Volná diskuze

Skaven
22.2.2018 20:44
Legendy: Pustina
Protože nemám rád, když se věci nedotahujou do konce a tahle záležitost mi leží v šupleti dobrých dvacet let, rozhodl jsem se, že v rámci hesla "když už nemůžeš, tak přidej" si Legendy střihnu jako takový "side projekt" při práci na Jeskyních a dracích.

Popravdě mě pátá edice D&D v mnohém inspirovala a tak jsem si řekl - když už ty kýble textu všechny přepisuju a kompiluju, proč to ještě k něčemu nevyužít... Tak jsem vytáhl poslední soubor s pravidly Legend (pracovně ji říkám verze 2) - tam už byla pěkná struktura i pravidlový základ, zahodil jsem téměř celý návrh settingu, který byl v druhé verzi Legend takovou úlitbou směrem k širšímu publiku (no jo, trochu mě to mrzí, ale zas taková pecka to nebyla a co se mi líbilo, to si přebírám) a vrátil jsem se k návrhům z prapůvodní verze 1 - kde jsem měl vlastní smyšlené národy a nápady na svět. Ale protože jsem měl ještě pěkný návrh na verzi 2.5 - postapo fantasy, tak jsem to celé skloubil a docela mi to dává smysl, pěkně se mi v tom píše a je to pro mě mnohem inspirativnější než generická fantasy.

Chtěl bych si tentokrát udělat hru vyloženě pro sebe (a pro svoje tři ogary, kteří budou za pár let v tom správném hráčském věku :)), nemám v plánu ji komerčně šířit, takže se nemusím žinýrovat, když se někomu nebude třeba líbit, že krondirové mají chápavý ocas...

Nicméně dělám si teď při vývoji spousty poznámek a práce na textech pravidel jde docela od ruky, tak jsem to chtěl hodit v plén, jestli to třeba někoho nezajímá, protože já si o těch věcech docela rád povídám a někdy si třeba i nechám poradit... Takže kdyby to třeba někoho zajímalo, napište mi sem do diskuze a já to třeba začnu zveřejňovat a psát o tom, jak na tom makám. A když ne, nevadí, budu na tom makat i tak :)
Autorská citace #1
22.2.2018 23:24 - sirien
Tak určitě když to zveřejníš se nic špatného nestane :D
Autorská citace #2
23.2.2018 17:20 - Skaven
Autorská citace #3
25.2.2018 21:37 - Skaven
Sháním inspiraci - pěkné poolové systémy s šestistěnkama - nevíte o něčem?
Autorská citace #4
26.2.2018 00:54 - sirien
Shadowrun 3e samozřejmě.

Proč s Pd6? Dost principů je ve skutečnosti nezávislejch na typu kostky - i taková Nemesis která je jasně stavěná pro Pd10 by šla upravit pro Pd6. SR 4e+ jede na Pd6 a přitom to neni nic jinýho než překlopenej nWoD, kterej jede na Pd10.

Solaris myslim používá d6 (a pokud ne... tak to je vcelku jedno).

Fred si s konceptem poolů hrál v tomhle svém blogu.
Autorská citace #5
26.2.2018 06:43 - Arten CZ
Střepy snů
Autorská citace #6
26.2.2018 08:43 - Vojtěch
Myslím, že nová Hra o trůny jede na d6 poolu. Taky Tiny Dungeons.
Autorská citace #7
26.2.2018 10:57 - Gurney
Mutant year zero a Coriolis jedou na docela zajímavém systému s bazénem šestistěnek.
Autorská citace #8
26.2.2018 14:49 - Skaven
sirien píše:
Proč s Pd6? Dost principů je ve skutečnosti nezávislejch na typu kostky - i taková Nemesis která je jasně stavěná pro Pd10 by šla upravit pro Pd6. SR 4e+ jede na Pd6 a přitom to neni nic jinýho než překlopenej nWoD, kterej jede na Pd10.


Je to asi lenost (abych nemusel přemýšlet ještě nad možnýma úpravama) a zároveň takový umělý filtr, který jsem si nastavil, abych nezkoumal stovky systémů...

sirien píše:
Fred si s konceptem poolů hrál v tomhle svém blogu.


pěkný článek, já v tuto chvíli mám jakous představu, čeho chci dosáhnout, teď si osahávám, jaké nástroje se k tomu dají použít

Vojtěch píše:
Myslím, že nová Hra o trůny jede na d6 poolu. Taky Tiny Dungeons.


Song of Ice and Fire vypadá pěkně, díky za tip! Tiny Dungeons má takové mikro pooly - 1-3 kostky :) Ale vyšla druhá edice, tu jsem ještě nestudoval...

