Produkty

wlkeR
6.6.2017 09:08
Jeskyně a Draci: Bestiář
Tak je to tady, pozvánka a především možnost vybavit nestvůry JaD vlastním fluffem.

Kvůli omezenému místu je nejprv třeba vybrat ty nejdůležitější skupiny, aby pro ně bylo co nejvíc místa a zároveň času k vybroušení flavoru. Níže uvedený seznam "best of" jsem sestavil dle vlastního uvážení, takže pokud máte pozměňující návrhy podpořené dobrým argumentem, určitě se ozvěte.

Ale nejdřív nějaký návod, jak se to píše:

0) Než začnete, dodejte klíčová slova. Jde o ideálně jedinečné vlastnosti, předměty, prostředí nebo jiné základní věci, které nestvůru definují víc než cokoli jiného a měly by být textem vykresleny. 3 slova do PM nebo záhlaví dokumentu (součástí textu sama o sobě nebudou), ať hned zkraje víme, do čeho jdeme.
Příklad: Na dracích chci vykreslit, že jde o ztělesnění živlů a podle toho se chovají, že nadevše milují své poklady a cítí se být povýšeni nade všechny ostatní bytosti. Jako klíčová slova jsem tedy vybral živly, hromadění, svrchovanost. Pokud se mi během tvorby bude zdát, že nevykresluju úplně to, co bych chtěl, zamyslím se nejdřív nad slovy, upravím je a pak text.

1) Dodržujte strukturu textu podobnou bestiáři D&D 5E. To znamená, že nestvůra dostane krátký úvodní popis vzhledu - toho, co první praští přes oči, případně uši, nos, ruce - a charakteru. Následují hesla vystihující základny kultury, životního prostředí a interakce s ním, bojové taktiky nebo jiných zajímavostí. Každé heslo je dál rozvedeno jedním nebo dvěma odstavci textu, který jde víc do hloubky.
Příklad: Dodám, až bude hotová první nestvůra. Zatím si příklady a inspiraci určitě v D&D bestiáři najdete sami.

2) Pište bez vazeb na konkrétní setting. Také se vyhněte odkazům na jiné nestvůry, které nejsou v seznamu. Hráčské rasy budou bez podtypů, takže pozor na to. Povolání by měla být OK, ale zvažte, jsou-li opravdu třeba.

3) Držte se rozsahu jedné normostrany. I v tomto případě je možné, že text bude lehce zkrácen. Nad rámec můžou být legendární a lair akce, případně flavortext*.


A nyní, bez dalších odkladů, možnost zabrat si vlastní nestvůru (či skupinu) k opatření fluffem:

Bazilišek - ShadoWWW
Bludička - ShadoWWW
Démoni: ničení, posednutí, znetvoření - wlkeR
Ďáblové: svůdci, hierarchie, duše - wlkeR
Diblík - ShadoWWW
Draci: živly, hromadění, svrchovanost - wlkeR
Dryáda - nezadaná
Duch - nezadaný
Dvojník - nezadaný
Elementálové - nezadaní
Ent - nezadaný

Fext - asdfasdf
Ghůlové - nezadaní
Gnolové - nezadaní

Goblini - Vojtěch
Golemové - nezadaní
Gryf - Xyel
Harpyje - nezadaná
Hipogryf - Xyel
Homunkulus - nezadaný
Houby - nezadané

Hydra - Kechi
Chiméra - nezadaná
Chrlič - nezadaný

Jednorožec - chrochta
Ještěrci - nezadaní
Ježibaby - nezadané
Kentaur - nezadaný

Koboldi - Vojtěch
Kostlivci - nezadaní
Kraken - nezadaný
Krápenatec - nezadaný
Lykantropové - nezadaní
Mantikora - nezadaná
Medůza - nezadaná

