Volná diskuze

Necromancer
5.5.2021 16:47
Vesnice Wearlings - zpětná vazba
Ahoj,
Někdy na podzim minulého roku jsem si tady našel skupinku hráčů a začal jsem s nimi hrát moje první vlastní 5e dobrodružství. Pravda je, že jsem hlavně ze začátku hodně vařil z vody, ale pak jsem z toho vykouzlil něco komplexnějšího. Jen jsem teda herní mapy dělal s nástroji v Roll20...

Teď se kampaň blíží ke konci a já měl trochu blbý pocit, že jsem nedokázal svým hráčům zajistit ani mapu kreje. A tak jsem jako lajk koukl na Inkarnate a něco sbastlil. Výsledek máte (doufám) přiložený kousek níže.

Samotnou kampaň nemám ještě nijak pojmenovanou, tak jsem jednoduše použil název vesnice, která slouží jako základna postavám.



Rád bych poprosil o jakoukoli zpětnou vazbu, kterou mi můžete nabídnout. Je to můj první projek a používal jsem jen free verzi stránky.
Jedná se o v celku jednoduchou kampaň pro postavy na 1.-3. úrovni. Pokud by byl zájem o nějaké podrobnosti či popis lokací, rád později přidám.
Autorská citace #41
6.5.2021 16:13 - Necromancer
Btw, byl by zájem, vydat to jako dobrodružství?
Autorská citace #42
6.5.2021 16:14 - Šaman
Jezus píše:
Jo a taky jsem nechal jednu vesnici pojmenovat hráče (a dodnes toho lituji :-D ).




Jinak já s různými jazyky pracuji záměrně - máme území s českými názvy (hlavně sídlišť), za horami laděné spíš do polských (Veligrad), samostatný poloostrov se snaží znít trochu francouzsky (Karkas, Brena) a pozůstatky staré říše anticky (Superior, Imperior).
A tomu odpovídají i určité změny v kultuře. Máme svět veskrze lidský. Pokud bych měl nějaké "rasové státy", určitě by se to na první pohled poznalo z názvů.

Ale geografické názvy přírodních míst většinou pojmenovávám česky, i když jsou okolo "cizí" města (Močály smrdutých žab). Koneckonců ani nevím, jak těm močálům a horám říkají místní, jestli vůbec. Ale dobrodruzi jsou ti, kteří tam po desítkách let jako jediní prošli, tak si je pojmenují nejspíš podle sebe.

Je pravda, že výsledná mapa je něco, co by nejspíš in-game nemohlo existovat.


P.S. A to jsem ještě narazil na to, jak psát cizí jména. Brenská princezna neměla mít české jméno, tak se jmenuje Caroline. Má to na kartě postavy. Ale jinak o ní běžně píšu jako o Karolíně. Nemám zatím úplně ujasněné, co se jmény, které jsou záměrně cizí, ale dají napsat česky (a tedy i skloňovat).
Autorská citace #43
6.5.2021 16:24 - Corny
Já když jsem chvíli přemýšlel, jestli přejmenovat do češtiny jména čtvrtí v Blades a počeštit mapu, tak jsem došel k závěru, že by se mi ty přečeštěné názvy tak hnusily, že to raději nechám tak, jak to je, a budu počešťovat nanejvýše názvy, u kterých mi to přijde docela snadné, třeba "The Lost District". Často je to prostě o vkusu.
Autorská citace #44
6.5.2021 17:10 - Jezus
Já myslím, že tvoje Karolína prodělává přirozený vývoj jména doveženého nebo prezentovaného místním. Ber to jako součást hry - a třeba se může holka vztekat, když ji tak později osloví :-D

Necromancer píše:
Btw, byl by zájem, vydat to jako dobrodružství?


Upřímně? ;-)

Jako každá tvorba se cení, ale polož si otázku - je to něčím zajímavé na tolik, abys hořel touhou to někomu předat? Ono jakmile to není "vaše hra", ale hraje ji cizí, hodně kouzla se vytratí a tohle se těžko předává - a konkurence není špatná, takže aby to nebylo škoda práce...