Gurney píše:
Mutant year zero a Coriolis jedou na docela zajímavém systému s bazénem šestistěnek.


To je moc pěkný systém. Já jsem teď studoval Forbidden lands a patrně se tady budu hodně inspirovat :) Moc se mi líbí ten systém přehazování libovolného hodu s tím, že se hráč vystavuje riziku (hned jsem to zakomponoval do systému - nechávám hráče přehodit libovolné kostky z hodu, ale každá hozená jednička v tom novém hodu pro něj znamená nějakou újmu - dokonce mám roupy převzít i to barevné dělení kostek podle toho, jestli se týkají vlastnosti, úrovně nebo použitého náčiní - aby se ten postih aplikoval buď jako snížení zdroje, zničení nástroje nebo nějaká příběhová nepříjemnost...) - příjde mi to lepší, než rovnou čerpání zdrojů (protože tady je ten prvek - třeba to dám a nic se mi nestane, takže hráči to mohou riskovat častěji)
Autorská citace #9
26.2.2018 14:59 - LokiB
Skaven: a daří se ti pak ve hrách dobře skloubit ochotu hráčů riskovat s možnými újmami?
totiž, proč se ptám, měl jsem i hráče, pro kterého v podstatě žádná možná újma postavy nebyla dost velkým důvodem pro "neriskování" v takovýchto situacích, když jsem měl v systému nabídku "zvýšení šance"/"oprava hodu" za risk. až jsem to musel zrušit, protože buď nepřiměřeně často uspěl, nebo měl zkriplenou / mrtvou postavu, ale moc ho to netrápilo.
takový hráč asi není typickým, jen mě zajímá, jestli máš tu sadu "možné újmy" nějak zajímavě nastavenou
Autorská citace #10
26.2.2018 16:45 - Sorcerer
Skaven podla mna najsikovnejsi system na d6 je u mna jednoznacne Fragged Empire.
http://fraggedempire.com/
Autorská citace #11
26.2.2018 17:23 - sirien
Autorská citace #12
26.2.2018 17:26 - Aegnor
A ty Blades jsem zrovna chtěl nadhodit, že to sice není úplně typickej dicepool systém, ale využívá ho fakt krásně. :-)
Autorská citace #13
26.2.2018 17:56 - Sorcerer
Napadla ma mechanika, netusim ci uz nebla niekde pouzita ale je to sucet 2d6 prosti cielovemu cislu. S tym, ze hodnota vlastnosti udava kolko kociek hadzes.. z tychto kociek si potom vyberas 2d6 ktore zratas.
Autorská citace #14
27.2.2018 07:50 - Vojtěch
Skaven: Tiny Dungeons 2E je v základu stejná, ale je rozšířená na pevno o levlování atd.

Sorcerer: tam by se asi hodilo ještě připsat, že ze třetího kickstarteru vylezly ještě modifikace pro fantasy, piráty a nějaký andělosteampunk.
Autorská citace #15
1.3.2018 16:41 - Skaven
LokiB píše:
Skaven: a daří se ti pak ve hrách dobře skloubit ochotu hráčů riskovat s možnými újmami?
totiž, proč se ptám, měl jsem i hráče, pro kterého v podstatě žádná možná újma postavy nebyla dost velkým důvodem pro "neriskování" v takovýchto situacích, když jsem měl v systému nabídku "zvýšení šance"/"oprava hodu" za risk. až jsem to musel zrušit, protože buď nepřiměřeně často uspěl, nebo měl zkriplenou / mrtvou postavu, ale moc ho to netrápilo. takový hráč asi není typickým, jen mě zajímá, jestli máš tu sadu "možné újmy" nějak zajímavě nastavenou


Tohle je docela good point. Já ve hře postavy nechci zabíjet, takže jsem rizika soustředil na:

a) snížení parametrů postavy, které ji budou dočasně nebo trvale hendikepovat v dalších ověřováních
b) riziko zničení nástroje (poškození/znehodnocení zbraně, šperháku, lékarničky apod.)
c) odpadnutí ze scény - nemožnost se aktivně účastnit zbytku scény

Sorcerer píše:
Skaven podla mna najsikovnejsi system na d6 je u mna jednoznacne Fragged Empire.
http://fraggedempire.com/


To je systém na 3d6, ale já chci poolový systém. Na 3d6 se mi docela líbil Dragon AGE/Fantasy AGE, i když je tam na můj vkus možná příliš velký vliv náhody.

sirien píše:
nebo Blades in the Dark


Tak to je ale hodně pěkná záležitost, díky za tip! Trošku mi tam chybí návod, jak stanovovat btížnost akce, je-li to vůbec možné a taky mi příjde, že ten systém je teda dost přátelský, když šance na úspěch s jednou jedinou kostkou je 50% a u šesti kostek je neúspěch jen 1,5% (počítám tedy i úspěchy s komplikacema, jinak je to nějakých 33,5% u šesti kostek). Jak se to chová v praxi, dochází tam k selháním?

