Snažíte se k tomu přistupovat jen Outgame. Za zamyšlení přece stojí také Ingame hledisko.
Co se děje v konkrétním světě, kde existuje něco okatě lepšího, používanějšího (připusťme pracovně, že tomu tak je, není mým cílem zaujímat postoj, jestli ano nebo ne). MM je ofenzivní kouzlo. Dá se říct bojové. Podívejme se na dějiny válečnictví, jak se přirozeným způsobem "řeší" problém kvalitativní převahy. Jsou možné dva přístupy:
1a. Ofenzivní řešení, snažit se o to samé a ještě účinněji. Příklad: Egypt dostal výprask od Chetitů na válečných vozech a tak se je naučil mistrně používat také.
1b. Ofenzivní řešení jinak, než tím samým způsobem (nalezení účinnější ofenzivy). Příklad: Římské loďstvo dostávalo na budku od Kartaginců, tak Římané kromě jiného vymysleli corvus (zdravím Corvusi :)) ), aby se námořní boj přiblížil pozemnímu, v němž měli převahu.
2. Defenzivní řešení, snažit se nalézt a používat obranu. Příklad: Řím dostal výprask při nasazení válečných slonů Kartaginci, tak se naučil manévrovat svými manipuly k vyhnutí se střetu a používat prostředky k splašení slonů tak, že slony se staly v bitvách proti Římu na bojišti relativně neúčinnými.
Jinak obecně platí, že cizí mimořádné ofenzivní prostředky jsou primárním cílem ke zničení. Viz Stalinův rozkaz ve 41 bez ohledu na ztráty ničit primárně mechanizované pancéřové divize, přednostně tanky. Sešli MM a staneš se magnetem přitahujícím ofenzivní pozornost protivníka na svou osobu, pokud ví, o co jde.
Tak tímto směrem nutno přemýšlet, při zvážení jestli je low-magic nebo high magic ten váš konkrétní svět, to také zaváží.
A příklad úplně jiného řešení: MM může existovat, ale být zakázané, společensky neakceptovatelné kouzlo. Něco jako chemické a biologické bojové prostředky. MM budou používat jen ti zlí ve vašem světě (nebo části světa, kde hrajete). A je to.
Možností k ingame korekcím je spousta. Přece nebudu jen brečet "maminko, maminko, mezi kouzly se nachází silné MM, vyškrtni mi ho z pravidel" :)