QuentinW píše:
Ve FAE žádnej takovejhle option neni. Fate pointy se dají používat jen v kombinaci s aspekty.
Ve FAE ne, ale ve velkým Fate Core jo. Můžeš spálit fate point a tím si něco do příběhu přimyslet, většinou flavorové věci, GM má právo veta.
QuentinW píše:
Nejhorší, co můžeš udělat, je nechat to projít, mlžit, a X hodin potom vypíčovat hráče, že to tak vůbec nebylo, že ji nikdy nemiloval. Ten hráč na to dal metagame resource, takže by to mělo mít váhu.
Naprostý souhlas, právě proto jsem vůbec ani nezvažovala variantu, že postava si sice bude myslet, že je do ní zamilovaný, ale on s ní bude akorát vydrbávat.
York píše:
Pokud hráč mění něco, co ještě není odehrané - že s ním něco není v pořádku se ještě nijak neprojevilo - tak je tu ještě možnost prostě to scrapnout a nechat si to pro jiné NPCčko. Třeba mu přidat bratra - o to to pak bude zajímavější.
To je samozřejmě taky možnost, a občas to tak dělám. Jenže když bych to měla dělat furt, že by mi hráči takhle měnili připravenou zápletku pod rukama neustále a většina vypiplaných NPC s promakanou historií a psychologií by mi takhle vyšuměla, tak by to přestalo bavit zase mě. A taky vím, že moji hráči milují právě ty nečekané zvraty, ta překvápka, jako v kině. Kdyby se dozvěděli, že jsem vlastně neměla konec připravený a všecko si to vlastně vyimprovizovali sami, přestalo by je to taky bavit.
QuentinW píše:
Každopádně pokud hraješ takhle otevřenou hru, kde hráči mají vypravěčské pravomoce, tak při podobných situacích rovnou mluv pravdu. Řekni "on nejde zbalit". Trošku tajemství zůstalo, páč hráči neví, jestli je gay nebo třeba pod vlivem kouzla nebo se mu hnusí blondýny nebo whatever.
Jo, tohle mi přijde asi jako nejlepší řešení.