Pravidla

Quentin
9.6.2014 12:17
Dungeon World a ostatní *world hry


Pravděpodobně nejnadějnější storygame obdoba d&d :)
Oficiální web
Pravidla

Dungeon Tavern (g+ komunita)

Původně vychází z Apocalypse Worldu, kterej spawnul hned několik dalších her

Faskal se Sosákem hrajou (a doupravujou) shadowrun variantu Sixth World, zápis tady.

Nevim, jestli tu DW už téma má. Jestli jo, tak mě smažte.
Autorská citace #2
9.6.2014 12:33 - Quentin
Hrál to tu někdo kromě sose? Hraje to někdo právě teď?
Autorská citace #3
9.6.2014 12:47 - Faskal
No, já :-)
Něco se Sosim, něco samostatně.

Zápisy jsou na RPGF, takže si je zájemci můžou přečíst, až naskočí.

Musím říct, že ten nový fantazy projekt od Vincenta (Apocalypse World: Dark Ages) vypadá moc hezky, je mi sympatický ten odklon (tj. že je to úplně kolmo) od DnD. Perfektní je také výběr tématicky silných postav. A když to někdo umí hrát (ten týpek, co hrál Lovce potvor!)*, tak je to něco neskutečného.

Rád bych upozornil na asi největší seznam odvozenin od AW.

* EDIT: To jako, když se něčeho, co je inherentně super, ujme týpek, co je úplně super.
Autorská citace #4
9.6.2014 12:55 - Quentin
Píše:
Rád bych upozornil na asi největší seznam odvozenin od AW.

Odkaz vyměněn

Píše:
A když to někdo umí hrát (ten týpek, co hrál Lovce potvor!), tak je to něco neskutečného.

hu?

Píše:
Musím říct, že ten nový fantazy projekt od Vincenta (Apocalypse World: Dark Ages) vypadá moc hezky, je mi sympatický ten odklon (tj. že je to úplně kolmo) od DnD

Odklon od dnd bych taky bral, ale původní Apocalypse World je na mě nejspíš moc storygame. Chtěl jsem do domácí hry hodně vykrást to, co psal Fenixo(???) na rpgf, akorát je to teď nepřístupné. Je z těch Dark Ages už něco venku?
Autorská citace #5
9.6.2014 12:57 - Vojtěch
Já to hrál na předváděčce se Sosáčkem právě.
Autorská citace #6
9.6.2014 13:03 - Colombo
Cool, tam hraje CatZ?

By mě zajímalo, jestli je to stejný magor jako v SC:D
Autorská citace #7
9.6.2014 13:04 - ShadoWWW
Vojtěch: A jaký z toho máš dojem? Co tě na té hře nejvíc zaujalo? A měl bys nějaké rady/tipy pro začátečníky?
Autorská citace #8
9.6.2014 13:19 - York
ShadoWWW píše:
A měl bys nějaké rady/tipy pro začátečníky?


Nečekat od toho, že se to bude hrát stejně jako DnD, přestože některé prvky vypadají podobně (například atributy). A když budeš házet, tak se neptat: "Povede se mi to?" ale: "Co zajímavého se teď stane?".

Nejlíp to podle mě funguje, když se při všech variantách výsledku může stát něco velkolepého: Buď kouzlem usmažíš protivníka, že z něj zbude jen mastnej flek, nebo vyvoláš nekontrolovatelnou magickou bouři, která smete střechu vedlejšího domu. Sice jsi neuspěl v původním záměru, ale přesto se stalo něco úžasného. Pokud všechny možné výsledky nejsou obdobně zajímavé, tak bych vůbec neházel.