Sorcerer píše:
Napadla ma mechanika, netusim ci uz nebla niekde pouzita ale je to sucet 2d6 prosti cielovemu cislu. S tym, ze hodnota vlastnosti udava kolko kociek hadzes.. z tychto kociek si potom vyberas 2d6 ktore zratas.


Tohle už mi příjde malinko komplikované, (veskrze je to podobné jako třeba Myriad rpg nebo Degensis Rebirth, prostě se bere nejvyšší hod z poolu), taky je otázka, jaké čísla by to dávalo a proč. Já chci mít výsledkový rozsah co nejnižší :)
Autorská citace #16
1.3.2018 20:41 - sirien
Skaven píše:
Trošku mi tam chybí návod, jak stanovovat btížnost akce

Funguje to tam podle hodně jiné logiky než znáš z DnD apod., je to bližší AW.

Fakticky obtížnost ve smyslu šance na úspěch je relativně neměnná a je daná dramaticky podle statů postavy. Příznivost situace vyjadřuje dvojice Position / Effect skrze poměr riziko/zisk

Myslím že sme to už řešili v diskusi k tomu článku?

Skaven píše:
taky mi příjde, že ten systém je teda dost přátelský

:D
Není. Naopak je dost drsnej a každej neúspěch v něm docela dost bolí. Musíš koukat dál než jen na kostky - systém zranění a léčení atd.

Skaven píše:
šance na úspěch s jednou jedinou kostkou je 50%

17%
Úspěch je při hodu 6.

Hod 4-5 je mix úspěchu s neúspěchem - buď získáš jen část toho cos chtěl nebo dostaneš všechno, ale zároveň slízneš i následky jako při neúspěchu. Což není dobré zanedbat, pár takových akcí v řadě z riskantní pozice a začneš ty kostky proklínat.


V praxi se ten systém chová nádherně musím říct. Jeden z top systémů co znám.
Autorská citace #17
1.3.2018 20:45 - Aegnor
Skaven píše:
a) snížení parametrů postavy, které ji budou dočasně nebo trvale hendikepovat v dalších ověřováních
b) riziko zničení nástroje (poškození/znehodnocení zbraně, šperháku, lékarničky apod.)
c) odpadnutí ze scény - nemožnost se aktivně účastnit zbytku scény

a) je zajímavé, pokud se toho dá nějakým způsobem zbavit (nemusí být jednoduchý, ale měl by existovat).
c) je ve skutečnosti dost nuda ... hráče potrestáš neúspěchem a pak ještě tím, že nesmí hrát.

Skaven píše:
Trošku mi tam chybí návod, jak stanovovat btížnost akce, je-li to vůbec možné

Obtížnost se nastavuje pouze přes dvojici výchozí pozice (kolik tě bude stát neúspěch) a efekt (jak velký kaboom z toho bude). Např. pokud potkáš silného protivníka, kterého není jednoduché porazit, tak útoky na něj mířící budou mít efekt limitovaný (místo standartního).

Skaven píše:
když šance na úspěch s jednou jedinou kostkou je 50% a u šesti kostek je neúspěch jen 1,5% (počítám tedy i úspěchy s komplikacema, jinak je to nějakých 33,5% u šesti kostek). Jak se to chová v praxi, dochází tam k selháním?

1. šest kostek je opravdu extrém, kterého dosáhneš fakt jenom párkrát za kampaň, standartně jsou hody v rozsahu cca 0-4.
2. Neúspěchy padají. Občas si to u kostek fakt vyžereš (spoluhráč má postavu zaměřenou na práci s duchy a za první tři sezení se mu nepovedl ani jeden hod na tuhle činnost) a nepadá ti nic, ale i obecně je těch neúspěchů dost na zajímavou hru.
Autorská citace #18
2.3.2018 08:50 - Quentin
Přátelský systém to rozhodně není :D
4-5 je sice technicky částečný úspěch, ale ve hře působí spíš jako neúspěch s výhodou :D
Autorská citace #19
2.3.2018 12:41 - Haplo
Ehm, není Burning Wheel náhodou dicepool?
Autorská citace #20
2.3.2018 12:47 - sirien
...je, a dokonce d6tkovej :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.077818870544434 secREMOTE_IP: 44.201.97.0