Volná diskuze

sirien
2.4.2015 00:32
Zabíjení postav
Náhodou jsem narazil na tohle:

Are Comic Book Characters Like D&D Players? | Idea Channel

A přivedlo mě to k takové zajímavé otázce... která tu už párkrát byla, ale tentokrát ji poněkud přeformuluju...

Jako GMové (DMové atp.), jak moc a v jakém kontextu se cítíte oprávněni nebo povini zabít hráči jeho postavu? A čím takový tah "ospravedlňujete"?
7.5.2015 13:34 - Ebon Hand
Gurney píše:
Ok, tak jim preventivně začne usekávat hlavy, a co? V předkřesťanských dobách se ve střední Evropě (nejspíš i jinde) taky preventivně pohřbívali nebožtíci v různých podivných polohách, aby se nevrátili mezi živé; ve fantasy světě kde mrtví občas doopravdy chodí tedy není nic divného na tom preventivně stínat kostlivce.

Mě tohle velmi vyhovuje a mám to rád. Řešíme sice, že hráči vědí to, co postavy ne. Ale má to i druhou stranu. Že některé věci by pro postavu z určitého regionu měli být automatické a neví to hráč..třeba usekávání hlav kostrám.

Každopádně já na oddělování informací mezi starou a novou postavou moc nelpím. Pro mě je důležité, aby hra odsýpala a hráči se bavili. Díky této mé "ignoraci" uvedeného problému si to managují sami hráči. Většinou se s novou postavou/hráčem baví o všem zcela otevřeně a příjímají, že hráč má informace ze staré postavy (třeba při plánování akce). Ale velmi vyjímečně hráče utnou, pokud se jedná o něco VELMI citlivého a chtěného s tím: tohle už nevíš. :-)

MarkyParky mi připoměl, že občas vídám u stolu, že si hráči ještě úplně nevžili novou postavu a v některých chvílích osloví hráče jménem staré postavy.
7.5.2015 14:25 - Arten CZ
Gurney: Já jsem tím chtěl říci něco trošku jiného. Pro (mé) hráče není zábavné "získávat" tytéž znalosti s novou postavou. Dokáží to zahrát, ale nebaví je to tolik, jako získávat znalosti společně s postavou. V družinách, kde hraji, proto přicházejí nové postavy, které buď mají znalosti už předem, nebo jim je někdo velice rychle v družině předá. Nechtěl jsem preventivní stínání mrtvých zakazovat, jde mi spíše o opak, že nová postava bude vědět, že je dobré preventivně stínat mrtvé, protože zahrát, jak se to učí, není pro hráče takový zážitek, jako když se to poprvé společně s postavou učili sami.

Příklady se stínáním a upíry jsou samozřejmě brány jako klišé, o kterých každý ví, šlo mi o reálie světa a znalosti obecně.
31.5.2015 11:00 - Gurney
K tomu ihmo nejzajímavějšímu co tady zaznělo tj Ebonově poznámce o tom, že smrt postav by měla být vyjímečným momentem, ale v určitách situacích může být pro vypravěče těžké ji tak prezentovat:
Píše:
Píše:
Sometimes you can't really narrate a heroic death. Suppose a goblin or a gelatinous cube kills them. What are they going to do? It's still a goblin at the end of the day.

First, I don't have a one-size-fits-all answer to that, except to improvise.
Other than that, I've got to talk with generalisations.

With that in mind, in most games goblins are sentient beings, but the odds are weighted so harshly in favour of PCs that dropping one is no small feat for the goblin. If I want to make it a heroic affair, I'm going to describe it as an exchange of blows, with the goblin, say, stabbing a spear through the PC at the last moment. And then you have to show said goblin has gained prestige and skill. A scene where he's teaching Sir Otto's thrust to other goblins might help here, as an example.

That said, the reaction of other PCs is important as well. Our DCC game lost quite a few PCs to goblins. My warrior, barricaded behind a wall, screamed bloody vengeance upon learning a chick she liked hasn't survived. And she basically invoked all gods and demons to hear her pledge: she was going to come back, kill all the goblins, and salt the earth.
We're currently working on the second part, and I'm wondering where to find that much salt if we manage to pull the killing off!
Granted, that's DCC, and everybody has lost quite a few PCs before we got to be 1st level (I ended up with Jacqueline when the rest of my initial batch of PCs died). Still, I think similar attitude helps the players to feel better.

(theRPGSite)

Arten CZ píše:
...V družinách, kde hraji, proto přicházejí nové postavy, které buď mají znalosti už předem, nebo jim je někdo velice rychle v družině předá...

Však to mi přide jako naprsto ok nebo rovnou jako příležitost dodat do hry nové postavy, které už budou do celého "tajemtví" (třeba lovu nemrtvých) nějak zainteresováni (a tudíž do něj už nemuseli do něj pronikat znova - to už se ostatně jednou odehrálo, proč to odehrávat celé znova...). Nebo ten přerod "normální týpka" v lovce nemrtvých (nebo dobrodruha/cokoli) lze vyřešit nějakým střihem, seriály to konečně dělají relativně běžně. Nebo můžeš mít montáž :)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12088489532471 secREMOTE_IP: 54.198.104.202