Je to ale jen můj dojem na základě poměrně letmého zkoušení a následného hlubšího zamyšlení. Různým lidem to může (a nepochybně bude) fungovat různě.
Autorská citace #9
9.6.2014 13:29 - Sosáček
Quentine, sledoval jsi ta videa? Mas nejaky vhled do toho, co delali stejne, co delali jinak, atd?
Autorská citace #10
9.6.2014 13:45 - Quentin
Sos: Ne, zrovna jsem to rozkoukal. Založil jsem tohle téma, protože jsem je neměl kam postnout. Jsem na konci prvního. Dám kdyžtak vědět.
Autorská citace #11
9.6.2014 13:51 - Sosáček
Zajima me to proto, ze mimo Conlaie a Fenixa, jsou ostatni AE-hry v CR maji v rodokmenu mne, a ja bych rad videl alternativni tradici.
Autorská citace #12
9.6.2014 13:55 - Quentin
Já jsem to hrál poprvé taky bez tebe. To pbp jsem taky, až na drobný ústupky, jel víceméně podle sebe. Ale teda taky mě to zajímá.
Autorská citace #13
9.6.2014 14:04 - Quentin
Tyjo, teď když na to vzpomínám, tak váhám, jak moc jsi mě v tom hraní DW ovlivnil.

Pamatuju se, že jsem měl docela slušnou představu, protože DW se v základu hodně podobá mýmu běžnýmu vedení hry, ale stejně jsem se tě těch prvních pár dní ptal skoro na všechno, páč jsem byl děsně ve stresu z vedení pbp.
Autorská citace #14
9.6.2014 14:35 - Quentin
Nebylo to na mě, ale mám nějaký spamovací období, sry ...

Píše:
A jaký z toho máš dojem?

Ten potenciál je v tom vidět po prvních pár minutách. Jen ty classy jsou napsané tak trochu silly, cool a over the top. Bral bych ten systém navěšenej na Burning Wheel :) (ale pořád DW, ne AW)

Píše:
Co tě na té hře nejvíc zaujalo?

DM má ve hře hromadu povinností. Dvě skoro nejdůležitější jsou - pohánět hru a prezentovat volby. A DW v obojím pomáhá mnohem víc než dnd. Nevýhoda je jen, že kvůli tomu občas sklouzne k disociovaným mechanikám, kdy ti pravidla říkájí X a ty nevíš, jak X* interpretovat ve fikci. Ale není to tak často - rozhodně mnohem lepší než třeba drd2.

Píše:
A měl bys nějaké rady/tipy pro začátečníky?

Hráči by se měli držet fikce a vůbec neuvažovat v mechanikách.
Vypravěč obráceně. Měl by si uvědomit, že musí z velké části být i gamedesignér a dělat hromady zajímavých rulingů za běhu.
V obojím je to dost podobné oldschoolu.


*Třeba když se hráč čarodějky rozhodne, že jeho postava se kouzlenim nikdy nevyčerpá a při failnutym castu vyžaduje "You draw unwelcome attention or put yourself in a spot. The GM will tell you how." Potřetí za sebou už nevíš, jak ho dostat do potíží. Zejména, když ho zbytek družiny dobře brání.
Autorská citace #15
9.6.2014 14:36 - Belden
Mne do tohoto zatáhl Morech na PragoFFestu (ačkoliv jsem si to chtěl předtím dlouho přečíst, ale tohle mě k tomu dokopalo). Od té doby to hrajeme pravidelně i tady u nás, a to jak DW, tak i AW i 6W, podle nálady… asi se to stalo nejčastějším a nebojím se říci, že alespoň mým nejoblíbenějším systémem.
Autorská citace #16
10.6.2014 23:34 - Sosáček
Belden píše:

Mne do tohoto zatáhl Morech na PragoFFestu (ačkoliv jsem si to chtěl předtím dlouho přečíst, ale tohle mě k tomu dokopalo). Od té doby to hrajeme pravidelně i tady u nás, a to jak DW, tak i AW i 6W, podle nálady… asi se to stalo nejčastějším a nebojím se říci, že alespoň mým nejoblíbenějším systémem.

