RPG odborně

Me-dea
12.8.2011 11:35
Realistické souboje
Dobrý den. Jsem tu na kostce velmi krátkou dobu a tak se omlouvám, jestli už zde něco takového bylo rozebíráno. Chtěla bych vás poprosit o vaše zkušenosti s nereálnými souboji ve hrách na hrdiny a vaše představy nebo mnohem lépe zkušenosti, jak by to vypadat mělo. Snažím se jakožto DM o alespoň částečně reálné vylíčení soubojů a víc informací, především o realita vs nějaký systém by mi moc pomohlo a myslím, že rozhodně nejsem sama. Bohužel žádné skutečné šermířské zkušenosti nemám, jsem tedy dokonalý laik a nejspíš jsem byla nakažena spoustou hloupých myšlenek z různých her a filmů.
Autorská citace #41
13.8.2011 15:53 - Noldo2
Moje zkušenost je taková, že se útoky dvou soupeřů nestřídají po jednom (útok-obrana-útok-obrana), ale jeden útočí, dokud se druhému nepodaří přebrat iniciativu. Když bránící nechce přebrat iniciativu, tak ustoupí, a jen nastaví kryt, a nejspíš bude následovat další útok na něj, většinou vedený z druhé strany. Když jde obránce proti ráně, a odrazí útok, útočí zas on. Mohou se střídat po každém útoku, ale to se moc nevidí.

Zůstat na místě je dost zvláštní. Do útoku si totiž člověk musí nakročit, jinak by ztratil stabilitu, a timpádem se pootočí (o 90°). Bránící se pootočí tak, aby čelil ráně čelem (aspoň tak mě to učili), znovu kvůli stabilitě, plus kvůli místu, a tak se musí taky pootočit a ustoupit.

Ale já znám jen jeden typ boje, může jich existovat milion.
Autorská citace #42
13.8.2011 17:49 - sirien