...ve finální verzi 5e Vampire tam tohle neni, právě naopak je tam inka ještě víc zjednodušená a v defaultu se ani nehází. To jen tak projistotu aby se nešířily dezinformace.
A odpověď na otázku: Protože to otravně zdržuje a komplikuje průběh kola a přitom to má reálně jen minimální dopad na cokoliv (případy kdy by to skutečně nějak ovlivnilo něčí rozhodnutí jsou řádově řidší, než by se od pohledu zdálo) a ani to nijak neodráží nějakou realitu (ve smyslu že by to činilo dění nějak smysluplnější nebo uvěřitelnější), nezvyšuje to drama (spíš naopak) atp.
Tuhle pitomost měl oWoD a měl ho i původní (e2-3) Shadowrun (resp. měl ho původní SR a oWoD to z něj převzal) a v obou případech se tohodle pravidla drželi jen ty nejvíc hardcore rule-lawyer / purist gaming maniaci, všichni ostatní to zahodili (větší část velmi rychle, další později) a jela normálně odshora dolu nahlášení-vyhodnocení.
Ani nemluvě o tom že tenhle těžkopádnej přístup možná ještě dával smysl (tehdy) u bojově orientovaného Shadowrunu, ale pro WoD byla tahle mechanika i žánrově nepatřičná.
POKUD už bys chtěl mít nějakou "smysluplnější" nebo dynamičtější iniciativu, tak nejlepší co znám a co sem zkoušel je tick-round z Exalted: máš kolo (doslova, jakože nakreslené... dneska o mnoho let později bysme tomu řekli asi
Hodiny iniciativy) rozdělené na 7 segmentů. Na začátku scény si všichni hoděj inku a odpočítaj jí
odzadu těch hodin a tam se umístěj. Pak se k prvnímu segmentu umístí nějakej token jako ticker a jede se step-by-step. Všichni kdo sou v segmentu tickeru udělají svoje akce (naráz). Různé typy akcí mají různou "rychlost" a podle této rychlosti se posuneš o daný počet dílků dál. Když se vyhodnotí všichni v daném segmentu, ticker se posune o jedna dál.
Pokud bys tenhle systém chtěl obohatit o hlášení akcí předem, tak by stačilo obrátit logiku posunu dopředu - na začátku by ses umístil do hodin podle hodu
a zamýšlené akce a následně po jejím odehrání bys nahlásil (typově) svou další zamýšlenou akci a podle toho by ses posunul dál. Oproti téhle "hlásíme odspoda, hodnotíme odshora" šílenosti by to bylo jednodušší, rychlejší a přehlednější.
Druhá dobrá "rozšířená" iniciativa je pak ta UA alternativa DnD 5e inky kdy každý typ akce má svůj typ kostky (plus pohyb má případně dodatečnou 1d6) a Ty na začátku kola řekneš co chceš typově dělat a takovou kostkou si hodíš a vyhodnocuje se odsdola nahoru - tam pak taky ty rychlejší maj trochu větší přehled o tom co tam plánujou provádět ty pomalejší, ale taky to je o dost přehlednější a jednodušší systém než tahle osmdesátko-devadesátková vykopávka.