Mimik: poťouchlý, nevyzpytatelný, straka - wlkeR
Minotaurus - nezadaný
Mořan - nezadaný
Mumie - nezadané
Noh - nezadaný
Obři - nezadaní
Orkové - nezadaní
Oživlé předměty - nezadané

Pegas - Xyel
Probuzené rostliny - nezadané
Přízrak - asdfasdf
Satyr - nezadaný
Skuruti - Merlin
Slizy - nezadané
Spektra - nezadaná
Stín - nezadaný
Sukuba/inkubus - nezadaní
Štítový strážce - nezadaný
Troll - nezadaný
Upíři - nezadaní
Vrrk - nezadaný

Vyverna - Xyel
Zlobr - nezadaný
Zombi* - nezadané
Zvířata - nezadaná
Cizí postavy - nezadané


Co se přispívání týče, založím každé zadané nestvůře dokument na Google Drive a pošlu zájemci PM s klíčky (=odkaz k upravování dokumentu). Alternativou jsou PM/mail. Když bude text hotový, zpřístupním ho případným zájemcům o jazykové korektury a jiné druhy konstruktivního rýpání. K připomínkování textu prosím používat zabudovanou funkci Komentář.

*Na FAQ se pracuje.

Draci v JaD by měli být ...

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
běžní (všechny věkové kategorie).kladné body0
neobvyklí, od úrovní 5+ (Young a starší).kladné body0
vzácní, od úrovní 10+ (Adult a starší).kladné body10
jedineční, endgame (Ancient).kladné body3

Jak uspořádat kapitoly v Bestiáři?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Ryze abecední pořadí.kladné body0
Stejně jako v D&D 5 Bestiáři (abecední pořadí, extra kapitoly pro NPC a různé hnusky).kladné body6
Skupiny nestvůr (draci, humanoidi, nemrtví, ...) podle abecedy.kladné body12
Jiné.kladné body0
10.9.2017 21:40 - wlkeR
No to nevim, jestli by se na něco takýho našlo dost medoviny ._.
10.9.2017 21:52 - Log 1=0
Co prostě tabulka ve stylu PPJ 283 a věta "Pokud je cizí postava jiné rasy, přidej ji vlastnosti a oprav hodnoty vlastností dle tabulky níže:" a tam tu tabulku. A poznámku, že popis vlastností najdou u každé rasy.

K úvodu dát, že staty humanoidů popisují "typického válečníka", s tím, že pokud chcete něco jiného, návod je na straně x, kde na x by byla výše zmíněná tabulka.
11.9.2017 15:44 - wlkeR
Válečníka asi né, to je class. Měl jsem na mysli spíš odstavec typu "kromě běžných bojovníků (jsem línej hledat v klíči 'combatant') má rasa X zejména arcimágy a zvědy. Mají stejné statistiky jako ti v kapitole s NPC, ale arcimág má místo feather fallu fireball a zvědova stealth je +20." Omluvte mou klačtinu.
11.9.2017 15:50 - Log 1=0
Válečník jsem použil, protože s Shadowwwově překladu je fighter bojovník. Jestli v JaD je válečník, tak samozřejmě jak píšeš.

No, jestli se ti s tím chce vymýšlet, tak je to tvoje věc. Ale myslím, že bys tu energii využil lépe jinak. Myslím, že gnollí paladin udělaný jako "paladin" s rasovými vlastnostmi "gnoll"a účelu poslouží víc než dobře.
11.9.2017 16:08 - wlkeR
Nó, jo, tak jsem to myslel, jen chci ten "transfer" schopností do NPC dělat přímo u daný rasy, ne v nějaký extra tabulce někde. A možná z toho udělat součást fluffu.
24.9.2017 09:17 - wlkeR
Na základě informací, které jsem vytahal z původního 5E MM jsem sestavil krátký manuál pro pisatele. Sepsanej byl už na konci srpence, ale dneska jsem ho s odstupem zkontroloval a myslím, že je použitelný. Pokud máte připomínky, připomínkujte.
8.10.2017 08:22 - wlkeR
Tak. Konečně už jsem (skoro) hotový s papírováním provázejícím školu, takže se vracím k editování.

