sir thomas
28.9.2010 20:01
De tenebris: hraní
Obecná diskuse herní skupiny "De tenebris". Vhodná k řešení pocitů z hraní, kritice ST (a popřípadě hráčů), řešení zkušeností a čemukoli jiného, co není tak důležité, aby se to dostalo do organizační diskuse.

Otázky k zamyšlení (rád bych to finálně měl od vás nějak písemně, třeba tady v diskusi):
  • Reflexe: Když si vzpomenete na minulý rok, které akce byly obzvlášť povedené a které naopak až tak moc ne?
  • Vztah k okolnímu světu: Jaká si myslíte, že je role vaší skupiny v Sunny Beach? Jak si její roli představujete? Zkuste popsat nějakou konkrétní zápletku, kterou budete řešit.
  • Dynamika skupiny: Jaká si myslíte, že je role vaší postavy ve skupině? Jak si její roli představujete? Čím by vaše postava mohla být pro skupinu přínosem? Může vám pomoci určit si profesi podle příručky HtV (i když hrajete mága).
  • Kontakty: Máte dojem, že vaše postavy jsou "neukotvené", chybí lidi, na které se mohou obrátit, jak s osobními, tak se supernaturálními problémy? Pokud ano, chtěli byste to změnit, nebo vám to vyhovuje?
  • Znalosti: Máte dojem, že nevíte, co se v Sunny Beach vlastně děje a všichni "velcí hráči" vás využívají pro své záměry? Pokud ano, frustruje vás to i jako hráče?
  • Motivace: Máte dojem, že vaše postava má málo motivace zabývat se supernaturálními problémy Sunny Beach? Co ji motivuje, popřípadě, co by pro ni mohlo být dostatečně motivujícím, kromě přímého ohrožení postavy nebo osob jí blízkých?
  • Strach: O co se postava bojí, že přijde? Může se jednat o zcela konkrétní věc (nějaká osoba) nebo abstraktní pojem (příčetnost).
  • Charakter: Jak si myslíte, že se bude vaše postava rozvíjet v budoucnu? A kam byste ji rozvíjet chtěli?
27.9.2011 21:14 - sir thomas
Minulé sezení se mi trošičku nepovedlo, za což se všem přítomným omlouvám. Trochu jsem to analyzoval, a mám pocit, že to v téhle podobě úplně neklape. Neříkám, že je to vaše chyba, pokud ano, tak leda tím že nejste dost hlasití a nevnucujete mi svou představu.

Co s tím? Mám dojem, že jsem pochytil některé problémy. Něco z toho už zaznělo na shrnutí poté, co jste se vypořádali s Lokim. Něco nezaznělo, alespoň ne přímo. Asi by to chtělo znova probrat, jestli se vám do toho chce. Celkově mám dojem, že téma téhle kampaně není dlouhodobě udržitelné, takže plánuju změnu. Co ještě musím rozmyslet je, jestli to splní svůj účel.

Každopádně, co bych po vás chtěl je, aby jste si zodpověděli následující otázky a pak mi nějak dali vědět odpovědi (můžeme to probrat tady nebo na sezení, jak chcete, možná, že nejlepší by to bylo mít někde potom napsané):
  • Reflexe: Když si vzpomenete na minulý rok, které akce byly obzvlášť povedené a které naopak až tak moc ne?
  • Vztah k okolnímu světu: Jaká si myslíte, že je role vaší skupiny v Sunny Beach? Jak si její roli představujete? Zkuste popsat nějakou konkrétní zápletku, kterou budete řešit.
  • Dynamika skupiny: Jaká si myslíte, že je role vaší postavy ve skupině? Jak si její roli představujete? Čím by vaše postava mohla být pro skupinu přínosem? Může vám pomoci určit si profesi podle příručky HtV (i když hrajete mága).
  • Kontakty: Máte dojem, že vaše postavy jsou "neukotvené", chybí lidi, na které se mohou obrátit, jak s osobními, tak se supernaturálními problémy? Pokud ano, chtěli byste to změnit, nebo vám to vyhovuje?
  • Znalosti: Máte dojem, že nevíte, co se v Sunny Beach vlastně děje a všichni "velcí hráči" vás využívají pro své záměry? Pokud ano, frustruje vás to i jako hráče?
  • Motivace: Máte dojem, že vaše postava má málo motivace zabývat se supernaturálními problémy Sunny Beach? Co ji motivuje, popřípadě, co by pro ni mohlo být dostatečně motivujícím, kromě přímého ohrožení postavy nebo osob jí blízkých?
Dráčovi se asi bude na první otázku dost špatně odpovídat, přesto by bylo dobré, kdyby se nad ostatními zamyslel.
2.10.2011 16:15 - sir thomas
Ještě další otázka: O co se postava bojí, že přijde? Může se jednat o zcela konkrétní věc (nějaká osoba) nebo abstraktní pojem (příčetnost).

