Kuchařka příběhů z abstraktních modelů

Obsah článku:


1. Způsoby smrti


1.1 Někdo musí zemřít
Jednoduše, je tu postava, kterou zadavatel úkolu nemůže vystát. Je na hráči, aby postavu zprovodil ze světa. Bude hezké, když hráč přinese důkaz vykonání skutku; např. srdce oběti, její pečetní prsten, atp.
Může jít o speciální žádost, vyžadující si speciální metody (aby oběť před smrtí trpěla, urč. způsob zabití, atp.)
Na druhou stranu si může postava najmout hráče, aby postavu v určitém choulostivém období (např. volby) ochránil od možných nebezpečí.

1.2 Zabij je všechny
Prosté. V určitém doupěti přebývá skupina, která má být vyhlazena. Pro efektivní přůběh může hráč a jeho družina provést výzkum toho, co na ony příšery působí. Nebo je jednoduše „vyčoudit z nory.“

1.3 Achilova pata
Hráč má zabít jistou mocnou postavu. Konfrontaci tváří-v-tvář by neuspěl, protože postava je příliš mocná. Má ale své zranitelné místečko (objekt? kouzlo? část těla?). Je na hráči, aby toto místečko objevil a zužitkoval.

1.4 Nehoda
Hráč má někomu přivodit smrt. Ale kdyby si zkrvavil ruce, nemělo by to správný efekt. Ten starý lustr může přeci spadnout v ten správný moment. Nebožák může zaklopýtnout a vypadnout z balkónu, udusit se kůstkou v jídle, nebo třeba uklouznout na banánové slupce.
Na druhou stranu může jít o inscenaci, divadlo. Osoba, na kterou je vypsána odměna sama osloví hráče, aby sehrál na oko reálně vypadající vražednou scénu (může jít o bodnutí paralyzačním jedem a následným podáním protijedu).



2. Štvanice


2.1 Únik
Hráč byl událostmi přinucen jednat. Musí si nějak poradit, najít cestu pryč. Nemůže si sednout na zadek a čekat, protože není bezpečno. Jak má uniknout, neví. Musí najít nějaký způsob.

2.2 Pronásledován
Hráč je pronásledován tlupou krvežíznivých hrdlořezů. Pro svou vlastní smůlu nemá žádné obstojné vybavení, musí si poradit s tím, co najde v prostředí (divočina? kobky?)
Případně hráč štve jinou postavu, v prostředí, které mu nemusí být blízké (kdo se ale potom štve koho?)

2.3 Živý nebo mrtvý
Někdo vypsal odměnu za hlavu hráče. Případně na hráče posílá své zabijícké poskoky (optimálně mohou být stále silnější a lepší). Ve svém vlastním zájmu by měl hráč zjistit, kdo je původcem usilování o jeho život a proč.
Na druhou stranu to může být hráč, kdo zaujme povolání lovce odměn.



3. Mechanické záležitosti


3.1 Sabotáž
Může jít o hamižného hospodského, kterému se nelíbí, že konkurence provozuje vlastní pálírnu a může si tak dovolit určovat ceny. Může jít o zařízení, které se má v půlce představení nečekaně porouchat. Může jít o tučnou pojistku a starou budovu, která je sama o sobě bezcenná. A podobně.
Na druhou stranu může jít např. o dům, který podezřele vyhořel a je na hráči, aby objevil původce.

3.2 Oprava
Něco se porouchalo. Je na hráči, aby to uvedl zpět do funkčního stavu. Jenže to něco rozbité je dost možná na těžce přístupném místě, je třeba náhradních dílů. které se nelehko shání, atp.
Může jít o mechanismus, který fungoval po staletí a nyní, kdy již nikdo netuší jak na věc, se porouchal.



4. Diplomacie


4.1 Špinavá dohoda
Hráč přijal od postavy A určitý úkol. Na scéně se ale objevuje postava B, která dává hráči alternativní nabídku. Problém je v tom, že nabídka A není slučitelná s nabídkou B (nabídky si odporují).

4.2 Interpersonální umění
Hráči se může dostat v plnění úkolu určité zkratky/výhody, pokud zapůsobí na určitou postavu. Musí ale umět odhadnout, jestli onu postavu zmlátit/svést/uplatit/vydírat/poprosit/podvést, či podobně. Na každého totitž platí něco jiného.

4.3 Vybouchne to!
Tento zoufalý blázen okolo sebe nastražil spoustu pastí, pastiček, rukojmí. Mele nesmysly, a na hráči je, aby jej nějakým způsobem neutralizoval – aby blázen neublížil sobě a ostatním.

4.4 Modří proti Bílým
Dvě znesvářené strany stojí na pokraji války. Stačí další jiskřička a situace bude mít vážné následky. Bude na hráči, aby je uklidnil, přiměl ke spolupráci. Může také vypomoci jedné straně, nebo je jednoduše zabít všechny.

4.5 Konspirace
Určitá postava si drží tajemství svého úspěchu (např. obchodní kontakt, tajnou přísadu), které sžírá zaměstnavatele hráče. Proto se má hráč pokusit nějakým způsobem k tajemnství dopídit – sledovat postavu na tajné schůzky, vloupat se do jejího deníku apod.
Tajemství může někdy být šokující, takové, které jste „nechtěli vědět“.



