Pravidla

Autorská citace #1
18.7.2018 13:12 - sirien
Kostěná čepel by se mi víc líbila kdyby proměňovala kost na kostěnej meč.

Jinak musím říct, že podobné tematické grimoáry mi přijdou jako jedno z nejvíc cool rozšíření pro 5e, protože od doby co sem si stavěl elementárního čaroděje a zjistil sem že okolo nejenže není dost užitečných a zajímavých ohnivých kouzel, ale okolo prostě není dost ohnivých kouzel mi to přijde jako docela největší díra... ta představa univerzálních casterů se mi nikdy nějak extra nelíbila, i za wizarda se obvykle chci specializovat na nějaké magické téma.
Autorská citace #2
18.7.2018 13:23 - Tarfill
Pravda, nekromant v D&D je na můj vkus zpracovaný vcelku nezajímavě. Proto jakýkoliv chytrý doplněk k němu mě potěší, díky za to.
Přesto mám k těmto kouzlům jisté připomínky.

Doraž umírajícího
zajímavá myšlenka použití triku. Sice bych si lépe představil sesílat toto beze slov či gest, ale pak by to bylo o to zákeřnější...

Najdi zdechlinu
nevim jak to připadá tvůrci, ale myslím, že tady by úplně stačila jen minuta trvání. Na to že je to trik, trvání 10 minut je poměrně zbytečně dlouho...

Exhumuj
Trochu rejpavá: První věta v popisu říká, že mrtvola vypluje pokud je v dosahu kouzla (tzn 6 sáhů), hned ale druhá věta říká, že může být pohřbena libovolně hluboko... Tak co teda platí?
Za další se popisuje, že mrtvola může být zasypaná štěrkem, další věta ale zase řiká, že postup zastaví jakkoliv silná vrstva kamene.
Pro mě osobně je třeba kámen i štěrk, akorát více namletý, s menšími zrny. A když někoho zasypu štěrkem nebo pískem, pak to pro mě znamená, že mrtvolka prostě nevystoupá - nehledě na přírodní výskyt kamenů v hléně... Jak je tohle teda myšleno? Je to otázka překladu, nebo samotného nedomyšlení kouzla? Nebo jsem jen rejpal...?

Oživ ruku
aneb inspirace Adamsovic rodinou forever... jako může mi někdo říct, jak tahle ruka splní obecný příklad "hlídej dveře"? Co jako bude dělat, až někdo bude chtít ty dveře otevřít??? Nehledě na to trvání - 24 hodin je pro pouhý trik podle mě zbytečně moc...

Hexenšús
tady bych jen ještě dopsal, že cíl zároveň nemůže běhat - používat dvojnásobný pohyb v rámci své akce k přesunu... ale třeba je to jen můj pocit.

Upíří paprsek
toto je dle mého na hraně s principem - léčivá kouzla jsou pro kouzelníky schválně stranou. Pokud by se tohle dostalo mezi kouzelníky, byl by to asi přelomový objev. Ještě bych to zkousnul ve formě např. - po zásahu Ti přibude tolik životů, kolik je Tvá oprava Inteligence, minimálně 1. To by podle mě ještě šlo. Ale polovina z 3k6 mi přijde v principu dost.

Pohled mrtvého
na jednu stranu píšeš trvání 1 kolo, následně se popisuje, že uvidím posledních 10 minut. To jako vše uvidím zhuštěně v jednom kole? Nebo je tam někde překlep?
Je to hezké kouzlo, ale možná bych ho dal na vyšší úroveň, než jen druhou. A pak by přišlo o práci mnoho detektivů se specializací na vraždy... ;-)

Napravení osudu
tohle kouzlo jsem asi nějak nepochopil, neboť mi přijde tak riskantní, že bych se jej asi neučil natož sesílal za dvojkový slot.
Cíl musí uspět v hodu na odolnost? Proti čemu? Proti mému stupni obtížnosti? To ale znamená, že na vyšších úrovních je toto kouzlo pro obyčejné lidi spíš zranitelné, než léčivé a tudíž zase nepraktické... nevim no...
Autorská citace #3
18.7.2018 14:10 - Šaman
sirien píše:
okolo prostě není dost ohnivých kouzel

A máš nějaký odkaz na ohnivá kouzla? Docela by se mi to teď hodilo. Stačí jen nápady, nejsou potřeba pravidlově zpracovaná.

