČR podmínkách hře uškodit.
22.6.2018 19:28 - York
LokiB píše:
že Jersona přímo tak uráží?


Jersonovu kritiku je vždycky třeba brát s hodně velkou rezervou. Hrany je sice dobré obrousit, ale ne nutně hned bagrem ;-)


LokiB píše:
nevěřím, že by taková povídka mohla v ČR podmínkách hře uškodit.


Těžko říct. Nečetl jsem ji, byla to jen poznámka související s tématem.
22.6.2018 22:23 - Aegnor
Jerson píše:
Aegor - a pokud jsi četl dál, tak když zastavili, už bylo vidět až ke stěnám a do ústí tunelů, aniž by kdokoliv se světlem manipuloval. Stejně tak byl bazilišek v pohodě vidět, i když zboku útočil na lokomotivu.

Nevím, jaké máš zkušenosti, ale já jsem už párkrát v jeskyni byl a bojoval. Uznávám, larpová akce, ale byla to reálná jeskyně, reálně jsme si svítili (svíčky, pochodně) a reální protivníci. A viditelnost byla mnohem větší než pouze ten okruh, který osvětlovala pochodeň. Ale stejně, kdyby mi tam upadl třeba nůž, tak ho najdu fakt obtížně.
23.6.2018 08:13 - LokiB
York píše:
Jersonovu kritiku je vždycky třeba brát s hodně velkou rezervou. Hrany je sice dobré obrousit, ale ne nutně hned bagrem ;-)


No když si přečteš moji první poznámku tady k tomu tématu, tak to je přesně to, co jsem udělal. Mírně jsem obrušoval, žádný bagr nenasazoval :)
23.6.2018 11:44 - Log 1=0
Tak jsem to taky přečetl.
To je zápis ze hry, nebo čistě jen napsaná povídka?
Pokud to první, tak je to vlastně v pohodě. A je to upřímné. Ale navnazovací text má navnaďovat, takže je upřímnost možná na škodu.
Jestli je to povídka, tak nic moc.
(rozbor obsahuje SPOILERY, kdyby to někomu vadilo)
Já si dokážu vybudovat jakýs takýs vztah i k hodně archetypálním a ne moc zajímavým postavám, ale tihle tři mi byli fakt úplně ukradení. A dost možná protože oni byli ukradení i sobě navzájem. Ne že by museli hned podléhat vzájemným vášním a nepřátelstvím, ale tam není ani drobné dočasné přátelství nebo rivalita. Není tam nic.
A nejsou tam žádné emoce. Půlelfka se vrací na místo, kde přišla o ruku a kde zmizel a s pravděpodobností hraničící s jistotou zemřel její milovaný manžel. A o tom všem se dozvíme až ve chvíli, kdy je to naprosto zjevné, nebo když se někdo rozhodne o tom mluvit. Gnómovi nejspíš zničili životní dílo, a s ním to nehne.
Nejsou mi jasné motivace. Ti dva (skřítek a úředník) věděli, že tam je bazilišek? Pokud ano, proč nezajistili dost zrcadel a podobných věcí? Skřítek tam přece nasazuje i svůj krk. Pokud ne, pak celá ta intrika nedává moc smysl.
Proč tam šli ostatní? Dostali zaplaceno, asi. Ale proč je někdo najímal, jaká byla jejich úloha na výpravě. Gnóm řídí lokomotivu, dobrá. Proč nemá s sebou zkušenou posádku? Půlelfka dává smysl, skřítka tam asi dostal jeho komplic úředník, proč tam poslali enera, to netuším.
A proč tam jeli s lokomotivou? Patrně unikátní stroj, poslaný na průzkum? WTF, takové věci se posílají, protože to nic jiného nezvládne. Jinak je to zbytečné riziko ztráty drahého vybavení.
A v popisu boje jsem se ztratil, ale možná jsem byl jen unavený, když jsem to četl.Jersonem vypíchnuté detaily jsem sám nezaznamenal, ale to v nejmenším není důvod, aby tam byly.
23.6.2018 15:23 - sirien
Oh my...

