Volná diskuze

Merlin
30.10.2016 22:30
Hrdinové v kolotoči událostí nebo...

Prakticky čtvrt století co dělám DM jedu v linii, že hrdinové jsou v neustálém víru událostí. Pořád se účastní dění ve světě a více či méně do něj zasahují. Žijí svůj život prostě jako dobrodruzi.
Nyní však někteří hráči projevili názor, či myšlenku, že život jejich postav je jedno velké dobrodružství a nemají čas stárnout. Že nemají čas na takové ty lidské (doplň si jakoukoliv jinou rasu) záležitosti jako je rodina, vnoučata,řemeslo, hospoda, hradní záležitosti atd.
DnD 5e přichází s "mezidobím" které je až několik let mezi questy. Zkráceně řečeno..tři měsíce děláte dobrodružné věci a pak pět let bádáte, lovíte sviště nebo vaříte pivo, než zase někam vyrazíte. Já osobně to považuji za zcestné, nicméně poté, kdy někteří hráči projevili zájem o tyto mimohrdinské záležitosti jsem nucen se tím zabývat. A proto se ptám jak to vidíte vy a jak to řešíte.
Pokud se jedna postava rozhodne, že bude pět let studovat, zatímco jiná chce těch pět let věnovat dobrodruhování, či jiná chce rok vařit pivo a pak rok jezdit s karavanou a další tři plenit hrobky? Vyloučíte postavu? Nebo si dají sraz za XY let a vyrazí za dobrodružstvím?
15.11.2016 15:10 - Aegnor
Šaman píše:
Jen jsem si vzpomněl na seriál Agents of SHIELD

Jo, dávat Jersonovi za příklad seriál v superhrdinském universu... ale jako proč ne.


Jersone, ještě k těm penězům... jak by ses tvářil, kdyby někdo přišel s postavou, která na otázku "proč chce pracovat v Omeze" odpovídá "Protože fakt dobře platí"? (A Omega o takovou postavu má zájem, protože ....)

(Nesnažím se tím nějak zničit tvoji argumentaci, jenom mě prostě zajímá, jak by ses na to tvářil.)
15.11.2016 15:16 - Šaman
Seriál nebyl superhrdinský, s Avengers neměl nic společného (kromě pár zmínek). Omegu neznám, ale z toho, co tu padlo, mi ji to dost připomnělo. V tom seriálu šlo většinou o to získat (a schovat před Hydrou někam hluboko do trezoru) různé experimentální technologie, nebo paranormální jedince. Jinak nikdo žádnou superschopnost neměl.
15.11.2016 15:22 - sirien
Šaman píše:
To, že úplně cizí, nezkušenou, ženskou vzali do super tajné organizace řešící věci nadnárodní úrovně

Vážně chceš ke hře se zasazením do realisticky působících 30th tahat argument z komiksového univerza, kde Starkovi přijde jako super nápad přibrat do party náctiletýho spidermana?
15.11.2016 15:27 - Aegnor
Šaman píše:
Seriál nebyl superhrdinský, s Avengers neměl nic společného (kromě pár zmínek).

Až na to, že seriál je součástí Marvelovské filmové timeline, reaguje na dění ve filmech a filmy nějakým způsobem reagují na dění v seriálech.

Jinak Sirien to vypíchnul fakt dobře.

((A jenom tak mimochodem, "superhrdinské universum" != "superhrdinové".))
15.11.2016 15:28 - LokiB
sirien: realisticky působící? ono se to hraje podle GURPSu? ;)

takova otazka pak je, jestli hlavni problem neni vlastne ta samotna cikanka, ale fakt, ze hrac, kterej si ji vymyslel, nepochopil zamer GMa a pravdepodobne bude mit problem se stylizaci i pri samotnem hrani ...
15.11.2016 15:34 - Šaman
Ok, raději jsem odpověď smazal a zase se odmlčím. Jinak bych vyvolal nový offtopic v této offtopic odbočce z hlavního offtopicu :)
15.11.2016 19:03 - Gurney
Jerson #275: Nějak už do toho nechci zabředávat znova - potřebu nějakých mantinelů chápu, rozumím tomu, že chceš aby se ta hra držela spíš při zemi a nemám problém hrát nějakou historickou fikci a přijmout její pravidla (včetně toho, že v některých prostředích je rasismus normou, existují mužská a ženská povolání, ...). Ale kdybych měl někomu vysvětlit kde je hranice mezi ok a nepřijatelnou postavou v tvé hře, stejně začnu tím že "Jerson má/nemá rád...". Tvůj důraz na precedenty z reálné historie věci spíš zamlžuje a imho přímým důsledkem jsou pak postavy, na které si následně stěžuješ.

sirien píše:
Zrovna tenhle byl absolventem FaPAMu.

Chápu proč se školou s touhle zkratkou nechlubil.
15.11.2016 20:35 - efram
To Jerson: vsak jsem psal, že na výdělek to úplně není, ale dá se s tím pracovat. Ohledně střeleckých soutěží a kór v USA nesouhlasím. Přivýdělek by byl zcela reálný.
15.11.2016 20:38 - Aegnor
efram píše:
a kór v USA nesouhlasím.

