Volná diskuze

Sroty
7.7.2014 11:36
Hledám systém - scifi/space marines
Obracím se dotazem na nejpovolanější komunitu. Rozhodli jsme se o prázdninách zkusit krom fantasy také něco jiného a volba padla na Sci-fi prostředí a hru za vesmírné mariňáky. Pro představu něco jako Mass Effect, nebo filmový Alien. Hledám vhodný systém, který by měl splňovat následující:
- důraz na boj a taktiku. Dynamický souboják, kde nespoléhám jenom na kostky, ale také na to kam "postavím figurku" a jakou zvolím akci
- žádná povolání, nejraději bych systém založený na dovednostech
- vývoj postavy na základě "jak hraju", žádná XP za splněné úkoly apod.
- souboje ve vesmíru nejsou třeba
- je mi jedno, zda bude vyprávění příběhu pouze na GM, nebo i na hráčích

Propracovaný souboják je pro mě důležitý, jelikož budeme klást důraz na souboje a chci, aby hráči přemýšleli, ne jen tupě házeli kostkou. Ostatní je druhořadé.
Děkuji za odpovědi
Autorská citace #1
7.7.2014 11:42 - ShadoWWW
Sice jsou v tom povolání a XPčka, ale jinak to myslím splňuje, co chceš - Star Wars RPG Saga Edition.



Ale já asi nejsem nejpovolanější, prože Sci-Fi v podsatě nehraju. Takže to ber jen jako jeden z tipů a čekej, co sem dodají povolanější. :-)
Autorská citace #2
7.7.2014 11:48 - Vojtěch
Mno, vesmírná marina má Warhammer 40000 - Deathwatch, ale to je dost zakotvené ve Warhammeru
Potom na Drive Thru můžeš zkustit Nemezis (nevím, jaké to je, náhodou jsem šel kolem, ale předpokládám, že Savage Worlds nebude to pravé taktické vyžití)
Pořád by se pro toto nechal zneužít Cthulhutech, případně zadara starter
Zadara by se pak nechalo stáhnout VOID (ne to není ten Gedimanův)
Můžeš zkusit také Ultramodern 4, což je prý přepis 4E do moderního settingu.
Fate by to asi zvládal taky, ale opět to nebude myslím takový taktický grind.
Autorská citace #3
7.7.2014 12:07 - Quentin
Osobně bych bez rozmyslu sáhl po Stars Without Number. Má to trošku pulpovou atmosféru, ale space marines v tom pujdou hrát úplně bez problémů. Je to trošku jako staré dnd ve vesmíru. Jen místo dungeonů dobíjíš vesmírné lodě a základny. Navíc je pdf zadarmo a obsahuje návod na generování celého sandboxového sektoru.

