Chcete stvořit úctihodný příběh stejně tak, jak se tvoří chutné jídlo ... ale nevíte z čeho? Tato kuchařka vám prezentuje ingredience. Jaké ingredience zvolit a jak je uvařit, to záleží už jen na vaší chuti ... tedy na vašem vkusu.
Cíl a přístup: popsat co největší a nejpestřejší výběr námětů pro tvorbu příběhů. Popis je abstraktní, protože konretizovat se má na vlasním příběhu; zde má sloužit jen jako návnada na chytáky skutečného herního příběhu.
Zdroje: Byly zachyceny RPG příběhy, přeneseny do abstraktních rozměrů. Zdrojem byly populární a známé, rozšířené hry (deskové i CRPG).
Způsob provedení: zmíňky jsou v tomto dokumentu definovány v modelech, tj v jednoduchých bodech. Skutečný příběh lze ale pořádně osložitit, smíchat více abstraktních modelů k utvoření děje.
Modely úkolů jsou abstraktnímy popisy, zadělávajícími na příběh, dobrodružství.
Modely atmosféry dotvářejí pocity při konání určitého příběhu.
Formality ohledně tohoto dokumentu: nejedná se o nějaké konkrétní vydání, snahu o nějakou (takříkajíc „finální“) verzi. Dokument je volně šířitelný (Creative Commons CC-BY-NC-SA znamená, že si s dokumentem můžete dělat téměř vše, co chcete.)
Nicméně přes to všechno by bylo hezké, kdyby k aktualizacím a uživatelským podnětům docházelo na jednom místě (původní autor k zastižení na pipux@seznam.cz, případně na diskuzi d20 v kostce).
Poprask a povyk: ano, pouze jeden autor nemůže podchytit podstatu všech příběhů, maximálně střípky svých oblíbených. Proto nemrčte a jednoduše přidejte do diskuze své modely.
Současné vydání: 14.02.2009