...
Jerson píše:
na rok 1936 v nacistickém Německu.
15.11.2016 21:13 - efram
Aegnor píše:


splynulo mi to s tou cikánkou.....zaměnil jsem si že byl náborovanej v USA a tam jezsidl po soutěžích

nicméně i v Evropě bych stále tenhle backround vzal s tím, že nemůže jít o celkový výdělek, ale jen přivýdělek. Opravdu nepovažuji snipera/střelce objíždějícího soutěže za něco co tak drasticky narušuje příběh. Dokonce věřím, že bych se s hráčem dohodl a nasměřoval si ho.
15.11.2016 21:18 - efram
add peníze...

Jerson uvádí, že je Omega součástí FBI. Pokud fungují jako agenti a teď mi nezbývá než fabulovat, tak jak, pokud vůbec, si vytvářejí síť agentu/spolupracovníků (už jsem se na to psal, ale nedostal jsem odpověď).
16.11.2016 09:35 - Jerson
sirien píše:
A jak bys teda případně řešil, že mi někdo zkusí nabídnout úplatek?

Celkem jednoduše - nabízení úplatku by bylo výsledkem nějaké tvé akce, přesvědčování, vyhrožování nebo tak. To znamená, že bys nastavil nějaké riziko a v případě úspěchu by ti dotyčný nabídl "Svazek peněz, všechno co u sebe teď mám". Metaherně bys dostal možnost získat do svého soukromého cíle tolik úspěchů, jakou jsi nastavil výši rizika, přičemž herně by bylo na tobě popsat, kolik přesně peněz jsi dostal - i když bys to ani určovat nemusel, prostě prolistuješ balíček bankovek, zjistíš že jsou vysoké hodnoty a je jich dost, tak je vezmeš, a vyřízeno. Přesná částka tam nikde nemusí ani zaznít.

Pokud bych ti chtěl nabídnout úplatek jen tak (byť k tomu by asi nebyl důvod), tak bych to udělal formou rezerv - tedy herně ti CP nabízí peníze, mechanicky ti já nabízím třeba tři rezervy.

Šaman píše:
Jersone, už to neobhajuj, pls. Ta cikánka se tu rozmazává na třech stránkách diskuze.

Šamane, tohle je od tebe dost nefér. Chceš po mě, abych tu cikánku "nerozmazával", a přitom na ni reaguješ. Nicméně vynasnažím se omezit to na minimum.

Šaman píše:
byla na začátku jedna horlivá novinářka a hackerka, zjistila na ně něco, oni ji dopadli a pak si řekli "hele, je hezká a umí s počítači, ta by se nám mohla hodit…", což mi vpodstatě připomnělo "umí jezdit na koni a vrhat noži…" :)

Nevidím v tom podobnost. Předpokládám, že SHIELD chtěl využít hackerské schopnosti té agentky ve svůj prospěch, což mi přijde OK. Na druhou stranu nevím, jak by FBI využila schopnosti někoho, kdo umí jezdit na koni - přesněji kdejaký agent FBI původem z ranče bude umět jezdit na koni, to není žádná specialita. Taky myslím, že skvělý hacker je pro SHIELD výhoda. Skvělý jezdec na koni je pro FBI většinou k ničemu. Ne že by se to občas nehodilo, ale jako důvod náboru je to nedostatečný důvod. Jinak řečeno FBI by nenabrala ani amerického kovboje jen proto, že umí jezdit na koni a vrhat nože.
Jinak Omega občas nabere i lidi z ulice prostě jen proto, že se k nějakému případu nachomítli, pomohli s jeho řešením a zúčastnění agenti doporučili jeho přijetí. Takoví lidé nemusí mít vůbec žádné speciální schopnosti a můžou mít prakticky libovolně ujetý původ (i když pořád musí odpovídat na dvě základní otázky "Proč by chtěli v Omeze být" a "proč by je měla chtít Omega").

Šaman píše:
Ale spíš by mě zajímalo, čím uplácí postavy CP.

Jak jsem psal výše - uplácí se penězi. To ale neznamená, že bych si kvůli tomu musel vést přesné údaje o finanční situaci každého agenta, jen abych mohl uplácet. Prostě nevím, kolik mají agenti peněz, ale to mi nebrání v určité situací říct "Tady máte padesát tisíc dolarů a běžte pryč", když to zároveň podpořím nějakou mechanickou výhodou pro hráče, tedy buď dostane možnost přiblížení k osobnímu cíli, nebo zisk rezerv použitelných jako okamžitá výhoda.

Šaman píše:
Na to je právě super, pokud nějaká postava má bohatství jako hlavní dovednost (schopnost, trik, říkejme tomu jakkoliv).

No, já na to právě speciální dovednost nepotřebuju. Každý agent může uplácet pomocí základní vlastnosti "společenskost". Ale samozřejmě pokud by hráč chtěl, může mu dát dovednsot "podplácení", které tak nějak automaticky evokuje, že bude mít přístup k více penězům. Nebo mu klidně může dát dovednost "bohatství" a používat ji nejen na uplácení, ale i na různé nákupy stejně jako ve Fate.

