Mě osobně přijde jednodušší CoC, ale je to jedno, na pravidlech tak nezáleží.
Před spoustou let jsem hrál jako hráč a hráli jsme Masku Nyarlathotepa. Část se odehrávala i v Praze dvacátých let. Bylo to super neb jsme ty místa poznávali :-)
Jak jsem se pak bavil s GM, tak to upravil, aby se to v Praze mohlo odehrávat.
Takže směle do upravování a pátrání v Ostravě
Jestli máš v hlavě nějakou osnovu dobrodružství, neboj se vykrást scény z připravených scénářů. Většinou ti lidé, zvládají stopy a podobné věci u vražd a zločinů lépe než jeden nadšenec (ale viz. níže)
Překlad - co se týká pravidel, tak základní mechaniky vysvětlím a nějaké drobnosti vždy řešíme při hře, tak aby to neotravovalo hráče. Každopádně jsme překlad pravidel nepotřeboval, zvládali to takhle i neangličtináři.
- Já osobně nechávám většinu scénářů tak jak jsou, mám ho u ruky a mám celý scénář přečtený, tak abych věděl co se děje mimo dobrodruhy, překlad tedy netřeba.
Upravuji to jen tak aby vše sedělo logicky, zatím jsem vždy narazil na nějaké drobnosti, které upravit nebyl problém, ale bez úpravy by to nesedělo.
Takže dopisy, útržky zpráv apod. překládám téměř přesně (téměř proto, že nejsem tak dobrý angličtinář :-) a taky proto aby seděli např. s historií postav a NPC).
Hraní se snažím doplňovat obrázky apod., ale to můžou (a je to žádoucí) dělat i hráči. Takže se hodí do placu Ford model T protože v tom zrovna jezdí :-)
Ale určitě bych se s hráči dohodl na tom jak hrát. Jestli to pojmete jako horor či akčnější detektivku atd.
Ptej se
:-)