Gurney: Osobně tenhle "exaktní" způsob taky nemiluju - hráči to buď řeší úplně jinak, nebo to řeší "správně", což ale pro mě postrádá část zábavnosti vyplývající z překvapení ze strany hráčů a z improvizace u mě jako u ST. I když hráče znáš a víš co od nich čekat, stejně se to může vyvinout úplně jinak, protože prostě přijdou na session v nějaké netypické náladě. Asi nikdy nezapomenu jak jsem měl připravený temný, polohororový mystický příběh na one shot mágů na Dálavě a říkal jsem si "pohoda, parta nováčků co se budou rozkoukávat v systému a Quasit, kterej si takhle atmosferickejch příběhů cenní a podpoří mě z druhé strany. A ona chybička - Quasit měl ten večer nějakou extra adrenalinovou náladu, vzal můj mystickej příběh, zmuchlal ho do kuličky, podpálil jí, aby si s ní zapálil cígo a odhodil jí do kaluže benzinu, aby následným výbuchem odstartoval Mage variaci na Posledního skauta. Byla to výborná hra, mimochodem :D Kin tam odehrál naprosto úchvatnýho blood mage.
Na druhou stranu, když to trochu abstrahuješ, tak ten postup víceméně říká: příběh má být takový, jaký jsou hráčské postavy. Osobně se snažím stavit právě na tom - dávat do hry scény, které sice nejsou zaměřené přímo na konkrétní řešení, ale typově odpovídají některé postavě.
Například pokud mám ve skupině butt-kicker hráče co hraje drsnýho týpka, tak můžu některou část příběhu namotat kolem pologangsterský motorkářský hospody. Nesnažím se tam už domýšlet jak přesně se bude scéna odehrávat, bohatě mi stačí, že to prostředí a tamnější NPC typově odpovídají postavě mého butt-kicker hráče. Jestli bude mít hráč náladu tam hodit dva granáty oknem, vykopnout dveře a rozstřílet to na hadry, jestli tam vrazí, rozbije hubu největšímu a nejnamakanějšímu motorkáři a pak seřve všechny okolo, aby udělali co on chce nebo jestli bude mít náladu tam přijít a socializovat se s dalšíma tvrdejma týpkama a zapadnout do davu, to už nechávám na něm - podstatné je, že to je prostě scéna, jejíž prostředí jasně odpovídá jeho postavě - ostatní by ji nejspíš také nějak mohli vyřešit, ale jeho postava je na to jako dělaná.
Postavy nejsou prakticky nikdy definované jen jednou schopností, jsou stavěné jako koncepty. Když do příběhu vkládáš stejné koncepty, jako máš postavy, tak to není zdaleka tak namáhavé a výsledek je minimálně stejně dobrý.