ShadoWWW píše:
Takže nejsou peníze na to, aby se udělal průzkum trhu, a už vůbec nejsou peníze na to, aby se platil člověk na vytváření RPGčka na full-time, ale určitě se najdou peníze na to, abychom přesvědčili trh, že chce přesně to, co uděláme po večerech doma na koleni.
Ty nemusíš nutně narvat tuny peněz do reklamy. Jde o to, že když zákazníci nechtějí A, B ani C, ale chtějí D, tak jim do toho svého produktu kromě A, B a C přimícháš i D. Zákazníci si to pořídí kvůli D, díky tomu si vyzkouší A, B i C a časem se jim A, B nebo C začne líbit samo o sobě. Marketingový výzkum potřebuješ v tomto případě mít pouze na D, a tam už třeba ty výzkumy dělal někdo jiný. Výzkum na A, B a C ve skutečnosti vůbec dělat nechceš, protože by tě jeho výsledky akorát navedly blbým směrem, když respondenti vůbec A, B ani C nerozumí. A, B a C si uděláš podle sebe, čímž ušetříš spoustu zdrojů, které místo toho vrazíš do vyšperkování D.
Že by to takhle nemohlo fungovat, se mi nechce věřit. Funguje to u deskovek, u počítačových her i u beletrie. Jak by dneska vypadal zájem o Končinu, kdyby ignorovali výtky k pravidlům a místo aby se začali patlat s jejich revizí, chrlili bdsm povídky a bdsm/postapo fluffové články? Na tom jejich fóru bylo vidět, že spousta lidí vůbec nevnímá ta divná pravidla jako brzdu k hraní.