Pokud se ti chce, můžeš nastřelit základní osnovu, ať máme představu a můžeme líp soudit.
Něco jako

"Zlý nekromancer buduje armádu, ale na to musejí postavy teprve přijít.

1) útok zombii na vesnici (obrana hostince) - známky toho, že se děje něco většího.
2) průzkum elfích ruin pod dračím kopcem, kam vedou stopy - původní laboratoř nekromanta
3) prosba trpaslíků z blízkého dolu o pomoc - dungeon s nemrtvými
4) finálový dungeon v mágově temné věži


Imho by to nemuselo být špatné cena/výkon zpracovat jen heslovitě, podobně jako dělá nástřely dobrodružství Quentin v 2k6 goblinů. Tedy nevypisovat se s propracovaným dobrodružstvím (asi tam nemáš nějaké složité intriky nebo propracovaná NPC s nečekanými twisty), ale jen highlity, nejdůležitější věci, nepřátelé a tak. Tím předáš nejvíc a každý si to pak doupraví podle sebe.
Autorská citace #45
6.5.2021 17:36 - Necromancer
Osnova příběhu:

1) Postavy dorazí do malé vesničky, někde cestou někam dál. Vesnička je napadena zombíky (o kterých tu nebylo dávno ani vidu) a oni ji po boku starosty ochrání.
2) Jsou navedeny starostou nebo babkou kořenářkou k prastarému magickému zřídlu v lesích. To se však ukáže jako slepá ulička, i když ne úpně bez výsledku.
3) Poté se dozví o existenci staré věže jistéko kouzelníka. Tam zjistí, že ten už je po staletí mrtev, ale najdou zprávu o nekromantovy, který kdysi do tohoto kraje přišel a se kterým tento kouzelník bojoval. Dozví se také o zbrani, kterou ho můžou porazit a jsou též vyrováni, že proti němu budou muset sehnat nějakou vojenskou podporu.
4) Postavy dojdou k Dračímu kopci, kde objeví malou kolonii koboldů, od které musí získat kouzelný meč. Buď se k němu probojovat nebo s koboldy jednat.
5) Vydají se na sever k horám, a hledají místní trpasličí základnu. Pokusí se jednat s místním panovníkem a získat jeho vojenskou podporu proti nekromantovy. Musí také společne odrazit útok jeho nemrtvých hord.
6) Postavy zjistí, že vesnice bya vypleněna a tak jim nezbývá, než se vydat přímo za nekromantem do Citadely Bolesti. A tam, zatímco trpasličí (a možná i koboldí) síly soupeří s hordami nemrtvých, postavy se vydají konfrontovat jejich pána...
Autorská citace #46
6.5.2021 17:53 - Jerson
Tak jako scénář to není úplně špatný. Rozdáš ho hráčům dopředu, aby věděli, co mají hrát?
Autorská citace #47
6.5.2021 17:59 - Šaman
Popravdě - podobných scénářů vymyslíš pět mezi polévkou a hlavním jídlem. Aby stálo za to je nějak sepsat, tak:

  • Buď by to mohlo být podrobně zpracované (jako Noc goblinů) včetně čísel nepřátel a já nevím čeho dalšího. Moc tyhle předpřipravené dobrodružství nehraji, ale někdo může ocenit že má vše připravené. Vezme a hraje.
  • Anebo by to měla být zajímavá zápletka - pak nás zajímají třeba nějaké originální motivace postav, prokreslený záporák, morální dilemata, nebo něco jiného, proč by stálo za to si to přečíst a nevymýšlet něco z oleje během hry.
Za mě je odpověď - asi to nestoji za to rozepisovat jako dobrodružství. Lepší čas věnovat hře, nebo přípravě další hry.


