sirien píše:
- nějakých DH mechanikách a bude tam nějaký rozbor toho jak s nimi zacházet (v DrD by to bylo něco jako nastavování ÚČ/OČ/HP vůči sobě etc., možná dostřely a dosahy kouzel...). Nepadne ani slovo o vyvažování odolnosti (OČ/HP) proti nebezpečnosti (ÚČ, efekty...) a jaké má toto následky na výslednou podobu střetnutí. Bude to nezajímavé jako u jakéhokoliv jiného systému, ale naštěstí to nebude pitvané moc dlouho.
Zásadní chyba v odhadu, která se promítla do všeho ostatního. Přednáška byla hlavně o pravidlech boje v DH. Byla toho hodina plus (naštestí jsem přišel až nakonec) a pak půl hoďka letem světem o zbytku, takže o ta témata vlastně jen zavadil. Plus pak dotazy z chatu.
sirien píše:
- bude řeč o určování náročnosti střetnutí. Bude to vztažené k DH a nejspíš to bude dávat nějaký smysl a bude to mít nějakou užitečnost (kterou nebudu schopný posoudit, protože DH nemám nastudovanou, ale budu ochotný tomu věřit). Bude řečené, že to je hlavně věc zkušenosti a citu a podobné kecy, protože DH nemá žádnou mechaniku typu DnD CR která by s tím mohla pomoct (tady predikuju i obsah DH, osobně netuším jestli to tam je, prostě předpokládám, že autoři DH nemají skill aby to tam bylo - pokud se pletu a DH něco takového má, tak to samozřejmě rozebrané bude a to docela podrobně).
V podstatě dvěma větami řekl, že střetnutí by mělo být výzva. V chatu se řešilo CR, prý je tam úroveň monster, která tak orientačně funguje. Pracují na něčem přesnějším...
sirien píše:
- bude řeč o práci s okolním prostředím. Nicméně celé to bude omezené pouze na "úvodní setup" a "taktický terén" - nebude žádná řeč o možnostech aktivního / měnícího se prostředí a ani o tom že by prostředí šlo vystihnout nějakou sub-mechanikou (vyjma těch co DH explicitně obsahuje - v DnD by to byl např. "Těžký terén" a "Kryt".)
Trefeno přesně. "Husté trnité křoví", "ležící kmen - takový ten dutý". (parafrázuji).
sirien píše:
- nejspíš padne něco o překvapeních a přepadeních.
Jop. Přepad a že je fér dát šanci si ho všimnout. Vlci/banditi.
sirien píše:
- bude řeč o motivacích stran v boji. Nebude ale řeč o smysluplnosti boje v rámci celkového širšího příběhu.
Jo, boj má dávat smysl. O smysluplnosti v příběhu se zmínil - budeš-li za to považovat "otvírání vrátek k pokračování" a prostě navázání scén, aby to pokračovalo. Naznačil tam, že boj nemusí vždycky dopadnout (konflik s konkurenční družinou v hospodě), ale dost to vyšumělo (spíš se mluvilo o tom, jak z někoho může padnout cool ohnivý meč, kterým jim před tím zatápěl a jak si ho pak hráči ve zbytku boje užijí).
Za mě tam náznaky byly - ale tím, že se o tom mluvilo pět minut, zanikaly.
Nic o kontextu boje v širším významu - spíš jen že má mít obecně přesah. (Ale jak říkám, pět minut).
sirien píše:
- přímo nebo nepřímo bude zmíněno rozlišení na "normální" boje a "bossfighty". Nicméně nebude zmíněno nic o rozdílu dramatických, procedurálních a charakterizačních bojových scén
jop. Byly tam dokonce tři druhy konfliktu, kdy jeden byl ten "s přesahem" a poslední bossfight. Samozřejmě nepitval nic moc hlubšího výjma odrážky výše.
sirien píše:
bude zmíněno, že boj může být součástí např. honičky nebo nějaké stealth akce atp., nicméně žádná část výkladu nebude věnována tomu jak takové specifické "mixované" scény kde se boj rovnoměrně dělí o pozornost s něčím jiným vlastně stavět a odehrávat.
