Sparkle: no, rozhodně to už zní a) ucelenějc a b) chytlavějc. Jsou tam postavy s agendou, jasný cíl, záporák se kterým se dá i mluvit a tak.
Pokud to necháš tak jak to je tak to má jeden zásadní problém - pokud Jeho Svatost postavy přesvědčí o své pravdě a ty se přikloní na jeho stranu, tak tam nemáš dramatický ending - když postavy zůstanou věrné Revoluci, tak mají ending v zabití Arcibiskupa - když se ale dají na jeho stranu, tak bude v závěru co? Hezky jsme si pokecali, dispelněte to a joiněte se k mé Inkvizici? To mi nějak... nezní.
Jinak osobně bych to ještě dál upravil.
- zaprvé bych to fakt postavil jako dvoustranný konflikt, aby si hráči mohli vybrat za kterou stranu chtějí hrát, zaprvé jim tím dáš volbu stylizace (malá skupinka svrhávající velké zlo / hrdinové chránící křehké dobro), zadruhé žánru (konspiračně akční trochu intrikářská stealth mise / detektivně-akční seek&solve mise s oficiálním mandátem) a zatřetí to prostě zní cool a vypadá to o dost husťáčtějc zpracovaný, i když fakticky to zas tak velkej problém napsat nebude (teda, dokud to bude prostá volba strany, samozřejmě - variantu simultánního hraní teď ignoruju)
Dál - awesome je cool, ale zase to není třeba hrotit do extrému:
- Arcibiskupa bych ve hře nechal jako pasivní element (minimálně v průběhu hry, v závěru se klidně může projevit). Zaprvé to je pořád cool (šéfík je na scéně), ale je to umírněnější (viz dále o postavách), zadruhé... to je dramatičtější. Viz 302: Znásilnění Thermopyl. Hlavní záporačka většinu času sedí na trůně a jen diriguje velitele - což jí dává dojem určitého majestátu. Oproti tomu Spartská královna se na konci feministicky vrhne do bitvy v první řadě a vypadá kvůli tomu jak hysterická děvka co v béčkový gangsterce sama touží stisknout spoušť aby se na pasákovi pomstila za odstřel svého milence. Arcibiskup je v tomhle trochu jako
drak - je to "hlavní záporák", který si zaslouží nejprve náležitě předeslat, než vstoupí na scénu, ať už aby naplnil svou pověst hrozného zloducha nebo ji naopak rozporoval z pozice toho ve skutečnosti dobrého (jak Star Wars V a VI - všude pobíhá Vader, Imperátor se jen tak míhá... dokud Luka přímo nekonfrontuje)
- postavy nemusí být nutně
nejlepší, to mi zní tak nějak zbytečně prvoplánovitě; stačí, když prostě budou dost dobré aby je brali všichni vážně a budou z nějakého důvodu vhodné - buď jsou zrovna poruce (takový odboj nebude mít schopných a zrovna ničím nezaměstnaných lidí tak moc), nebo jsou zrovna poblíž když se naskytla příležitost, nebo se ještě jako jedny z mála neproflákly, takže mají nejlepší předpoklady pro utajení atp.
Ono to je kosmetický detail který je hlavně o úvodu, ale osobně se mi víc líbí "hele, mám tu důležitý úkol co spěchá a zrovna vám ho snad můžu svěřit, tak ukažte co ve vás je a udělejte to správně" než "ó, velcí hrdinové, nikdo lepší není a jen na vás teď leží osud naší Revoluce..." - tyhle dramatické momenty typu "je to jen na nás" by měly spíš vyplynout z příběhu, než aby byly takhle lacino deklarované (viz Star Wars - nikdo tam Lukovi neříká, že jen a jedině on může zničit Hvězdu smrti, spolu s ním tam letí tucty dalších pilotů. Jen se prostě nakonec ukáže... že tak nějak je z magic-mumbo-jumbo jedinej, co to může zvládnout)
- hrad bych nechal arcibiskupovu starému kamarádovi. Oproti bratrovi to je takové konspirativnější a tajemnější, navíc pro případnou inkvizitorskou skupinu to otevírá nečekané zlomy (Arcibiskup? WTF? Co tu sakra dělá? Proč tu je... eh!? někdo ho chtěl zabít? Tohle vypadalo připraveně, co se to tu ke všem démonům děje?)
- artefakt mi tu zní trochu... nadbytečně. Normálně bych mezi postavami vzbouřenců nechal kouzelníka a ať hezky hráči improvizují - TO je ostatně vhodný moment pro sandboxový prvek, místo naskriptovaného "tady máte artefakt, doneste ho sem, aktivujte" tam máš "způsobte herezi, konkrétní forma je na vás".
Případnou kartu "magie se vymkla z ruky" lze zahrát vždycky (magicky silné místo - hups... Lichova temná magie rituál zkorumpovala - hups...)
Quentin: nezavděčíš se všem. Mě by naopak "normální quest" přišel dost nudnej.
Jenže to se dostáváme na hranu preferencí, například
těhle, a v tu chvíli jediné řešení je udělat sborník několika úvodních příběhů, ať si každý vybere co se líbí jemu / co se zdá hráče oslovit.
Což, ostatně, není vůbec špatný nápad... bude trvat dýl, než to sestavíme, ale narozdíl od jiných... ehm tvůrčích projektů naší RPG scény... to aspoň bude mít nějaký
smysluplný výstup.