4e: Vílí divočina

Vílí divočina je magickým, fantastickým odrazem Světa. Je domovem víl, eladrinů, divotvorných zvířat i šelem, hrstky elfů a mnoha dalších nepozemských bytostí.
Napsal Alnag
Vílí divočina vznikla ve stejné době jako Svět, nezamýšlená ozvěna, která se jaksi zachovala. Připománá "pozměněnou" podobu Světa, ale není zcela věrným odrazem. Významné prvky terénu jako jsou hory a moře vzbuzují dojem podobné krajiny, ale jsou daleky toho být identické se svými světovými protějšky. Oblasti blízko sebe ve světě mohou být ve Vílí divočině mnohem dál, zatímco naopak vzdálené si mohou být blízké. Budovy ve Světě nemají ve Vílí divočině ekvivalent; neboť tato divoká krajina je takřka nedotčena civilizací. Na druhou stranu hrady eladrinských šlechticků zdvíhají své blyštivé vížky tam, kde by se do temnoty světa nikdo neodvážil.
Možná si myslíte, že Vílí divočina je šťastný magický lesní ráj. Pokud ano, nemůžete se více mýlit.
Je to nebezpečná, soumračná říše přírodných krás přesahujících zdaleka zkušenost smrtelníků, neb jsou zaštítěny surovou esencí mystiky. Taková krása může nepochybně být vlídná a povzbudivá. Ale mnohem častěji je temná, děsivá, záhadná a nepřátelská.
Nástrahy zahrnují ježibaby, prokleté ohaře, kentaury, enty, fomorian (vílí odraz obrů), jednorožce, elfy, firbolgy, Divoký hon a další. Tyhle víly nejsou dobré nebo líbezné. Některé jsou divoké, jiné jsou přímo divošské. I ti vílí tvorové, kteří byli v dřívějších edicích představování jako dobří a mírumilovní mají nyní nebezpečnější, stinnou stránku. Představa setkání nebo jednání s vílou by měla vyvolávat závan strachu.

Významná místa

Následují příklady míst ve Vílí divočině ukazující její rozmanitost, krásu a nebezpečí.
Pevnost Mag Tureah
Mnoho velkých pilířů Mag Tureah vyvstalo z temných kopců jako staré, rozviklané zuby v obří lebce. Nespojuje je žádná viditelná střecha, ale kamenné desky a nízké zídky pokrývají zem. I přes svůj pobořený vzhled je pevnost Mag Tureah stále obývána pánem fomorianů. Její pravá povaha je však odhalena jen těm, kteří proniknou až do jejího srdce.
Dvůr hvězd
Ve středu Vílí divočiny leží nádherné město známé jako Dvůr hvězd. Stříbrné a šedé stromy zde sahají až k ustavičně soumračným nebesům. Obyvatelé si zbudovali své domovy mezi těmito obřími stromy, a nechávají jejich větve růst do vysoko položených cestiček, tvarují jejich pně do síní a rozšiřují jejich listy v malebné střechy.
Prastaří, moudří a mocní v magických nadáních král Oran a královna Tiandra vládnou dvoru jménem víl.
Ostrov děsu
Ostrov děsu je rozsáhlý tropický ostrov vulkanického původu, usazený uprostřed bouřlivých moří naplněných smrtícími útesy ostrými výběžky skály. Periodicky se zjeuje ve Vílí divočině jakož i jinde. Je to divoké místo, kde se zvířata utkávají v primitivním zápase o život zab nebo budeš zabit.

Přidání Vílí divočiny do vaší hry

Vílí divočina se do dobrodružství nebo tažení přidá velmi snadno. Je to nebezpečné, byť přitažlivé místo, které jistě zanechá hluboký dojem. Dobrodruzi všech úrovní zde najdou odpovídající výzvy ať už k boji tak k intrikaření. Výprava do Vílí divočiny může být sama o sobě vzrušujícím dobrodružství. A ještě víc nástrahám mohou dobrodruzi čelit, až budou hledat cestu domů.
Příběhy z našeho skutečného světa o Faerii ukazují, jak snadno se člověk může dostat do země víl. Vílí divočina v D&D je prakticky to sam0. Například pevnost Mag Tureah existuje jak ve Světě tak ve Vílí divočině. Ve Světě vypadá jako opuštěná obří ruina. Nic netušící poutník procházející za noci mezi obřími kameny si nemusí ani všimnout jak stěny znenadání vyrostou vzhůru a utvoří strop. Střecha je vykládaná drahokamy, které odrážejí světlo vypadající jhako množství hvězd, takže v okamžiku, kdy si dobrodruh všimne rozdíluz je už lapen v síních fomorianského krále.

Temné říše a Vílí divočina

Jelikož většina míst Světa má svou víli ozvěnu, řekli jsme si, že ani v případě Temných říší to nebude jinak. Konec konců, když jsou ve Vílí divočině moře a hory podobně jako v našem světě, proč ne jeskyně a podzemní propasti? Neměla by mít Vílí divočina taky své Temné říše?
Nejdřív se nám ten nápad zdál trochu zvláštní - nakonec většina lidí si zemi víl představuje jako říši prapůvodních lesů a nadpozemské krásy. Ale pak jsme si začali představovat křišťálové jeskyně, podivné podzemní houbové lesy, moře nezalitá sluncem, ale osvětlovaná zářícími mlhami, prastaré gnómské doly naplněné blyštícímí drahokamy a ukrytý svět živoucích kamenů a magických síní pod kopci a horami - a znenadání se nám zdálo zcela přirozené, že bude mít Vílí divočina Temné říše odpovídající pohřbeným královstvím a podzemím Světa.
To nás vedlo k opravdu zajímavé otázkce: Kdo tam žije? Jaký druh dobrodružství zažijete ve vílích Temných říších? Konec konců mnoho příběhů o vílách říká, že jejich říše jsou pod zemí; Irské Sidhe údajně žily "pod kopci" a stejně tak Alfarové ze Skandinávských mýtů. Krátce jsme si pohrávali s myšlenkou, že ve vílích Temných říších budou žít drowové, jelikož eladrini jsou s Vílí divočinou též spojeni, ale pak jsme si řekli, že by to byla škoda, kdyby byli drowové hrozbou z jiné sféry. Namísto nich jsme dali fomoriany - rasu pokřivených obrů, jejichž role ve hře Dungeons & Dragons nikdy tak moc nedosahovala příběhů, které se o nich vypráví v Irské mytologii. Takže nejenže najdete v podzemních částech Vílí divočiny jeskyně plné diamantů a pevnosti, jichž se nikdy v životě nedotkne slunce, ale také železné věže a skličujících pevnosti fomorianských pánů.
z příručky Worlds & Monsters
Napsal Alnag 25.01.2008
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 13 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.14429807662964 secREMOTE_IP: 52.205.218.160