Diskuse o čtvrté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání. Prosíme i přes vypjaté téma o dodržování základních pravidel netikety, tak jako v jiných diskusích.
Co se Paiza týče, tak současně se o nějakém pokusu vlastnit značku ani neuvažuje (na to prachy nejsou). Uvažuje se výhledově nad Pathfinderem 2, který už by měl být jejich vlastní systém tak za 5-7 let. Tvůrci se ale nechali slišet, že by uvažovali o přistoupení na D&D 5E, pokud by Paizu vyhovovala, ale 4E jim nesedla. Nadále mají zájem hlavně na dobrodružstvích a kampaních, i když osobně si myslím, že nezávislost jim zatím svědčí.
BTW nemáte někdo link na ten předchozí "rewrite" clerica? Ten v Essentials je Warpriest a nově je tady Templar. Toi by skutečně mohly být varianty, mezi kterými se musí jít i v elektronickém programu tvorby postav nějak přepnout.
Nově tam jsou články a věci Dungeonu a Dragonu z posledního týdne (snad včetně obou verzí clerika z poslední doby, pravidel pro hraní dračích šachů, updatovaného wigha a ghosta a nového charakter theme - Iron Wolf barbara).
Docela zajímavý obrázek na první straně, chvíli jsem přemýšlel co to ten chlapík tý holce dělá, než mi došlo že nejspíš jenom odemyká zámek u dveřích a moc se snaží se jí u toho nekoukat na zadek.
Jinak update je fajn, akorát mohl vyjít tak před dvěma lety.
noir: já se podívám až doma, z práce na wizardy nemůžu...ale díval jsem se na ten update Battle Clerica a oči mi lezly z důlků - jeho at-willy i encounterovky mi přijdou docela solidně silný...všude má buď kostku navíc nebo bonus +2 k dmg a ještě k tomu bonus k zásahu a navíc vždy nějakej efekt. Není to trochu moc?
Mně se ten poslední update kněze líbí. Str cleric je teď přesně to, co bych od něj očekával. Dříve byl cleric hodně OP (kromě Str clerica, který byl naopak hodně podprůměrný - společně s Runepriestem, Swordmagem a Seekerem). Teď je kněz lepší.
Jediná velká změna u tuláka je změna u Blinding Barrage, kde zhoršili zranění na: Hit:Dexterity modifier damage, and the target is blinded until the end of your next turn. Miss: Dexterity modifier damage.
To je logická změna, Blinding Barrage byl vůči ostatním schopnostem OP.
Trochu odbocim od prave probiraneho tematu a zeptam se na drobnou nejasnost. Predem se omlouvam, pokud se to tu uz nekdy resilo. Mame ted ve hre hodne vrstvenych bojist a nejsem si jist, zda spravne chapu splhani:
PHB píše: Success: You climb at one-half your speed. When
you climb to reach the top of a surface, such as when
you climb out of a pit, the distance to reach the top
includes allowing you to arrive in the square adjacent
to the surface. The last square of movement
places you on that square.
Tahle cast mi je trochu nejasna. Mozna si to jen spatne prekladam/vykladam, mozna jsem natvrdlej. Nejlepsi bude si konkretni priklad: Mame postavu s rychlosti 6 a plosinu 10 stop vysokou ( cili 2 ctverce ), kde postava skonci? Na okraji plosiny, nebo se muze posunout jeste o jeden ctverec po plosine?
Já osobně bych to interpretoval jako že vylezeš na plošinu směr vzhůru za 2 čtverce a poslední čtverec pohybu spotřebuješ na vodorovný pohyb ze stěny na čtverec, co k ní sousedí.
On ten poslední čtverec asi bude jakoby zakomponované vytažení se nahoru a ještě vstávání, ale to je spíš tak nějak pohled selského rozumu, nerad bych to rozpitvával pravidlově (attack of opportunity atd.).
Vidím to podobně jako Vojtěch, tedy 2+1, ten poslední čtverec je za přehoupnutí se. Podle RC si také můžeš vybrat, jestli budeš nahoře stát, nebo ležet. PHB píše: Úspěch: Dokážeš šplhat poloviční rychlostí. Když se snažíš vyšplhat napovrch, jako například z jámy, poslední pole tvého šplhání je pro tebe povrch, na který se chceš dostat.
Zatim to hraju dost podobne, jak to tady popisujete. Proste za celou pohybovku to vyleze a stoji na ctverci sousedicim s okrajem. Jenze stejne to pouzivam pro postavu s pohybem 5 i 6 a to ja prave ten zadrhel. Jestli dobre pocitam, tak za 4 body pohybu vysplham 2 ctverce a teoreticky "levituju" v urovni plosiny. Ted to dulezite, cim si nejsem jist:krok na plosinu me ted bude stat jeden, nebo dva body pohybu?
Píše: Ted to dulezite, cim si nejsem jist:krok na plosinu me ted bude stat jeden, nebo dva body pohybu?
Podle těch pravidel, co jsi citoval, bych řekl, že ani jeden.
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více
<<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více
<<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více
<<