Tarfill píše:
jako může mi někdo říct, jak tahle ruka splní obecný příklad "hlídej dveře"? Co jako bude dělat, až někdo bude chtít ty dveře otevřít???

Viz Červený trpaslík, kde si Rimmer stěžuje, jak jsou Robíci tupí. "Řekl jsem mu hlídej to kuře. A on seděl celý večer před troubou a koukal, jak se pálí…" :D
Autorská citace #4
18.7.2018 14:43 - Maelik
Tarfill píše:
Pohled mrtvého
na jednu stranu píšeš trvání 1 kolo, následně se popisuje, že uvidím posledních 10 minut. To jako vše uvidím zhuštěně v jednom kole?

Ano. Tedy, alespoň jsem to tak taky pochopil.

Tarfill píše:
mrtvola vypluje pokud je v dosahu kouzla (tzn 6 sáhů), hned ale druhá věta říká, že může být pohřbena libovolně hluboko... Tak co teda platí?

Za další se popisuje, že mrtvola může být zasypaná štěrkem, další věta ale zase řiká, že postup zastaví jakkoliv silná vrstva kamene.


Mrtvola můžebe být pohřbena libovolně hluboko do těch 6 sáhů (např. 5 sáhů i 1 stopu pos povrchem)..
Pokud se jedná o ten kámen, autor evidentně myslel skálu, nebo tak..prostě víceméně jednolitou vrstvu kamene. Návrh lepší formulace je vítán.

Tarfill píše:
To ale znamená, že na vyšších úrovních je toto kouzlo pro obyčejné lidi spíš zranitelné, než léčivé a tudíž zase nepraktické... nevim no...


Zkusil jsem to hodit do excelu. Budeme-li jako sesilatele uvažovat kouzelníka-gnóma, který začínal s INT 17 a při každé příležitosti zvyšoval INT, tak průměrné hodnoty budou vypadat nějak takto:

A B C
2 12 8
3 17 13
4 21 18
5 27 23
6 32 28
7 36 33
8 41 38
9 45 43
(A = úroveň kouzla, B = kolik kouzlo průměrně obnoví životů, C = Kolik kouzlo průměrně vezme, pokud oba hody selžou)
Takže..není no nijak skvělé léčení, ale v průměru spíše léčí, než by zraňovalo.

Tarfill píše:
po zásahu Ti přibude tolik životů, kolik je Tvá oprava Inteligence, minimálně 1. Ale polovina z 3k6 mi přijde v principu dost.

3k6 dává průměrně 10. Polovna z toho je 5. gnóm kouzelník z předchozího příkladu by s tím co navrhuješ dostal 3 životy. Samozřejmě na vyšších úrovních to bude trochu něco jiného, rozdíl mezi 6 a 15 životy už je docela podstatný. Tak jako tak to není zas tak moc, ale je fakt, že by to dost šlapalo na paty klerikům..asi to změním.

Tarfill píše:
Hexenšús
tady bych jen ještě dopsal, že cíl zároveň nemůže běhat


Dobrý nápad.

Tarfill píše:
Nehledě na to trvání - 24 hodin je pro pouhý trik podle mě zbytečně moc...

Vzhledem k tomu, že jich nemůžeš mít najednou víc a každá ruka, kterou usekneš se dá oživit jen jednou..si nějak nedovedu představit proč by těch 24 hodin měl být problém.

