Kultura

MarkyParky
22.12.2018 20:40
Portály do nicoty
Původně diskuse o cool pastech, ale někde na 4. stránce se to hrozně zvrhlo diskusí kolem portálu do nicoty a nemělo smysl držet to dál...

původní diskuse [ href="http://www.d20.cz/diskuze/52174.html"]přenesena sem
Autorská citace #21
3.1.2019 11:47 - Jarik
Já teda nechci být za ďáblova advokáta, ale Jersonův E2-RD v mém SW Fate je cool dost. Možná i víc, než většina družiny.
Nebál bych se jej jej coolovitostí přirovnal k asi hlavnímu NPC (to ještě není jasné) - Sithovi s obouručním světelným mečem Darth Moserovi
Autorská citace #22
3.1.2019 12:23 - Jerson
Aegnor píše:
Samozřejmě že může být udělaná i uvěřitelně. Jenom když je dostatečně cool, tak prostě nikoho nenapadne (v tom okamžiku) řešit uvěřitelnost.

Tak jednoduché to není, ale nechci tuhle debatu otvírat.


Píše:
A teda myslím si, že ty nejsi úplně nejvhodnější hráč pro rule of cool.

Je to trochu mimo pasti, ale hru soustředěnou jen na cool jsem už hrál a nikdo si na mé hraní nestěžoval. I když je pravda, že dávám přednost spojení cool a smysluplnosti, a cool jen pro cool mě moc nebere.

Aegnor píše:
Oddělit tuto diskuzi od předchozí, kde se řešila uvěřitelnost a smysluplnost pastí.

Už jsem ten odkaz našel.
Autorská citace #23
3.1.2019 14:43 - Aegnor
Jerson píše:
Tak jednoduché to není, ale nechci tuhle debatu otvírat.

Ale ano, je. Dobře, není to "nenapadne", ale "nechce". Drobná chybka.

Jerson píše:
Je to trochu mimo pasti, ale hru soustředěnou jen na cool jsem už hrál a nikdo si na mé hraní nestěžoval.

Kk, však jsem psal, že si to jenom myslím.
Autorská citace #24
3.1.2019 15:21 - Jerson
Ještě k těm pastem - jednou jsem použil "past", kterou byla zlatá socha postavy typu Budha, tedy relativně mohutná, oblá, bez možností ji nějak zachytit. Past byla v tom, že tahle socha byla poměrně vysoko v horách, daleko od zdrojů ohně, přičemž dobrodruzi nemohli nést žádnou rozumně pádný a ostrý nástroj. A tahle socha byla v místnosti přístupné jen shora. "Past" spočívala v tom, že družina měla před sebou asi dvě tuny zlata, ale neměli jak ho dostat odsud, a ani z něj žádným způsobem nedokázali kousek useknout nebo uříznout. Takže odejít dokázali všichni a bez zranění, ale také bez pokladu.
Autorská citace #25
3.1.2019 15:27 - York
Jerson: Zajímavej nápad, ale z herního hlediska imho fakt špatnej. Pokud teda není tvým cílem, aby hráči odcházeli ze hry maximálně frustrovaní.
Autorská citace #26
3.1.2019 15:52 - kin
Třeba já "pasti" tak jak napsal jerson mám rád, často dávám loot v podobě něčeho drahého (klidně i cennější, než by si postavy "zasloužili" pro danou úroveň/setting/dung/atd.), kdy to ale chce nějakou iniciativu ze strany hráčů aby to dostali ke kupci. Takže například objemná sada vzácného porcelánu v divoké krajině, daleko od civilizace. Nukleární hlavice, ale za hlídanými hranicemi v DMZ. Sud sušeného ovoce a masa na opuštěném ostrově, když máte místo na člunu sotva i pro posádku...vždy mají možnost to odnést, ale pokaždé to něco stojí.
Autorská citace #27
3.1.2019 16:41 - York
kin píše:
často dávám loot v podobě něčeho drahého (klidně i cennější, než by si postavy "zasloužili" pro danou úroveň/setting/dung/atd.), kdy to ale chce nějakou iniciativu ze strany hráčů aby to dostali ke kupci.