Znova jsem se zamyslel nad core draky a zjistil, že jste mi celou dobu podsouvali velmi kvalitní skládačku, ve který jsem nic neviděl a shrnul jí ze stolu. Což byla blbost, takže teď když jí poskládám a opráším, navrhuji něco v tomhle smyslu:

Barevní draci = adult = Chaos
Kovoví draci = old = Law

Nebyli by to úplně všichni, jeden nebo dva druhy bych naopak nechal v evoluci dráče -> starý drak, ale to už by nebyli ti Draci s velkým D, ale prostě draci, co se objevili někdy později v evolučním řetězci a přizpůsobili běhu věcí.

Druhá věc, co mi vnuknul Sirienův návrh dračího toolkitu, je, jak myximálně využít skutečnosti, že by každá nestvůra patřila do nějaké skupiny. Protože zatímco dělat nějaké tweakovací rámečky pro každou nestvůru zvlášť, nebo by některá něco měla a jiná ne, mohli bychom ke každé skupině udělat stránku nebo dva nějakého toolkitu, který by poskytoval obecné rady typu jak tuhle skupinu roleplayovat, jak s ní stavět enountery, jak ty nestvůry ladit pro různé světy a žánry atd.

Co vy na to?
13.10.2017 10:31 - Maelik
wlkeR píše:
který by poskytoval obecné rady typu jak tuhle skupinu roleplayovat, jak s ní stavět enountery, jak ty nestvůry ladit pro různé světy a žánry atd.


Nápad není špatný, jen to u některých skupin bude složitější, díky jejich vnitřnímu rozdělení. Kupříkldu draci jsou Draci pradávní bojující buď pod vlajkou chaosu, Draci pradávní bojující pod zástavou řádu a pak draci, coby smrtelní příbuzní, kteří se rodí, stárnou, umírají.

Případně u nemrtvých je základní dělítko na inteligentní nemrtvé (fexti, upíři, duchové, kostějové..) a neinteligentní nemrtvé fungující na pár základních instinktech (zombie, kostlivci, spektry..)

Každá z těchto vnitřních skupin se roleplayuje dost jinak. Pradávný Drak se bude na draky dívat jako na otravnou verbež kazící pověst skutečným Drakům, a kostěj se dost urazí, pokud ho někdo postaví na roveň prosté zombii.
13.10.2017 17:18 - wlkeR
Ano, ale sám jsi je uvnitř té velké skupiny seskupil na menší skupiny, u kterých by se některé věci opakovaly, kdyby se měly zmiňovat u každé nestvůry zvlášť.
13.10.2017 18:17 - Maelik
Já to samozřejmě vnitřně dělím..jen jsem to zmínil, protože to zatím vypadalo, že budou jen veliké skupiny (Nemrtví/NPC/Zvířata/Draci/...), čistě pro přehlednost. Pokud každý oddíl má mít i obecný úvod, pak se tu poměrně výrazně mění koncept Bestiáře, i když se to nemusí tak zdát. A přináší to určité další koncepční změny, jako např uspořádání. Rozpadne se oddíl NEMRTÝCH na VYŠŠÍ NEMRVÉ a NIŽŠÍ NEMRTVÉ? Nebo bude dále oddíl NEMRTVÍ s pododdíly VYŠŠÍ NEMRTVÍ a NIŽŠÍ NEMRTVÍ? To je vše.
13.10.2017 18:44 - wlkeR
Pododdíly asi ne, ale v určitých oblastech se to dá rozdělit. Například:

Nemrkví
Všichni nemrkví nejsou mrkví.
Nižší nemrkví jsou například kustlivci a zobmie. Jsou úplně vypatlaný a neumějí lézt po žebříku.
Vyšší nemrkví jsou kustějové a hupíři. Mají za ušima a žebřík nepotřebujou.