Tarfill píše:
Nevim jak to připadá tvůrci, ale myslím, že tady by úplně stačila jen minuta trvání. Na to že je to trik, trvání 10 minut je poměrně zbytečně dlouho...

Řeknu to takhle: Tvůrce to měl jako kouzlo 1. úrovně. Ale jo, 1 minuta asi bohatě stačí. Zvlášť u triku.

sirien píše:
Kostěná čepel by se mi víc líbila kdyby proměňovala kost na kostěnej meč.

Co není může být..
Autorská citace #5
18.7.2018 14:58 - Maelik
Ok, upravil jsem věci co jsem řekl že upravím, pár kouzel jsem trochu přeformuloval..snad je to lepší než to bylo.
Autorská citace #6
18.7.2018 15:06 - sirien
Šaman: Tak máš různé formy přímých útoků:
- ohnivé střely (aka fire magic missile)
- fire bolty
- "paprsky" / "plamenomety" (velmi oblíbené útočné kouzlo v Shadowrunu) (technicky jak ten firebolt, ale z pohledu DnD atp.)
- firebally

pak máš různé variace útočných "kleteb":
- vzplanutí (věcí na těle atp.)
- kremace (instantní fire damaage)
- podpal (vzplanutí prostoru)

Pak máš různé fire manipulations:
- zažehávání věcí
- tvarování a manipulace s ohněm
- tlumení
- z toho vyplývající "užitné variace", typicky věci jako ohnivá stěna, zchlazení plamenů atp.


Pak můžeš mít různé ohnivě/tepelné efekty:
- rozžhavení kovových předmětů (standardně zbraní... zábavné je rozžhavit někomu plátovku na těle...)
- zamezení jisker a zážehů (v magickém paradigmatu ve stylu Shadowrunu to je velmi dobré pacifistické / trolící kouzlo, protože v takto ovlivnné zóně střelná zbraň prostě nevystřelí)
...hrál si Heroesy? Efreeti tam měli ten fireshield co dával zranění všem co na ně zaútočili...

Pak máš fire-themed záležitosti.
- uřknutí způsobující horečnatost, blouznění, halucinace atp.
- ohnivá léčivá magie - za cenu nějakého zranění nebo spirituálního rizika může být schopná "očistit" cíl od jinak hrozných a i magií takřka neléčitelných nemocí, nekromantických efektů atp.
- věštění z plamenů, nahlížení míst skrz plameny
- věštení a čtení z ohni obětovaných předmětů (tohle sem mimochodem použil u mých ohnivých trpaslíků)... nebo lidí, samozřejmě...
- ohnivá duševní magie může přidávat na vitalitě a odhodlání nebo naopak tlumit a způsobovat letargii (nekromanticky může "vysávat" odhodlání z někoho a dávat ho sesilateli...)
- "burning sight" - kouzelníkovi vzplanou oči a od toho okamžiku a) dokáže prohlédnout jakoukoliv iluzi atp. (propálí se pohledem skrz ní), b) hořlavé věci na které pohlédne vzplanou, c) může udílet ohnivé zranění pohledem (to by bylo v DnD moc hezké kouzlo kdyby vyžadovalo pouze koncentraci...)

- Phoenix Resurrection. Sešleš na někoho předem. Když zemře, tak následně za pár kol vzplane (i se vším okolo) a zrodí se z plamenů znovu - očištěný o všechny nesmysly jako jsou nemoci, ongoing efekty, kletby, bez jakýchkoliv zranění (vč. starých takže to dokáže regenerovat i dávno zkriplené postavy) a o X desítek let mladší. Může vyžadovat nějakej save hod aby to fungovalo jinak postava fakt zemře (protože oheň čistí jen silné, že, slabé prostě spaluje a odstraňuje z cyklu...) - hezké dilema pro různé stárnoucí krále atp. :D ale taky hezkej save-spell v momentě kdy např. nějaká postava chytne brutální sérku kritikálů a vypadá to s ní fakt bledě (popř. rovnou v bezvědomí nahazuje death saves). (trik věci je že to musíš seslat předtím, než dotyčný definitivně zkape...)