Chápu, že není tolik času, aby se dalo soustředit na všechno, přesto mi trošičku schází zpětná vazba (už skoro týden na fórum nenapsal nikdo jiný než já), proto:
Přečtěte si můj předchozí příspěvek a zkuste si odpovědět na otázky, které tam jsou.
Pište připomínky, názory, ...
3.10.2011 13:44 - Macintoush
Tak nikdo neodpovídá, tak zkusím odepsat první.
ad Akce: povedená mi přišla, ta první akce s Alexem v baru, výlet do stínu(byť tam kouzlo spočívalo v tom, že byla jaksi jedinečná), návštěva Taylorů, nebo pokus o přepadení Lokiho v Docích.
ad Role: Zatím dle mého názoru naše skupina v SB moc, žádnou roli nemá, leda tak pár lidí... ehm osob čeká, co se z nich stane.
ad Dynamika: Carl se považuje za za mozek, svědomí, jediného plně rozumného člena apod. Něco mezi Lancer a Smart Guy v terminoilogii Five men band.
ad Kontakty: Nějaké by se časem hodily, ale chápu, že rozumný supernaturální kontakt si člověk musí zasloužit.
ad Znalosti a využívání: Ono, jsme toho zas až tolik neudělali, tak těžko říci jaký je celkový obrázek pozadí našich akcí.
ad Motivace: Věci, které Carla donutí se něčím zabývat: Vážnějšíohrožrní vůbec obecně lidí, možnost získat nějaké rozumné okultní informace (ne jednotlivé a trochu bolestivě získané zkušenosti, jako upíři existují a rozpadají se na prach, ale něco většího třeba kniha nebo kontakt), nebo obecně cokoliv co by nějak zlepšilo jeho pozici v tom podivném světě, do kterého se tak nějak propadá( nemám přesnou představu, co ale třeba nějaký zvláštní předmět nebo tak, nebo nějaké vylepšení jeho pozice v přirozeném světě, něco jako lepší vztahy s O´Reilym)
Snad ti to nějak pomůže.
3.10.2011 14:24 - sir thomas
Macintoush: Díky. Měl bych k tomu i nějaké komentáře, ale počkám až se (nějak) vyjádří i ostatní.

ad Dynamika: Máš nějakou představu, jakou roli by mohla v budoucnu vaše skupina v SB mít?
Jedna z důležitých otázek, která je implicitně přítomna ve všech výše uvedených je: Chcete VY tu kampaň někam směřovat? Kam?
6.10.2011 10:19 - sir thomas
Děkuju všem za hru.

Mluvili jsme o aspektech, takže posílám odkazy na materiál -- FATE 3e SRD. V zásadě je důležitá hlavně část o tom, jak si vybírat aspekty. Pokud by měl někdo přístup k Dresden Files RPG (konkrétně knížka Your Story), kapitola sedm to rozvádí ještě více, zvláště strany 108-112. Něco bude napsané i v Stories of the Empire.

