Jak se dělal design D&D 3e

Obsah článku:

Design přebalů

"Nikdy nesuď knihu podle obalu," říká staré přísloví. Ale stejně jako mnoho jiných přísloví je i tohle tak trochu mimo mísu. Obal tvoří nedílou součást knihy a hraje důležitou roli při rozhodování zda koupit či nekoupit... Záměrem tvůrců bylo, aby měli lidé držící knihu v ruce pocit, že drží v ruce něco zvláštního, artefakt, magickou knihu. A myslím, že se to podařilo.

Když se dospělo k názoru, že pravidla potřebují plastiku, prohlásila šefka výtvarného oddělení Dawn Murin, že vzhled příruček jí potřebuje také. Vzhled příruček k 2. edici byl fajn před deseti lety, protože odpovídal tomu jaká byla tehdy fantasy, ale dnes už se fantasy změnila. Proti sobě stály dva názory, pokračovat v onom historicko-středověkém vzhledu nebo přijít s novým fantastickou mystickým. Již první náčtky obsahují vizi drahocené starobylé knihy.

Obal PHB verze 1

Původní záměr byl ponechat na obálce místo pro ilustraci (asi tak jako to dnes mají příručky pro povolání apod.), ale nakonec bylo rozhodnuto, že se knihu od knihy bude měnit ta legrácka uprostřed. Měla reprezentovat obsah knihy a také proto bylo pro Příručku hráče přijat meč a kouzelnická kniha. Aby to nebylo tak snadné rozhodli se vytvořit skutečný obal takovéto knihy v 3-D podobě, jinými slovy vysochat ho. Žádný grafický program by to totiž tak dobře nedokázal. Prvním krokem byly detailní nákresy.

Obal PHB verze 2

Jakmile byly nákresy hotovy přistoupilo se k tvorbě výkresů. Také byly definovány společné elementy všech tří základních příruček. Každý obal má svůj vlastní uzamykací mechanismus - Player's Handbook má řetez, Monster Manual je uzamčen zapasťovaným zámkem (když do toho kouká hráč a ne DM past spusít :-). Všechny tři mají na hřbetě panty. Urpostřed je symbol odrážející povahu knihy. Na rozdíl od Příručky hráče se Dungeon Master's Guide zaměřuje na mechaniku hry, odtud tedy ty mechanické součásti. Všechny tři mají také kovové chrániče rohů (ačkoliv ty u Monster Manualu jsou spojené do rámu, aby drželí dračí kůži napjatou :-).

Obal PHB verze 3

S modelem knihy bylo neskutečné práce. Při fotografování vypadal někdy skvěle hřbet, jindy se nádherně lesklý démanty a zase jindy vypadala kůže opravdu cool, ale skloubit to všechno dohromady... Nic z toho by před deseti lety nebylo možné. Až nyní je technologie na dostatečné úrovni.

Ani logo neprošlo jen tak. Původně se zamýšlelo použít staré logo z dob první edice v níž drak tvoří písmeno &. Ale nakonec přišel se zcela novým designem Matt Adelsperger. S logem Dungeons & Dragons byla ale řada problémů. Je to příliš dlouhé na jeden řádek a potřebuje to mít nějaký styl. Stylu se dosáhlo nahrazením šperku z obalu Player's Handbooku logem ve tvaru meče. Přidáním vystupující plakety za logo se dosáhlo toho, že je na obalu jasně vidět. Vytvoření samotného loga zabralo dva týdny.

D&D logo

A pokud snad někdo toužá vidět prvoediční písmeno &, které nakonec neprošlo, nalezne ho na začátku každé kapitoly v takových těch ozdůbkách okolo. A když se dobře podíváte, skutečně tam toho draka podíváte. Snad vám tyto článečky pomůžou dívat se na vaše příručky jinak. Jsou v nich totiž skryta ještě mnohá neobjevená kouzla.
< Design přebalů >
Jak se dělal design PHB
Napsal Alnag 05.11.2005
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 0 příspěvky.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11725807189941 secREMOTE_IP: 3.230.173.188