Btw. Jen to sepsat bez hrubek a vážných technických nedostatků je poměrně náročné. A nudné. Jestli si to chceš zkusit, tak proč ne, ale bez silné motivace to myslím nemá cenu.
Autorská citace #48
6.5.2021 18:02 - Necromancer
Jerson: Ne, už jen proto, že tohle jsem vymyslel částečně za pochodu. XD

A co mají hráči hrát... Mě jde obvykle o to, aby byla družina vyvážená (tzn, caster, healer, support, tank), než aby byl nějaký specifický výběr charakterů.
Autorská citace #49
6.5.2021 18:03 - Aegnor
Jerson tím svým příspěvkem chtěl říct, že mu to přijde příliš railroadové.
Autorská citace #50
6.5.2021 18:04 - Šaman
Necromancer píše:
A co mají hráči hrát...

Jerson tím myslel*, aby se drželi scénáře a nešli třeba místo meče shánět schopného klerika.

* Resp. jsem o tom přesvědčen. A bylo to myšleno mírně sarkasticky. :)
Autorská citace #51
6.5.2021 18:08 - Jezus
Jerson píše:
Tak jako scénář to není úplně špatný. Rozdáš ho hráčům dopředu, aby věděli, co mají hrát?


Beru to tak, že je to základní osnova, o kterou jsem si řekl. V bodech, co v tom dobrodružství je. Nemá cenu ušklíbat se, že je to rovnou "scénář".
Je z toho vidět, že je to poměrně lineární dobrodružství, ale nějaké možnosti volby ta vidím (a to že nejsou v těch bodech je tím, že je to základní výcuc).

Necromancer: Asi jak říká Šaman. Leda bys k tomu měl hodně zajímavé dungeony v té věže a citadela, pak by to mohlo mít potenciál na zajímavou prolézačku, ale spíš, jak říká Šaman - tohle bude lidi spíš bavit udělat si sami.

Jinak na úvodní dobrodružství to není špatné. Líbí se mi tam ta sociální interakce a trochu detektivování :-) I když já bych asi mrmlal, zda šlo vesnici zachránit před nájezdem (nebo "jen" nekromancer vesničany unesl a ten finiš je záchranná operace?)
Autorská citace #52
6.5.2021 18:09 - Necromancer
Šaman, Aegnor: Joj, to jsem si naběhl. Mi mělo dojít, že je Jerson na mě tak milej... XD

Jezus píše:
I když já bych asi mrmlal, zda šlo vesnici zachránit před nájezdem (nebo "jen" nekromancer vesničany unesl a ten finiš je záchranná operace?)

Ne, útok na vesnici proběhl v době, kdy postavy byly u trpaslíků. Ale obyvatelé byli povětšinou uneseni, krom několika co utekli a těch co se moc bránili - ti byli terminovéni (až na starostu, toho chtěli živého). Pak je bude možné najít v doupěti nekromanta. Ten je využívá jako pracovní sílu (spíš teda si užívá lámání jejich ducha, pracovní síly jako takové má dost) a následně jako nábor do armády.
Autorská citace #53
6.5.2021 18:18 - Jezus
jj, samozřejmě že je "lepší", když tenhle průběh *nemuseli* hráči přesně dodržet a vznikl i na základě jejich rozhodnutí ("Nebylo by lepší sehnat nějaké posily? Co ti trpaslíci?" "Já tam bez toho meče nejdu. Našli jsme o něm zmínku - bude se hodit." etc.), ale jak jsem psal - chtěl jsem základní body, co tam je za obsah - neberu to, žes to měl nutně přesně nalajnovaný (i kdyby - svět se nezboří, jen bude mít Jerson pravdu, že by to šlo líp :-) ).
Autorská citace #54
6.5.2021 18:25 - Tarfill
Nekro,
ačkoliv přímo nemám zájem o sepsání toho dobrodružství, napadlo mě k tomu hned několik otazníků a zajímalo by mě pozadí toho všeho. Takže jestli můžu být tak smělý a jestli to nebude velkej spoiler (kdyžtak to přesuň do soukromé zprávy):

Necromancer píše:
Jsou navedeny...k prastarému magickému zřídlu

Proč ke zřídlu? Jako že dobrodruhům jenom řeknou, že tam kdysi bylo zřídlo, ať zkusí zapátrat tam? Nebo to zřídlo má nějakou větší důležitost a dá se později herně využít?