Jinak na rpgforum.cz se nedávno řešila nějaká space marine varianta apocalypse worldu, kdyžtak zkus štěstí i tam.
Autorská citace #4
7.7.2014 13:06 - Blaine
Sroty: DeathWatch ani nahodou. System je od zakladu rozbity. Pokud nechces hrat primo Warhammer tak nebrat (pro fanousky WH40K je to samozrejme super).
Co bych doporucil - hmm, netusim, nikdy jsem se k tomu poradne nedostal.
Autorská citace #5
7.7.2014 13:16 - Vojtěch
Blaine: Mohl bys trochu zaelaborovat na rozbitosti systému u toho Deathwatche? Mě to totiž čeká jako hráče (a moc se netěším), tak ať vím, čemu se vyhnout :(
Autorská citace #6
7.7.2014 13:32 - Blaine
Je to nejaky cas, co jsem hral puvodni veri Dark Heresy. Je to jeste ta, co vysla pod taktovkou Black Library, nez to od nich koupili Fantasy Flight Games. Takze se mozna dost veci zmenilo.
Ale celkove - staty v procentech, ale narusty po peti, ne po jedne, takze jsou procenta uplne zbytecna. System je skillovy, dostavas expy a za ty si kupujes skilly, ale je to vazane na class kity, protoze jiste skilly jsou levnejsi pro jiste kity. Dale treba nikdo nez Apatykar (medik-marinak) neumi pouzivat lekarnicku. Nikdo nez Techmarinak neumi ridit tank. Nikdo nez Assault Marinak neumi pouzit Jet-pack. Nikdo nez Devastator neumi pouzit tezkou zbran.
Tzn. je to skill system se zamknutymi vecmi pro classy. Soubojak muze byt takticky, ale je hodne nahodny, protoze je tam effect righteous fury (myslim) coz je presny hit tve schopnosti na procentovce (myslim), ketry ti umoznuje nejake super efekty (mozna). Jenom si pamatuji, ze mi to prislo hrozne nahodne. Samotny souboj je takovy... meh? Jo, meh. Proste si uvedomuji, ze me nebavil, ze byl otravny a vymyslet enpratele bylo obtizne. Ale to byl soubojak v Dark Heresy, DeathWatch jsem hral jenom chvili (Ultramarines tactical marine reporting! This action is not correct, battlebrothers, it's agains Codex Astartes!) a nedalo se to, protoze nas GM si nebyl ochotny precist pravidla a hrat podle nich (i kdyz to taaak moc chtel hrat) a chtel to hrat jako trechcoat'n katana oWoD. Coz jksi nefungovalo a prestali jsme to hrat velmi zahy.
Autorská citace #7
7.7.2014 13:36 - Vojtěch
No potěš...
Autorská citace #8
7.7.2014 13:59 - Blaine
Hele imho to staci otverit a je to tam videt, pri budovani postavy.
Autorská citace #9
7.7.2014 14:03 - Vojtěch
Já ani postavu nedělám, tak proto...
Autorská citace #10
7.7.2014 14:06 - noir
Mě to taky tak přišlo. Těch pravidel jsem tuny, je to zmatečný, samá výjimka, nepochopitelný kombení a ty procenta, to je úplný teror.
Autorská citace #11
7.7.2014 14:22 - Vojtěch
Mě se tedy procenta z kraje zdají odporná, ale nečetl jsem to, tak jsem skrytě doufal v nějakou ženialitu, ale asi nic, no :(

Jinak ten Void a Cthulhutech ze zběžného pohledu jsou myslím právě skillové věci, ale nevím, zda je to dostatečně mechanicky složité v souboji. Ultramodern 4 asi bude, jen nevím, jestli trefili vyvážení a je to class based...
Autorská citace #12
7.7.2014 14:24 - ShadoWWW
Tak oni už varují v názvu hry, že pouhý pohled do pravidel je smrtící. :-)
Autorská citace #13
7.7.2014 15:10 - Gurney
Star Wars Saga Edition
+ taktické a přitom relativně rychlé souboje
+ v klidu použitelné pro téměř jakékoli SF - stačí ignorovat ligtsaber ve vybavení, class Jedi a kapitolu The Force (hře to nijak neuškodí); pro Mass Effect-like biotiku pak stačí vyhodit asi čtyři evidentně Star Wars laděné force powery *
+ český překlad základní příručky zde
? má classy a levely, sice velmi volné a spíš než "který class budeš hrát?" je otázka "které classy zkombinuješ, aby postava odpovídala tvé představě?" Sice je to kombinování classů docela jednoduché a nikdy jsem neměl problém v tom postavit co jsem chtěl, ale jsou tam...
? XP jsou tam. Hráli jsme na ně asi jednou, pak se začalo prostě levlovat jednou z 2-3 hry
? vesmírné souboje jsou tam, kdybys je náhodou nakonec potřeboval, vztah mezi GMem a hráči je klasika, ale v zásadě není problém přejmenovat Force pointy na Fate pointy a nechat za jejich použití hráčům dávat vypravěčské pravomovi
? doplňující příručky na jednu stranu do hry lecos přidávají, na druhou stranu nezřídka obsahují WTF nebo přímo schopnosti bořící jinak vychytanou hru; doporučuju pro začátek úplně vynechat, později nechat vše co obsahují jen na schválení

* spíš z fluffových důvodů bych při převodu Jedi => Biotik změnil obrany na Will 2, Fort 1; dal mu Hit dice d8; Pistol proficiency místo Lightsaber proficiency a jeden free Force training...