Co se týče mechanik, prakticky to funguje stejně jako sytém Willpower,Virtue,Vice, jen si většinou nedoplňujete celý WP a aspekty jsou více perzonalizované. Během týdne zkusím dodat nějaký dokument, jak aspekty budeme používat ve WoD.

Do příštího sezení aspekty nutně vymýšlet nemusíte, stačí se nad tím spíše zamyslet, viděl bych to tak, že to příště trochu prodiskutujeme a pak to nějak dokončíme. Ještě musím domyslet, kolik těch aspektů si dáme (asi pět až sedm). Nejspíše vás taky trochu omezím, a to tak, že jeden aspekt bude představovat koncept postavy, jeden nějakou věc, co ji stále dostává do problémů a možná tam nějak zapracuju Virtue (to hlavně) a Vice.

Ještě co se týče toho zamyšlení nad dalším směřováním, hodím to do hlavičky diskuze.
EDIT: A po včerejším rozhovoru s Kirrosem tam ještě jednu přidávám.
10.10.2011 00:07 - sir thomas
Sepsal jsem nějaký takový souhrn toho, podle čeho budeme hrát s aspekty. Zkuste se na to podívat a jinak pište, hodnoťte, ...
12.10.2011 00:18 - Macintoush
Carl se za poslední sezení naučil, že zachraňování lidí před okultními zloduchy, je zatraceně nevděčná činnost a i lidé, kterým zachraňujte krk neprojevují žádnou vděčnost ba někteří přímo naopak (vyjímkou jsou ti, kteří se vás snaží sbalit, případně jsou vaši příbuzní). Jediný lidé, kteří vás ocení jsou buď fakt divní (Sam) nebo vám je přidávají další problémy (O´Reily). Jo a ne, že by to bylo nějaké nové zjištění, na to přečetl až moc komiksů.
12.10.2011 09:53 - Jill
Jill se naučila, že očividně tady existují ještě jiné podivné věci mezi nebem a zemí než je Loki a jeho kung-fu (ale to je trošku starší informace), taky, že když to chceš někam dotáhnout je lepší trochu zariskovat než jen tak nečinně sedět (Taylorovi), že z některými lidmi se prostě pod dobrém domluvit nedá (závěrečná scéna) a že to, co se říká o ajťáckých sociálních schopnostech bude asi přeci jen pravda (Jimův pokus pozvat se k Jill domů, který rozkódovala jako zalíbení v Sáře, s tragickým koncem, kdy ji sbalil/byl sbalen Carl :D ). Technická - už nevím přesně, jak je to s tím odměňováním expy za to, co se tvá postava naučila, ale pokud to bylo 1-1, tak 4 nepotřebuji, jen jsem měla chuť to sem vše napsat :D
12.10.2011 23:29 - sir thomas
Děkuju všem za účast v dnešním "experimentálním" přiřazení aspektů.

