Pravidla

Geralt
3.6.2008 20:45
Možný doplněk pro DnD kouzelníky. Zoufalé situace si žádají zoufalá řešení, aneb když je kouzelník ochoten obětovat i své zdraví...
Autorská citace #1
3.6.2008 20:45 - Spize
Jak já chápu Wizarda, tak on to kouzlo sešle už ráno. Při sesílání to jen "odpálí". Kteržto přístup by si tímhle moc dohromady nešel. Ano, neúplný učinek by to mohl částečně kompenzovat, ale přesto se mi to nelíbí.
Něco takového mi sedí k Sorrcererovi, v nejhorším případě k duchovním sesilatelům, ale wizardovi opravdu ne. Sorry.
EDIT: Na druhou stranu, přijde mi, že už jsem jak ti hnidopiši z DračíDoupě.cz. Nápada je to rozhodně správnej.
Přijde mi, že cena v podobě zranění není správná cesta. Pokud padne dobře, tak žiju a jsme v pohodě. Pokud padne blbě... no, kterej DM by zabil postavu, kvůli blbýmu hodu, no ne?

Napadla mne jedna věc - Ability damage. Konkrétně u sesílací vlastnosti, popř. ještě u odolnosti.
Autorská citace #2
3.6.2008 20:55 - Gurney
Mě se to líbí, s neúplným účinkem to podle mě není ani na vyšších úrovních přehnaně mocné a hezky to vysvětluje kouzla wizarda jako to co může seslat bez toho aby mu magie ublížila, místo "sorry, mám vybitý baterky, pojďme radši na pívo" :) a je to hezky v duchu přístupu "jo můžeš, ale..." (předesílám že mě nikdy moc nenaplňoval nadšením DnD slotový systém)
Autorská citace #3
3.6.2008 21:29 - sirien
DnD slot systém je jedna z věcí na DnD co mi přišly vždy zajímavé, ale to je jedno. Tenhle nápad bych rozhodně cenil jako velmi dobrý, zaprvé prohlubuje magii jako takovou (více zabředá do toho jak funguje a do jejích zákonitostí, takže jí vzdaluje od přístupu "sem baterka Duracel, ale mám už jen 10% šťávy", tedy pokud u toho bude alespoň nějaký Roleplaying), zadruhé jak už poznamenal Gurney to je hezká odvozenina od "ano, ale...", které si v RPG velmi cením.
Pokud někdo bude štěkat o rovnováze hry, pak lze vykompenzovat něco obdobného i ostatním - např. fighter by mohl bojovat i když bude už "out of HP", cenou za to ale bude že dostane další zranění prostě jen za to že se hýbe a zhoršuje tak už existující rány.
Autorská citace #4
4.6.2008 00:26 - Malabar
Podle meho paradni napad, a pokusim se ho zapojit do meho hrani ...
Autorská citace #5
4.6.2008 02:16 - bigbythewise
Spize: Čaroděj kouzlo ráno nesesílá, jen "memoruje".
Slot systém mi nikdy moc nevadil, ale ani nenadchl. Mno, musím se přiznat, že s Čarodějem jsem brával Shadow kouzla všemi deseti. :P No a u Sorcererů je to pak "must have".
Autorská citace #6
4.6.2008 04:45 - Spize
Bigby:Já měl za to, že to memorování bylo ve starších edicích. V 3e že to pak změnili na to seslání předem. Což mi přijde jako mnohem logičtější vysvětlení slotové magie, než memorování.
překlad ze zdejších stránek, PHB/Magie/Mystická kouzla/Výběr kouzel a příprava píše:
Příprava kouzla je vlastně první krok jeho sesílání. Kouzlo je zapsáno tak, že poblíž konce je bod přerušení. To umožňuje kouzelníkovi provést většinu sesílání napřed a dokončit kouzlo v okamžiku potřeby, i když je postava zrovna pod značným tlakem.
Na druhou stranu, na tom zas tolik nesejde.
Autorská citace #7
4.6.2008 07:36 - wraiths
sirien: a co by jsi pak dal zlodejovi..jako ze misto otevreni zamku proleze klicovou dirkou...
me se to libi ale zda se mi malo sebrat jen par zivotu, co treba misto zivotu by se ubiraly body vlastnosti( odolnost)...
Autorská citace #8
4.6.2008 07:51 - Dalcor
Hmm, proč vynalézat vynalezené? Každopádně je to dobrý nápad inspirovaný především Raistlinem, pokud se nepletu. Jenže Raistlin je kapitola sama za sebe, ostatní Wizards s danou problematikou až tak do styku nepřišli, rozhdoně je to ale způsob jak omezit magii v Low-Magic světech.