Proti tomuhle vůbec nic nemám, to je ale trochu něco jiného, než co napsal Jerson.
Autorská citace #28
3.1.2019 17:05 - LokiB
Jerson: jakože si vytvořil speciálně uvařené herní prostředí s mnoha specifickými nastaveními, které byly určené tak, aby hráči nemohli "dosáhnout odměny" ... hmm, zvláštní. bych býval tipoval, že něco takového se tu považuje skoro až za jebání do ucha ... :)
Autorská citace #29
3.1.2019 19:03 - Tarfill
Jerson píše:
daleko od zdrojů ohně

Na oheň a rozpuštění té sochy bych se asi soustředil nejvíc. Jak daleko byl zdroj ohně, když řikáš "daleko"? A jak bylo reálné ho tam nějak donést?
Autorská citace #30
3.1.2019 19:20 - efram
LokiB píše:
za jebání do ucha ... :)


Nicméně to dost osvětluje Jersonovo snažení při tvorbě Omegy a mechanismů, který omezují prasení GM. Safety First. Je to taková ochrana před sebou samým :)
Autorská citace #31
3.1.2019 19:26 - LokiB
Tarfill: a teď jedna otázka z ranku "realita" ... jak je snadné tavit zlato na táboráku? resp. když máš zlatou sochu, jak postupovat, když máš několik stromů, abys skutečně dokázal zlato tavit?

takhle, otázka jak čisté zlato byla ta socha a proč ho nešlo oškrabávat nebo hníst :)
Autorská citace #32
3.1.2019 20:01 - krytah
Kušujte, je to fantazy a sci-fi, reality mám denně až až. :D
Mimochodem, samozřejmě bych rád dělal uvěřitelné a zároveň cool pasti, jenže dělám GM/PJ teprve pár měsíců a hraju jenom o něco déle (asi o měsíc), takže mám repertoár velký asi jako několik málo atomů vodíku.
Autorská citace #33
3.1.2019 20:30 - efram
LokiB píše:
a teď jedna otázka z ranku "realita"


bod tání zlata (24k) - 1063 °C

rudě zbarvené plameny mají kolem 700 st.C
žluté plameny cca 1100 st.C

jen tak nad ohněm bych to neviděl.
Autorská citace #34
3.1.2019 22:07 - Tarfill
Mozna by nestacil obycejnej taborak, ale jako zaklad, ze ktereho se da stavet, by mohlo poslouzit treba i uhli. Zdroje ohne jsou ruzne a verim, ze by se dalo neco vymyslet. Pokud je to fantasy tak magii, pokud je to novovek, tak treba magnesium apod... dve tuny zlata stoji za to, aby clovek neco vymyslel a vratil se do te jeskyne vicekrat... ;-)
Autorská citace #35
3.1.2019 22:12 - Šaman
Stejně bude daleko jednodušší zlato z obrovské sochy nějak osekávat, než tavit. Ono má totiž i výbornou tepelnou vodivost, takže než se kus začne tavit, musíš ohřát celé dvě tuny na velmi vysokou teplotu…

Osobně by mi tohle přišlo od GM jako podraz. Ne, že bych podobné věci neznal z některých emocionálních larpů (to jsou ty, kde se víc hádá a brečí, než rubou skřeti), ale stejně se mi to nezdá. Zajímavější by bylo umožnit sice zbohatnout, ale za cenu prokletí za znesvěcení posvátné sochy. Hráči mají co chtějí a PJ má zápletku do budoucna. Win-Win.
Autorská citace #36
4.1.2019 09:34 - Jerson
York píše:
Zajímavej nápad, ale z herního hlediska imho fakt špatnej. Pokud teda není tvým cílem, aby hráči odcházeli ze hry maximálně frustrovaní.

LokiB píše:
jakože si vytvořil speciálně uvařené herní prostředí s mnoha specifickými nastaveními, které byly určené tak, aby hráči nemohli "dosáhnout odměny" ... hmm, zvláštní. bych býval tipoval, že něco takového se tu považuje skoro až za jebání do ucha ... :)

efram píše:
Nicméně to dost osvětluje Jersonovo snažení při tvorbě Omegy a mechanismů, který omezují prasení GM. Safety First. Je to taková ochrana před sebou samým :)


Jsem rád, že máte tak skvělý vhled do situace, že ji dokážete zhodnotit v potřebném kontextu :-)
Nicméně to celé bylo poněkud jinak. Nepamatuju si detaily, ale jeden z hráčů vyslýchal nějaké celkem bezvýznamné NPC, od kterého chtěl hodnotnou informaci, kterou dotyčný nemohl mít, tak (nejspíš po dobrém hodu hráče) dostal informaci o pokladu nesmírné ceny, který nemá žádné stráže, nechrání ho žádné pasti, ale nikdy ho nikdo neodnesl, protože se odnést nedá. Není to legenda, je skutečný, ale je pastí sám o sobě, láká hlupáky, kteří si myslí, že jsou chytřejší než tisíce lidí před nimi, a než lidé, kteří ten poklad ukryli.
No a jeden či dva členové skupiny se rozhodli, že to prostě musí prověřit / že neexistuje poklad, který by nebyl hlídaný a přitom se nedal odnést, takže ať jim ten člověk řekne místo a cestu. Nakreslil jim tedy mapku a přidal varování, že jeho společníci, kteří se pro ten poklad vypravili se vrátili v menším počtu a s šílenstvím v očích.

