Tipy a triky

vojtisek2
25.1.2021 19:01
Hádanky a hlavolamy
Zde pište různé tipy na hádanky a hlavolamy do stolních RPGček, nebo vaše zkušenosti s nimi ve hře.
Autorská citace #62
8.2.2021 10:09 - sirien
To je problém s logikou hádanek v herním světě - stejné, jako s pastma, ale horší - proč by někdo vůbec nějakou takovou věc tvořil - pro koho, proti komu, proč to neudělat mnohem snáz.

...aneb proč mít na bombě červený drát? Prostě si pamatujte, který je ten důležitý. (Který mám přestřihnout? / Zkuste ten červený. / Certerová? Všechny jsou žluté.)

EDIT: tady, 2:25. ...a opět, proč má vojenská bomba podobnou pojistku nebudeme řešit. Ostatně - "je to velmi špatně navržená bomba", že :D
Autorská citace #63
8.2.2021 10:27 - Jerson
Tak "hlavolamy" můžou vzniknout i přirozeným způsobem.
Já třeba vzal plán reálných katakomb, a pak k němu nakreslil mapu tak, jak by jí kreslil někdo v rychlosti a špatném světle. Takže byly průchody tam kde reálně byly jen malá okna, křižovatky tam kde reálně šla jedna chodba nad druhou k tomu zapsané poznámky o nebezpečí, o kterém si dotyčný zapsal že tam je, ale už neměl poznačené nebezpečí, před kterým musel náhle utíkat, a už vůbec ne to, které ho nakonec zabilo.

Výsledkem byla mapa s řadou "hádanek", které mohli hráči řešit přímo v roli postav.
Autorská citace #64
8.2.2021 10:29 - Flaxik
V tomhle souhlasím s Jersonem - hádanky/hlavolamy tohohle typu jsou obvykle takové wtf pro hráče, že bych neměl odvahu jim to tam dávat.
Autorská citace #65
8.2.2021 11:14 - LokiB
A to je přesně ta odpověď na původní otázku. Někoho tohle baví, někoho moc ne, někomu to přijde WTF :)
Nás tohle při hraní vždycky bavilo, ale zcela chápu, že někomu to prostě není blízké, nebo to nemá spojené s hraním RPG a přijde mu, že to tam nepatří.

V tomhle konkrétním případě byla souvislost asi takováto - máte podzemí,které se prakticky nedá projít bez "nápovědy" (šance, že to člověk trefí na náhodu nebo brute force je mizivá). a k tomu, z jiné části dobrodružství, postavy u někoho, o kom vědí, že se tímhle podzemím zabýval, našli tenhle obrázek.

Ano, je otázkou, proč si to někdo u sebe nechává "zašifrované" a ne rovnou nakreslený průchod. Jestli důvod "kdyby to tu někdo našel, tak to s velkou pravděpodobností nepochopí a tajemství je ochráněno" je oprávněný, nebo ne. Ano, chápu, že to někomu přijde přitažené za vlasy z pohledu herního.

Jerson píše:
tak už to nevypadá jako částečně nakreslená mapa, ale jako matematický rébus, který ve funkčním světě nedává smysl


Ne, to jsi Inteligence check nehodil, s matematikou to nemá v podstatě nic společného, pakliže nemáš pod matematickým rébusem zaškatulkováno sčítání o 1 do 13.

Jerson píše:
Tohle je přesně ten typ hádanek, který ze hry trčí jak rezavý hřebík z oka a vede řadu hráčů k přesvědčení, že hlavolamy v RPG jsou hovadina.


Jasně, přesně pro tebe to tak je. A jako správný typ hlavolamů ti přijde to, co vymýšlíš ty sám :) Ale tak to chodí, většina lidí se chová stejně jako ty, tedy to, co vymyslí sami, jim přijde ok a to, co vymyslí druzí, jako hovadina. Když se podíváš na Kostku, na diskuse o RPG systémech, o dobrodružstvích atd, tak je to napříč všemi diskusemi stejné :)
Autorská citace #66
8.2.2021 15:49 - Jerson
Pod matematikou mám zaškatulkovanou třeba topologii, teorii grafů, sudoku a další věci.
Jinak mi tvé argumenty přijdou podobné, jako když by někdo tvrdil, že klasické únikové hry moc nesedí do larpu z vězeňského prostředí a ty bys mi říkal "to je tvůj názor, vyhovují ti jen zámky, které dáš na dveře sám."

A nemáš pravdu. Hodně se mi líbí "rébusy" z Poslední křížové výpravy, které jsou předobrazem klasických hlavolamů v RPG, a přitom do prostředí a situace velmi dobře zapadají. A nevymýšlel jsem je já.

Na podobném základě jsou třeba hádanky, které jsou čitelné jen když postava poklekne a čelem se dotkne podlahy v chrámu, protože tak se snadno rozliší pravý věřící od vetřelce. Ani ty jsem nevymýšlel.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.19344210624695 secREMOTE_IP: 3.237.178.91