Skew píše:
1) špatná improvizace
2) jsem nepraktický IRL, což se promítá při hraní CP, vymýšlení jejich motivací a vůbec domýšlení, jak to ve fiktivním světě chodí
Uvažoval jsi nad nějakým systémem, co podporuje improvizaci mechanicky? Třeba
Dungeon World ti sám řekne, kdy máš jako DM něco udělat, a ještě ti dá vybrat z přehledného listu.
skew píše:
3) jsem líný a málokdy se dokopu něco dokončit
V tomhle by DW se svýma frontama taky mohlo pomoct. Jestli tím chceš říct, že nedokončíš ani třeba rozjeté kampaně, tak toho se taky neděs; v DW jsi z první na desáté dost rychle - jsou to spíš minikampaně.
Skew píše:
4) mám pocit, že až moc často odehrávám různá klišé/nevyrábím nic originálního
Počítám, že tohle máme všichni. Naštěstí to hráči většinou neřeší. Důležité je předložit dost herního materiálu (aby před nimi pořád stály nějaké volby a výzvy, což s originalitou moc nesouvisí) a překvapit (stačí jen vybrat to klišé, co zrovna nečekají)
Sparkle píše:
1) nezvládám nadesignovat, popsat ani odehrát zábavný souboj.
2) neumím konstruovat gamistické výzvy obecně, gamisti se se mnou nuděj.
Proč jsi nakonec přestala se 4e? Tam tohle dělají pravidla za tebe.
Sparkle píše:
3) jsem šílený perfekcionista co se týče zápletky, pokud nemám pocit že jsem vymyslela něco geniálního tak radši sáhnu po premade dobrodružství, ať se mám na co vymlouvat.
Tohle se tu opakuje podezřele často.
Určitě stojí za to, aby jsme se s tím tak stresovali? Většina hráčů bude spokojená, když dostanou dost herního materiálu, jednou za čas nějaké překvapení a hlavně hmatatelnej vliv na svět. Není ale vůbec potřeba, abys to měla připravené předem. Stačí se podívat na seznam DM moves v DW a ve vhodný okamžik třeba "reveal an unwelcome truth" nebo "turn their move back on them" nebo "Show signs of an approaching threat", hráči nepoznají, že králova zrada nebyla naplánovaná od začátku. Stačí, když si pohlídáš, aby to dávalo smysl zpětně.
Nemám nic proti promyšleným zápletkám. Jsou awesome. Jen jim podle mě dáváme větší váhu než u stolu mají.
Sparkle píše:
5) nemám nadhled.
Co tim myslíš?
Pipux píše:
Přidám tedy svých pár drobků:
1. Nula hráčů. Posledně jsem něco hrál cca tak před uherským rokem. Sice se teď všichni lidé v mojí věkové skupině mohou snadno vymlouvat na externí faktory (většinou práce, příp. ještě nějaké ty zkouškové, a tak), ryzí fakt je ale ten, že pokud je člověk zatraceně divný IRL (jakože jsem), tak si mnoho kamarádů nenajde. Oni si neřeknou "s ním chceme hrát", a tím je konec.
3. Vysoké nároky na hráče a vyhraněné hodnoty. Chci tematické světy, imerzi, iniciativu, improvizaci, realismy a imaginaci na straně hráčů. Odmítám railroad, nepromyšlené postavy, nablýskané high fantasy, magii, arkádovité hraní typu DnD a spol. Kdo není podle obrazu mého, s tím jsem až moc rychle hotový (ano, život je kompromis, ale tohle už na druhé bývá trochu moc).
4. Dějmistrování z pozadí. Vymyslet (dobrou) zápletku a omáčku okolo, to by mi šlo. A někdy je to i zábava. Ale odehrát svoji hru z pozice vypravěče (střídat postavy, pozornost, vytvářet drama), to ne - toto mě rychle vyčerpává. Vyprávění za hry milerád přenechám nějakému ochotnému jedinci, který si jej užije.
Pro upřesnění: hry se raději zůčastním jako hráč ... a nenudím se (nevím, co se jak ve hře sehraje - zápletky nechávám otevřené, a navíc v průběhu hry do příběhu tahám další podněty).
Tohle mi přijde naprosto ideální na
play by post.