Tohle tam myslím nebylo. Leda by se to řešilo v části pravidel. Tam nakonci zaznělo, že postava může v rámci "dlouhé akce" šplhat... Spíš ale ne.
sirien píše:
- wild guess - bude řeč o tom že protivníci nechtějí bojovat na smrt a že se mají být ochotni vzdát nebo stáhnout z boje. Ale - nebude řečena žádná konkrétní rada jak toto reálně odehrát.
Přesně. Příklad s vlky. Zmiňoval i, že by si měly "odhadnout situaci", jestli se vůbec do boje pouštět. Což hodnotím kladně - vypíchnout, že nepřátelé by měli být kompetentní co do odhadu svých sil, byl hezký point ("jasný", ale hezký).
Příklady spíš obecného rázu (že půjde napomoc spojenci, přečíslení se už začnou stahovat...)
sirien píše:
- wild guess - nebude věnován žádný prostor rychlé tvorbě improvizovaných a PJ neočekávaných střetnutí (možná bude zmíněno, že se mohou stát, ale nebude dána žádná rada na to jak je rychle vytvořit nebo odehrát, natož jak je narychlo učinit nějak zajímavá).
Jo. Nebo jsem si alespoň ničeho takového nevšiml.
Shit-rada padla o tom, že když někdo popíše cool akci a nepadne mu to, lze přimhouřit oko. Taky že v podobnou chvíli po epické akci (nevím, jestli té samé zfalšované nebo tentokrát úspěšné) má být protivník zlikvidován kvůli pocitu uspokojení (vyvrcholení, prostě tak něco). Takže falšovat hod, i šulit HPčka jsi trefil, byť to nebylo řečené na plnou hubu.
Ke cti přednášejícího slouží, že sám říkal (alespoň myslím), že tohle nemá moc rád/nepoužívá to často. Podobně se vyjádřil o smrti hráčské postavy (že moc často nešulí v její prospěch). A padly i rady, jak si smrt postavy "užít" (dát jí hrdinskou akci/smrt, nechat ji "dodýchat" aby mohla říci poslední slova...)
Na schrödingerovi protivníky nedošlo.
sirien píše:
Nepadne nic o:
- možnostech úpravy systému pro větší nebo menší smrtelnost, možná vyjma nějakého konstatování že 0HP může ale nemusí znamenat smrt
Be fair - zdůraznila se mechanika, kdy v DH 0 HP znamená vyřazení a lajna pro smrt je hlouběji pod ní (??nějak navázána na životy na prní úrovni???)
Taky se v diskusi s posluchači probírala možnost nabídnout trvalou újmu (oko, ruku i to, že toto je vhodnější, když setting umožňuje dobrodružství za náhradou...).
sirien píše:
- "signature move" pro vyzdvižení a jedinečnost protivníků nebo encounterů
Malinko jo. Třeba že se vlci spíš vrhnou na jednoho, kterého zkusí rychle roztrhat. Něco většího ne - nebyl čas.
sirien píše:
- popisech v boji, míře brutality nebo gritty naturalismu
- taktech bojové scény a jejich uzavřenosti co do popisnosti (situace - akce - výsledek)
- tempu a rozmanitosti průběhu samotné scény (V5 "3 kola a pryč" a obdoby)
- možnosti obohatit scénu vedlejším děním nebo druhotným záměrem (může být letmo zmíněno jako poznámka pod čarou při jiném výkladu, ale nedostane to vlastní pasáž ani konkrétní rozvedení)
- žádné odkazy na nějaké další zdroje a blogy mimo DH/Akademii, zejména ne sem na Kostku (...a nebo RPG Fórum)
Nevšiml jsem si ničeho z toho :-)