Už před několik posty jsem psal, a jak je vidět Jersonovi to nestačí a potřebuje problém dál větvit do nesmyslnosti.
Situace je přeci zcela triviální:
GM popíše situaci - jak to v cele vypadá, jak to vypadá v jejím nejbližším okolí. Zrakové sluchové vjemy. Poskytne dostatek popisnosti k interakci hráčům. Postava může vyvinout nějaký hluk, aby přivolala stráže (tady je ten hod opravdu nutný ??? - zejména v kontextu zdejší akademických diskusí o ne-vhodnosti hodů), pak následuje nějaké jednání postavy. Tady už by hod klidně mohl být (charisma - svádění/zastrašování/vyjednávání) vše záleží na stavu stráže a jejím zázemí. Na tomhle hodu lze udělat celou škálu od uspěl, uspěl částečně, neuspěl částečně a neuspěl. To co bud následovat dál je odvozeno od hodu a toho jaká je celková situace. Na tomhle příkladu zvlášť, je celkem dost omezeno vymyslet vícestupňové selhání/úspěch (zřejmě záměr tazatele). Co tady chceš dál řešit?
Jerson píše:
To jsem pochopil, ale pořád mi to neodpovídá na otázku, jestli "díky tvému hodu se něco stane za X hodin a nikoliv za Y hodin" se do výsledku "(Teď) se nic nestalo" počítá nebo ne. Plus ještě zda je vhodné, aby hráč o tomto rozdílu věděl nebo ne.
To zaleži na GM, tedy na Gm, který je ochoten se rozhodnout