Píše:
2. Ichtylní humor. Pokud má být srdcem zápletky král-fetišista, který se tajně věnuje sadomasochistickým hrátkám (a hráči jej omylem přistihnou; a král poté na hráče pošle tucty tlup nájemných zabijáků, jen aby se svět nedozvěděl o jeho tajné zábavě), připadá mi to děsně vtipné. Ostatním už většinou tolik ne.
Na tomhle nevidím nic špatného :) U nás se dějou horší věci a taky se směju jen já.
Sirien píše:
1) mám velmi vysoké nároky na kvalitu hry. Hraní vyžaduje hodně času a tellování extra navíc, tak potřebuju mít pocit, že mi ta investice bude stát za to.
Pokud nejsi přehnanej perfekcionista a nějakou hru dohromady dáš a odehraješ, tak tohle neni nevýhoda, ale normální rozumná preference, ne?
Píše:
4) Sem tam mám problém věci filtrovat, resp. prořezávat, popř. sesměrovávat věci vložené hráči a nechám ve hře příliš mnoho živých témat, protože mi přijdou zajímavá a zábavná. Většinou jsou, problém je v tom, že hra pak začne ztrácet dynamiku a rozpadat se do hromady dílčích scén o tom či onom bez nějakého jednotícího drivu. Přiznávám, že v jednom případě jsem tohle tak přehnal, že jsem tím odepsal rozehranou kroniku (teda, nebylo to jen o tomhle, byla to kombinace tohodle plus dvojky, převážně)
Řikal jsem si nedávno, jestli bych si neměl udělat googledoc na bodové zápisy z her+poznámky na budoucí hry a mít to rozřazené podle jednotlivých storylines. A dát si zásadu, že nikdy nepoběží víc než třeba 5 storylines naráz.
Něco jako
Markovo backstory
- fotr ti nikdy neodpustí
- vypsal odměnu za navrácení rodinnýho meče, cos odnesl
- bratr tě hledá, aby jste spolu svrhli fotra z trunu
Cech zlodějů
- nemaj radi, kdyz nekdo krade bez jejich svoleni
- vyslali na vašeho zloděje enforcera, aby od nej vybral poplatek za kradeni v jejich meste
- nepřátelská organizace se hráče pokusí kontaktovat první skrz kryptický zprávy
Už dlouho se na konci každého sezení ptám hráčů, co plánují dělat příště, takže bych měl mít dycky přehled, která bude aktivní a na kterou se připravovat
dungeony (v hrobce předků je k rodinnému meči ještě štít), npcčka (panoš/otcův špeh, co cestuje s bratrem), eventy (přepadení týpkama, co chtěj odměnu za meč), prostě klasická příprava...
Když bude nějaká už dlouho neaktivní, tak ji připomenu
"Hej, nejsi ty James Agnan? Nedávno se tu po tobě ptal tvůj bratr"
A kdykoli některá poběží moc dlouho nebo už nebude zábavná (hlavně pro mě), tak ji buď dám finální spotlight na příští hře, aby se ukončila
Lord Agnan si pro meč dojel osobně. Vzal hráčova henchmena jako rukojmí a čeká v na šibeničním vrchu. Má sebou hafo assassinů.
nebo ji nenápadně zaříznu/posunu/změnim offscreen
Posel doručí zprávu, kde bratr vysvětluje, že musel otce zabít, protože už země moc trpěla. Bounty je zrušena. Můžeš přijet na návštěvu.
Dělá to takhle někdo, je to k něčemu? Myslíte, že je to zbytečná práce? Jak jinak to dělat?
Píše:
5) ... hm. Pět. Co dát jako pět. Možná jednu věc, která není ani tak nedostatek ve smyslu "chyba" jako spíš "co bych chtěl umět líp" a to je, že mám problém odehrávat projevy hlubších vztahů mezi postavami, zejmény když by věci měly být velmi emotivní.
Tohle se tu taky objevilo už několikrát. Chtěl jsem napsat, že s timhle problém nemám, ale taky si nemůžu vzpomenout, kdy ve hře naposled byla nějaká emotivní scéna mezi hráčem a NPC. Napínavé boje, to jo. Interakce mezi hráčema taky. Ale NPC nevim.
Hráčům to asi jde, protože jsou víc sžití se svejma postavama. Možná by nám stačilo trénovat herectví :)