Pro jistotu nějak tak shrnu, co jsme vyřešili, ať to máte napsané a ať z toho Khardix taky něco má:
  • Vnitřní sílu berte spíše jako inspiraci, co může zachycovat aspekt (podobně jako jsou tam ty věci s výchovou, preludiem, apod.), povinné jsou pouze koncept a potíž.
  • Věnujte pozornost tomu, jak se aspekt projeví ve hře -- některé aspekty dobře popisují postavu, ale nejsou úplně vhodné pro hru hunterů (například "drobný škudlil"). Vyberte si něco, co bude zahrnovat komplikace, které souvisí s tématem hry.
  • Aspekty jsou něco, co se ve hře bude projevovat. Když si Kirros pro Carlose vybral aspekt "můj otec okultista" (viz níže), dal mi tím jasně najevo, že se s ním od teď chce setkávat častěji. Když si nebudu jistý, jak mám aspekt vzít, zeptám se.
  • Pro mágy může být vhodné, když některý aspekt vyjadřuje jejich přístup k magii, případně, jak se jejich mágovství projevuje v jejich životě. Držte se co nejblíže vaši postavě -- zahrňte tam třeba Stezku, ne to, že je mág. Podobně hunteři můžou zahrnout, jak přistupují k vigilii.
  • Aspekty slouží jak k získávání bodů vůle, tak k jejich utrácení. Proto je dobré mít postavu trochu vyváženou ze stránky "negativních" (ty, které vynucuju) a "pozitivních" (ty, které využívá) aspektů.
  • Když si vybíráte potíž, snažte se vybrat něco, co není závislé na jiných hráčských postavách ("znám se s těmihle hňupy", "nechci, aby se mým společníkům nic stalo"). V opačném případě hrozí, že se vaše postava stane "vedlejší postavou" (aka sidekick). To, že bude mít svůj vlastní problém, znamená, že bude mít svoje místo v záři reflektorů.
  • Jsou dva druhy komplikací -- ty, které příběh rozvíjejí (odemknul jsem zámek sejfu, vím, co je uvnitř, ale přistihli mě a teď mě vedou k výslechu) a ty, které ho blokují (neodemknul jsem sejf, nevím, co teď dál). Když uvažujete o komplikacích, které aspekt do hry přivádí, lepší jsou ty první. Případ z naší skupiny: To, že si bude muset dávat pozor, aby se o tom, co dělá, nikdo na veřejnosti nevšiml, může být dobrá komplikace daná aspektem, ale může se stát, že přestane některé věci dělat, aby se o ní nevedly řeči, což ji značně omezí a nejspíše jí to nebude bavit.
Vypadá to trochu jako věda, pokud nebudete vědět, jsem k dispozici a poradím vám (na fóru nebo možná nějak jinak).

Dobrý postup pro tvoření aspektu může vypadat asi takto:
  1. Rozmyslím si, co chci o své postavě aspektem říct.
  2. Vymyslím několik situací, jak se to projeví ve hře (popřípadě aspekt upravím).
  3. Vymyslím pro aspekt nějaký chytlavý název, který ho vystihuje.
Další dobrá rada, která nezazněla: Není příliš dobré brát si více aspektů, které vyjadřují velmi podobnou věc, respektive, projevují se ve stejných situacích. Počet aspektů je takový, aby vaše postava měla více stránek osobnosti.
Pokud máte dojem, že nemůžete vymyslet více aspektů, které postavě sedí, navrhuju následující: Vymyslete úplně nový aspekt, který přináší úplně novou fazetu (nechci říct aspekt) osobnosti, o které jste moc neuvažovali nebo přivádí do popředí něco, co jste považovali spíše za okrajovou vlasnost postavy. Platí totiž (a to zdůrazňuju obecně): Aspekty (kromě konceptu a potíže, kde je to složitější, ale po domluvě možné) je možné mezi sezeními měnit. Pokud se vám nějaký nebude ve hře líbit, prostě ho změníte.

EDIT: Doufám, že jsem na nic nezapomněl. Když tak se ptejte, bude to možná přehlednější.
12.10.2011 23:46 - sir thomas
Trochu jsme už také stihli zvážit některé aspekty některých postav, takže tady jsou takové pracovní verze. Inspirujte se, posílejte návrhy ostatním, ...