Necromancer píše:
Tam zjistí, že ten už je po staletí mrtev

Až tam? Nejde to zjistit dřív, když to jsou už staletí?

Necromancer píše:
Dozví se také o zbrani, kterou ho můžou porazit a jsou též vyrováni, že proti němu budou muset sehnat nějakou vojenskou podporu.

Zajímá mě ta zbraň. Čím bude tak vyjímečná? Přidává prostě plošně bonusy, aby dobrodruhům na nízké úrovni pomohla? Pak by se dalo čekat, že toho nekromanta lze snadno porazit na vyšší úrovni. Nebo je ta zbraň proti němu vskutku nějak osobně důležitá a on je s ní nějak spjatý? Tak jako tak, proč nakonec skončila u koboldů?
A jakým způsobem budou varováni, že potřebují podporu?

Necromancer píše:
Buď se k němu probojovat nebo s koboldy jednat.

Budou dobroruzi tlačeni časem? Protože jestli je napadne jenom: "Hmmm, bojovat s koboldama nemá smysl, protože to nejsou naši nepřátelé a nárokovat si ho nemůžeme, když nám ho nechtějí jen tak dát, tak si půjdeme zkusit někam jinam sehnat zkušenosti a nabrat levely a pak se sem vrátíme a toho nekromanta zkosíme vlastní silou..."

Necromancer píše:
odrazit útok jeho nemrtvých hord.

Co si lze představit pod pojmem horda pro postavy na první až třetí úrovni?

Necromancer píše:
a tak jim nezbývá, než se vydat přímo za nekromantem do Citadely Bolesti.

anebo stáhnout ocas a říct si "Sakra, tohle jsme prosrali, vyšlete posly, evakuujte zbylé obyvatelstvo..." Jakou další motivaci budou mít? Je tam kromě toho nátlaku "je třeba sejmout toho zlýho" ještě něco dalšího, co by dobrodruhům hnalo páru do motoru?

To jen tak na zamyšlení, díky za odpovědi... ;-)
Autorská citace #55
6.5.2021 18:29 - RoVan
Jako, hele, já dobrodružství píšu pro vlastní tvůrčí vývoj (není mrtvé jen na Gdrivu čeká /na JaD/ a sní) a abych si sám osahal co dobrodružství dělá, když se jej snaží člověk zpracovat aby jej mohl předat dál. Takže jestli Necra zajímá ta tvůrčí dovednost, tak proč ne.

Jinak ten nástřel není špatný, jen ho Necro sice staví do zbytečné linky, když ale rozbije tu strukturu a udělá to jako lokace a scény bez daného pořadí tak to nebude špatné. Zkrátka - postavy zachraňují vesnici před nájezdem a lesy jsou teď pro vesničany kvůli zombiím nebezpečné, ale postavy jsou jejich nadějí na záchranu a získání posil nebo odstranění příčiny.

Začátek je jasný, co pak, budou chtít postavy sehnat posily? Máš tam trpasličí pevnost, nebo by si klidně mohli zkusit naverbovat koboldy, nebo zajít za čarodějem....
Autorská citace #56
6.5.2021 18:33 - Jerson
Necromancer píše:
Šaman, Aegnor: Joj, to jsem si naběhl. Mi mělo dojít, že je Jerson na mě tak milej... XD

Nechci být na oba pány nepříjemný, ale i když jen položím otázku s aktivní snahou vyhnout se sarkasmu, tak ho v mém vyjádření stejně vidí. Možná by příště stačilo odeslat prázdný příspěvek a každý si do něj mou kritiku už domyslí :-)
Nicméně, zkusím to ještě pořád bez sarkasmu.

Protože pokud to hráčům nedáš jako scénář (myšleno obrazně, možnosti jsou různé), tak moje další otázka by byla, jak zajistíš, že se hráči rozhodnou tebou předpokládaným způsobem. A co budeš dělat pokud se tak nerozhodnou? Protože tam vidím několik předurčených rozhodnutí, která by se v reálné hře mohly vyvinout jinak.