Hunter the Vigil + Mirrors (část o taktické souboji na gridu ve WoD) + Infinite Macabre
+ pro Alien-like hru ideální
+ dovednostní, žádné classy
+ expy jo, ale reflektují co hráči dělaj ve hře
? je to trochu kombo a pokud už teď nejsi nadšenec do nWoD, asi nemá smysl kvůli tomu procházet dvě knihy a dva další texty
? souboje ve vesmíru ne, resp. značně improvizovaně
? klasika, GM a hráči


Black Crusade nebo Only War (WH40k rpgčka)
hrál jsem jen krátce a navíc podobného, ale ne úplně stejného Rogue Tradera, takže s rezervou co píšu...
+ taktické souboje jo, je to hra psaná mimo jiné pro WH40k wargamery
+ pro generic SF použitelné téměř bez úprav - v Only War není co řešit, v Black Crusade stačí ignorovat zjevně chaosácké věci (Infamy, Attunement, ...)
+ Black Crusade má pravidla pro opravdové 40k-space mariňáky a řeší jak je mixovat s normálními lidmi
? classy - jak se to vezme... Only War má něco na způsob classů, ale ty jen určuje cenu dovedností; Black Crusade classy nemá, je tam jen příklon k různým chaosovým bohům (což zase zlevňuje některé dovednosti a zdražuje jiné), ale neměl by být problém příklon vůbec nepoužívat (i v neupravené hře lze jet neutrální postavu, která má všechno pořád za ty stejné ceny)
? XP - ano, jsou tam a nakupují se za ně dovednosti a schopnosti. V některých skupinách GMové dovolují koupit jen ty schopnosti, které postava v minulých hrách nějak vyžívala, jiné to považují za nesmyslný teror...
? vesmírné souboje ne (i když se dají v případě potřeby beze změny převzít z Rogue Tradera, rozdělení pravomocí mezi GMa a hráče je klasika, i když jsou tu opět Fate pointy (na zachraňování postav před smrtí), kterým se dají přidat speciální provomoce

Blaine píše:
Ale celkove - staty v procentech, ale narusty po peti, ne po jedne, takze jsou procenta uplne zbytecna.

Minimálně v pozdějších inkarnacích se používaj i menší čísla (byť je to takový whatever, dostat + 3% spíš potěší než něco doopravdy změní), procentový hod se používá na určení zásahové zóny, vypadá to dobře při nahazování postavy aniž by to kladlo přílišný důraz na hodnoty vlastnotí, jsou tam tabulky které jednotlivá procenta využívají (obvykle u následků, které nechceš aby se ti staly, ale chceš aby pořád byla minimální šance, že na ně dojde). IMHO WH40kčka jsou jedno z tak asi tří rpgček, kde procenta nejsou jen tak z hecu, ale opravdu do tý hry něco přinášejí.

Blaine píše:
Tzn. je to skill system se zamknutymi vecmi pro classy.

Tohle hodně moc sucks, i když tam byly Elite Advancy (mizerně vysvětlené). Novější WH40k už jsou téměř dovednostní systémy.

Blaine píše:
chtel to hrat jako trechcoat'n katana oWoD

Ne že by to ve hře o geneticky upravených superlidech v power armorech bojující proti orkům, Vetřelcům a jiným alienům bylo zas tak překvapivé :D
Autorská citace #14
7.7.2014 15:46 - Sroty
Páni, to je námětů, díky moc všem. Projdu si doporučené a něco vyberu. SW vypadá slibně, Stars without number též.
Fate je spíše cinematic a žádná taktika, což mi nevyhovuje.
GURPS jsou fajn, také jeden z kandidátů.
Na Void ještě kouknu.
Docela mě oslovil Burning Empires, který má velmi pěkně řešený souboják. Tak nějak bych si to představoval. Bohužel zbytek pravidel je dost velká nálož.
Apocalyptic world s nástavbou na Colonial Marines jsem našel, bohužel z toho nejsem moc moudrý...
Autorská citace #15
7.7.2014 15:50 - Shako
Sroty píše:
Docela mě oslovil Burning Empires, který má velmi pěkně řešený souboják.