Mimochodem, výše uvedený příklad je dobrou ilustrací mojí momentální příčetnosti.
13.10.2017 18:59 - sirien
Hm. To je koncepčně dost nudné rozdělení. Lepší je dát tomu nějakej fluff-lite obsah. Např. Nižší nemrtví jsou vedeni vůlí stvořitele (byť ti silnější mohou projevovat nějaké své quirky), zatímco vyšší nemrtví mají vlastní vůli (byť třeba stvořitelem ovlivněnou nebo spoutanou).

Konkrétní "inteligence" nižšího nemrtvého tak je dána skillem nekromanta (kostry noobáckého nekrouše žebřík nedaj, kostry nějakého mistra nekrouše jo) a vyšší jsou sice samostatní, ale stále nějak vázaní s tím, kdo je stvořil. (Přitom to nic neříká o tom, co přesně jsou zač, jak přesně vznikají atd. - zmíněný koncept sedí jak pro Asterion a jeho konstrukty/stínové nemrtvé tak pro DnD kdy zombie i přízrak jsou v podstatě stejného původu a jen se liší svou "kvalitou")
13.10.2017 21:19 - wlkeR
Nejsem si úplně jistý, jestli se nemíjíme pointou. Ta měla být, že i v rámci jednoho druhu se dá mluvit o nějakých poddruzích (ale pořád ne individuálních nestvůrách), aniž by bylo nutné dělat podkapitoly a podpodkapitoly.

Takže úvod o nemrtvých by zahrnul i ty vyšší a nižší, aniž by docházelo k dalšímu jemnějšímu dělení té kapitoly.
13.10.2017 21:47 - sirien
jasně, já jen komentoval to konkrétní nastřelené dělení.
13.10.2017 22:33 - LokiB
sirien: jen pak v ttakových fluffových obsazích musíš/měl bys vysvětlit, jak to, že narazíš na nižší nemrtvé, i když jejich stvořitel je už dlouho po smrti. a podobně (zas jen příklad. aby nedocházo k pardoxům a zbytečně silným omezením
13.10.2017 23:10 - sirien
Když si dost vágní, tak to moc problém neni. Třeba v tom mnou popsaném není nijak řečeno, že ti nemrtví vyžadují přítomnost jeho vůle - jen že jí jsou vedeni. Ta vůle do nich mohla být klidně vtisknuta (nebo "obtisknuta") při jejich samotné animaci a od té doby v nich může být prostě udržována tou magií, která je pořád drží pohromadě.

Jinak tohle zrovna nabízí i docela zajímavé další možnosti. Třeba nemrtvé, co se chovají odlišně podle toho, kdo je stvořil - nemrtví strážci jednoho tvůrce budou spíš stát na místě a čekat, dokud se k nim skutečně hodně nepřihlížíš, zatímco nemrtví strážci jiného tvůrce se za Tebou můžou vrhnout i z dálky hned, co Tě spatří. Popř. nemrtví stvoření lidi nenávidícím elfím nekromantem můžou jít primárně po lidech, jsou-li tito v dosahu a přitom vůbec neútočit na elfy (což rozhodně v lidech co si toho všimnou nevyvolá vůbec žádné spekulace). Popř. jeden tvůrce může záměrně stvořit nemrtvé s odlišným profilem pro různé účely.

Základním pravidlem každého správného bijce nemrtvých se tak stane "poznej svého nekromanta" a svět bude hned o něco zajímavější :)

Tyhle fluffové detaily sou cool a inspirující, jen musí být skutečně navržené tak, aby pokud možno nebyly moc podrobné a definující a aby v nich tak zbylo dost tvárnosti aby si to každý GM mohl zasadit do svého světa po svém.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.21234011650085 secREMOTE_IP: 54.196.47.128