Jak stoupají prosťáčci

Všem je nám asi jasné, že Venca ze mlejna nestoupá tak rychle, jako udatný Glorion zvaný Nesmrtelný, který je nejnadanějším bojovníkem království. Venca musí makat denně 12 hodin a po večerech nahání ševcovic Mařku, která se mu už dlouho líbí. Přesto i on má nárok na vyšší level! Jak ho však dosáhne?
Napsal Rytíř
Pravidla hovoří poměrně jasně - nebojuješ, nezažíváš nebezpečí => nestoupáš. Jak ovšem změřit riziko špatného počasí, které zničí úrodu a vyhladoví celou vesnici? Jak porovnat statečnost dobrodruhů a sedláků, kteří uprostřed bojujících armád sečou obilí a pečují o dobytek?
Navíc aby něco dokázal takový kovář nebo zlatník, musí mít řádnou úroveň, co si budem povídat. Takže kde jí vzít a nekrást?
Stačí se oprostit od zabijáckého myšlení dobrodruhů a je to snadné. Mám pro vás pár tipů, jak na to.

1. Děti, to je zkušenost k nezaplacení

Kdo je neměl, nepochopí. Kdo je nemá, nepoznal radost, nepoznal strach, nesáhl na opravdové dno svých sil a nervů.
Za každé dítě získá otec 1. úroveň. Malé děti ho nijak zvlášť nestimulují, proto ho dostává jen za dítě starší 1 roku.
Matka je na tom hůř i lépe - musí rodit, ale na jejích bedrech nespočívá starost o uživení rodiny. Získává level za každý porod dítěte.
Neexistuje žádný strop. Je známa rodina dřevorubce, čítající 14 synů a 8 dcer. jejich otec, ten bělovlasý kmotr, nakonec vládl pevnou rukou několika vesnicím a jeho slovu si troufal odporovat málokterý slavný dobrodruh. Kdo by se taky navážel do epického prosťáčka...

2. Životní kariéra

Úhelným kamenem prosťáčka jsou Dovednosti. Bez úrovní nejsou dovednosti, bez dovedností není žádná kariéra. Kariéra proto musí zvedat úroveň :)
Všichni začínají na 1. úrovni. Husopasky i pasáčci vepřů. Za každý dosažený zlom ve své životní kariéře získává prosťáček úroveň.
  • Vyučení, +1. úroveň
  • Mistr, +1. úroveň
  • Svatba, +1. úroveň
  • Děti, +1. úroveň
  • Starosta vsi, +1. úroveň
  • Navštívil Velké město a vrátil se, +1. úroveň
  • Audience u krále, +2. úroveň

3. Vpřed nás ženou splněné úkoly

V pohádce Honzové plní tři úkoly, v legendách překonávají hrdinové četné překážky. Plnění úkolů je podobné životní kariéře, je však přece jen závislejší na snaze a dovednosti každého prosťáčka. Jedná se tedy o daleko spravedlivější systém udělování zkušeností, než je Životní kariéra.
Při vysvětlování není nad příklad, začnu tedy rovnou s ním; postup na úrovně si ukážeme na kováři:
Každý stupeň znamená úroveň dané velikosti.
  1. Vlastní kleště a kladivo
  2. První podkova
  3. První pluh
  4. První meč
  5. Umělecká železná brána
  6. Druhá zbroj (první je vždycky zmetek)
  7. Neskřípající kovová postel

Závěrem

Jednotlivé metody se nedoporučují kombinovat. Příliš často to vede k totální frustraci dobrodruhů, kteří zjišťují, že vyrukovat na vyučeného mistra kováře s ženou a pěti dětmi, který právě vykoval svou třetí zbroj, je učiněná sebevražda.
Za inspiraci a spolutvorbu děkuji Alnagovi. Byl to tenkrát dobrej pokec ;)
Napsal Rytíř 14.08.2008
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 9 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.15162682533264 secREMOTE_IP: 54.198.165.74