Čas pro hrdiny

Jerson
6.5.2010 21:14
22.10.2018 15:59 - Hugo
Jerson píše:
Jsem si celkem jistý, že to museli pochopit, protože úspěchy z testů odkládají na své cíle. A když netestují, nemají co odložit na svůj cíl.

Ještě mne napadá možnost, že by mohli považovat testy za příliš obtížné, tedy že je příliš vysoká pravděpodobnost neúspěchu. Opět na další pátrání, zda to je dané tím, že chtějí jen prostě uspět za každou cenu, vyhnout se za každou cenu problému nebo čekají nějakou zradu (či cos jiného).

Jerson píše:
Však taky doufám, že to nebudu muset dělat moc často. Jinak mi přijde, že jim teprve budu muset ukázat, že existuje i něco jiného než railroad. A možná někteří railroad chtějí, fakt nevím.

Začal bych s tím, aby měli možnost poznat i jiný způsob vedení hry. Teprve pak lze nějak usuzovat, že něco doopravdy neznají, nebo naopak něco jiného naopak vysloveně chtějí (i když tobě jako vypravěčovi se to zdát nebude).

Ad mluvení s mrtvými. Teď jsem se v tom ale úplně ztratil! Já původně myslel, že ta schopnost má nějakou pravděpodobnost úspěchu (odtud moje úvaha - mrtvý nepromluvil protože nechce), ale teď koukám, že to funguje jako auto-success s tím, že je limitováno jinak (1x scéna/session whatever).

Každopádně ten tvůj poslední popis toho stavu mozkové smrt. Tak mne tak nějak napadlo (vím, že teď je to platné jak mrtvému zimník, s křížkem po funuse), ale zda by pak mrtvý nemohl promlouvat ve smlyslu, že je chycen na půl cesty. Nebo duše odešla ale tělo žije.
22.10.2018 16:24 - LokiB
Jerson píše:
Už jsi doufám pochopil, že takhle hra stavená není - pokud jsou v oblasti, ve které se může projevit Nákaza, ale nikoliv Nakažení lidé, tak při vytažení komplikací nákazu vytáhnu jako komplikaci a popíšu, že ji mají na prstech. Při vytažení úspěchů se s ní setkají taky, aniž by se u toho jakkoliv nakazili. Při neúspěchu (všechny karty komplikací) by se někdo z nich nakazil vážně - třeba se nadýchal spór.


To, jestli se v oblasti může projevit Nákaza, nebo třeba Nakažení lidé ... to víš ale jen ty, jakožto Vypravěč, ne? To hráči nevědí. Chápu to tak, že hráči z tohoto pohledu mají před sebou "čistý stůl" bez znalostí, který ty jim zaplňuješ ... v případě komplikaci například Nákazou.

Jestli to správně chápu, tak dejme tomu, že jsou ve vagonu. Ty jim popíšeš vagon, jeho okna, dveře, vybavení, kabát na věšáku. Oni řeknou, že vagon prohlížejí, možná si vyjasníte, kdo kouká pod sedadla, kdo vykoukne z oken a kdo se pustí do vybavení a tedy i kabátu.
Nevím, jestli hrajete na to, aby hráč říkal "prohlížím kabát, kapesníkem obalenou rukou sahám do kapes, prošmatávám rukávy, ...." Nebo stačí říc "prohlídnu kabát".

A jestli si v tu chvíli hráč "bere karty" a začne vyhodnocovat, nebo ještě takhle je to pro tebe "bez vyhodnocení" s automatickým popisem "co kdo našel".
22.10.2018 16:53 - Aegnor
Jerson píše:
zda je mrtvý člověk, kterého pokrývá parazitická houba, ani by se ho musel dotknout.

Počkat. Mají člověka, u kterého předpokládají, že je mrtvý a roste na něm nějaká divná houba. A když se takového těla hráč nechce dotknout, tak ho nařkneš z dračákysmu?
22.10.2018 17:12 - Hugo
Aegnor píše:
Počkat. Mají člověka, u kterého předpokládají, že je mrtvý a roste na něm nějaká divná houba. A když se takového těla hráč nechce dotknout, tak ho nařkneš z dračákysmu?

Spíš proto, že je to medik, co chtěl mít schopnost mluvit s mrtvými (jestli si pamatuju dobře - tak chtěl pomáhat s nějakými epidemiemi a pod), a hraje toho medika "blbě"...

LokiB píše:
Jestli to správně chápu, tak dejme tomu, že jsou ve vagonu. Ty jim popíšeš vagon, jeho okna, dveře, vybavení, kabát na věšáku. Oni řeknou, že vagon prohlížejí, možná si vyjasníte, kdo kouká pod sedadla, kdo vykoukne z oken a kdo se pustí do vybavení a tedy i kabátu.
Nevím, jestli hrajete na to, aby hráč říkal "prohlížím kabát, kapesníkem obalenou rukou sahám do kapes, prošmatávám rukávy, ...." Nebo stačí říc "prohlídnu kabát".

Proto jsem se pídil po detailech. Protože to může nebo taky nemusí (ve zcela obecné rovině) být hraní extreme safe, resp může to být, nebo to hráč může, vnímat jako pixel-bitching.

--------------

Achich ouvej. Porád motáme se motáme kolem toho co jsem se snažil říct už v postu Hugo #560 A porád se tak nějak kolem toho motáme.

Pro pořádek, kolikrát se od té doby už vlastně hrálo (páč tam to bylo tuším po první session) a kolik z těch původních neznámých se vyjasnilo nebo někam posunulo. Jinak se v tom nikdo kromě tebe, Jersone, už nevyzná.

Protože kolem postu Hugo #560 jme měli za to, že úspěchy neodkládají, teď se zase operuje s tím, že si je už odkládají (patrně po nějaké následující session). Bez toho aniž by na hře nezúčastněný měl nějaké informace o vývoji stylu hry, tak je ta diskuse dost na pytel.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.14948010444641 secREMOTE_IP: 54.158.208.189