Produkty

Shako
2.6.2014 17:02
Končina
Končina je další české rpg. Na oficiální webu jsou ke stažení všechny tři základní knihy (Svět, Pravidla, Dovednosti). Základní přiručky by měli být zdarma, včetně aktualizací. Za další materiály ke hře by se měli platit drobné částky.
18.9.2017 16:57 - Boldrick
Stahoval jsem dnes, jak jsem koukal, pár minut před stažením :-)
Vypadá to , že se z toho stane ještě nedostatkové zboží ;-)

Nicméně by mě zajímal názor na mé připomínky k pravidlům. Jestli se autoři neozvou, budu se taky připravovat na linč :-)
18.9.2017 20:33 - LKarpianus
Děkuju všem za poznámky a postřehy... Je to pro nás velké rozhodnutí, takže opravdu pečlivě zvažujeme všechny pro a proti. Zatím je tedy ve hře buď kniha ze strany jedné frakce (a pak z druhé) nebo rozmělnit frakce trochu, posunout vše v čase a postavám nabídnou větší možnost pro smíšené družinky a hlavně i více prostoru na zajímavé zápletky.

Co se týče pravidel, Boldricku, škoda že jsme s vámi takhle nekomunikovali už před třemi lety... :-D Pravidlově budeme využívat Jeskyně a Draky s tím, že na konci knihy napíšeme jen pár věcí, které Jeskyně nebudou řešit a my je budeme potřebovat do našeho settingu (palné zbraně, povolání technika atd., plus třeba trochu víc postapo ve smyslu "meatgrinderu" - hází se na death saving throw stíženě a ressurect nenajde nikdo na každém rohu - v tom se mi líbí trochu pojetí Tal'Dorei).

Než se ale vrhneme na přípravu dodatků k pravidlům, musíme znovu úplně překopat přístup k samotnému settingu. Takže jakékoliv poznámky k němu (co se líbí, co ne, co byste udělali jinak atd.) by se nesmírně hodily... :-D
18.9.2017 20:54 - ShadoWWW
Zrovna palné zbraně jsou v tabulce v DMG 5E. Matthew Mercer vytvořil i velmi populární obor bojovníka s palnými zbraněmi - Gunslinger.
18.9.2017 21:08 - LKarpianus
ShadoWWW píše:


O tom obojím vím. Nejsem si jistý, že to můžeme všechno jen okopčit, ale po Percyho Gunslingerovi jemně pokukuju... :-D Navíc celé ty tinkerovací ability jsou dost k zamyšlení. Pro náš setting se dost hodí...
18.9.2017 21:09 - ShadoWWW
Spíš jako inspirace...
18.9.2017 21:23 - Gurney
Jen bych chtěl poznamenat, že Book of erotic fantasy je pěkná a velmi dospěle napsaná kniha, se spousta nápadů, jak oživit hru o trochu reálnější vztahy a chování dospělých jedinců ve fantasy. A neobsahuje murderfucking. V podstatě pravý opak Končiny.
18.9.2017 21:34 - Quentin
Nečetl jsem původní Končinu, ale pokud jde o rozválčený svět dvou stran, rozhodl bych
a) pro zachování dvou frakcí, pokud jsou navzájem dostatečně vzdálené. Úplně jiné kultury, jako lidi a ufoni, španělé a japonsko, lidé a fey elfové, whatever. Prostě jiné zvyky, jiný jazyk, technologie, magie etc.
b) pro rozmělnění, pokud se jedná jen o arbirární rozpočítání ras na dvě poloviny (viz horda a aliance). Studená (nebo i otevřená) válka pořád může ve světě probíhat, ale nemá smysl to dávat do jiné příručky, odsuzovat půlku ras jen na npc nebo to jinak omezovat na metagame úrovni

(all imho! nemám s tím žádnou zkušenost)
18.9.2017 21:37 - LokiB
Gurney píše:
Jen bych chtěl poznamenat, že Book of erotic fantasy je pěkná


Jj, třeba Body Domain a její doménové kouzlo z první úrovně Block the seed :)
Nebo Perversion Domain a kouzla jako Cursed Orgasm
Cantrip Depilatory a mocné cletické kouzlo Word of Repression, které zabíjí a jinak trestá ty, co měli v posledních 24 hodinách sex

jé, to jsem si připomněl, že jsme kdysi uvažovali o tom, jak to zapojit do hraní ... nikdy na to nedošlo :(
Bez hráček ve skupině je to trochu ... hmm ... no prostě to nevyšlo :D

