D&D 4e zná dva systémy udělování pokladu: buď balíkový systém popsaný v původním Dungeon Master's Guide, nebo tabulkový systém popsaný v Dungeon Master's Kit v rámci Essentials.
Balíkový systém se hodí víc, když si hráči sami vytváří své "seznamy přání" kouzelných předmětů a ty pak v rámci přípravy vybíráš z jejich seznamů, co jim hodíš do cesty, nebo když jim uděluješ poklady typu "každý dostane 6 666 zl + jeden kouzelný předmět 2. úrovně" a hráči si sami zvolí, jaký chtějí.
Tabulkový systém je víc o náhodě, podobný systému v 5e. Prostě si situačně vždy hodíš, co postavy dostanou. Může docházet k lokálním výkyvům v rovnováze moci mezi postavami a nestvůrami, ale statistika zařídí, že se to časem srovná. Tato metoda se víc hodí pro skupiny, co mají rády náhodu.
P.S. V překladu Průvodce Dějmistra 4e jsou popsané obě metody.
EDIT: Je nutné brát ohled na to, že kouzelné předměty jsou v 4e součástí matematiky systému, čili jsou nutné. Postavy je musí získávat, podobně jako musí získavat nové schopnosti a odbornosti, aby zůstaly vyrovnané vůči nestvůrám. Kouzelné předměty se dají nahradit bonusy popsanými v DMG2, ale tam zas přicházíš o radost z nalezených předmětů.