Úvodní setkání je fakt jak přepis z nudně pojaté scény setkání hráčské skupiny. A proto nefunguje. A nefungovalo by to ani bez skřítčího Iron Mana s at-will nano-tech armorem a bez "inspekce" výbavy.

Když se řekne "krátký meč", tak si většina čtenářů (zejm. těch ovlivněných DrDem) fakt nevybaví smallsword. Pokud se krátkým mečem opravdu myslí spíš něco jako gladius, pak je to v ostrém technologickém kontrastu k funkční lokomotivě - v povídce pro znalce by to šlo přežít, v povídce která setting uvádí to vyžaduje vysvětlení.

Ta výměna s velenim je další takovej momenty kdy nudně pojatá RPG scéna co je odehraná z povinnosti prostě v povídce nefunguje.

Parní lokomotiva co jede na volnoběh z kopce. Tiše a neslyšně zpomaluje po zatažení za brzdovou páku. #sure. (podotýkám, že Jersonův rant jsem ještě nečetl, nechávám si ho až po dopsání toho svého) (kromě toho to ani neni vůbec cool - když už pudu hrát steampunk a budu chtít jezdit v lokomotivě tak sakra chci aby půlka světa slyšela že jedu v lokomotivě. Až se ve steampunku budu chtít plížit, tak budu hrát Deset tisíc mil pod mořem.)

Píšťala bez vysvětlení je v intro povídce ještě horší než výše popsaný krátký meč.

Emoční rovina je jakejsi black-box. Chování postav při setkání, o pár hodin později během společné cesty a o pár hodin později při nalezení drazíny na sebe nějak divně nijak nenavazují.

Ozvěna výstřelu nestačila utichnout. Výstřelu z děla. V železničnim tunelu uvnitř nijak prostorně popsaného jeskynního komplexu. Mě se spíš zdá že po tom výstřelu je nemalá šance, že by většině postav na docela dlouho utichnul celej svět.

Na pohled neutrálního vypravěče je ta povídka příliš krátká a škodí jí to - najendou sem uprostřed bitky a vlastně mě vůbec nezajímá, co se se kterou postavou stane, protože o žádné z nich vlastně vůbec nic nevim. Ne, že by mi byly nesympatické (až na skřítka, ale já skřítky nesnášim od doby co sem je poprvé potkal v Dragonlance...), jen mám prostě dojem jakobych byl vyšetřovatel / analytik co s kávičkou v ruce sleduje nějakej CCTV záznam ke kterému má do zítřka napsat souhrnout zprávu.


Mimochodem pohledem z očí do očí měnila v kámen Medůza. Bazilišek zabíjel pohledem a ten nemusel být nijak opětovaný (ve skutečnosti svým pohledem dokázal i lámat kameny pokud se pamatuju správně). Každopádně to je dost stupidní - ta povídka by fungovala s jakoukoliv podobnou nestvůrou a snaha narvat tam baziliška - přijde mi to jako mišmaš, na jednu stranu má mít Končina vlastní "originální" svět s Arbořany a Tanebřany atd., na druhou stranu tu čtu o půlelfce se skřítkem co potkaj nějakýho baziliška.

...stroj se převalil přes střechu a zůstala ležet...

Lokomotiva se převrátila? Na to tam měla dost místa? Wut? V jakémže prostoru že se to vlastně celé odehrává?