5. Peníze


5.1 Nehorázná suma
Hráč je nucen pro další postup ve hře sehnat pořádný pytel zlata, tučný peněžní obnos. Jde o sumu tak přemrštěnou, že se mu bude schánět pěkně dlouho.

5.2 Poklad
V té nejhrozivější kobce, obydlené těmi nejhrozivějšími zrůdami, se nachází tučný a třpytivý poklad.
Na druhou stranu může hráč onen poklad opatrovat, a očekávat, že o něj budou usilovat jiní.



6. Kriminalita a Plíživosti


6.1 Záchrana/ Rukojmí
Někdo se ocitl ve špatný čas na špatném místě. Je na hráči, aby tohoto nebožáka vytáhl z potíží – a to tak, aby nedošlo k fyzické újmě.
Na druhou stranu si onoho nebožáka může držet jako rukojmí, užívat jej k vynucení svých požadavků a nedopustit, aby o rukojmí přišel.

6.2 Velkoplošný únos
Jednoho hezkého dne se hráč probudí na lodi, která slouží jako ubytovna v přístavu. Jenže než se hráč stihne rozkoukat, zjistí, že loď je na širém moři, unesena. Musí kooperovat s ostatními neštastníky, aby se postavil únoscům.
Na druhou stranu se hráč může pokusit o velkoplošný únos, např. aby prodal své oběti do otroctví.

6.3 Infiltrace
Hráč musí proniknout skrze silně obsazené nepřátelské území. Po své strastiplnné cestě se dostane do přátelského prostředí, kde má učinit další kroky svého úkolu.
Případně má proniknout do určité organizace jako člen, ale hrát na dvě strany – donášet choulostivé informace svému skutečnému zaměstnavateli.

6.4 Vydírání
Situace je prostá. Někdo má v úschově choulostivý dokument nebo osobu a hráč musí kooperovat tak, aby dokument nikdy nespatřil světlo světa, osoba nepřišla k újmě.
Na druhou stranu může hráč poslat dokument nesprávné osobě, kterou bude zajímat. Může též posílat osobu ve svém držení zpět adresátovi ... po kouskách.

6.5 Podvrh
Verditk té vyhlášky, kterou má zítra starosta veřejně přednést a ustanovit je nežádoucí. Je na hráči, aby se starostovi vloupal do psacího stolu s dokumenty a vyměnil tento neštastný dokument za ten „správný“.
Na druhou stranu může jít o procházení černých trhů a vyslýchávání podvodníčků, jestli něco o daném dokumentu neví.

6.6 Vyšetřování
Hráč se dostává na scénu zločinu. Musí vyslechnout několik zůčastněných, nahlodat jejich na první pohled pravdivé verze, zjistit, kdo co tají a skrývá.
Na druhou stranu se může snažit zahladit po sobě stopy a umlčet svědky dříve, než bude pozdě.

6.7 Křivé obvinění
Hráč byl obviněn z něčeho, co neudělal. V očích místních je již zafixovaný za toho špatného, musí si zpátky vydobýt svou pověst. Musí zjistit, kdo jej obvinil.
Na druhou stranu může naaranžovat situaci tak, aby obvinění sklouzlo na někoho jiného a neodhalilo jeho pochybné činnosti.

6.8 Horké zboží
Vykrádačka byla úspěšná a hráč zcizil velmi unikátní, drahý kousek. Jenže všichni překupníci dávají od tohoto kusu ruce pryč. Hráč musí najít kupce, což nebude snadné. Může tu jít o předmět, který má určitou moc, nebo se na něj váže určitá pověst.
Na druhou stranu se hráč může pokusit takový předmět vystopovat.



7. Ostatní


7.1 Poslíček
Hráč obdrží zásilku (či snad zprávu) od postavy A, který má předat postavě B.
Na druhou stranu se může hráč pokusit vystopovat poslíčka, vzít mu zásilku, která má přijít do těch správných rukou.

7.2 Klíč
Hráč se ve svém dalším putování musí dostat přes jedny velmi nepříjemné, zamčené „dveře“. „Klíč“ má jedna zlomyslná postava, která jej hráči nabídne výměnou za službičku (takže hráč prvně musí udělat služebníčka ... nebo vymyslet jiný způsob, jak se ke „klíči“ dostat).

7.3 Soutěž
Je seskupeno několik týmů, jsou domluveny pravidla. Hráč a jeho tým se snaží soutěž vyhrát, a to dle pravidel ... nebo si může pomoci snad i porušením pravidel, když se nikdo nedívá.

7.4 Administrace
Hráč zdědil po vzdáleném příbuzném určitou instituci (případně si onu instituci otevřel, připravil o ni jiného, atp.) Nyní se musí naučit tuto instituci řídit.


< Modely úkolů >
Úvod Modely atmosféry
Tento dokument vznikl původně v papírové podobě (ano, hodí se když budete potřebovat vyrovnat nábytek vůči křivé podlaze).
Napsal pipux 17.02.2009
Zaslat reakci na článek
Velikost okna: [1] [2] [3]
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.13945508003235 secREMOTE_IP: 18.191.135.224