Pokud se do toho pustíš, tak by mě zajímalo, jak se v tom nakonec hrálo. Taky mě to trošku láká.
Autorská citace #16
7.7.2014 17:39 - Gurney
Píše:
Burning Empires

To mě taky. Jedna z her, kterou dost možná nebudu mít nikdy trpělivost ani celou přečíst, ale některý věci mi na ní přijdou dost zajímavý.
Autorská citace #17
7.7.2014 18:09 - Sroty
Já mám BE úspěšně přelouskanou, ale chce to minimálně ještě jedno čtení. Boj sestává z nezávislých a versus akcí, které se hrají skrytě a na několik kol dopředu. Plus tam jsou NPC spolubojovníci, svou roli hraje odvaha atd. Je to dost komplexní systém.
Autorská citace #18
7.7.2014 18:09 - sirien
Sroty píše:
Fate je spíše cinematic a žádná taktika, což mi nevyhovuje.

To... nemusí být pravda. Mrkni na Fate System Toolkit plus v diskusi k Fate je odkaz na článek jednoho z autorů ohledně hraní Fate na čtvercovém gridu, Fate taktický souboj v základu nemá, ale není vůbec těžké ho tam dodat.

Mimochodem, jedna z pseudo-3e inkarnací Fate, Diaspora, je přímo o sci-fi, osobně sem jí nečet ale pokud vím tak obsahuje dost námětů co do boje, vesmírného boje atp.


Gurney: ad nWoD: něco se dá vzít z mojí beta adaptace STs pro SW. Věci k vesmírným soubojům atp. by šly překlopit z ...tušímže... Armory 2, kde se řeší nějaké souboje proti/s heavy vehicles.
Expy tam sou, ale dají se dávat paušálně. Super věc tam jsou team taktiky, ale ty se dají improvizovat i v jiném systému případně.
Autorská citace #19
7.7.2014 18:33 - Gurney
sirien píše:
Diaspora

Jo, tohle taky stojí za omrknutí, vždycky mi to kdovíproč nějak splývá s Travellerem (který je taky hrozně cool SF rpg z vesmíru dost podobného Asimovově Nadaci před pádem Říše, ale přišel mi spíš takový minimalistický než kdovíjak taktický).

Každopádně Diaspora se taktickým bojem zabývala taky, navíc má takový pěkný hard-SF nádech (lodě vypadají trochu jako zvětšená ISS, FTL snad ani není nebo je dost omezený) a obsahuje i pravidla na tvorbu vlastních solárních systémů.
Autorská citace #20
7.7.2014 20:55 - Shako
Sroty píše:
á mám BE úspěšně přelouskanou, ale chce to minimálně ještě jedno čtení. Boj sestává z nezávislých a versus akcí, které se hrají skrytě a na několik kol dopředu.


Pak neváhej a zkus to. ;-)
No, možná je lepší začít o těch jednodušších mutací tétož systému - Mouse Guard nebo Burning Wheel. :-)
Autorská citace #21
7.7.2014 22:33 - crowen
Autorská citace #22
8.7.2014 05:17 - Vojtěch
Takže už 2 hlasy pro void :-)
Autorská citace #23
8.7.2014 09:12 - Sroty
Tak jsem nastahoval, co nastahovat šlo a vypadá to, že mám na celé prázdniny co dělat :) Díky moc všem, zřejmě zkusíme SW, Void, případně ten BE. Nebo něco spíchneme sami. Inspirace máme více než dost
Autorská citace #24
8.7.2014 09:29 - Vojtěch
Kdybys pak měl chuť se podělit o postřehy, tak budeme rádi!
Autorská citace #25
8.7.2014 10:30 - Blaine
Rozhodne neco napis pote, co si toho projdes vic a podel se o nazory a srovnani po jednotlivem cteni.
Autorská citace #26
8.7.2014 10:36 - sirien
Sroty: škoda... kdyby sis našel čas checknout tu Diasporu, tak dej určitě vědět - na zahraničních fórech měla výborné ohlasy, ale u nás nevím o nikom kdo by jí zkoušel - asi protože SF hry tak moc neletí (přičemž případný převod Diaspory jako Fate 3e na Fate 4e Core by měl bejt easy, protože 4e je v podstatě vybroušení všech předchozích pseudo-3e inkarnací)
Autorská citace #27
8.7.2014 11:55 - Sroty
sirien: určitě si ji přečtu. Jen se mi těch systému sešlo tolik, že nevím, kde začít. A v každém je něco, co se mi líbí, takže je těžké se rozhodnout. Určitě sem něco po čtvrteční hře napíšu, i když to bude spíše taková oťukávačka. Překládám základní mechaniky Burning Empires (bez omáčky okolo), až to bude kompletní hodím to sem.
Autorská citace #28
8.7.2014 13:18 - wraiths
Blaine: hele kde vidíš, že v DW může léčit jen medik? Koukám do základní příručky a Léčení si muže vzít každý(dokonce i kapituly co nemají mediky), sice ho do bude stát hodně bodů. Ze zubaře těžko uděláš astrofyzika…