Vzhledem k výše uvedené poznámce o nezajímavosti postav mě finální zvrat vůbec nijak nevzrušuje. Nebyl jsem ho schopný předvídat, protože jsem k němu nedostal žádný náznak, zároveň tam není ani nic, vůči čemu by se to jednání protivilo, takže prostě... hm. Nechápu proč, ale je mi to jedno, protože vlastně ani nevím kdo. Úplně nejposlednější zvrat už je... naprosto lacinej a hrozně moc podtrhuje prázdnost toho předešlého. Příběhy s touhle strukturou a pointou nejsou tak jednoduché, jak se zdají a jejich výstavba a odvyprávění pokud mají fungovat nejsou triviální. Ca$h a Ocean's Eleven nejsou tak dobré filmy protože by byly tak složité, ale právě protože dokázaly vystavět a odvyprávět pointu, kterou ty ostatní co to zkoušeli nezvládly.
23.6.2018 15:36 - LKarpianus
Díky za poznámky, hlavně podrobný výpis Jersona viz RPGforum. Co se týče gramatických chib, anoncovali jsme v úvodním textu na webu Končiny, že jde o verzi před korekturou. Zkusíme se podívat na nelogické věci co se týče světla a dalších drobností a na základě vašich poznámek zkusíme trochu pozměnit i konec, aby nevyšel ve smyslu - ať hrajete cokoliv, tak vždycky umřete. Takže twit na konci v podobě NPCčka zkusíme předělat, jen je problém, jak to udělat, aby to nebylo jen generické “hráči zvítězili a s lootem odešli dál”. Končina je drsnější svět, takže zrada a smrt tam patří. Navíc si nemyslím, že by nováčci měli úvodní povídku brát doslovně. Jde hlavně o atmosféru, kterou se snažíme čtenáře nadchnout pro další čtení.

Napadá vás nějaký rozumný konec, který by působil alespoň trochu “dramaticky” v rámci povídky?
23.6.2018 15:56 - sirien
á, koukám že Jersona ta tichost lokomotivy taky zaujala, přesně jak sem čekal :)

Aegnor píše:
Nevím co Loki, ale já si představím, že je na drezínu svíceno.

Tipnu si že nemáš řidičák, co?

York píše:
Koukal jsem nedávno na debatu Adama Koebela s Mattem Colvillem a mluvili tam mimo jiné o tom, že spousta starých RPGček se snaží navozovat atmosféru přes ne moc dobře napsané povídky, a že to nejspíš není až tak dobrej nápad.

:D

díky, moc moc díky, přesně tohle sem teď potřeboval najít :)


Log: jo, v podstatě myslim žes to vystih velmi trefně.


LK: problém není konec té povídky, problém je celý způsob kterým je vystavěná.

Zaprvé takhle krátká povídka by měla být vyprávěna z pohledu jedné postavy a úplně ideálně třeba i z první osoby (tady nejspíš toho enera, přijde mi tam jako hlavní hrdina a tím pádem přirozenej POV charakter).

Zadruhé by měla obsahovat nějaký zvrat který bude ale nějak provázaný s celým dějem a který bude na osobní úrovni. Což je všechno co ten skřítek neni - předtím než zradí o něm nevíme vůbec nic a do děje jeho plánovaná zrada nezasahuje a jeho zrada je naprosto chladná a má tu nejnudnější existující motivaci.

Tady by mohla bejt funkční spíš ta elfka. Z kraje by se mohla tvářit jako superhustá žoldačka, úplně přehnaně (a to odmítnutí se představit by mohlo přejít z toho enera k němuž se ani moc nehodí na ní v rámci téhle stylizace). Mohla by dávat najevo že jí de jen o prachy a všichni sou jí ukradený a toho enera by mohla hateovat jako správná arbořanská (?) rasistka. Mohlo by bejt naznačený, že je fakt až divně moc macho obecně a na elfku zvlášť. Když pak dojde na akci by se mohlo ukázat, že je ve skutečnosti naprosto neschopná a pak by se mohla nečekaně za toho tanebřana obětovat, aby mu dala šanci na nějakej smrtelnej zásah a s tím náhle zmizet ze scény. A až na konci když prach usedne by si mohl ten eneřan všimnout že zkameněla vedle té původní sochy a maj třeba stejný snubní prstýnky nebo whatever.

Ta skřítkova zrada tam může asi klidně proběhnout - a ten eneřan může o tři dny později když se s gnómem konečně vyplížej ven najít jeho tělo ze kterýho bude zjevný že ho někdo sejmul ze zálohy.