V DLCS je návrh na to že čaroděj musí přehodit DC kouzla pomocí fortitude save, pokud nepřehodí je unavenější a unavenější...
Autorská citace #9
4.6.2008 08:09 - andtom
Dobrá práce, Geralte. Wizard ze sebe za cenu riskantní sebepoškození vydoluje echo již seslaného kouzla. Pokud mohu přispět troškou do mlýna omezením z jiného soudku: případně lze z toho udělat metamagic feat a případně v něm snížit level kouzel, které je wizard schopen takto "vydolovat". I tak to zůstane zajímavé.
Autorská citace #10
4.6.2008 08:45 - Geralt
andtom: Primárně jsem to uvažoval pro ADnD, kde je - vzhledem k menšímu počtu kouzel u nízkoúrovňovýh kouzelníků - pravděpodobnější, že k takové situaci může dojít. Jak napsal sirien, trochu mě frustrovalo pojetí "máš už vyčerpané spell-sloty, smůla". A taky za tím stojí zvědavost - co by se stalo kdyby...
Nicméně tvůj nápad s metamagic featem je pro 3.5E zajímavé řešení a líbí se mi. V 3.5 už asi tolik nehrozí, že díky přítomnosti cantripů by byl kouzelník "na suchu" hned po dvou-třech kouzlech. Takže cesta přes feat je rozhodně platnější.
Dalcor: Míříš přesně, nedávno jsem četl Draky zimní noci. Pokud už bylo použito už někde jinde, to netuším.
Co se jinak týče zmíněného rizika, že postava může i zemřít... sice to zní drasticky, na druhou stranu je to plně na rozhodnutí hráče. Rozhodně bych z této možnosti nechtěl dělat pravidlo (nemáš už kouzla, musíš zkusit tohle) - je to zamýšlené spíš jako krajní řešení v složité situaci. Takže i s potenciálně krajními důsledky.
Navíc díky tomu, že jde o riskantní rozhodnutí, mohlo by do hry přinést trochu víc napětí a okořenit atmosféru.
Autorská citace #11
4.6.2008 15:07 - Ebon Hand
Skvělé!
Hraju 2e a moc se mi to líbí. Osobně tam vnímám vybitého kouzelníka jako velkou slabinu. Takhle bude mít možnost, když fakt bude MOCT chtít, zariskovat a ještě zakouzlit. A líbí se mi, že na to může umřít, já jsem na blbý hod kostkama taky umřel jako válečník, bude to takové vyrovnanější a získá možnost zahrát si ruskou ruletu a nečekaně ovlivnit děj - stát se hrdinou nebo mrtvolou. Mě totiž na tom nejvíce láká ta charakteristika "v zoufalé situaci" a zoufalá situace si žádá zoufalé činy.
Pěkné, hned bych to zapojil do hry! :-)
Autorská citace #12
4.6.2008 20:08 - Alnag
Přiznávám, že si něco takového umím představit jak u Wizarda tak i Sorcerea, ale u obou se mi to zdá jako dobrý nápad (píšu samozřejmě o 3e). A uvidíme, jestli se nenajde nějaké uplatnění i ve čtyřce... :)
Autorská citace #13
4.6.2008 23:09 - Malabar
A to si vemte tu epickou scenu kdy sesilatel sesle takto kouzlo po kterem zemre, a zvrati jim finalni konflikt k dobremu konci. Lahoda :)
Autorská citace #14
4.6.2008 23:33 - Alnag
Malabar: Ano, o takových scénách jsem vždycky snil... :-)
Autorská citace #15
5.6.2008 00:49 - Vannax
Nebo si představte tu epickou scénu, kdy sešle s vypětím všech sil útočné kouzlo proti protivníkovi, která má Mirror, Reflect nebo něco podobnýho a magický útok se vrátí na sesilatele s posledními pár životy.... :)

Ale jinak se mi tahle úprava fakt zamlouvá a taky dost přemýšlím, že bych jí k nám do 2e zakomponoval.
Autorská citace #16
5.6.2008 02:52 - bigbythewise
Spize: Memorizace je prakticky to samé jako příprava (aka studie spellbooku). Nicméně samotné sesílání kouzla nastává až při vyvolání příslušných komponentů. Pokud žádné nejsou, tak se musíš jen koncentrovat.
Nevím odkud máš ten výňatek, ale je dost matoucí. Tohle by se mělo týkat kouzlení ze svitků.
píše:
Příprava kouzla je vlastně první krok jeho sesílání. Kouzlo je zapsáno tak, že poblíž konce je bod přerušení. To umožňuje kouzelníkovi provést většinu sesílání napřed a dokončit kouzlo v okamžiku potřeby, i když je postava zrovna pod značným tlakem.