...jako vymejšlet tematická kouzla není těžké. Ale nemám dost insight na to abych je i sepisoval pravidlově, dával jim staty a řadil je do spell levelů atp.
Autorská citace #7
18.7.2018 15:33 - Tarfill
sirien píše:
věštění z plamenů, nahlížení míst skrz plameny

Jojo, podobnou úpravu kouzel jsem jednou použil i v naší hře.

Když nahlédneš do plamenů, dokážeš spatřit osvětlený okruh např. jakéhokoliv jiného zdroje ohně ve vzdálenosti do jednoho kilometru apod. Zároveň si do toho můžeš přidat schopnost dokonce i slyšet zvuky, které někdo v dosahu zvoleného zdroje ohně dělá (špionáž, hledání oběti z hořícího domu apod).

Zároveň jiná schopnost - ohnivý teleport. Pokud jsi využíval magii ohně, mohl jsi skrz větší táborák nebo hezkou vatru udělat teleport a přesunovat se mezi těmito místy z ohně do ohně apod.

Zároveň v ohni ses mohl nějakou dobu ukrýt (pokud jis nedosáhl na teleport, alespoň Tě hořící dům nebo les nezabil a přečkal jsi v něm nějakou dobu apod)...
Autorská citace #8
18.7.2018 15:34 - Maelik
sirien: Většinu z toho není třeba pravidlově sepisovat, protože to už někdo udělal:
plamenomet - hořící ruce
vzplanutí člověka - Upálení (viz můj překlad kouzel z Xanathara)
vzplanutí prostoru - např Stvoř táborák (viz můj překlad kouzel z Xanathara)
rozžhavení kovových předmětů - rozpal kov
ohnivý štít - těch je rovnou několik, ať už jako osobní štít, nebo coby různé zdi..
léčení skrz oheň - že by mírný refluff Napravení osudu?
věštění z plamenů - jen refluff věšteckých kouzel
Autorská citace #9
18.7.2018 16:52 - Kosťa
Upíří paprsek je dosti neoriginální kouzlo v kontextu pravidlového dotyku upíra který je ze 3 spell slotu, je na dosah dotek, dá se použít opakovaně, ale jinak má stejné zranění a stejné léčení.

Pohled mrtvého by chtěl trochu přepracovat na rituál Antropomancie kde rozřezáváš tělo, prohrabáváš se ostatky a odhaluješ tajemství mrtvého.

Najdi zdechlinu je užitečné jen pokud je nekromant zároveň i archeolog protože běžně nejsou mrtví pohřbení hlouběji jak 3 metry tzn 10 stop a ty ostatní na povrchu v okruhu 9 metrů stejně většinou uvidíš.

Exhumuj (spíš bych to nazval "exhumace" ale co už) je sice hezká magická varianta lopaty, ale jinak nevidím jiné zajímavé využití, leda tak když bych za pomoci najdi zdechlinu našel něčí ostatky za zdí a ty si přitáhl skrz zeď a to snad jen v případě že by ty ostatky byly ověšeny zlatem. Btw, u tohohle kouzla: přitáhne se i to co má ta mrtvola u sebe?

