sir thomas
28.9.2010 20:01
De tenebris: hraní
Obecná diskuse herní skupiny "De tenebris". Vhodná k řešení pocitů z hraní, kritice ST (a popřípadě hráčů), řešení zkušeností a čemukoli jiného, co není tak důležité, aby se to dostalo do organizační diskuse.

Otázky k zamyšlení (rád bych to finálně měl od vás nějak písemně, třeba tady v diskusi):
  • Reflexe: Když si vzpomenete na minulý rok, které akce byly obzvlášť povedené a které naopak až tak moc ne?
  • Vztah k okolnímu světu: Jaká si myslíte, že je role vaší skupiny v Sunny Beach? Jak si její roli představujete? Zkuste popsat nějakou konkrétní zápletku, kterou budete řešit.
  • Dynamika skupiny: Jaká si myslíte, že je role vaší postavy ve skupině? Jak si její roli představujete? Čím by vaše postava mohla být pro skupinu přínosem? Může vám pomoci určit si profesi podle příručky HtV (i když hrajete mága).
  • Kontakty: Máte dojem, že vaše postavy jsou "neukotvené", chybí lidi, na které se mohou obrátit, jak s osobními, tak se supernaturálními problémy? Pokud ano, chtěli byste to změnit, nebo vám to vyhovuje?
  • Znalosti: Máte dojem, že nevíte, co se v Sunny Beach vlastně děje a všichni "velcí hráči" vás využívají pro své záměry? Pokud ano, frustruje vás to i jako hráče?
  • Motivace: Máte dojem, že vaše postava má málo motivace zabývat se supernaturálními problémy Sunny Beach? Co ji motivuje, popřípadě, co by pro ni mohlo být dostatečně motivujícím, kromě přímého ohrožení postavy nebo osob jí blízkých?
  • Strach: O co se postava bojí, že přijde? Může se jednat o zcela konkrétní věc (nějaká osoba) nebo abstraktní pojem (příčetnost).
  • Charakter: Jak si myslíte, že se bude vaše postava rozvíjet v budoucnu? A kam byste ji rozvíjet chtěli?
10.9.2011 16:21 - Macintoush
Omlouvám se, ale v následujícím příspěvku nebudu nejmilejší.
Tak jsem provedl trochu pravidlové matematiky (ano chápu, že hru nelze zredukovat jen na bojovou mechaniku) Jdu do boje s plnou willpower, vlkodlak nahodí Dalu, mám 8 Willpointů, (4 moje a 4 za Dalu), což mi dává celé jedno kolo boje s postihem -1 následně od druhé kola polopanicky utíkám s postihem -3, pokud bych nějak. Resolve + compusure roll musí hodit někdo s větším willpowerem (v partě není k dispozici), nechci nějak snižovat Phenixe, ale pochybují, že dokáže během jednoho kole přidat dvoum lidem 2wp (jo Jill je na tom totiž úplně stejně) Problém třímetrovou chlupatou bestií můžete řešit s Carlosem a Jimem, neboť mortalové si možná vzpomenou na něco matného z počátku boje (75% pravděpodobnost, že hodím vzpomínací hod, bez použití willpoweru, a willpower nemůžu nikdy použít, protře je potřebuji všechny pro případ, že mě i s vlkodlakem přepadnou a já bych si chtěl jednou na někoho vystřelit.) Navrhuji lunacy mechaniku těžce zmírnit nebo zrušit, protože dostávají Carl a Jill těžký postih za to, že jsou Huntery v původně hunterské hře.
10.9.2011 16:46 - sir thomas
okuej, nejspíše chápu, kam tím míříš. Zásadní otázka -- myslíš si, že:
  1. Lunacy bude jediná věc, která se musí vyřešit
  2. vlkodlak je moc okatě supernaturální a do té hry se, i když se bude muset snažit to skrývat, nehodí
  3. celkově se ta hra přítomností mágů a supernaturálů dostává moc jinam a chtělo by to držet více při zemi
Klidně to otevřeně napiš, protože já nejsem asi s to tuhle věc odhadnout. A bez hráčů se hrát nedá.