Cesta za tím pokladem byla podobně náročná jako výstup ne Everest (jen to nebylo tak vysoko), a dostupnost náčiní nebo dokonce dřeva byla také podobná - všechno užitečné bylo třeba vynést na vlastních zádech hodně vysoko a hodně daleko. Bylo naprosto nemyslitelné, že by v pěti lidech dokázali přitáhnout několik tun dřeva na dostatečné zahřátí té sochy. Prostě to byl artefakt, který několik stovek silně motivovaných lidí vytvářelo na odlehlém místě po několik let, a žádná parta dobrodruhů ho nemohla jen tak odtáhnout.

Prostě to měl být mystický poklad s poměrně unikátním - a zcela pravdivým - popisem, informace, která se dá předat svým následovníkům, nebo spíše si s její pomocí vykoupit život od nějakého dobrodruha, který si myslí, že je chytřejší než ostatní.

Za nalezení toho pokladu dostali docela dost zkušeností, a ano, ten nejaktivnější hráč byl dost frustrovaný, protože očekával, že vždycky dostane to co chce. Ostatní to po chvíli zkoušení vzdali a pochopili, že poklad je přesně takový, jaký měl být, a teď už to dává dobrý smysl. Takové prozření.

Ostatně, v poslední Křížový výpravě si Indiana Jones také nemohl odnést Grál domů, a kdo z vás měl dojem, že byl ojebán do ucha?
Autorská citace #37
4.1.2019 10:37 - LokiB
Jerson píše:
Ostatně, v poslední Křížový výpravě si Indiana Jones také nemohl odnést Grál domů, a kdo z vás měl dojem, že byl ojebán do ucha?


Ale že se z něho napil, to jsi zaregistroval, že ano? ;) Páč není podmínkou ho mít doma ...

pro mě byla celá otázka jiná - když ti třeba hráč řekl, že nehty nebo podrážkou bude oškrábávat zlato, řekl jsi mu rovnou, že to nejde? Nebo podle čeho se rozhodovalo, jestli pokusy postav o "naloupání si trochu perníčku" uspějí nebo ne?

Jerson píše:
Bylo naprosto nemyslitelné, že by v pěti lidech dokázali přitáhnout několik tun dřeva na dostatečné zahřátí té sochy.


Tak nemuseli roztavit celou sochu, ne? Ono "odtavit" si třeba 20 kilo z 2 tun je o dost méně náročné a i hamižnému to může stačit.

Jak se píše v moudrých knihách krychle zlata o váze 1 tuny má hranu dlouhou pouhých 37,27 cm.

Jerson píše:
spíše si s její pomocí vykoupit život od nějakého dobrodruha, který si myslí, že je chytřejší než ostatní.


To mi připomnělo jinou diskusi o pastech, kde jsi horoval za kreativní přístup, kterým řešíš pasti, a stěžoval sis, že GM tenhle přístup nepodporuje, protože sice zrovna na to, co jsi vymyslel ty jako řešení, nepamatuje, ale i tak ti brání v tom, aby to bylo "správně".

Proto, když je tu řeč o tom, co se u takovéto "pasti" dělo, mě zajímalo, jak bys řešil, kdyby tam někdo řekl, že rozdělává oheň ze tří smrkových polínek a odtaví si tak 2 kila zlata. Jak moc a jak byste řešili "reálnost" a proveditelnost.
Autorská citace #38
4.1.2019 11:31 - Jerson
LokiB píše:
Ale že se z něho napil, to jsi zaregistroval, že ano? ;) Páč není podmínkou ho mít doma

Napil se, ale na to aby ty účinky byly trvalé by musel zůstat na místě a pít z něj pravidelně. Ostatně na konci mu to Jones senior vysvětluje.

