Čas pro hrdiny

2.12.2022 14:57 - Jerson
Už si nejsem jistý, zda pořád mluvíš o Omeze a o uvěřitelných komplikacích při ukrývání auta, nebo snažíš tuhle situaci dotáhnout do absurdní roviny.
Pokud by v nějaké hře došlo k tomu, že následkem neúspěšného ukrývání auta budou nepřátelé znát úmysly, vybavení a cíle postav, a bylo to ve hře vůbec nějak relevantní, tak myslím, že by to hráči omlátili GMmovi o hlavu (a zcela právem).

Ale i kdyby to byla platná herní možnost ... pořád se držíš toho, že vyhodnocení akce je potřeba provádět hned, aby ji GM mohl využít, i když řada systémů akce vyhodnocuje i zpětně - takže to okamžité vyhodnocení zjevně není potřebné v každém situaci.

Když to zjednoduším - pokud některá RPG poskytují možnost vyhodnocení v okamžiku A, jiné v okamžiku B, a Omega poskytuje možnost v A, B i kdykoliv mezi tím, tak tvrzení, že to není výhoda mi přijde zvláštní.

To samé u focení. Ano, komplikace se můžou projevit hned. Ale někdy mě v dané situaci žádné nenapadají, ale přitom může být nejisté, zda se hráči fotka podaří - tak si je odložím. A pokud nechci vědět, zda je to úspěch nebo komplikace, tak odložím vyhodnocení. Nebo pokud chci vědět, zda se nějaké potíže přeci jen nevyskytly, tak se na tu kartu podívám - ale nemusím ji vyhodnotit hned. Hráč to nemusí vědět, a já si nemusím žádný výsledek zapisovat.
Dokonce může dojít k situaci, kdy bude výsledek akce známý části hráčů, ale nikoliv původci akce. Nebo bude známý jinýmu hráči, ale nikoliv původci akce a ani Vypravěči.

U všech možností si dovedu představit situaci, ve které bych takový postup vyhodnocení použil, protože mám tu možnost. Pokud budu chtít a budu mít příležitost, tak tuhle výhodu prostě využiju.
2.12.2022 15:23 - malkav
1) Odložené vyhodnocení výsledku jsme používali v GURPS už mnoho let nazpět. Pokud situace nevyžaduje okamžitou znalost výsledku, pak jsme na vyhodnocení házeli prostě a jednoduše později. Např. vyhodnocení výroby zápalné lahve se hodilo těsně před jejím použitím.

2) Pokud se GM hodilo, aby znal výsledek a hráči ne, pak si hodil skrytě. Stačí k tomu jednoduchá věc ... důvěra lidí u stolu mezi sebou ;)

3) Balíček karet je určitě předem daný osud. Jak postupně karty odebírám, tak pokud je nevracím, snižuji v poolu buď úspěchy nebo neúspěchy. A to i v případě, že balíček zamíchám před každým tažením. Neznám přesně mechaniku Omegy, ale pokud tedy hned na začátku vytahám jen samé komplikace, můžu hrát stále odvážněji, protože počet komplikací v poolu se snížil ... a naopak.
2.12.2022 15:25 - LokiB
Jerson píše:
Už si nejsem jistý, zda pořád mluvíš o Omeze a o uvěřitelných komplikacích při ukrývání auta, nebo snažíš tuhle situaci dotáhnout do absurdní roviny.


Mně uvedené příklady nijak absurdní nepřijdou.
A přijdou mi zajímavější než třeba komplikace při Shánění auta na cestu do vedlejšího města, kde Komplikace = "sehnali jste jen starší a pomalejší a méně pohodlný vůz".

Jerson píše:
tak myslím, že by to hráči omlátili GMmovi o hlavu (a zcela právem).


Ok, opusťme toto téma, protože přít se tu o absurditu tohoto výroku asi nebude produktivní ...

Jerson píše:
pořád se držíš toho, že vyhodnocení akce je potřeba provádět hned, aby ji GM mohl využít, i když řada systémů akce vyhodnocuje i zpětně - takže to okamžité vyhodnocení zjevně není potřebné v každém situaci.


pořád se držím toho, že tu možnost mám rád ... možná i proto také nehraju jako GM systémy, které mi tu možnost nedají ...

Jerson píše:
Když to zjednoduším - pokud některá RPG poskytují možnost vyhodnocení v okamžiku A, jiné v okamžiku B, a Omega poskytuje možnost v A, B i kdykoliv mezi tím, tak tvrzení, že to není výhoda mi přijde zvláštní.


Ach, ta tvá zaslepenost už je unavující ... znovu ti opakuju, v tomto není problém.
Problém je v tom, že Omega má mechaniky, které se při při vyhodnocování používají. A které ve zpětném vyhodnocování nedávají dobré fikční ani mechanické výsledky. Viz použití a spalování aspektu. Kdy nebudu moci použít resp. spálit aspekt, který bych "ve fikci" použil "dopředu", ale mechanicky jsi mě donutil ho použít až "zpětně" a já si ho mezi tím využil a spálil na něco jiného (na co jsem ho už neměl mít, kdybych ho využil a spálil rovnou).

Dokud budeš překrucovat to, co tomu vytýkám a vůči tomu překroucenému se pak divit, co se mi na tom nezdá, tak se nepohneme.
27.2.2023 22:49 - Jerson
Mám tu tři hlášení z katakomb pod Readingem, kudy vede cesta do Arkhamu. Jak se zdá, i s mapou v ruce není úplně snadné se v pořádku dostat na druhou stranu a zpět.

M113 od A89
M114 od A94
M114 od A143
M116 od A143

A pak hlášení o technicích ze Sommersfeld company, M115 od A116
Zejména to poslední by mohlo zajímat všechny, kteří moc nemusí lovecraftovské motivy a chtěli by spíše "Omega classic", protože tohle téma chci pojmout jako zápletku pro další kampaň.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.074467182159424 secREMOTE_IP: 107.23.85.179