Co se týče Lunacy samotné, chtěl jsem brát hunterskou úpravu, která přidává při úspěšném R+C hodu 3 k WP. R+C má ve vašem případě úspěšnost 75% úspěšnost, pak 4+3+4 dává dost na zvládnutí Dalu a pokud toho člověka vídáte často, je jasné, že bude mít co vysvětlovat (překonaná Lunacy neznamená, že to postava vezme zcela flegmaticky, stále je tam něco děsivého, navíc se zkušenostmi huntera...). Každopádně, během času bych určitě navrhoval Lunacy pro huntery nějak zrušit (merit), otázkou je, jestli se to nemá udělat hned (a nejspíše zadarmo).

EDIT: Prosím ostatní, aby se taky vyjádřili, pokud chtějí. Je to vaše hra.
10.9.2011 17:05 - Khardix
Já bych si jen ještě dovolil poznamenat, že co se zvládání Lunacy týče, tak se nepočítá aktuální stav Willpoweru, ale čistě součet Resolve a Composure. Navíc ty tři WP navíc v 75% případů znamená, že Dalu většinou zvládáš bez postihu, ostatní formy pravda o něco hůře, ale stále jsi schopný alespoň nějak fungovat. Co se týče vzpomínání, při hunterské úpravě máš i na to vzpomenutí bonus tři kostky vždy.

Lunacy je ve své podstatě reakcí kořisti na predátora a přežívacím mechanismem, je to instinktivní reakce. Herně je tam pravděpodobně proto, aby se při hře vlkodlaků hráči nebáli proměnit i jinde než bezpečně skryti před libovolnou sledovací technikou. Napadlo mě tudíž, že by se od začátku jelo s Hunterskou modifikací (+3 kostky) a po dvou třech proměnách a nějakém zjišťování co je ten měňavec vlastně zač by mohly nastat zhruba dvě situace: Postavy vezmou měňavce jako hrozbu a monstrum a zlikvidují ho (riziko se kterým se holt bude muset počítat, a se kterým mimochodem počítám i já jako mág), nebo ho vezmou, a vzhledem k tomu, že už ví co od něj čekat (a tudíž možnost se na to psychicky připravit) by se pak jeho Lunacy na skupince pravidlově nijak neprojevila (ano, sice mám stále instiktivní strach, ale už jsem se naučil ho potlačit). Lunacy případných dalších vlkodlaků by ale fungovala nadále normálně (nicméně nechal bych tam možnost koupit si proti ní nějaký merit, odůvodnění je nasnadě).
10.9.2011 17:09 - Macintoush
no nejvíc tak b), Mágové jsou na nízkých levelech, dost mortal friendly, což vlkodlak není prostě nikdy. Lunacy je zrovna extrém, neboť mágovský weirdness censor postihuje mágy, když kouzlí okolo lidí, vlkodlačí trestá lidi zato, že jsou okolo proměňujících se vlkodalků. Jo a když jsem u toho tak vlkodlak stráví ze své podstaty strašně času řešením vlkodlačích věcí (odhaduju, že o dost víc než mágové), navíc ve měste už nějací známí vlkodlaci jsou (na rozdíl od mágů) a musí z logiky věci proběhnout nějaká socializace s nimi -) další tuna zápletky jen pro 1/5 skupiny. Omlouvám se Dracovi, že se takhle navážím do jeho volby postavy, ale mám silný pocit, že z hlediska synergie skupiny by to byl dost problém.
10.9.2011 18:16 - sir thomas
Macintoush: Díky, alespoň nemusíme řešit podružnější věci. Tohle je poměrně závažná námitka, proto se ptám ostatních: Jakou máte na tuhle věc názor?
10.9.2011 19:00 - draca
Macintoush: pohoda nic se neděje na čím víc věcí se přijde tím líp. Navíc sem do prvního mýho příspěvku psal dvě postavy vlkodlaka a mága. Debata o vlkovi se začla víc rozvíjet pač Sir Thomas napsal že by se mu hodil víc.

A chápu že když tunu potřebných věcí řeší jedna postava tak se zbytek nudí...