A bohové dodejte tam nějakej příčetnej důvod proč se tam jede tou lokomotivou a ne pěšky - protože mě někdo zadat za úkol podobnej průzkum tak to poslední co udělám je že bych tam píčoval s hlučnym, ohromnym, neohrabanym a na koleje extrémně citlivym strojem - mnohem radši bych si udělal podobnej výlet hezky v klidu, potichu a pěšky. Třeba řekněte že to neni jen průzkum ale že má buldozerovou úpravu a jde o snahu rovnou prorazit trať, aby tam následně mohl projet běžnej vojenskej vlak s armádní jednotkou která má tu jeskyni pročistit. Tzn. tyhle postavy sou v podstatě žoldnéřský "speciálové" co nemaj za úkol nic víc než ochránit lokomotivu a případně pomoct jí odklidit z cesty věci co nepůjde prorazit.
23.6.2018 17:16 - LokiB
sirien píše:
A bohové dodejte tam nějakej příčetnej důvod proč se tam jede tou lokomotivou a ne pěšky - protože mě někdo zadat za úkol podobnej průzkum tak to poslední co udělám je že bych tam píčoval s hlučnym, ohromnym, neohrabanym a na koleje extrémně citlivym strojem


Mi přišlo, že tam čekaj nějakou velkou svini, tak jim obrněná lokomotiva přijde jako dobrej nápad :)
23.6.2018 22:22 - Arten CZ
LKarpianus píše:
Co se týče gramatických chib

Že to bylo napsáno úmyslně :-D
24.6.2018 02:32 - LKarpianus
Ano. Bilo. :-)
24.6.2018 10:56 - Xyel
LKarpianus píše:
Jde hlavně o atmosféru, kterou se snažíme čtenáře nadchnout pro další čtení.

Pak by to chtělo se soustředit na atmosféru navozující prvky, jako jsou senzorické vjemy; detaily prostředí, oblečení...etc A jestli to má navnadit na čtení dál, tak by to chtělo skončit vyvoláním silné, pozitivní emoce...
30.6.2018 16:53 - tony
Taky si dovolím pár poznámek,které můžete zakomponovat kam vám bude libo:

Gnom stavitel a pilot velkejch válečnejch strojů-cena k nezaplacení.
Vzhledem k tomu že musí mít několik skillů na mistrovské úrovni a pravidelně má plánky na coolefektovou výbavu(musí mít,jinak je jen obyčejnej nýmand).

Bitevní lokomotiva s věžičkama plnýma děl ,původní cenu odvozuju od vašich vzdučných karabů tj. 100 000 energie + survoviny + úspěšnej skilček
cena k nezaplacení

Co mi říkají moje skušenosti s hraním tak cena těch baziliščích očí musí být epická aby se jim vyplatilo někoho takhle naštvat co myslíte vy?

Bazilišek + tunely : Velikost obojího epická,protože nejenom že bazilišek s rozběhem taranuje lokomotivu ale ta se ještě přes střechu převalí na záda a ukazuje bříško.Bazilišek i přes její obrovské trny taranuje dvakrát a žije,z povídky bych odvodil že je bez větších problémů protože pokračuje v boji.Tudíž po tom co si do těch trnů dvakrát naběhnul nestratil víc jak půlku HP.

Takže jak by měl vypadat konec povídky podle mne?:
úředník vytáhne píštalu a zastřelí skřítka se slovy "prodám je já muhahaha".S tím se zviditelní několik enarů/elfů/lidí v uniformě majitele lokomotivy a zaměstnavatele gnoma a nejspíš i úředníka a se slovy :"to těžko loosere". ho omráčí.Úředník se probouzí ve městě na mučidlech kde majitel lokomotočehosi má proslov o zradě a konci těch kteří ho skusí okrást,podvést nebo jenom sklamat.Střih závěrečná hudba a patnáct minut titulků máme možnost pozorovat úředníka jak umírá na mučidlech tak aby to viděl každej ve městě.

Neřeším světlo protože světlo je udělaný magií a kouzlo nejspíš říká svítím tak abych neházel stíny.
Neřeším šíření zvuků protože po tom co dělo poprvé vystřelí tam už nikdo šíření zvuků neregistruje.
30.7.2018 16:31 - LKarpianus
Připravili jsme mapu Dráteníkovy oázy a pracujeme na dalších. Oáza bude součástí základního dobrodružství...
https://koncina.cz/blog/22
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.29107713699341 secREMOTE_IP: 54.163.20.57