LokiB píše:
pro mě byla celá otázka jiná - když ti třeba hráč řekl, že nehty nebo podrážkou bude oškrábávat zlato, řekl jsi mu rovnou, že to nejde? Nebo podle čeho se rozhodovalo, jestli pokusy postav o "naloupání si trochu perníčku" uspějí nebo ne?
Neměli nic, čím by seškrábali víc než jen pár šupinek, a socha byla na povrchu tvrdší, aby to ani oškrábat nešlo, zcela záměrně.

LokiB píše:
Tak nemuseli roztavit celou sochu, ne? Ono "odtavit" si třeba 20 kilo z 2 tun je o dost méně náročné a i hamižnému to může stačit.

Jak se píše v moudrých knihách krychle zlata o váze 1 tuny má hranu dlouhou pouhých 37,27 cm.

Z kovu nemůžeš odtavit jen kousek, rozhodně ne ze zlata, musíš ho ohřát celý. A máš pravdu, ta socha měřila na výšku asi metr, takže spíše než dvě tuny vážila tak deset. Ale to celkem nebylo podstatné, podstatné bylo, že s sebou měli palivo jen na ohřátí jídla, a přinést s tebou dostatek paliva by znamenalo vykonat tisíce náročných cest.

LokiB píše:
To mi připomnělo jinou diskusi o pastech, kde jsi horoval za kreativní přístup, kterým řešíš pasti, a stěžoval sis, že GM tenhle přístup nepodporuje, protože sice zrovna na to, co jsi vymyslel ty jako řešení, nepamatuje, ale i tak ti brání v tom, aby to bylo "správně".

Od začátku dostali varování, že celý ten poklad je jedna velká past na hlupáky a neměli by se za ním pouštět. Ostatně tři z pěti členů skupiny ani nečekali, že by si opravdu mohli něco odnést, hlavně chtěli vědět, v čem spočívá tajemství takového pokladu. O odtavení části sochy měli debatu, která byla celkem bezpředmětná, protože neměli ani ta tři polínka. A představa, že někdo při teplotě -20°C pomocí tří polínek vytvoří dost tepla, aby z několikatunové sochy odtavil pár kilo zlata, může napadnout asi jen někoho, kdo fakt neřeší vůbec žádnou logiku.
Autorská citace #39
4.1.2019 12:03 - Ebon Hand
Jerson píše:
Tebe ne - je to asi tak 15 let, kdy jsem hrál s jedním dlouholetým a zkušeným hráčem. Ten šel navštívit místního kouzelníka v domě ve městě, a na jeho dveře zaklepal dvoumetrovou holí, přičemž stál stranou od dveří a byl přikrčený. Na udivené poznámky ostatních hráčů odpověděl, že městský kouzelník bude samozřejmě mít pod rohožkou propadlo a ve dveřích nějakou šipkovou či spíše ohňometnou past. Použití klepadla by pak podle něj mělo znamenat ukousnutou ruku, protože klepadlo je oživlé.

To je famózní, toho potřebuji na hru až zase naberu nějaké nováčky. Neumím si představit jak lépe navodit atmosféru magie a s tím spojených předsudků. Super! :-)

Jersone moc nechápu tu tvoji sochu. Proč si prostě kus neodsekli sekerou, nebo cepínem z výbavy, když lezli po horách, nebo jen neodmlátil ostrou hranou kamene? Zlato je měkký.
Autorská citace #40
4.1.2019 12:09 - Šaman
Může mi to být celkem jedno, ale nedá mi to napsat, že ta historka má mušky. No, spíš mouchy. Větší. Asi jako Godzilla.

Je to místo tak odlehlé, že je naprosto nemyslitelné tam donést dřevo, nebo vhodný nástroj (stačil by cepín)… ale nějaká skupina tam dotáhla dvě tuny zlata, dřevo/uhlí na jeho roztavení, nástroje na vytvoření formy, přístřešky, dřevo a jídlo na přežití pro několik stovek lidí na několik let v teplotě -20°C. Ale protože by to všechno nestačilo, tak je poklad ještě (asi) magicky chráněn, protože jinak by se daly kousky zlata odřezávat i nožem.

Hele, někdy je lepší debatu nerozjíždět a prohlásit, že jsi plnil dramatický záměr a že to v kontextu příběhu dávalo smysl… Anebo si přečíst Londona a prohlédnout si fotky, co všechno jsou reální lidé schopní udělat pro šanci ráchat se v mrazech v potoce, kde by možná mohlo být pár zlatých zrníček.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.079416990280151 secREMOTE_IP: 54.226.222.183