P.S. Je to Dráča ;)
10.9.2011 19:37 - sir thomas
Ještě bych měl napsat svůj názor na věc, takhle, vlkodlačích záležitostí bych se až tak moc nebál, nikde není imperativ "vytvoř si teritorium a starej se o něj", prostě, tohle by určitě muselo být vázáno na to, že se tyhle věci nebudou řešit (Lone Wolf) a hledání giftů a ritů se marginalizuje. Co by mohl být skutečně problém je otázka socializace, protože skutečně tam nějací vlkodlaci už jsou (no co, všichni chtěli mágy ...) a vlkodlaci jsou hodně sociální, takže by to (spíše později) hrozilo. Je pravda, že nějaké vedlejší zápletky jsou tu i mágů (Jim měl problémy s klesající moralitou, oba dva si dávali nějaký inzerát na okultní literaturu...), otázkou je, jak by se to udrželo.

Osobně myslím, že by se mi to podařilo udržet, přece jen, není jich tam až tak moc a ne každý má zájem setkat se s právě Proměněným štěnětem, ale počkám na názory ostatních a nějak se domluvíme.

Možná že by mohla mít cenu "opatrná" varianta, kdy bys začal se smrtelníkem a po nějaké době (třeba šesti sezeních, možná dříve nebo později) bychom se podívali na skupinovou dynamiku a řekli si, co z něj teda uděláme (a jestli vůbec).
10.9.2011 19:51 - draca
osobně nemám problém s tím začínat jako mortál i když ve výsledku bych chtěl sukončit jako vlk/mág
11.9.2011 23:39 - Kirros
Jen k tématu na předchozí stránce: Drači doupě bych si klidně zkusil jako hráč, čas mám ;)

Jinak ve věci Vlkodlaků/Mágů, jsem pro M:tL začátek a pak se uvidí. Vlkodlak podle mě není nereálný ale bude to chtít promyslet.
11.9.2011 23:50 - sir thomas
No, s dračím doupětem to bude ... složité, protože na to nepřišla řeč a v tuhle dobu jaksi nevím, kolik budu mít času si to připravit, vzhledem k tomu, že zítra dostanu rozvrh a v to úterý bych měl někdy večer vyrazit do Ostravy (zubař), takže by semuselo začít docela brzo. No, pište, kdo by asi měl ještě zájem, ale spíše to vidím až někdy na později. Třeba někdo bude přes semestr v Brně i o víkendech.
12.9.2011 14:43 - Jill
Zdravím všechny, zvláště nového hráče. Jsem ráda, že přistupuji k už vyřešené diskusi. Ale i já, se svou extrémně nízkou znalostí pravidel, mám pocit, že vhození vlkodlaka do naší skupinky by znamenalo komplikace a znevýhodnění zj. Carla a Jill. Sice jsme zatím moc soubojových scén neměly, ale patří rozhodně k mým nejoblíbenějším. Nechci přijít o možnost si zase do někoho střelit :D
P.S. postava medika je dobrý nápad, Jill jako členka všech možných univerzitních spolků a organizací ho jistě znát bude
12.9.2011 14:52 - Colombo
A co teda zítra to DrD 2?
12.9.2011 16:53 - sir thomas
(záležitostem kolem Dráčovy postavy se budu věnovat zítra)

Zeptám se naposledy: Má ještě někdo, krome Kirrose a Colomba, zájem a čas hrát zítra drd2? Dneska během večera bych si to ještě mohl stihnout připravit, pak už bude pozdě.
12.9.2011 17:32 - Khardix
Zítra bohužel ne, mám jiný program.
15.9.2011 18:23 - sir thomas
Přidal jsem Dráču do skupiny, ať může psát do organizační diskuse. Bylo by dobré domluvit se přesně na začátku, viz organizační diskuse.

Všichni: Najděte svoje deníky a pozvzpomínejte, kde jsme skončili. Na začátku bych chtěl věnovat tak půl hodinku až hodinku, nějaké diskusi, takže pokud máte nějaké jiné téma než Dráčova postava, je to dobrý čas.