Oživ ruku tady bych zvážil jestli to spíš než trik dát jako nízkoúrovňový rituál vzhledem k tomu že kouzlo najdi přítelíčka je prvoňoúrovňové kouzlo a ten přítelíček narozdíl od pařátu neumí bojovat a jsou na něj potřeba surovinové složky za 10 zlatých). A mimochodem neoživují se pařáty jen z useknutých rukou vrahů?
Autorská citace #10
18.7.2018 17:26 - Log 1=0
Brblání otravného gamisty...
Ty kouzla mají styl, jsou zajímavá, to ne že ne. Ale u některých mám pochyby o jejich užitečnosti z gamistického hlediska.
Hlavně u těch tří triků ze začátku.
Doraž umírajícího...
Pokud má trik PC, tak ho moc nevyužije, protože v 99% případů si vypravěč za NPC neháže a takhle drsný PvP by se podle mě neměl opakovat často. Tedy samozřejmě, styl hry, ale takhle kompetitivně se DnD hraje asi dost málo.
Pokud ho má NPC tak mu to nedá výhodu v tom, dostat PC na dno (což je někdy fajn), ale zato to zvýší šanci že fakt chcípnou (což nevím, co dobrého mi má do hry vygenerovat).
Ale dejme tomu, že situace nastala. Dejme tomu, že umírající nemá plátovku, dejme tomu OČ 16. Jsem slabý kouzelník (síla 8) na nízkém levelu (ZB 2) On je v bezvědomí, mám tedy výhodu k útoku, všechny zásahy jsou krity, protože jsem sáh od něj, krit se bere za dva neúspěchy.
Můžu po tři kola sesílat ten trik. Nebo ho můžu tři kola kopat do hlavy. Pokud zasáhnu alespoň jednou a on alespoň jednou neuspěje (zanedbávám případ, kdy třikrát uspěje ale já dvakrát zasáhnu), tak je mrtvý. Šance 70% že umře. Nebo bude házet třikrát s nevýhodou proti smrti. Šance 70% že umře.
Autorská citace #11
18.7.2018 17:45 - Maelik
Kosťa píše:
Pohled mrtvého by chtěl trochu přepracovat na rituál Antropomancie kde rozřezáváš tělo, prohrabáváš se ostatky a odhaluješ tajemství mrtvého.

Zajímavá myšlenka, neboj se jí rozvést :-)

Kosťa píše:
Najdi zdechlinu je užitečné jen pokud je nekromant zároveň i archeolog protože běžně nejsou mrtví pohřbení hlouběji jak 3 metry tzn 10 stop a ty ostatní na povrchu v okruhu 9 metrů stejně většinou uvidíš.

Nemluvíme jen o standartně pohřbených, ale i třeba o mrtvole nešťastníka, co zapadl do bažiny, nebo odpočívá na dně jámy pod propadlem..navíc nekromanty většinou na standartní hřbitovy nepouští, takže prostě hledají kde se dá.

Kosťa píše:
Btw, u tohohle kouzla: přitáhne se i to co má ta mrtvola u sebe?

Vzhledem k tomu, že to přitáhne i rakev, tak bych předpokládal, že to co bude na mrtvole přímo navěšeno (zlato, prsteny, apod.) to přitáhne, to co je v případné pohřební komoře už asi ne. Je fakt, že to asi je lepší zmínit explicitně. zařazeno na seznam úprav.

Kosťa píše:
najdi přítelíčka je prvoňoúrovňové kouzlo a ten přítelíček narozdíl od pařátu neumí bojovat


Přítelíček může s útokem pomáhat, může sesílat kouzla s dosahem Dotyk, suplovat noční vidění a vůbec dělat dost užitečných věcí. Zadruhé, pařát patří mezi nejneschopnější potvory v D&D 5e. A tím neschopný myslím to, že pitomý hrneček s nožičkama a ručičkama vyčarovaný přiopitým kouzelníkem je v bojeschopnější než tahle ručička. I v samotném bestiáři se píše že to kouzelníci využívají spíš jako třetí ruku, než k jakémukoliv boji.

K těm useklým rukám vrahů..jo, samozřejmě že jo. Protože v civilizovaných oblastech jsou těla vrahů to na čem je možné experimentovat. Koneckonců není to tak dávno co i v našem světě se k pitvám v rámci studia medicíny nemohly používat jiné mrtvoly, než mrtvoly odsouzených zločinců..vytvořilo to zcela novou profesi zlodějů těl. A spolu s nimi i hlídače těl, různé podezdřele levné noclehárny, a tak všeobecně.

