sirien píše:
zaprvé s Tebou nesouhlasím, podobné dění podle mě žádný dojem uvěřitelnosti netvoří. Spousta filmů, knížek a seriálů zvládá představit uvěřitelné a konzistentní prostředí bez podobných záležitostí.
Podle mě jsi vystihnul podstatu věci - knížky a seriály to zvládají, protože v nich postavy nemají vlastní hlavu, byť s vědomím někoho jiného. Což mě přivádí k druhé poznámce:
sirien píše:
Zadruhé nevidím moc důvod, proč by se to nutně mělo dít hráčské postavě.
Důvod vidím v tom, že když by se do dělo nějaké NPC, tak si dotyčný hráč klidně řekne, že jeho postavy se takový následek nebude týkat, protože on je přeci ve hře ten důležitý, na rozdíl od NPC, kterých má GM stovky. Takže si myslím, že některé nepříjemné věci se mají dít hráčským postavám, aby měly efekt. A taky si myslím, že ani to nestačí.
MarkyParky píše:
Tak se ti právě s největší pravděpodobností podařilo zjistit, že tvůj hráč deklaroval určitý záměr, zatímco ty chceš vyhodnocovat jeho akci.
Hrajete každý jinou hru.
Tedy předpokládám, že tomuto stavu se snažíš zabránit nějakou předherní dohodou o způsobu hry?
Dlouhodobě se vyjadřuju pořád stejně - mluvím o hrách, kterých jsem se účastnil, o hráčích, které jsem při hře viděl, a o hrách, o kterých jsem slyšel z první ruky buď o GMmů, nebo od hráčů. Přitom používám nějaká zobecnění, které z těch dvou až tří stovek případů zvládnu udělat (a o kterém je mi jasné, že není vždycky správné.)
Tedy konkrétně si myslím, že někteří hráči jsou schopní ve hře s plot imunity dělat naprosté šílenosti bez ohledu na dohodu před hrou nebo pravidla, pokud budou vědět - nebo si budou myslet, že nemůžou zemřít. Přesvědčit o opaku mě může zkušenost člověka, který vzal hráč, který se takto projevil v několika různých hrách a různých dohodách o hře, a dokázal změnit jeho chování. Ideální pak je, pokud můžu uvedený postup osobně vyzkoušet u hráčů, u kterých mi to doteď nefungovalo.
K tomu se přidává jistý druh (vědecké) skepse, který říká, že pokud jsi se svým nastavením nenarazil na hráče, který hru dokázal rozbít (nebo zemřel), tak jsi možná nenarazil na podobné magory jako já (kteří byli tři za 25 let z dejme tomu 300 hráčů). Ostatně dva z nich byli lidé, se kterými jsem hrál jen na srazech a do skupiny pro pravidelné hraní bych je nechtěl.
Tedy asi tě úplně neuspokojím, protože své výroky sice nemyslím jako obecné, ale jako zobecňující už ano.
Na druhou stranu je fakt, že na záměry při takových akcích jsem se jich neptal, protože jsme takovým způsobem nehráli. Na záměry se hráčů ptám dnes, a bývám překvapen, jak často z nich nejsem schopen dostat, proč dělají právě to co dělají.