-
Případ Pestrého původu
Jednou z nových Odborností (featů) vytvořených pro JaD je Pestrý původ:
Pestrý původ
Je to sice Trpaslík, ale uznej, že vypadá http://www.d20.cz/clanky/pravidla/neverte-v-autory.html
-
Příběh není vulgarita
Originál, červenec 2010
Vztah mezi příběhem a RPGčkem je složitý a často bolestivý. Poslední dobou si toho všímám, protože http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/pribeh-neni-vulgarita.html
-
Na struktuře záleží
Originál, prosinec 2010
Když přemýšlím o hře tak často zápasím s problémem, ze kterého se nakonec stane "Proč prostě nepoužít http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/na-strukture-zalezi.html
-
Očekávaný výsledek
Originál, srpen 2016
Tohle je jedna z těch věcí, které jsou jednoduché v každém kontextu kromě her: Ve většině situací, když popíšete, http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/ocekavany-vysledek.html
-
Volba
Originál, červen 2010
Pozn. překl.: Pro tento blog jsem si dovolil výrazněji upravit formátování. Fun fact: Diagram v úvodu se na Robově blogu http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/volba.html
-
Kdy musíte zaplatit bod osudu
http://www.d20.cz/clanky/pravidla/kdy-musite-zaplatit-bod-osudu.html
-
Vrhněme se na Batmana!
Originál, červenec 2010
Jako spousta lidí, i já miluju Batmana. (Miluju i Supermana, ale tohle není místo pro tuhle geekovskou http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/vrhneme-se-ma-batmana.html
-
Význam kouzel
Originál, únor 2016
Trochu jsem se flákal Twitterem a došlo mi, že bych chtěl rozvést pár věcí o kouzlech. Nejspíš z toho budou dva posty, http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/vyznam-kouzel-a-dopad-magie.html
-
Náznaky od GMa
Originál, únor 2022
Tento blog volně souvisí s tématem Robova blogu Popisování se znalostí.
Vždycky mě fascinoval koncept mechanizovaného http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/naznaky-od-gma.html
-
Křehký základ dovedností
http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/krehky-zaklad-dovednosti.html
-
Toto místo postavil řád dobrých kouzelníků už před několika tisíci lety. Potřebovali bezpečnou základnu pro sebe, ale hlavně trezor, do kterého by uzavřeli http://www.d20.cz/clanky/produkty/pruvodce-jantarovym-chramem.html
-
Na systému záleží
Jak nebezpečné jsou boje, jak moc má smysl dělat něco jiného, než jen útočit, jaké jsou šance na úspěch akce nebo manévru, jaký je http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/na-systemu-zalezi-jak-moc.html
-
Původně publikováno na blogu Jeskyní a draků.
Na pravidlech nezáleží.
Tuhle větu jsem slyšel i četl už nekonečně krát. Takřka vždy od mnohaletých http://www.d20.cz/clanky/pravidla/jad-blog-co-jsou-dobra-pravidla.html
-
Původně zveřejněno na blogu Jeskyní a draků.
Dopsáno
Před rokem a půl jsem převzal tvorbu Jeskyní a draků. Projekt byl po předchozích problémech http://www.d20.cz/clanky/produkty/jad-blog-dopsano.html
-
Tento článek vzešel z mých úvah nad pár teoretičtějšími designovými koncepty a jejich vzájemnou návazností. V podstatě je jen zachycením a utříděním pár http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/kroky-vyhodnocovacich-mechanik.html
-
Originál, září 2014
Ahoj. Jmenuju se John a vymýšlím hry. Spoustu her. Za dvacet let jsem navrhl přes dvacet roleplayingových her. Mám svůj podíl i http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/sachy-nejsou-rpg-iluze-herni-rovnovahy.html
-
Tento článek má poněkud nezvyklou stavbu:
Na začátku naleznete TLDR vysvětlení k posílením
Následně uvádím nějaké rady z praxe k tomu, jak s posíleními http://www.d20.cz/clanky/pravidla/fate-posileni-co-jak-proc.html
-
Drama, návaznost a výsledky scén
originál, 10. října 2014
Tohle je jedna z těch záležitostí, které ukazují, kde spolu příběh a hra tančí velmi podivnými http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/drama-navaznost-a-vysledky-scen.html
-
Na jednom fóru jsme se s fanoušky různých edic Dungeons & Dragons neustále motali v kruzích kolem odlišných herních stylů a nakolik je různé edice http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/4983.html
-
Západní vs. Východní morálka
Kdokoli, kdo cestoval, nebo měl možnost blíže se seznámit s lidmi z jiných kultur, si zajisté všiml, že dotyční často http://www.d20.cz/clanky/kultura/moralka-podle-moralnich-piliru.html
-
Měla by být dovednost Klamání použitelná proti hráčským postavám? Hypotetická situace v hypotetické hře: Billy nedůvěřuje Sue. Hráč Billyho postavy http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/4980.html
-
Základní otázkou celé problematiky je, co vlastně staty postavy znamenají - ať už jde o hodnoty atributů, dovedností nebo třeba o nějaké speciální schopnosti. http://www.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/co-o-postave-rikaji-staty.html
-
V předešlém článku jsem se zmínil, že jedním z cílů nové iterace Dungeons & Dragons je sjednotit edice. Podle reakce soudím, že toto téma je důležité http://www.d20.cz/clanky/produkty/4810.html
-
Psal jsem na toto téma už v úvahách na jiném místě, takže někteří z vás budou muset být se mnou shovívaví.
Myslím si, že Gygax a Arneson jsou géniové http://www.d20.cz/clanky/produkty/genialita-dnd.html
-
Říká se, že dobrá práce ze společenských věd se nejlépe pozná podle toho, že vyvolává reakce. Tak například na Marxe (materialismus) zareagoval Weber (původ http://www.d20.cz/clanky/svety/4025.html
-
I. Podstata náboženství„...měli oproti nám, zhýčkancům 21. století, tu nevýhodu, že neznali odpovědi na děje přírody, opakující se okolo nich, zásadně http://www.d20.cz/clanky/svety/mytologie-a-nabozenstvi.html
-
[page name="Co je Deep Immersion?"]Deep immersion jsou slova, které je v kontextu nejlépe přeložit jako Hluboké vnoření a označují vrchol herního stylu http://www.d20.cz/clanky/RPG-odborne/deep-immersion.html