Log 1=0 píše:
Můžu po tři kola sesílat ten trik. Nebo ho můžu tři kola kopat do hlavy. Pokud zasáhnu alespoň jednou a on alespoň jednou neuspěje (zanedbávám případ, kdy třikrát uspěje ale já dvakrát zasáhnu), tak je mrtvý. Šance 70% že umře. Nebo bude házet třikrát s nevýhodou proti smrti. Šance 70% že umře.


To je sice pravda, nicméně je tu jeden drobný rozdíl. Když ho kopeš do hlavy, je celkem jasné o co se snažíš. Nicméně, když se k němu skloníš, zašeptáš pár slov a dokneš se ho..vypadáš úplně jako klerik, který sesílá ušetři umírajícího. Po chvilce oproti očekávání umře, ale na to jen odpovíš, že si to bohové nepřáli..
Autorská citace #12
18.7.2018 18:12 - Šaman
sirien píše:

Díky, většinu věcí už tak nějak máme, ale dám to našemu ohniváku jako inspiraci. Třeba to věštění z plamenů může být zajímavé.
Autorská citace #13
21.7.2018 12:15 - Maelik
Smazal jsem Upíří paprsek.
a) Jak tu Kosťa poznamenal, byl to v zásadě jen Upíří dotyk, jenže posílený o fakt, že je na dálku.
b) Jak Tarfill poznamenal, je na kouzlo 2. úrovně příliš silný.
c) Jak jsem si já všiml, měl i pár reliktů z přepisování.

Nahradil jsem ho Vysátím života, který by měl být méně redundatní a více odpovídat kouzlu 2. úrovně.
Autorská citace #14
21.7.2018 15:12 - Kosťa
Maelik:

Ok místo Pohled mrtvého bych dal Antropomancie takto:

Antropomancie
Nekromancie 2. úrovně (rituál)
Vyvolání: 1 minuta
Dosah: dotyk
Složky: V, P, S (Nůž na rozřezávání masa kúže a šlach, palička na kosti))
Trvání: 5 kol
Povolání: Kouzelník

Kouzelník vytrhne z těla mrtvoly až tři jeho části a zjistí pomocí nich poslední vjemy mrtvého jež se vztahují k dané části těla (například uvidí za pomoci očí, uvědomí si co naposledy držel u rukou, poslední emoce u srdce, vzpomínky u mozku, poslední slova u jazyka a podobně) kouzlo dá nejpravdivější odpověď jakou by mohl dát při otázce zesnulý (stál jsem u sebe doma v pracovně, ale třeba i stál jsem na chladné kamené zemi na neznámém místě). Kouzlo zničí ty části těla které byly použity k věštění a samotné tělo je zohaveno ne-li přímo zničeno navíc je tělo neschopno znovuoživení. DM múže povolit i věštění z jiných částí těl, a kladení neobvyklejších otázek pokud to uzná za vhodné.
Autorská citace #15
21.7.2018 17:14 - Maelik
Kosťa: Ptaní se mrtvého přímo bych vynechal. Je to redundantní s kouzlem Mluv s mrtvými. Druhá věc je, že pohled mrtvého má to kouzlo, že sice vidíš co viděl zesnulý, ale nemáž žádné další smysly. Pokud už tam dát ostatní části těla, nějak bych tam explicitně zmínil, že se jedná o jeden poslední vjem (poslední obraz na sítnici u očí, poslední slovo/ zvuk u uší, poslední emoce u srdce..).