A nechces se podelit o nejake nazory? Jsem hrozne zvedavy.
Autorská citace #17
11.6.2014 13:35 - Quentin
Koukam na ten Vigil

1) Divně se jim rozebíhají expy; "Tady hodim Spout Lore já!" je dost častá hláška
2) JP často odmává 6- jako "nepovedlo se" a nepokračuje žádným movem. Nejvíc je to vidět na casty mimo boj. Třeba když cleric řekl, že bude házet heal, dokud nebudou všichni plní. JP to řeší jen tak, že když hodíš 6-, tak jsi zapoměl spell.
3) Obecně mám dojem, že ani moc nekouká na DM moves.
4) Ze začátku se snažil pokládat takové ty otázky "Co tam je?" "Nevim, co tam vidíš?" ale po chvíli na to začal zapomínat.
5) DW je tam vidět hlavně v těch 7-9 rollech, který dělají hezký komplikace. Třeba pyromancer si pořád vybírá "elements run wild out of your control" :)

Ta hra je pořád vesměs zábavná (minimálně pro ně), ale neni to nejlepší reprezentace DW. Mám dojem, že třeba v Pathfinderu by to probíhalo podobně.
Autorská citace #18
11.6.2014 13:37 - Sosáček
QuentinW píše:

4) Ze začátku se snažil pokládat takové ty otázky "Co tam je?" "Nevim, co tam vidíš?" ale po chvíli na to začal zapomínat.

"Vejdu do mistnosti, co tam vidim?" "Nieviem, ty mi povedz!" je morechovina, co nema s DW nic spolecneho, a me osobne to treba dost kazi hru, takze to si nemyslim, ze je uplne problem.
Autorská citace #19
11.6.2014 13:42 - Quentin
Aha, to je nice. To jsem totiž nikdy nepoužil a taky mě to moc neláká. Ale někde to bejt musí (třeba nepřímo), když to nezávisle na sobě dělá JP i Morrech

BTW
Píše:
2) Don't ask open ended Questions
Open ended questions (like "Who are you?") are scene killers because they force your partner to stop whatever they are doing and come up with an answer. When you ask your partner and open ended question, you put the burden of coming up with something "interesting" on your partner - so you are no longer doing a scene together but forcing one person has to do more work than you are willing to do.
Autorská citace #20
11.6.2014 13:50 - sirien
Ta mechanika je ve skutečnosti hezká a má podle mě v RPG svoje místo - ale to místo rozhodně není "všude a vždycky". Osobně to třeba používám už takřka reflexivně, když potřebuju hráče přimět, aby se mě přestali ptát na každou nepodstatnou koninu u které předpokládám, že by si jí laskavě mohli popsat sami (např. "je v tom hostinci pohrabáč? svíčka? Jsou nad vévodovým krbem nějaké zbraně? Má ta místnost koberec?" a podobné dračákystické "PJ kontroluje VŠECHNO" dotazy)


EDIT: note to self: přestaň předpokládat, že lidé umí číst sdělení mezi řádky.

...PROTOŽE když se mě hráč ptá na něco podobného, tak to obvykle znamená, že má nějaký nápad nebo chce něco zkusit a já rozhodně nechci hráčské nápady zabíjet, takže bych stejně odpověděl "ano" a celá tahle konverzace je tudíž zbytečná a je pro hru mnohem lepší, když jí hráč skipne a vloží si do hry svůj obsah sám.

Samozřejmě, když hráč tápe a začne se ptát na otázky "jak ta místnost vypadá?" protože je nějak ztracený v popisu / příběhu / atmosféře, tak to klidně popíšu sám, většinou nějak obecně abych tam nechal prostor pro další popisy od hráčů. (i když obecně nemám ani nic proti tomu když si hráč místnost popíše podle sebe - i když zrovna nemá nápad, tak během popisu se může nápad zrodit atp.)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.097026109695435 secREMOTE_IP: 18.191.211.66