Vojta: zkus zahrát a uvidíš, jen tak letmého popisu záporů bych to zas do koše neházel.

Sroty:Zkus ten Fate jak Sirien.
Autorská citace #29
8.7.2014 13:55 - Vojtěch
Já tomu nechávám rezervu, ale nejak se mi to prostě příčí, čím víc do toho koukám :(
Autorská citace #30
8.7.2014 17:25 - Sroty
Tak střídavě sedím nad Diasporou, zatím jsem koukal jenom do soubojáku, zdali to má vůbec cenu, a musím říct, že jsem měl celou dobu oči navrch hlavy. Dost se to podobá právě Burning Empires, jen tam nejsou rozepsány typy akcí, vše se řeší klasicky cinematic mechanikou ala Fate, ale není to na škodu. Jen to má poněkud těžší angličtinu, občas v tom dost tápu. Lehce bych to upravil k obrazu svému, ale prvotní dojem je velmi pozitivní.
P.S.: Pomohl by mi nějaký schopný angličtinář s překladem personal combat play sheet? Je to tam vypsáno bodově, alespoň bych se měl od čeho se odpíchnout. Text pošlu.
Autorská citace #31
8.7.2014 18:20 - Vojtěch
Mohl bych to zkusit.
Autorská citace #32
8.7.2014 18:21 - sirien
sroty: sirien.neiris@gmail.com (doufám že mě tam nezaskočí nic systémového, protože jak sem psal jsem se k přečtení Diaspory ještě nedostal, takže jí neznám, ale tak je to Fate tak bych se v tom snad měl zorientovat bez problémů)

Jinak jo no, tu angličtinu zmiňujou i ve Fate Core - resp. myslim že ne přímo v textu ale psal to snad Fred někam na blog - že když psali ty původní hry (Spirit of the Century, Dresden Files RPG, Diaspora) tak si neuvědomili jakej to bude mít ohlas u lidí co maj angličtinu jako second language, tak na to nebrali moc ohled a že na to při psaní Fate Core naopak zkoušeli co nejvíc myslet aby tam ty texty udrželi jazykově co nejpřívětivější (a musim říct že docela úspěšně, překládalo se to z valné většiny fakt hravě, místy skoro samo).

Ono ostatně podobně zareagoval před deseti lety White Wolf při psaní nWoD - tam je ten skok cítit fakt brutálně, oWoD měl tak zdobnou angličtinu, že dost lidí mělo občas problém přečíst popis pitomé dovednosti (doslova - natož nějaké víc fluff texty), zatímco nWoD základní příručky jsou psaný angličtinou tak primitivní že je skoro na úrovni simple business english (některé rozšiřující, zvlášť atmosfericky zaměřené, to pak opouštějí, nicméně nikdy se už nevrátili k těm masakrům co předváděli v některých sourceboocích oWoDu)