Co bys říkal na tohle:
Píše:
Antropomancie
Nekromancie 2. úrovně (rituál)
Vyvolání: 1 minuta
Dosah: dotyk
Složky: V, P, S (Nůž na rozřezávání masa kúže a šlach, palička na kosti))
Trvání: 5 kol
Povolání: Kouzelník
Vythneš z těla až tři části a za pomocí temných zaříkadel je donutíš předat ti poslední vjem, který jimi prošel. Tělní části nemají vědomí a nemohou ti úmyslně lhát, ale ani rozlišit skutečnost od iluze (tj. Oči viděly draka, ale pokud nebyla iluze prolomena, drak může být pravý i jen vyvolanou iluzí). Co konkrétně zjistíš záleží na části, kterou jsi zpracoval:
* Oči. Spatříš poslední obraz, který viděli (Např. černočerná tma, chodba plná goblinů, apod.). Obraz je statický a pomine jakmile mrkneš.
* Uši. Zaslechneš poslední slovo, nebo zvuk, který zesnulý slyšel, než zemřel.
* Srdce. Pocítíš poslední emoci kterou zesnulý cítil v plné její intenzitě.
* Ruce. Získáš povědomí o tvaru (např. válec, krychle), textuře (hladký, hrbolatý,..) a teplotě předmětu, kterého se ruce naposledy dotkly. (např. hladký kovový válec. Neprozradí však, zda to byla páka, nebo jílec meče.)
* Jazyk. Uslyšíš poslední artikulované slovo, které zesnulý pronesl.
* Nos. Ucítíš poslední vůni, či zápach, který cítil zesnulý (např. vůně levandulí, nebo zápach spáleniny)

PJ múže povolit i věštění z jiných částí těl, pokud to uzná za vhodné.

Stáří mrtvoly nehraje roli, ale část těla ze které chceš věštit musí být zachovalá. Kouzlo zničí ty části těla které byly použity k věštění a samotné tělo je tvým počínáním zohaveno.
Autorská citace #16
21.7.2018 17:32 - Kosťa
Maelik:
Lepší:-) kokám totiž že moje formulace asi vyzněla jinak než sem zamýšlel(neměla to být otázka na mrtvého ale jak píšeš na jeho ostatky) a to co navrhuješ je bližší mé představě toho jak bych si to kouzlo představoval(krátký poslední vjem před smrtí v horizontu max jedno kolo). Jen bych dal možná trošku širší záběr na hmat aby např. zrak nebyl tolik klíčový takže bych osobně ponechal lepší rozlišovací schopnosti na rukou a možná třeba nohou. Jakože poznáš jílec meče od násady lopaty a u nohou třeba poznáš měkký koberec od hlíny. u Jazyka bych nechal např. poslední tři slova jedno mi příjde málo (i když tady je to asi na odhadu, když si zkouším v hlavě přehrát jak v různých filmech kdo umřel a co řekl před smrtí tak to může hodně napovědět ale i být zavádějící; tři slova mi přijdou IMHO OK) jinak mi to cos napsal přijde lépe napsaná to co sem navrhoval :-)
Autorská citace #17
21.7.2018 17:39 - Maelik
Kosťa píše:
Jakože poznáš jílec meče od násady lopaty a u nohou třeba poznáš měkký koberec od hlíny.

Eh co takhle prostě zaměnit texturu a teplotu za odhad materiálu (např. Válec z něčeho co je cítit jako dřevo/ kov/ kámen/...)? Účel to plní (víš že dřevěná tyč bude spíš násada od smetáku, než jílec meče), ale přitom to je stále dosti volné (Nevíš zda to bylo ratiště od kopí, nebo násada od smetáku).

Tři slova asi jo.
Autorská citace #18
21.7.2018 18:30 - Kosťa
Maelik:

jo to by šlo, akorát kdybych dával kouzlo do pravidel o fantasy hře vyhnul bych se termínu textura ale použil bych výraz struktura nebo ještě lépe povrch ale to už jen spíš pro detail :-)
Autorská citace #19
21.7.2018 18:51 - Maelik
Pohled mrtvého vymazán z historie a nahrazen antropomancií.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.14996099472046 secREMOTE_IP: 54.81.110.186