Kultura

Maelik
19.1.2019 15:05
Google dokument se Sirienovým nástřelem alternativní verze dobdrodružství a komentáři k němu najdete zde: Google Doc
Autorská citace #61
20.1.2019 20:26 - Log 1=0
Nobody wins, this is the cooperative game.
Autorská citace #62
20.1.2019 20:28 - LokiB
sirien píše:
Zároveň se chce aby dívka umírala nějakou dobu, takže jí jakože nepodřízne na fleku, ale prostě jí třeba rozřízne ruku a nechá jí krvácet..


Mohl by ji kousek po kousku odřezávat a DM byl měl tabulku, kolik z ní zbylo, podle toho kdy postavy přijdou. "Na oltáři vidíte trupík"

Maelik píše:
Utěšuju se jen tím, že bez Colvill-Maelikovy patlaniny by se nikdy nedal do psaní.


Fér je dodat, že je o dost jednodušší předělávat cizí patlaninu než něco vymýšlet na zelené louce. Což nesnižuje sirienův počin.
Autorská citace #63
20.1.2019 20:34 - sirien
LokiB píše:
Mohl by ji kousek po kousku odřezávat a DM byl měl tabulku, kolik z ní zbylo, podle toho kdy postavy přijdou. "Na oltáři vidíte trupík"

well... ano, i 20. díl je součástí Scénáristiky, ale v základu sem se držel spíš zpátky :)


Maelik: well, opravdu by mě jen tak nenapadlo vymejšlet 1th level dobrodružství založené na takhle tradiční zápletce :)

Ve skutečnosti už teď vidim že to co sem tu napsal neni ideální a na hru by to potřebovalo ještě dost vybrousit.

Ale jako já hlavně chtěl ukázat, že všechno co je potřeba k tomu aby to fungovalo sem už sepsal do Scénáristik (dokonce do dost ranných dílů) :D
Autorská citace #64
20.1.2019 20:40 - efram
sirien píše:
je? Nevim


působí to tak na mě z popisu....subjektivní, o čem se tady bavíme o názoru nebo zda už se to odehrálo?
Autorská citace #65
20.1.2019 21:09 - shari
Maelik: náhodou je moc super vidět právě ten rozdíl - co všechno a jak konkrétně se dá upravit, když máš takovou tradiční zápletku. Ta sirienova verze působí dost epicky, ale mě by třeba nenapadlo, jak něco takového vytvořit, kdybych k tomu neměla ten "předchozí stav".
(A ano, nějaké Scénáristiky jsem četla, ale už nevím které a zjevně jsem je pozapomínala hned po přečtení...)
Autorská citace #66
20.1.2019 21:27 - sirien
shari píše:
(A ano, nějaké Scénáristiky jsem četla, ale už nevím které a zjevně jsem je pozapomínala hned po přečtení...)

neboj, i na to se připravuje řešení :)

shari píše:
Ta sirienova verze působí dost epicky

Dík (všem, vlastně). Ale všimni si, že to pořád je 1th level téma a 1th level quest :)
Autorská citace #67
20.1.2019 21:44 - Boldrick
Naprosto nechci snižovat sirienův počin a um. Sám bych to tak dobře nenapsal.
Ale pro vysvětlení: on jenom udělal to o čem se tu dlouho dohaduje. Logicky poskládal dění. Aby to bylo smysluplné, ale i logické v rámci settingu.
Když vpadne zraněný kovář do hospody - proč ho nezabily? No jo, ale jak to, že by nikdo neslyšel boj v kovárně? Takže co by ta banda skřetů musela udělat? A hned tu je Jersonovo uvažování v praxi :-)
Doufám, že jsem tím neurazil ani jednoho.
Autorská citace #68
20.1.2019 22:55 - efram
Boldrick njn ale tak proč to nenapsal srozumitelně hned co, taky se dá na všechny ty příspěvky říct, že po bitvě je každej generál. Za jak dlouho byl vytvořen původní koncept a jak dlouho to trvalo v téhle diskusi, než se došlo k závěrečnému konceptu? Takže asi tak.
Autorská citace #69
20.1.2019 23:01 - Aegnor
Siriene, nechceš ten příspěvek #49 se svým praktickým příkladem principů scénáristiky nějak odkázat i přímo v těch úvodních článcích? Po přečtení mi přijde, že je to přesně ta věc, která mi chyběla k tomu, abych ty tři první články dokázal poskládat dohromady. Víš jak, máš šrouby, válce, hadičky ... ale jak z toho poskládat funkční motor? :-)
Autorská citace #70
20.1.2019 23:05 - Šaman
Aegnor píše:
Víš jak, máš šrouby, válce, hadičky ... ale jak z toho poskládat funkční motor? :-)

Inženýr si musí dobře hodit na inteligenci a pak nějaký mechanik na zručnost. :)
Autorská citace #71
21.1.2019 00:32 - Gurney
Maelik: v první řadě díky za článek, i za nastartování téhle diskuze... takhle jednoduchou a přitom elegantní věc by sirien bez toho základu, cos sepsal, plodil těžce :)

Aegnor píše:
Siriene, nechceš ten příspěvek #49 se svým praktickým příkladem principů scénáristiky nějak odkázat i přímo v těch úvodních článcích? Po přečtení mi přijde, že je to přesně ta věc, která mi chyběla k tomu, abych ty tři první články dokázal poskládat dohromady. Víš jak, máš šrouby, válce, hadičky ... ale jak z toho poskládat funkční motor? :-)

Souhlasím. Tohle je fakt dobrý náčrt dobrodružství, imo mnohem lepší, než to co tam máš. Hezká ukázka toho, jak když se člověk snaží, tak obvykle vypotí něco překomplikovaného, zatímco když občas jen tak něco vypálí jen tak narchychlo z fleku něco fakt dobrého (trochu se v tom poznávám).

