Kultura

sirien
18.6.2019 12:07
Feywild - vílí divočina
How would I run the Feywild? || D&D w/ Dael Kingsmill - Dael, viz #1

D&D's Shadowfell and Feywild Explained - DnD Beyond, Mike, viz 2

4e: Vílí divočina - Alnag, úvod Feywild pro 4e

Volání Vílí divočiny: Putující bardi - Alnag podle Logan Bonnerova povídání o Vílí divočině

Hraní ve fantasy: Elfové / Eladrini - sirienovo zpracování elfů z vílí divočiny
Autorská citace #1
18.6.2019 12:07 - sirien
Sme tu neměli samostatné téma o Feywild... taková škoda, tak krásné prostředí :)

How would I run the Feywild? || D&D w/ Dael Kingsmill

Rychlý průlet pointů (pokud to plánujete zkouknout, tak možná zbytek postu skipněte a prostě si to pusťte, užijete si to o dost víc :D Sem se pak můžete vrátit pro připomenutí...)


- Feywild by měl vyjadřovat magii - ne ve smyslu systémových kouzel, ale v poetickém smyslu kouzelného světa vzbuzujícího údiv a úžas (byť mnohdy stejně krásný, jako děsivý) Magii kterou nekontrolujete, ale která vás zaplaví a donutí "jít s proudem".

- užitečný postřeh, že "Faerie tales" nejsou nutně příběhy "o vílách" (feys / faeries), ale příběhy "z Faerie" (místa, v němž věc a příběh o ní jsou jedno a to samé - nebo jak to vyjádřit krátce)

- Feywild porušuje "jistoty" našeho světa. Můžete jít pořád na sever a dorazit na stejné místo, západ slunce může trvat věčnost atd. Jeho zákonitosti se mohou blížit spíše věcem jako je snová logika atp.

- abstraktní koncepty mohou být ve feywild fyzické věci. Věci co si neumíte představit, ale které chápete - "náhrdelník z porušených slibů a lítosti".

- Hranice / Brány Faerie jsou "horizonty, hranice a meziprostor" - ať už jde o fyzická místa (potoky, prahy, jeskyně, mizející ostrovy...) nebo místa v čase (soumrak, hodina mezi dnes a zítra, slunovraty...) nebo obojí (zříceniny) - jsou to nejen místa jimiž se prochází, ale jsou to i místa kde se Faerie překrývá se smrtelným světem a v nichž samotných se mnoho "faerie tales" odehrává.

- Cesta do Faerie je mnohdy příběh o zabloudění. Záměrná cesta do Faerie tradičně zpravidla nefunguje nebo vyžaduje samostatnou výpravu.

- Cesta z Faerie je možná ještě náročnější - a každý akt který hrdiny propojí se světem víl to činí těžší. Jídlo, dary, sliby, dluhy,


- Koncept víl z Jonathana Strange a Pana Norrela "víly jsou nadané magií, avšak ne rozumem" krásně nahrazuje DnDčkově prvoplánovité "víly jsou zlovolné". Podobně jako zvířata ani na víly by nemělo jít plně vztáhnout koncept morálky - z lidského pohledu jsou víly inteligentní, ale ne nutně příčetné. Dobro a zlo pro ně nemá příliš význam - v příbězích jsou víly mnohem více vázané přírodními cykly a silami a zejména tradicemi a etiketou.
Autorská citace #2
18.6.2019 12:07 - sirien
D&D's Shadowfell and Feywild Explained

Mike Maerls:

- bytosti Feywild jsou ztělesněním konceptů, které reprezentují ("redcap *je* vražedná zuřivost")

- ve "feywild" je důležité i ono "wild". To místo není a nemá být bezpečné.

- Feywild je doslova říše emocí a extrémů - je to jako když do konceptů běžného světa napumpujete hromadu energie. Postavy by měly být i pod duševním tlakem, konfrontované s přehnanými emocemi a extrémem sebe samých

- Feywild je protiklad Shadowfell. Shadowfell tíhne k neměnnosti a postavy jsou agenty změny. Feywild je chaotický svět neustálé změny a přežití postav závisí na schopnosti udržet si svoje a zachovat rovnováhu

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.040340185165405 secREMOTE_IP: 44.192.95.161