Volná diskuze

Sparkle
10.7.2014 00:41
Kvalitní fantasy dobrodružství pro oneshot
Snažím se vymyslet pořádné pěkné oneshotové dobrodružství pro opengamingy na cony a podobné akce.

Chci, aby bylo v žánru fantasy, a aby ukázalo z fantasy to nejlepší. Aby to lidi nadchlo, bylo to emočně silné, neurazilo to ani děvčata, podnítilo u účastníků chuť rozjet vlastní hraní.

Zkrátka, dobrodružství na světové úrovni, za které by se nemuselo stydět ani větší RPG vydavatelství.

Co si myslím, že by tam mělo být:

- pořádný nečekaný zvrat
- silně nelineární, mnoho možností voleb
- morální dilema
- hustá fantasy kreatůra
- vztahy mezi postavami v družině
- možnost zajímavě zakončit dobrodružství tím, že se postay obětují

napadá vás ještě něco?

Systém není důležitý, asi by to mělo být univerzálně použitelné. Doba hraní plus mínus 4 hodiny.


Včera mě napadl následující nástřel. Netestováno. Smíchala jsem to ze svého domácího settingu, jednoho nápadu z rpgf, nápadu z ofiko dobrodružství Florimel z DW, celé trochu laděno do stylu AGOT / Zaklínač, protože to teďka frčí.

Prolog:

Váš domov, pyšné severské království Thuren, ovládla stejně jako většinu kontinentu před 450 lety Církev. Její víra začala být vynucována jako jediná, pokusy o povstání končily křížovými výpravami od jižních sousedů a králova moc byla podřízena vůli thurenského Arcibiskupa.

Budete začínat jako obyvatelé hradu Windamere ve středním Thurenu. Pán hradu, lord Otiwar Hawtrey z Windamere, je již starý a před dvěma dny ulehl s těžkou horečkou. Jeho nejstarší syn je již dva měsíce na cestách v cizině a netušíte, kdy se vrátí. Jinak je na vás, co budete zač, jestli další členové rodu Hawtrey, nebo níže postavení. Znáte se minimálně několik let a už jste spolu pár dobrodružství jako družinka zažili.

Příprava hry:

Až si hráči vytvoří postavy (nebo dostanou hotové), každý dostane ještě na papírku otázku, kterou neukáže ostatním. Rozmyslí si v duchu odpověď a nějak to zakomponuje do backgroundu postavy. Budou tam otázky jako:

- Proč nenávidíš lorda Otiwara?
- Před čím, nebo před kým, se na hradě Windamere skrýváš?
- Co jsi slíbil ochraňovat a je to tak důležité, že se o tom ani lord Otiwar nikdy nedozvěděl?
- Co jsi slíbil manželce lorda Otiwara, když před dvěma lety ležela na smrtelné posteli?
- ...

Začátek hry

Pár fakt pro začátek

- současným Arcibiskupem vaší země je Piers Bellamy, mladší bratr lorda Bellamyho, jehož území sousedí s vaším. Arcibiskup a váš lord Hawtrey bývali v mládí nejlepší přátelé. V posledních letech se lord Otiwar Hawtrey před vámi několikrát tiše vyjádřil, že je zklamaný, jak arcibiskupa změnila moc.

- Podle učení Církve seslala nebesa na Thuren požehnání, které chrání zemi před nečistými silami. Pokud se někde objeví nelidská stvůra, znamená to, že na daném místě došlo k narušení požehnání kvůli výskytu hereze. Většinou na takové místo pak dorazí kněží Církve a dojde k výslechům místních a upalování domnělých kacířů.

Základní kostra dobrodružství

1: Týpka, který čistil kanál pod hradem, tam pokousala nějaká stvůra. Výslech, léčení. Lord je nemocný a nemá sílu rozhodovat, co se má udělat. Než se PC rozkoukají, přichází další scéna.

2: Hlášení poplachu z vesničky v podhradí. Něco tam napadá lidi. Příchod na místo, boj s potvorou. PC asi dojde, že potvora vylezla z hradního kanálu, ale o tom ví málo lidí. Morální dilema: Církev to jistě přijede vyšetřovat. Obětujeme vesnici, kde se bude vyslýchat a popravovat, nebo přiznáme, že to vylezlo z hradu, a zaděláme na velký průšvih?

3: Výprava do kanálu, pátrání po původu potvory (volitelné).