(i když musím poznamenat, že jsem na White Wolf fórech kdysi našel docela vtipnej thread původem od jednoho Brita co nadával, že oWoDu rozumí každej Evropan bez ohledu na původ a že takhle kurvit jazykově kdysi krásnou hru jen kvůli tomu aby si jí mohli bez překladu zahrát i Američani je fakt ostuda... byl tam kolem toho docela funny thread kam přispíval i jeden USA autor nWoDu co se tam "omlouval" a vysvětloval, že to je bohužel důsledek toho, že aby mohl sám přispívat, tak na něj museli ostatní z týmu mluvit a psát mu věci jednodušejc a pak když už to bylo udělaný se to nikomu nechtělo znovu přepisovat)
Autorská citace #33
8.7.2014 21:49 - Sroty
sirien: Díky máš to na mailu. Nikdy jsem s anglickými texty neměl problém, až doposud. Jsou tam výrazy, co mi vůbec nedávají smysl, větná stavba je sice gramaticky správně, ale je to jako by se cizinec, co se učí česky, bavil s moravákem po dvou lahvích slivovice (bez urážky). Jsou tam hovorové a slangové výrazy, které neznám, takže si u některých bodů ani neudělám obrázek, o co tam vlastně jde. Příkladů je v pravidlech nemnoho. Snad z toho budeš moudřejší.
Vedle toho mám rozečtený Void, a je to jak nebe a dudy. Tam nemám nejmenší problém porozumět textu.
To, co píšeš o úrovni jazyka je zajímavé a řekl bych, že i pochopitelné. Nicméně pravidla by měla být srozumitelná, žádné jazykové přesmyčky a rádoby novotvary. Bohužel teď jsem se sám přesvědčil, že to tak není. A to si myslím, že anglicky umím velmi dobře. Ale u Diaspory jsem v háji i se slovníkem :(
Autorská citace #34
9.7.2014 16:28 - sirien
máš to tam... tak nějak podle možností :)

jak sem psal v mailu: je to fakt docela děsivej pravidlovej crunch kterej září zbytečnou složitostí (popisu, nadbytečných termínů atd.), ale z toho co tam čtu by to mělo jít poměrně snadno překlopit do Fate 4e Core což by věci mělo dost zjednodušit.

Valná většina věcí je shodná s F4C, až na to že F4C je popisuje stokrát jednodušejc (útok, obrana, následky...), odlišnosti jsou minimální a jdou buď zanedbat, nebo přijmout jako Diaspora hack F4C (např. Diaspora očividně proškrtává zasaženou hodnotu stresu a všechny nižší, F4C proškrtává pouze zasaženou a nižší nechává být)

Manévry očividně nejsou nic jiného než prostá akce "Create an Advantage" akce z F4C. Diaspora možná popisuje nějaké konkrétní se specifickými následky, ale to F4C zpracuje bez problému.

Tvorba bariér na hranici zóny lze vyřešit akcí Create an Advantage a položením aspektu na hranici zóny.

Uzavření poškozeného ochraného obleku je v podstatě Defend action proti útoku s hodnotou pasivní opozice 4.

atd.
Autorská citace #35
10.7.2014 17:37 - Hunter
K SW Saga, neb to hrajeme uz par let :-)
Takticky boj - v zasade bych nerekl, ze je extremne takticky - spis ne, nez jo. V podstate se taktickym stava v okamziku, kdy mas melee postavu, protoze s ni najednou zacnes resit kdo za kym stoji apod.
Standardne hrajeme klonove vojaky s puskami - resime v zasade jen kryt a kdo na koho strili, oboje mas ale v kazdem jinem systemu. Prijemna je podle me "narocnost" vypoctu a poctu hodu - odsejpa to diky "1 utoku na kolo" - krome vyjimek :-)
Ale nejakou specialni taktiku v boji tam nenajdes, pokud na to nepostavis konkretni postavy (ze ho zasahem posune o policko, muze ho odzbrojit apod).

Takze po nejakych desitkach az stovkach boju bych rekl, ze je to prijemne jednoduchy system, postavy se hezky a relativne snadno tvori. Boje jsou celkem rychle, ale nejake specialni taktizovani v boji tam proste neni. Taktizovani prinasi tvorba postav a skladba jejich dovednosti - coz ale uz je o nejakem tom kombinovani.

Jsem i tak velkej fanda, takze kdyz budes chtit pomoct s postavama, nebo nejakou inspiraci postav, mrkni se k nam na forum, respektive do materialu pro nejake ty uz hotove postavy hracu... New Orders
Autorská citace #36
25.10.2014 09:34 - MNovy
Mám tip na bazarové hry. Na inzertním portálu www.nabizej.cz se dají sehnat slušné kousky

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.069163084030151 secREMOTE_IP: 18.97.9.168