Aegnor píše:
Jersone, ještě k těm penězům... jak by ses tvářil, kdyby někdo přišel s postavou, která na otázku "proč chce pracovat v Omeze" odpovídá "Protože fakt dobře platí"? (A Omega o takovou postavu má zájem, protože ....)

Beru to jako normální otázku :-)
Takovou postavu od začátku vylučuju tím, že Omega nepřijímá lidi, kterým jde v prvé řadě o peníze - hlavně proto, že takové lidi by bylo příliš snadné přeplatit a v Omeze by je nic nedrželo. Peníze nemůžou být hlavní a už vůbec ne jediný důvod, kvůli kterému postava do Omegy vstupuje. Navíc se nikdo nedozví o Omeze s tím, že by Omega dobře platila své lidi. Může se o ní dozvědět kvůli svých schopnostem, nebo tam může být vyslaný svou mateřskou zpravodajskou službou, ale nemá mu kdo říct "pojď dělat do Omegy, dostaneš velké prachy". Navíc to ani není pravda a tuhle herní skutečnost hráči nemůžou změnit. Takže ... asi tak.

Jinak ti agenti SHIELD, a možná o Skladiště 13 a podobné seriály - nemůžu říct, že by se od nich Omega až tak lišila, jako principielně, i když jsem ji vytvářel dřív, než jsem o těchto seriálech vůbec slyšel. SHIELD sice neznám, ale nějakému srovnání bych se zase tak moc nebránil.

Gurney píše:
Ale kdybych měl někomu vysvětlit kde je hranice mezi ok a nepřijatelnou postavou v tvé hře, stejně začnu tím že "Jerson má/nemá rád...".

Ano, to je asi hlavní parametr. Ono jako herní postavu bych nevzal ani hromadu realistických a reálných postav, protože se do hry nehodí. Ta uvěřitelnost (pro mě) není jediný a ani hlavní parametr, podle kterého se rozhoduju.

Gurney píše:
Tvůj důraz na precedenty z reálné historie věci spíš zamlžuje a imho přímým důsledkem jsou pak postavy, na které si následně stěžuješ.

Jak myslíš tohle?

efram píše:
Opravdu nepovažuji snipera/střelce objíždějícího soutěže za něco co tak drasticky narušuje příběh. Dokonce věřím, že bych se s hráčem dohodl a nasměřoval si ho.

Mohl bych ti dát i jméno toho hráče, abys to zkusil, ale je to už víc než 10 let a ani nevím, zda ještě RPG hraje. Tak nebo onak to znamená jen to, že jsem nedokázal přijmout úplně každý nápad, se kterým přišli hráči. Nicméně vlastně až na jednoho úplně jiného se mnou nakonec tak či onak hráli všichni.

efram píše:
Jerson uvádí, že je Omega součástí FBI.

Ne, to jsem nikdy neuvedl, protože to není pravda. V Omeze slouží i lidé z různých zpravodajských organizací, ale Omega nespadá pod žádnou z nich.
Agenti Omegy jsou postavy, které hrajou hráči. Koordinátoři Omegy jsou postavy, které hraju já (a které by teoreticky měli hrát další GMové). A informátoři jsou NPC, které se vůbec neobjevují na scéně, protože jejich jediným úkolem je sbírat ve svém okolí zprávy o neobvyklých jevech a předávat je do určené schránky nebo odesílat na určenou adresu, za což dostávají peníze. Obvykle o existenci Omegy ani neví a nejsou pro hru důležití, leda by některý z hráčů chtěl nějakého informátora řešit.
16.11.2016 09:59 - Šaman
Tak jestli máte mechaniky rezerv, triků apod., tak to s tím majetkem chápu. Myslím, že tu ani nikdo neuvažoval o přesných financích, to je rpg pravěk.
O tu mechaniku mi šlo z toho důvodu, že jedna postava zkrátka stejný problém vyřeší tučnou ruličkou bankovek, jiná svojí upravenou pistolí s rozšířeným zásobníkem a jiná se vyspí s dostatečně kompetentní osobou.

A ty Agents od SHIELD mi tu už smetli ze stolu ostatní. Neměla to být ale ukázka dobré zápletky, ale zápletky, na kterou mohou být někteří hráci zvyklí z televize. (Samozřejmě, že SHIELD měl stejně dobré hackery a půlka seriálu čerpala z motivu: máme tu nezkušenou ženskou mezi vycvičenými agenty, z čehož jsou jen problémy. Navíc neprošla žádnýma prověrkama a pustit si zvědavou novinářku, která obchází bezpečnostní protokoly, ke svým offline počítačům není vůbec dobrý nápad:)
Ale ač nemyslím, že by to bylo ovlivněné superhrdinským universem, tak uznávám, že je to prostě jiný žánr.
16.11.2016 15:55 - efram
Píše:
Jerson uvádí, že je Omega součástí FBI.


mea culpa, nějak jsem si to spojil.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.076827049255371 secREMOTE_IP: 44.220.251.236