4: po nějaké době přijíždí na hrad Windamere sám arcibiskup Bellamy s doprovodem navštívit svého dávného přítele, případně řešit výskyt potvory (pokud to PC neututlali).

5: během návštěvy arcibiskupa starý lord Hawtrey umírá. Arcibiskup rozhodne, že do návratu dědice z ciziny bude na hrad dohlížet jeho starší bratr, váš soused lord Bellamy. Arcibiskup chce zůstat do pohřbu.

6: během příprav pohřbu lorda Otiwara dostanou PC dvě nabídky:
- od arcibiskupa, aby se stali jeho údernou jednotkou pro potírání kacířů ve středním Thurenu. Za dobré služby dostanou hrad Windamere. Prvním úkolem bude zabití mladého lorda Hawtrey, až se vrátí z cest.
- od někoho z arcibiskupova doprovodu, aby mu pomohli během pohřbu zabít arcibiskupa, až sejde do vaší krypty, a pomůžete tak nastartovat novou revoluci. I v cizině mají prý Církve plné zuby, teď už to musí vyjít.

7: volitelné - návrat mladéhjo lorda z ciziny, přiveze posily povstalcům; vpád vojsk rodu Bellamy na vaše území, obléhání hradu Windamere.

Dopadnout to může silně všeljak. Nutno počítat i s variantou, že PC se již po boji s potvorou rozhodnou utéct pryč a bude to mít dohru úplně někde jinde.


Co vy na to? Má to nějaký potenciál, nebo to mám zmuchlat a začít znovu od začátku? Máte nějaká vlastní dobrodružství, která se vám hodně osvědčila?

Samozřejmě by se to muselo dopilovat, párkrát testnout...
Autorská citace #81
15.7.2014 10:51 - Vojtěch
Á pán je pragmatik :D O co, že by se proroctví začala vyjadřovat ve smyslu, že bez vágně určeného děcka svět nepřežije ;)
Autorská citace #82
15.7.2014 11:53 - Almi
Vojtěch píše:
Á pán je pragmatik :D O co, že by se proroctví začala vyjadřovat ve smyslu, že bez vágně určeného děcka svět nepřežije ;)


Přesný text proroctví to tak nějak říkal. Prostě - bylo to postavené tak, že zabít obě právě nešlo :)

Ono to ještě mělo pointu na druhou - družinový klerik zabil nějakou ultrahnusku a ona ho před smrtí proklela. Slovům nerozuměl, ale zapamatoval si. Následně "náhodou" pomohl při porodu těhle dvojčat. Až pak se dozvěděl překlad slov kletby: "Dáš život novému" Od té doby klerik už nikdy klidně nespal, neb si uvědomil, že kdyby to býval byl věděl, radši by ani k tomu porodu nechodil.. :)

..ale dětičky svědomitě ochraňoval...a číhal ;) A to byl přitom hráč ten největší pragmatik, jakého jsem kdy viděl! :)
Autorská citace #83
15.7.2014 12:46 - Dukolm
Jak si vzpomínám tak dilema s dětmi jsou vždy na dlouho vzpomínám si. Kdysi na jednom OG na prvním Conventiconu, jsem vedl pro SEBa Fate v Dragon Age Světě (v té době jsem jako vypravěč věděl o světe DA, tak max dvě stránky o příběhu co mi poslal SEB, víc ani nebylo před vydáním první hry) a vím že jsem jen na úvod nastřelil pro atmosféru barák kde mělo zůstat jen dítě. Postavy měli projít a pokračovat dál. No nakonec se z toho stal příběh na 7 hodin(kdyby jedné hráčce nejel v 6 hodin vlak tak by se hrálo i déle). Kdy tam někdo přes FP hodil že to dítě je posedlý, ... Skončilo to zapálením domu s na půl zabitým dítětem, a postavy tak tak odcházely.

Celkově jedna z her na které člověk rád vzpomíná i po několika letech.
Autorská citace #84
15.7.2014 18:14 - Pepa
Já bych byl s morálními dilematy poněkud opatrný. Myslím si, že lidi se jdou na opengaming především bavit a chtějí zkusit něco nového, než aby šli řešit "takovéhle věci". Navíc s tím roste riziko, že se při tom prostě a jednoduše pohádají (obzvlášť, pokud se mezi sebou třeba neznají).
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.20039200782776 secREMOTE_IP: 54.198.3.15