Carlos de Elevado
  • Bílý rytíř v silném autě (koncept)
  • Ve správný čas na "správném" místě (potíž)
  • Včera na bálu, dneska u baru (pracovní název, v zásadě jde o druh aspektu "padlý princ" nebo "černá ovce" -- pochází z vyšší společnosti, ale preferuje "nižší", pročež ho vyšší společnost nebere až tak vážně, zatímco v nižší je oblíben)
  • Můj otec, okultista
  • Magnet na holky
  • Žiju tady a teď
Jill Crane
  • "Neříkej mi, co mám dělat, dělej, co ti říkám."
  • Nejlepší obrana je útok (zavádí trochu agresivní a proaktivní přístup)
  • Se slušností nejdál dojdeš (vyjednává až ad absurdum a snaží se domluvit se za každou cenu)
  • zde by mělo být něco o kontaktech -- že zná spoustu lidí na různých místech, v zásadě jde o to, promyslet, jak by se to projevovalo a jaký má být název
Carl G. Marsh
  • "Takhle to dělají profesionálové." (zabírá jeho "rozumnou" stránku, kdy se snaží vše plánovat a promyslet, jakožto i posedlost precizností)
  • "Tohle je přesně, co potřebujete." (trochu zabíhá do toho, že má lidi psychologicky zanalyzované a "ví, co je pro ně nejlepší, lépe než oni", a to, že je manipulátor.
Jim Phoenix (kdyby se to Khardixovi líbilo, může použít)
  • Nepoučitelný hrdina
19.10.2011 11:30 - draca
Co se George naučil za poslední sezení Vydírání je způsob, kterej na něj klidně použijou i příslušníci policie přestože se jim snažil pomoct(zjištění že ty mrtvoly jsou studenti). A to že se té bandě šílenců asi určitě nevyhne a bude muset s nima chtě nechtě i občas komunikovat.
26.10.2011 13:07 - Macintoush
Carl se naučil, že občas je vážně jednoduší využít někoho z ostatnch, než se snažit zvládnout všechno sám. A taky to, že dotazy: Myslíte to s mojí kmotřenkou/dcerou vážně, ho ještě v životě čekají.
27.10.2011 09:28 - Macintoush
Jill nakonec v úterý nemůže, takže klidně můžeme začínat od půl druhé.
27.10.2011 22:19 - Khardix
Tak to bych prosil až od dvou, jinak se nestihnu najíst.
29.10.2011 22:41 - sir thomas
Ať to Mac nemusí připravovat na poslední chvíli: Walter Murphy (je to v texťáku, snad budou české znaky správně)

V zásadě je to nějaký ten měsíc starý koncept, na kterém jsem moc neměnil. Navíc jsem dneska vůbec nenašel tu konverzi, podle které jsem to dělal (404: Page Not Found). Ale jinak si myslím, že se s ním bude dát hrát.
30.10.2011 11:01 - Macintoush
Připadám si jako úplný idiot, ale v těch pravidlech, které jsem vám dal (tak je nemám, nezkopíroval jste si je náhodou někdo?), byli rotes ve smyslu Awakeningu?

EDIT: našel jsem kopii: http://bluesrat.com/wod/newmage.html, dobře tahle verze má rotes, úplně jsem to přehlédl, tak nic.
30.10.2011 11:24 - sir thomas
Nejsem si jistý, v jakém smyslu byly, ale nějaké tam byly. Teda, všechno jsem piloval v okamžiku, kdy jsem měl ta pravidla ještě měl k dispozici. Asi je to jedno, alespoň je to takový list, jakou magii používá.

Ještě, pamatuju si správně, že jsme se domlouvali, že nebudeme až tak moc přísní na paradigma a foci? Protože to je věc, kterou ještě nemám domyšlenou.
1.11.2011 13:31 - draca
Zitra nedorazim ve čtvrtek mam pulsemestralku a porad premejslim co to sakra po me chtej
9.11.2011 14:31 - Macintoush
Carl se minule naučil, že dlouhodobě se propadat do oklutna lze až do důchodu. Konečně pozitivní poznatek.
10.11.2011 22:14 - sir thomas
Možná bych poprosil Kirrose, aby založil separátní diskusi pro exalty; nepředpokládám sice, že by se to tu moc řešilo, ale kdyby náhodou, tak ať to máme bokem. Založil bych ji sám, ale nejsem si jistý, jestli bys potom mohl měnit záhlaví.

Mimochodem, stručná historie Creation -- docela jsem se u toho bavil.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.074882984161377 secREMOTE_IP: 3.133.157.12