Píše:
Nelíbí se mi ty hody na únavu. Pokud to má být i trochu lekce o systému, tak mi to přijde jako moc velký hack.

Tak o implementaci by se dalo polemizovat, ale podle mě je právě fajn, když autoři do dobrodružství dávájí i něco svého kreativního použití systému, namísto aby jeli všechno striktně as written. Pro hráče je to zajímavá změna a pro GMa inspirace, co všechno se dá s pravidly dělat.

sirien píše:
Jinak sem si to teda konečně přečet a jako... Colville je prostě sám vykopávka, co na to říct...

On se Colville tváří jako velkej oldchooler, ale mnohé jeho postupy jsou slepé uličky z přelomu 80s/90s. Viz. ty počty skřetů - když vytáhneš starý moduly a dokonce i campaign settingy, tak tam ty pevný počty téměř vždycky máš (občas je to dovedený do extrému typu "tohle NPC má pod sebou 2000 lvl 1 fighterů v leather armoru...")
Autorská citace #72
21.1.2019 00:55 - sirien
Aegnor, Gurney: já mám super nápad - když to tak chcete, tak co kdybyste třeba vzali to, co sem tu už nahodil, vzali ste si k ruce ten už jedenadvacetidílnej manuál, co sem k tomu sepsal, a rozepsali byste to pro ostatní sami? Ostatně pokud ste to měli původně problém dostat do krve, tak činností se učí líp než pasivní konzumací ;)


EDIT: Gurney - jen tak FYI vytvořit Freezing Hel z ničeho mi nezabralo o moc víc času - minimálně ne na téhle základní koncepční úrovni, rozepsat si to pak samozřejmě bylo těžší, protože tam je mrtě postav a tak... EDIT2: ...a tak mě napadá že pokud už bych chtěl v blízké době sepisovat nějakej scénář, tak Freezing Hel má asi #1. Bohužel se mi do toho nechce, protože sem v minulosti rozepsal dva různé scénáře a psaní obou mi šlo jak psovi pastva a doteď je mám rozepsaný kdesi hluboko v compu :/ EDIT3: Nebo možná Mage Nezvratný osud. Chjo. Já mám těch scénářů co bych i rád sepsal asi řádově víc než morálky je sepisovat pro ostatní.
Autorská citace #73
21.1.2019 10:12 - Maelik
Nabízí se zásadní otázka: Nechat v článku tu původní patlaninu, nebo ji nahradit lehce dopracovanou sirienovou verzí?
Autorská citace #74
21.1.2019 10:17 - Log 1=0
Já bych nechal obě, a doplnil text o nějaké poznámky o genezi. Ona je to totiž i pěkná ukázka toho, jak se účelně inspirovat cizí prací, jak zohledňovat připomínky a tak.
EDIT: Druhá věc je, že to je tady v diskusi, ale nevím, kolik lidí čte jen články bez diskusí.
Autorská citace #75
21.1.2019 11:00 - Jerson
Dal bych Sirienovo zápletku (i když nevím, zda na DnD není příliš drsná, je tam hromada bojů) a až jako dodatek původní dobrodružství, ze kterého to vzniklo. Diskusi skoro nikdo číst nebude.
Autorská citace #76
21.1.2019 11:20 - Maelik
Jerson píše:
i když nevím, zda na DnD není příliš drsná, je tam hromada bojů


Eh..D&D tak nějak počítá s tím, že během jednoho herního dne máš tak 5 encounterů, mezitím jeden krátký odpočinek a ana závěr důkladný odpočinek. To že to tak nikdo nehraje a černokněžníci tudíž tolik nezáří je věc druhá.
Autorská citace #77
21.1.2019 11:54 - Boldrick
Ještě to došperkovat o detaily (jak píše Log), nějaké rozhovory a konkrétní věci. Což může udělat někdo jiný. sirien odvedl už velkou a parádní, část práce. A hned tu máte dobrodružství pod kterým budou podepsáni 2 - 4 lidé a bude to mít, podle mě, vysokou úroveň, možná vyšší než prodávané věci.
Autorská citace #78
21.1.2019 12:20 - Jerson
To jsou DnD prevolevelové postavy o něco hustější, než jak si je pamatuju z předchozích edic.
Autorská citace #79
21.1.2019 13:07 - LokiB
Jerson: jak se to vezme. Ano, mají nějakou lepší schopnost, kterou typicky zastupoval v dřívějších edicích nějaký Feat. Ale jo, do boje jsou asi prvolevelové postavy "lepší" než bývaly ... i o něco více vydrží (kouzelníci a spol)
Ale zas jako to není, že by byly jako dříve třetilevelové :)
Autorská citace #80
21.1.2019 13:08 - Aegnor
LokiB píše:
Ale zas jako to není, že by byly jako dříve třetilevelové :)

To bylo akorát u 4e. :-)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.22870397567749 secREMOTE_IP: 34.226.234.20