Takhle to funguje u svitků. Do hlavy si opravdu nic nezapisuješ. :)
Malabar: V epických pravidlech 3E už sebezraňující kouzla dávno existují.
Autorská citace #17
5.6.2008 12:59 - Rytíř
O tom co dělat s kouzelníkem bez kouzel jsme taky kdysi dávno přemýšleli :)
Tu "slotovou" magii jsme brali tak, jak to popisoval Spize - nejlepší popis, jak by mohla fungovat v komplexním světě, je v sérii Amber od R. Zelaznyho. Mladej Merlin vyznává Chaos, a s pomocí jeho sil si dopředu utváří předivo moci, které se po doplnění jednoho klíčového uzlu projeví určitým způsobem. Narozdíl od wizardů má ovšem možnost vždy se obrátit přímo na samotný Chaos, ovládat jeho sílu svou vůlí. Je to daleko méně efektivní, vyčerpávající a pomalé... ale jde to.
Z toho jsme si pak dovodili, že když má tu svou knihu kouzel, tak by kouzelník měl být schopen si kouzlo podle návodu v ní pomalu uplést prakticky kdykoli, když na to nespěchá. Problém je jen ta energie... bere jí ze sebe? Anebo odjinud a jde "jen" o soustředění se na proces? To je třeba si říct u každého jednotlivého světa a podle toho se pak zachovat - sebírat životy za kouzlení nad rámec je v prvním případě imho v pohodě. Ve druhém bych ověřoval Soustředění a pokaždé přitvrzoval s cílovou TO.
Co se mi nelíbí na tom navrhovaném systému je to oslabování formou přivolání již jednou seslaného kouzla. Tohle jsem nikdy nechápal a nikdy ve hře nevyužil. Ani jako hráč ani jako DM. Oslabení formou velmi dlouhého sesílání stačí až až. Dávali jsme tuším 10 minut za 1. úroveň kouzla.. takže kouzlo 9. úr mohl kouzelník vyvolat za hodinu a půl naprosto nerušeného soustředění.
Autorská citace #18
6.6.2008 02:32 - bigbythewise
Rytíř píše:
Problém je jen ta energie... bere jí ze sebe? Anebo odjinud a jde "jen" o soustředění se na proces?
Magic of Faerun jsi četl? :P Myslím, že tam to je dobře vysvětlené. Najdeš tam povídání o "dead magic zones" nebo jak fungují antimagická pole (obojí souvisí s tvým dotazem) atd.
Autorská citace #19
6.6.2008 08:29 - Rytíř
Jo, kdysi jsem to prolistoval... ale FR se mi nelíbí, takže jsem četl jen něco. Na popis tohodle si nevzpomínám, takže to asi ne. Ale nevidím jediný důvod, proč by to v každém světě mělo fungovat jako ve FR ;)
Autorská citace #20
7.6.2008 00:26 - pipux
Kouzelník bez kouzel, říkáš, Rytíři?
To může být omezující - jiná koncepce za postih kouzlení může být "znečištění duše" - tj. kouzelník, který do toho na mejdanu praští, bude pak mít schýzy, neurózy, tiky, výbuchy zuřivostí. Nebude až tak unavený, ale bude nebezpečný sáček neuróz - nikdy nebudeš vědět, co pak vyvede za pitomost. Zmlátí starostu? Vypálí knihovnu? skočí ze skály?
Tj. bude se muset "léčit", podstoupit očistný rituál. Dle toho jak dlouho jej bude odkládat, tomu bude úměrný jeho postih - třeba ho to bude stát zkušenosti apod.
To byla alternativní cesta. Kdyby jsme se drželi předpisů, přidám svých 5 centů ke Geraltově článku:
Mám obrázkový atlas klinické neuropatologie :) . Zajímavý by mohl být tento koncept ... pan kouzelník dostal mrtvici :) . Pan kouzelník má Alzheimera :) . Pan kouzelník si vypěstoval nekrotický tumor :) . Panu kouzelníkovi ruply hormony, a teď dorůstá v holčičku :) . Pan kouzelník se pomočívá/ochrnul/má třes v rukou/schytává známky demence/má vypnuté centrum racionálního myšlení-je z něj děcko/propadl změnou chemikálií v mozku v klinickou depresi/je barvoslepý/necítí bolest/nedokáže redukovat tělesnou teplotu ... atd.
Zlé? Možná, ale proměna roleplayingu přidává na hrě. Navíc nám dává připomenout, že to co utváří naše osobnosti a náš svět je jen jakási šedá houba o 1.4kg, jako obrovský ořech. A to je absurdní ... a poutavý zároveň.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.060512065887451 secREMOTE_IP: 3.145.23.123