Jinak jsem záměrně a cíleně nenapsal ani že je to railroad ani blbost, ani že to nepůjde hrát, protože vím že je to první představa a nástřel děje, se kterým bys nejspíše ještě dál pracoval.
Autorská citace #57
6.5.2021 18:45 - Šaman
Jerson píše:
(scénář) Rozdáš ho hráčům dopředu, aby věděli, co mají hrát?

Ruku na srdce - tahle otázka nebyla míněná ve vší vážnosti, že ne? Jinak v pohodě, tahle diskuze imho klidná a věcná a ten sarkasmus tak mírný, že na něj Necro i vážně odpovídal (jen to pochopil jinak).
Autorská citace #58
6.5.2021 18:52 - Necromancer
!SPOILER ALERT!

Tarfill píše:
Proč ke zřídlu?

Babka kořenářka řekne "tady rostli léčivé bylinky a byli tady kouzelní tvorové...". Herně už pak nějak použitelné není, i když by se to dalo vymyslet... Jinak teda tohle místo je taky znečištěné, i když jinou silou. A postavy tady získají i takový magický předmět.

Tarfill píše:
Až tam? Nejde to zjistit dřív, když to jsou už staletí?

Místní sem nechodí, že je to opuštěné neví, tuší, ale nikdy tam (ze strachu nebo z respektu) nebyli.

Tarfill píše:
Zajímá mě ta zbraň.

Nekromant je sám už (po boji s kouzelníkem) nemrtvý. Konkrétně má statistyky mumie + spell casting. A ten meč dává navíc 1k6 ohnivého dmg. Je na počest slunci a ohni pozlacený - proto o něj měli zájem koboldi. Chtějí ho přidat do pokladu pro jejich ještě nenarozeného spasitele (vejce rudého draka).

Tarfill píše:
Budou dobroruzi tlačeni časem?

Tohle jsem přímo neřešil (nebyl jsem nucen), ale do případného dobrodružství bych to mohl začlenit.

Tarfill píše:
Co si lze představit pod pojmem horda pro postavy na první až třetí úrovni?

Používám strategii hejna (viz krysí hejno, hejno piraní atd) s určitým množstvím HP a počtem útoků... Navíc postavy nebojují samy, mají trpaslíky a mají výhodu pevnosti.

Tarfill píše:
Jakou další motivaci budou mít?

Tohle jsem opět nemusel nikdy řešit (moji hráči se tam vrhli rovnou, to s vesnicí ještě ani nezjistily.), ale dá se to nějak vymyslet nebo přidat motivaci.

Tal doufám, že jsem něco objasnil. :-)
Autorská citace #59
6.5.2021 18:53 - Jezus
Já to teda taky viděl jako čirý sarkasmus. On text hodně "pohltí", mě se to taky občas stává...

Jinak já to pochopil (teda až dle dovysvětlení) tak, že takhle to hráči odehráli.

Jako jo, má cenu se ptát, na základě čeho činili hráči ta rozhodnutí (jako jestli byli posláni prozkoumat zřídlo, pak věž, pak sehnat meč a pak sehnat trpasličí armádu nebo se to tak nějak vylouplo samo), to jo.

Necromancer: Jinak klidně spoiluj, můžeš tam napsat alert, ale jestli nejsi rozhodnut to sepsat, spíš bych probral, jak to vypadalo. My se inspirujeme a ty dostaneš spoustu typů (abys s nimi naložil dle libosti). :-)

EDIT: Ninjaed :-)
Autorská citace #60
6.5.2021 20:40 - Necromancer
Jezus píše:
Jinak klidně spoiluj, můžeš tam napsat alert, ale jestli nejsi rozhodnut to sepsat, spíš bych probral, jak to vypadalo.

Jen naši hráči to ještě nedohráli. :-) Teď půjdou na boss fight.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.067447185516357 secREMOTE_IP: 54.166.234.171