Colombo píše:
Ano, bez ras to jde, ale lidi chtějí nějakou pohádkovost, magičnost, nereálnost.DenGrasse píše:
Jerson: měl jsem jeden svět (Formenor) s čistě lidskými, maximálně barbarskými rasami. Máš pravdu, že rozmanitost byla i tak velká dost, ale hráči prostě chtějí ty elfy, trpaslíky a další potvůrky podivné a když jim je vezmeš, tváří se ublíženě - platí prakticky univerzálně...
Tohle platí jen pro určité hráče. Vezměte rasy, seberte jim bonusy a tedy specializace na různé přístupy a zjistíte, že 80% hráčů bude hrát lidi. Nebo alespoň já jsem to zjistil. Lidé chtějí hrát elfy, protože mají zadarmo noční vidění a bonus na magii a inteligenci a obratnost, a chtějí hrát trpaslíky, protože mají bonus na sílu a odolnost a noční vidění, a nechtějí hrát za lidi, kteří jsou sice univerzální, ale v ničem nevynikají. Fantasy rasy bez číselných bonusů mají mnohem méně příznivců, než se na první pohled zdá.
pipux píše:
Pokud jsi jim dal tu možnost mísit se, pak to nejsou fantasy rasy ve svém radikálním slova smyslu
Myslíš jako že to nejsou fantasy rasy ve smyslu Tolkiena, kde se přavděpodobně může křížit kde kdo, ale až na pár výjimek se to nedělá?
Lotrando píše:
Není to tak, že rasy jen představují stereotypy? Vezmi jeden humanoidní model, parametricky ho uprav, obleč do národnostního kabátku a v podstatě máš "fantasy rasy". A to je to co chceme, poznat se v tom a najít si tam to co známe. Protože hrát si na něco velmi cizího a nepochopitelného je neúměrně těžší.
Jenže o to právě jde. Když vezmeš člověka jiné národnosti, tak si obvykle s nějakým stereotypem moc dlouho nevrdržíš, ani by byl nudný. A když mu přidáš nějaké "nestrereotyní" vlastnosti, tak se nic neděje, protože je to pořád člověk.
U fantasy rasy se někteří hráči stereotyp rasy používají pořád dokola, i když už dávno není zajímavý, protože nemají jiný zdroj, odkud by mohli brát. Typicky krollové v DrD. U elfů je to dost podobné, přestože jsou zobrazováni v mnoha fantasy, protože hráči říkají "takhle se praví elfové nechovají". A tak podobně.
Kromě toho - asi každý poznáme Asiata od Evropana. Ale řekni mi, co mají všichni asiasté společného (kromě vzhledu)? Jaký je "stereotyp asiata"? Já to nevím - takže bych hrál jinak Korejce a jinak Japonce a jinak Číňana a jinak tyhle tři jako obchodníky a jinak jako lidi z podsvětí. Ale když místo asiata dosadíš trpaslíka, tak v 90% fantasy světů budou všichni trpaslíci malí, zavalití vousáči bez smyslu pro humor, zato se sekerou a touhou po zlatě. A hráč, který řekne "můj trpalík se o zlato nezajímá" může být snadno napadán za to, že jeho trpaslík je "dost divný". A přitom je to stejná logika, jako kdyby řekl, že hraje korejského studenta, který ale nemá rád Starcraft. A určitě si nikdo nemyslí, že všichni mladí korejci milují Starcraft.