Dráča: Jestli ti nevadí, že nebude jasné, jestli bude z tvé postavy mág nebo vlkodlak, můžeš si k ní udělat čísla. Počítám teda s medikem. Mohlo by být dobré, kdyby měl brigádu na policejní márnici (pomáhat s těly), aby byl důvod navíc proč se přidat, jinak záleží na tobě.
Co se týče čísel, jediná věc, kterou zdůrazním, je tabulka významu teček ve skillech (začátek kapitoly). V zásadě, tři tečky značí profesionální znalost. A většina lidí (a to se týče i našich PC) nejsou profesionálními střelci nebo zápasníky. Ber to jako začínající postavu, bez hunterské profese (profesního tréninku). Myslím, že by tě to nemělo moc znevýhodňovat. Bereme to tak, že aby se člověk stal hunterem, musí tomu předcházet rozhodnutí.
Co se týče meritů, v zásadě lze použít všechny běžné (např. i z Armory nebo Armory Reloaded), pokud budeš mít pochybnosti, napiš sem. To samé, s Contacts, Allies, Mentor a podobné příběhové věci.
15.9.2011 19:11 - draca
S brigádou rozhodně problém nemám. Něco na způsob brigády sem stejně vymejšlel přece jenom resources se hoděj. Contakty, Allies a Mentora asi řešit nebudu. Jediná otázka k meritům asi bude následující Eidetic memory ano či ne?

Ke skillům prakticky řečeno to pro mě znamená jedinej na třech tečkách u kterého se to dá uvažovat je medicine.

A poslední záležistost nerozumím tomu udělej si k ní čísla. Tomu že není jasné co zní bude je docela zajímá záležitost.

Huntery sem nikdy nestudoval tzn nákej profesní trénink jde mimo mě.
15.9.2011 21:17 - sir thomas
Asi jsem mohl říct jinak. Takhle, jestli k tomu, jak budou vypadat atributy, skilly, atd. nepotřebuješ vědět, co s ní v budoucnu bude, můžeš si postavu vytvořit (čísla jsem myslel proto, že o tom spíše uvažuju jako o převedení postavy do čísel).

K těm skillům, nemusíš to brát až tak přísně, v úvahu u tebe připadá 3 třeba i u Science, popřípadě, těžko můžu říct, jak vypadá profesionální znalost Persuasion (protože ta zahrnuje i seduction a tak). Týká se to hlavně Weaponry a Firearms, méně už Brawl. Držíme se při zemi, mám dojem, že ani ostatní na tom nejsou nějak skvěle. Takže pokud máš jako koníček nějaké bojové umění, nebo šerm, dej si klidně do Brawl (Weaponry) 3 tečky nebo 2 tečky a specializaci, ale není to tak, že by každá postava potřebovala umět bojovat, aby k něčemu byla. Se střelbou se hodí přečíst si Armory -- v zásadě by člověk musel být často trénující policista nebo ERU, aby se dostal na Firearms 3. A celkově je dobré jít trochu do šířky -- stejně těch teček na rozdělení není moc.
Podobně s Fighting Style, taky moc více než dvě tečky spíše nepřipadají v úvahu.

Eidetic memory: Já se vždycky bavil tím, jak všichni vzpomínají, co se teda vlastně stalo. :) Ale jinak v pohodě, budu to asi brát většinou tak, že budu více odpovídat na otázky typu "Co nám vlastně ten Sam včera říkal?"

O Hunterech platí tolik, že se ze začátku hrají jako normální smrtelníci. V okamžiku, kdy se rozhodneš (teda, tvoje postava), že je teba se nadpřirozeným silám ohrožující běžné lidi postavit, dostaneš nějaké možnosti navíc. Důležité je tam to vědomé rozhodnutí, ta vůle; že to neděláš jen ze zvědavosti nebo abys přežil.
16.9.2011 07:36 - draca
No tak to vědět nepotřebuju možná kdybych věděl co s ní bude že bych upravil jeden dva skilly, ale to je tak nepatrnej rozdíl že to nemá cenu skoro ani řešit. Jinak postava je poskládaná a ve firearmsech nemá ani tečku takže to tyhle výcviky ani nemusím řešit.
26.9.2011 10:43 - Kirros
Carlos v minulém sessionu zhodnotil svoje síly. Situace to byla naprosto šílená, nevěděl proti čemu jde, ani čeho je to schopné, věděl jen, že s tím chce něco udělat jinak další nebožák zemře rukou nějaké nadpřirozené bestie. Je si taky plně vědom toho, že ho takové setkání mohlo stát život a že mu tentokrát zase přálo štěstí.
26.9.2011 11:55 - draca
George se v posledním sezení naučil, že když ženy svůdných tvarů ho zvou na skleničku může to být nejenom uchylný transvestita, ale jde i o život. Také že se ve městě nachází jistá nesourodá skupinka co se zajímá o kuriózní případy úmrtí.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.069741010665894 secREMOTE_IP: 3.142.119.185