[DrDII] [Fate] Přenesení DrDII hry do Fate

Název říká poměrně všechno, co potřebujete vědět :) (jde o první verzi, pravděpodobně budou následovat upřesnění a další rozšíření)
Článek vložil sirien | CC Attribution
Obsah článku:

Úvod

Pár ujasnění na začátek: v tomto článku naleznete postup, jak vzít vaši hru v DrDII a přenést ji do Fate. Cílem je, abyste ze své hry zachovali pokud možno maximum - a to jak co do charakteru a schopností vašich postav, tak co do vyznění hry jako takové; tj. umožnit vám buď hrát ve Fate to, co byste jinak třeba hráli v DrDII, nebo vám dát nástroje, které vám umožní vzít vaši stávající DrDII hru a pokračovat v ní ve Fate.
Narozdíl od jiných systémových konverzí, tato se zdá být velmi čistá a s minimální ztrátovostí - Fate skutečně ve správném nastavení pár možností dokáže podle všeho DrDII velmi věrně nasimulovat; výsledkem překlopení tedy bude to, že dostanete v podstatě tu samou hru, ale na podle mě mnohem funkčnějším a propracovanějším (a přitom relativně jednodušším) systému.


Mým záměrem je vám s tímto převodem pomoci - tento článek obsahuje základní návod, který je ale omezený únosným rozsahem textu (a mým časem). Pokud si s něčím nebudete vědět rady nebo si nebudete jistí, nebojte se zeptat v diskusi.
Ideálně dotazy k tomuto převodu v diskusi k tomuto článku a dotazy obecne k Fate v diskusi o Fate - nicméně pokud si nebudete jistí, prostě se zeptejte někde tady na Kostce, já už to tam někde potkám :)


Na různých místech v textu jsou poznámky kurzívou - některé jsou vysvětlující, jiné vám nabízí různá alternativní nastavení. Tyto poznámky slouží k tomu dát vám trochu vhledu do logiky věci popř. k tomu vám nabídnout předpřipravené možnosti, s nimiž si můžete později trochu pohrát (nebo klidně hned, pokud se budete cítit dost jistě). V zásadě bych vám doporučil zpočátku využívat základní postupy tak jak je popisuji a případné alternativní možnosti vyzkoušet až poté, co si osaháte, jak se systém chová při nastavení podle výchozích postupů které tu uvádím.
Zároveň se prosím těmito možnostmi nenechte zmást - pokud byste snad při čtení začali ztrácet přehled co je jak, tak všechny takového poznámky kurzívou odignorujte a řiďte se pouze základním návodem. K poznámkám se případně můžete vždy vrátit později.


Cílem tohoto textu není udělat pro stávající (skalní) hráče Fate postup k vytvoření DrDII-"like" hry - můžete k tomu tento text použít jako výchozí, ale protože mi zde jde hlavně o "zachování" DrDII stylu a herního pocitu, tak nejspíše některé věci shledáte "málo Fate-y" a budete si je chtít upravit (nebo některé zde uvedené úpravy naopak zrušit).
Záměrem ani není udělat redesign DrDII ve Fate (tedy "DrDII Powered by Fate") - to by sice bylo možné a podobnost by byla dokonce ještě větší, ale rozsah nutných zásahů je pro mě aktuálně časově příliš náročná. Návod který zde naleznete vám umožní ve vaší hře pokračovat ve Fate - umožní vám snadno změnit systém, ale nevytvoří plnocenou Fate variantu DrDII. K tomu možná (!) dojde někdy v zatím zcela nejasné budoucnosti.


Tento text zároveň nemá ambici být ucelenými pravidly. Předpokládá, že už alespoň rámcově znáte Fate i DrDII (překlad Fate naleznete zde, tu "neexistující" PDF verzi DrDII si případně jistě vygooglíte sami). Aktuálně tu není k dispozici žádné TL;DR shrnutí Fate - pravděpodobně sice vznikne v nejbližší době, zatím v tomto směru ale nelze pomoci.
Pokud někdo bude chtít, může tento text vzít a použít jako základ k vytvoření kompletního přepisu celé příručky DrDII se vším všudy včetně vysvětlení všech mechanik, samozřejmě - určitě se neváhejte ozvat, kdybyste takový heroický čin vykonali :D


Heslovité shrnutí

Následující text je určen pro rychlý přehled - vysvětlení všeho najdete na dalších stránkách článku. Pokud tento článek čtete poprvé, můžete jej úplně přeskočit nebo si jej pročíst jen pro snazší orientaci v dalším textu.


  • Kostky lze používat normální Fate 4dF nebo lze i zachovat DrDII 2d6 hod. Posuňte žebříček o 6.
  • Aspekty jsou tři. Základní koncept, Rasa a pozadí, Problém.
    • Problém lze převést na normální aspekt. Do začátku lze dát i 4. aspekt. Další aspekt získáváte s otevřením pokročilých povolání. Ještě jeden pak při přechodu na Hry mocných.
  • Vlastnosti (Zdroje) i povolání se stávají dovednostmi. Každý musí mít tři dovednosti Vlastností alespoň na 1. Do začátku máte pyramidu s vrcholem na +3, tj. 10 bodů na dovednosti s maximem +3
    • můžete dát jen 3 na dovednosti povolání a 5 na dovednosti vlastností pokud chcete zcela věrný obraz začínající DrDII postavy
    • Poměry pro převod již běžící hry jsou: povolání:dovednosti 1:1, Zdroje:dovednosti jsou 1-4:1, 5-7:2, 8-11:3, 12-15:4, 16-19:5
  • Máte 3 měřítka stresu, každé se 2 čtverečky a (pouze) drobným následkem. Vlastnosti zvyšují měřítka stresu (na 3. a 5. úrovni) a další následky (na 2. a 4. úrovni).
    • Lze nastavit i několika jinými způsoby v závislosti na preferovaném stylu hry - toto je výchozí možnost kopírující můj pocit ze základní DrDII stylizace.
  • Jizvy jsou převedeny na následky
  • Posílení akcí se děje běžně body osudu (nikoliv zdroji)
  • Zvláštní schopnosti se mění na triky. Rasové ZS jsou přiřazeny dovednostem Vlastností (Zdrojů)
  • Manévry jsou prvek DrDII mechanického jádra, ve Fate je není nutné nijak reprezentovat
  • Úspěch za cenu ("vykoupení") se ve Fate překlopí do běžných pravidel o úspěchu za cenu
  • Mechaniku Ohrožení dokáží poměrně snadno převzít situační aspekty a posílení
  • Princip akcí ovlivňujících fikci ve Fate vystihují CA a situační aspekty
  • Pravidlo nejvyššího účinku je součástí matematického jádra DrDII, ve Fate se ruší
  • Pro vybavení se používají standardní mechaniky Fate
  • Naložení lze vypustit nebo převést na situační aspekty
  • Sítě se překlápí na extras (po vzoru příkladu států z Core)
  • Pomocníci se řeší jako běžná NPC, Pouto u nich přebírá měřítko stresu
  • Obsahové pravomoci se překlopí do běžných obsahových pravomocí Fate
  • Zlepšování postavy podle Fate milníků vychází prakticky totožně s expením v DrDII
< Úvod, Shrnutí >
Základní pravidla
Článek vložil sirien | CC Attribution 12.11.2014
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 20 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12949204444885 secREMOTE_IP: 18.97.9.174