Ale co jsem tak nahlédl do popisu ras Končiny třeba, tak je fakt, že jazyk BoEF je pěkný a vkusný. Jazyk Končiny mi přišel v popisech ras humpolácký a odfláknutý. Jestli to bylo úmyslem, nebo ne, nevím.
19.9.2017 01:59 - tony
Dovolím si komentář z pozice člověka kterej tu jako jedinej(pokud si dobře pamatuju) tuhle hru hrál,dokonce opakovaně.Takže:

Nechat dvě frakce a třetí neutrální která vznikla dlouho po válce = Perfektní.
Jak je psát je na vás ale myslím že postupně by bylo nejlepší.

Magie a Technika se navzájem blokujou nebo zeslabujou..nebo tvořej nové věci.

Z ras odstranit ty které ostatní vyhubí - všichni víme o kom je řeč že?

Ale na původní hře my krom těch dvou ras(spíše postoje k nim) vlastně nejvíc vadil idiotskej přístup k lidem kterým se to nezdálo dost kůl.Hulvátské chvástání a podobné projevy.Takže mne odrazují jen laciné pokusy tvrdit že to vlastně nic neznamená a že se vlastně nic nestalo.

Za mne ten nápad k RPGčku byl skvělej,chtěl bych si ho zase zahrát a je mi jedno v jakých pravidlech.Arcanum byla moje srdcová záležitost a jeho steampunk stále mohu.
19.9.2017 12:34 - Boldrick
Dočetl jsem Pravidla. Musím říct, že systém kouzel se mi líbí. Kritický ne/úspěch v podobě relativně častých 1 a 10 se sem hodí. "Kouzlo za každou cenu" je taky fajn.
Technika je v podstatě to samé a podle mě to nevadí. Je to alespoň jednoduché na naučení.

Ta Knihovna, no může bejt, ale ta by si pak zasloužila propracovat a klidně samostatná pravidla.
19.9.2017 20:44 - Shako
Boldrik baví...

Shadow: Díky za zajímavé okénka do historie. :)
20.9.2017 22:00 - Haplo
Inu, Tony, není tomu tak. Až na drobné změny hrajeme s družinou Končinu už tři roky. Co se týče proběhlé diskuse, tak mě překvapila, ale říkám si, že bych asi na podobné věci měl být už zvyklý.

Jinak je to shrnuté vcelku hezky. Rozhodně zanechat dvě frakce, množství ras může být klidně nižší, nepouštěl bych se do přidávání dalších (byť na straně tenebřanů, kde je jich méně). Já bych to klidně viděl na elfy, trpaslíky, obry, skřítky a na druhé straně nechat jak to je, tedy eneři, gnómové a ještěrky (koboldi).
Jak už zaznělo, psát a postupně přidávat k pevnému základu je dobrá rada. Pokud ale chcete zachovat základní pojetí Končiny, tak tu nastane asi problém, jelikož zmíněné charakteristiky nevypovídají správně o tom, co je:
(temný) Alespoň z mého pohledu se jedná spíše o klasické fantasy a nijak jsem nepociťoval, že by měl svět nějaký temný nádech.
(postapokalyptický) Zcela zjevně žádná apokalypsa nebyla a rozhodně zde neprobíhá boj o přežití a znovu obnovení života na planetě.
To tedy berte z mého pohledu, možná to někdo v textech vidí, my se tedy spíše držíme známých reálií světa, ale hry rozhodně nejsou temné v postapokalyptickém světě.
20.9.2017 23:38 - tony
že to má být postapo v původních pravidlech opakovali několikrát.A že má být všeho nedostatek a tak nějak že mají lidi pořád nějak trpět aby si to pamatovali.Měli jsme dokonce diskuzi o tom že dobrodruhové jsou většina populace protože ani základní ekonomika nefunguje protože je válečná(rozuměj zničená),nebo čerstvě poválečná(rozuměj zničená ještě víc).Můj názor byl že populace kterou neuživý zemědělci vyhyne docela rychle ale to bylo tenkrát "správně postapo".Jak to vidí autoři dnes je otázka.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.14664196968079 secREMOTE_IP: 54.90.207.75